WAAR slaat het op. Ik haat filosofie. die mensen hebben niets beters te doen. "ik denk dus ik besta" of "je weet niets zeker". rot toch op man. als ik klaar kom en spuit dan weet ik zeker dat ik een orgasme heb. En ga jij, socrates/plato/popper/kant toch even schijten kut achterlijke wao'ers.
quote:Minder leren, meer begrijpen!
Op donderdag 29 januari 2004 17:11 schreef LoveHenk het volgende:
ik kom uit op een nul. terwijl ik geleerd had.
[Dit bericht is gewijzigd door ioor op 29-01-2004 17:15]
quote:Die moet ik op dit moment lezen!
Op donderdag 29 januari 2004 17:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
dan zou je de wereld van sofie eens moeten lezen
en waar ik ook me aan erger, normaal is er een hoofdlijn, zoals in wiskunde of natuurkunde. 2 + 2 is 4, maar die sulletjes, elke wao'er heeft daar een eigen mening van. zo van, die 2 is niet gelijk aan die laatste twee, omdat die laatste twee veranderd is in de loop van de tijd. het is dus minuscuul meer of minder. en dan zijn er honderden andere gekken die er een mening over hebben. en dat moet jij allemaal weten
je kan er geen logica in vinden, en dat is wat essentieel is als je iets wil leren/onthouden.
ik ga dalijk een zeer "vriendelijk" mailtje sturen naar die professor.
quote:En jij 'studeert'?
Op donderdag 29 januari 2004 17:11 schreef LoveHenk het volgende:En ga jij, socrates/plato/popper/kant toch even schijten kut achterlijke wao'ers.
quote:dat is het em. je begrijpt net popper of kant en op de volgende bladzijde komt kuhn of andere gek die totaal andere visie heeft. dan heb ik toch zoiets, wat is hun doel? moet ik een partij kiezen? oke. maar waar slaat het op al hun meningen? dat ze oprotten, mongolen.
Op donderdag 29 januari 2004 17:13 schreef MetalMessiah het volgende:[..]
Minder leren, meer begrijpen!
quote:mischien dat dit je helpen kan???
een boek moet ik lezen voor tentamens. 100 paginas. inhoud gebakken lucht. heb net een test gedaan van zon vorig jaar examen. mijn antwooorden gechekt. ik kom uit op een nul. terwijl ik geleerd had.WAAR slaat het op. Ik haat filosofie. die mensen hebben niets beters te doen. "ik denk dus ik besta" of "je weet niets zeker". rot toch op man. als ik klaar kom en spuit dan weet ik zeker dat ik een orgasme heb. En ga jij, socrates/plato/popper/kant toch even schijten kut achterlijke wao'ers.
ik dacht dat er op discovery (science ??) een herhaling was over het leven van schrijvers (dus ook socrates / plato e.d.)
het programma heet "great Books"
als je hun levenswijze begrijpt is de gedachtegang mischien beter te volgen
hoop dat je er wat aan hebt en succes
quote:Nihilisme is okay.
Op donderdag 29 januari 2004 17:20 schreef LoveHenk het volgende:
wat heeft het voor nut om vragen te beantwooden.
quote:filosofie, ach...
een boek moet ik lezen voor tentamens. 100 paginas. inhoud gebakken lucht. heb net een test gedaan van zon vorig jaar examen. mijn antwooorden gechekt. ik kom uit op een nul. terwijl ik geleerd had.WAAR slaat het op. Ik haat filosofie. die mensen hebben niets beters te doen. "ik denk dus ik besta" of "je weet niets zeker". rot toch op man. als ik klaar kom en spuit dan weet ik zeker dat ik een orgasme heb. En ga jij, socrates/plato/popper/kant toch even schijten kut achterlijke wao'ers.
quote:Het zou schelen als je doorhad dat er niet zoiets is als "de beste" of "een gelijk".
Op donderdag 29 januari 2004 17:21 schreef LoveHenk het volgende:[..]
dat is het em. je begrijpt net popper of kant en op de volgende bladzijde komt kuhn of andere gek die totaal andere visie heeft. dan heb ik toch zoiets, wat is hun doel? moet ik een partij kiezen? oke. maar waar slaat het op al hun meningen? dat ze oprotten, mongolen.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:24 schreef Lithion het volgende:[..]
Nihilisme is okay.
quote:HEEL graag zelfs, heb alleen geen tv hier, anders zou ik echt nooit leren.
Op donderdag 29 januari 2004 17:24 schreef werty het volgende:[..]
mischien dat dit je helpen kan???
ik dacht dat er op discovery (science ??) een herhaling was over het leven van schrijvers (dus ook socrates / plato e.d.)
het programma heet "great Books"
als je hun levenswijze begrijpt is de gedachtegang mischien beter te volgen
hoop dat je er wat aan hebt en succes
quote:Morgen ook tentamen in Dousberg?
quote:ja om negen uur. we hebben nog 15 uur.
Op donderdag 29 januari 2004 17:28 schreef Koen-BE het volgende:[..]
Morgen ook tentamen in Dousberg?
quote:Plato (of socrates
Op donderdag 29 januari 2004 17:21 schreef LoveHenk het volgende:[..]
dat is het em. je begrijpt net popper of kant en op de volgende bladzijde komt kuhn of andere gek die totaal andere visie heeft. dan heb ik toch zoiets, wat is hun doel? moet ik een partij kiezen? oke. maar waar slaat het op al hun meningen? dat ze oprotten, mongolen.
iedereen zit vast in een grot en met het gezicht naar de muur, het enige wat we zien zijn de schaduwen op de muur. een filosoof komt los uit ketenen en word in eerste instantie verblind door het licht (hier komt de opmerking het licht zien dus vandaan). maar als hij eenmaal kan zien wat er buiten de grot is wil hij de anderen gan halen. zij geloven hem niet en volgen hem dan ook niet. de rest van zijn lleven is hij bezig met het overhalen om naar buiten te komen.
socrates:
hij werd veroordeeld tot de gifbeker, hij is tot op het laatste moment blijven filosoferen. de beul zei tot hem: joh doe dat nou niet anders duurt het zo lang
hij antwoorde: iedereen heeft een taak jij hebt de taak mij het gif toe te dienen zo als ik de taak hbe om te filosoferen en wie zijn wij om onze taak te negeren?
ik neem aan dat je dit soort dingen weet maar dit is wat ik me nog van die documentaire kon herrineren
http://www.geschiedenisvoorkinderen.nl/Filosofen.htm
mischien kinderachtig maar erg duidelijk is het wel
quote:en zeg me nou, wat kon die dude nou beter, die uit dat grot kon komen, wat ik niet kan? mooi praten, maar voor de rest? had die geld? macht? ja innerlijke kracht. maar ik vind dat ik dat ook zonder filosofie heb. laat mij maar in dat grot zitten.
Op donderdag 29 januari 2004 17:39 schreef werty het volgende:[..]
Plato (of socrates
) beschreef het leven van een filosoof ook alsvolgt :
iedereen zit vast in een grot en met het gezicht naar de muur, het enige wat we zien zijn de schaduwen op de muur. een filosoof komt los uit ketenen en word in eerste instantie verblind door het licht (hier komt de opmerking het licht zien dus vandaan). maar als hij eenmaal kan zien wat er buiten de grot is wil hij de anderen gan halen. zij geloven hem niet en volgen hem dan ook niet. de rest van zijn lleven is hij bezig met het overhalen om naar buiten te komen.
socrates:
hij werd veroordeeld tot de gifbeker, hij is tot op het laatste moment blijven filosoferen. de beul zei tot hem: joh doe dat nou niet anders duurt het zo lang
hij antwoorde: iedereen heeft een taak jij hebt de taak mij het gif toe te dienen zo als ik de taak hbe om te filosoferen en wie zijn wij om onze taak te negeren?ik neem aan dat je dit soort dingen weet maar dit is wat ik me nog van die documentaire kon herrineren
quote:Mja. Sommige mensen verdienen idd niet beter.
Op donderdag 29 januari 2004 17:44 schreef LoveHenk het volgende:en zeg me nou, wat kon die dude nou beter, die uit dat grot kon komen, wat ik niet kan? mooi praten, maar voor de rest? had die geld? macht? ja innerlijke kracht. maar ik vind dat ik dat ook zonder filosofie heb. laat mij maar in dat grot zitten.
quote:onderbouw jezelf eens. wat kon socrates/plato wat ik niet kan? Alles begrijpen?
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Mja. Sommige mensen verdienen idd niet beter.
.
quote:mischien een verzadigd gevoel??
Op donderdag 29 januari 2004 17:44 schreef LoveHenk het volgende:[..]
en zeg me nou, wat kon die dude nou beter, die uit dat grot kon komen, wat ik niet kan? mooi praten, maar voor de rest? had die geld? macht? ja innerlijke kracht. maar ik vind dat ik dat ook zonder filosofie heb. laat mij maar in dat grot zitten.
ik loop ook wel ens te filosoferen (als ik me verveel)
ben d'r op die manieer achtergekomen dat een vierkant in de basis hetzelfde is als een cirkel (al sje het in kwarten deeld enzo)
(perhaps I should get a life )
anyways filosofie is dingen niet aannnemen zoals ze zijn maar je afvragen waaarom ze zo zijn
quote:Denk jij dat je alles kunt begrijpen?
Op donderdag 29 januari 2004 17:48 schreef LoveHenk het volgende:onderbouw jezelf eens. wat kon socrates/plato wat ik niet kan? Alles begrijpen?
Je scheldt dooie filosofen uit voor achterlijke WAO'ers... Dan maak je een niet bijzonder intelligente indruk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |