abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:40:50 #1
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_16689559
*opent discussie*

Heel FOK is in rouw, GTST-guusje is dood. Gemis voor de wereld, het was zo'n verschrikkelijk leuke vrouw, ze rook altijd zo fris en ze maakte altijd zulke lekkere koekjes.

Wel mooi hoe een nuchter volk zoals nederlanders als het om bekende nederlanders gaat opeens allemaal drama-queens zijn. Een gemis voor de wereld zijn mensen zoals Mandela, niet GTST-guus die bijsnabbelde met Ademnood.

Nogmaals, verschrikkelijk voor haar naasten maar laten we niet gaan overdrijven

[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 29-01-2004 16:50]

pi_16689596
INDERDAAD

you said it

Listen clearly now
Hello, can you hear me now?
pi_16689606
wie
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:43:55 #4
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_16689628
hehe was ook al bezig met een topic, bij deze mijn fictieve openingspost van de topic.

Naar aanleiding van de discussie die in het R.I.P. Guusje Nederhorst topic ontstond en na aandringen van verschillende mods, hier verder.

Ikzelf erger me vaak nogal aan de enorm overdreven reacties na het overlijden van een bekende Nederlander. Dagelijks gaan er vele onbekende Nederlanders dood, die ons allemaal niets kunnen schelen, maar als iemand een paar keer met zijn of haar kop op tv is geweest, lijkt het wel alsof we allemaal in de diepste rouw zijn. Ook ik vind het natuurlijk rot voor de nabestanden, in dit geval van Guusje Nederhorst, maar meer ook niet.

In dit verband ook de volgende quote van DonStefano

quote:
Wel hypocriet. Zoek de oude topics er maar over na. Daarin werd Guusje 99% van de reacties afgeschilderd als een doos, trut, overgewaardeerde b-actrice...noem het maar op.

En nu is ze opeens een geweldig actrice, lieve vrouw etc?! Natuurlijk is dat hartstikke hypocriet

Overigens is het wel heel erg dat zo iemand op die leeftijd overlijdt aan kanker....

Jullie mening over dit verschijnsel graag.
If men define things as real, they are real in their consequences
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:44:23 #5
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_16689645
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:42 schreef Demon-X het volgende:
wie
Ken je der niet? Dan ben je bijna de enige op FOK, aan de reacties te lezen is iedereen bij der thuis geweest.

Admin donderdag 29 januari 2004 @ 16:44:34 #6
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_16689649
Dus als je haar als actrice niet geweldig vindt mag je opeens geen medeleven betuigen ?
Beetje sneu topic dit.

Ik vond haar geen actrice en geen zangeres, maar dat wil niet zeggen dat het me niet enorm aangrijpt dat iemand op zo'n jonge leeftijd aan die kutziekte overlijdt en daarbij een kind achterlaat.
Idioot.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_16689651
Niets dan goeds over de doden...
idd..
Dat merk je vaak. Wanneer iemand dood is, is het een geweldig persoon. Terwijl over de nadelige kanten niet wordt gesproken.
pi_16689657
Deze had ik nog van het andere topic:
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:32 schreef beaverhausen het volgende:

[..]

Zoiets heet nou respect hebben voor de overledene. Natuurlijk heeft iedereen z\'n fouten maar een begrafenis is niet het moment om daar bij stil te staan.

Fout.. Dit is gewoon hypocriet...
Zelfde als iemand een feest geeft die je niet mag, maar er vervolgens wel naar toe gaan...
My brave Face
pi_16689661
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:40 schreef Doopy-X- het volgende:
*opend discussie*

Heel FOK is in rouw, GTST-guusje is dood. Gemis voor de wereld, het was zo'n verschrikkelijk leuke vrouw, ze rook altijd zo lekker en ze maakte altijd zulke lekkere koekjes.

Wel mooi hoe een nuchter volk zoals nederlanders als het om bekende nederlanders gaat opeens allemaal drama-queens zijn. Een gemis voor de wereld zijn mensen zoals Mandela, niet GTST-guus die bijsnabbelde met Ademnood.

Nogmaals, verschrikkelijk voor haar naasten maar laten we niet gaan overdrijven

In sommigen/veel gevallen gaat het ook niet om Guusje Nederhorst. Maar gewoon het feit dat een moeder van een 7 maanden baby sterft. En een man verliest zijn jonge vrouw.
Dat is gewoon heel erg. En tuurlijk gebeurd dit dagelijks op de wereld. Maar als mensen ermee geconfronteerd worden gebeurt dit nou eenmaal. Daardoor beseft men hoe gelukkig men kan zijn als hun geliefden nog leven.
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:44:46 #10
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_16689663
daar ben ik het wel mee eens: 50% van Nederland was het niet eens met Pim Fortuyn, en toen hij dood was was iedereen het met hem eens, en werd je raar aangekeken als je nog steeds anti was..

(maar laten het verder niet over Pim hebben..)

smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:45:21 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_16689681
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:40 schreef Doopy-X- het volgende:
*opend

Maar dit kon niet in één van de lopende topics?

Ah well:

Nederlanders drama-queens? Nu gaat het om iemand die jaren lang dagelijks op tv was en bij deze generatie een grote bekendheid genoot, als je naar Fanny Blankers-Koen kijkt was het een heel stuk minder; over een paar uur zie je over Guusje Nederhorst ook nog maar vrij weinig.

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_16689694
Ja, niet overdrijven is voor sommige fokkers ook een vak

^_^

pi_16689702
-- probeer 't eens IETS fatsoenlijker --

[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 29-01-2004 16:47]

If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  Admin donderdag 29 januari 2004 @ 16:46:45 #14
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_16689718
fanny blankers-koen was 85 en had al een heel leven achter zich. Dat is even iets anders dan een jonge moeder natuurlijk.
pi_16689741
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:46 schreef Danny het volgende:
fanny blankers-koen was 85 en had al een heel leven achter zich. Dat is even iets anders dan een jonge moeder natuurlijk.
Vind je??

Doodgaan is toch altijd erg????? Blijkbaar denk jij daar anders over...

My brave Face
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:47:29 #16
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_16689744
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:44 schreef Danny het volgende:
Dus als je haar als actrice niet geweldig vindt mag je opeens geen medeleven betuigen ?
Beetje sneu topic dit.

Ik vond haar geen actrice en geen zangeres, maar dat wil niet zeggen dat het me niet enorm aangrijpt dat iemand op zo'n jonge leeftijd aan die kutziekte overlijdt en daarbij een kind achterlaat.
Idioot.

Medenleven betuigen is 1, daar is niets verkeerd aan. Ik vind het ook verschrikkelijk voor haar nabestaanden. 35 is veels te jong.

Lees mijn openingspost nog maar eens en antwoord dan.

pi_16689748
quote:
Beetje sneu topic dit.

Idioot.

maar wat je hier (nld) vaak ziet is dat mensen half heilig verklaard worden....
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:44 schreef GazGas het volgende:

[..]

In sommigen/veel gevallen gaat het ook niet om Guusje Nederhorst. Maar gewoon het feit dat een moeder van een 7 maanden baby sterft. En een man verliest zijn jonge vrouw.
Dat is gewoon heel erg. En tuurlijk gebeurd dit dagelijks op de wereld. Maar als mensen ermee geconfronteerd worden gebeurt dit nou eenmaal. Daardoor beseft men hoe gelukkig men kan zijn als hun geliefden nog leven.

kind van 7 maanden is idd erg pijnlijk......

maar moeten we dr daarom ineens spontaan leuk en gezellig gaan vinden?

pi_16689761
quote:
Beetje sneu topic dit.

Idioot.

Weinig aan toe te voegen, behalve dat ik het gemekker hierover in het andere topic erg onfatsoenlijk vond.
De oma van iemand die ik ken is vanmorgen ook overleden, 93 (!) jaar en een ongelooflijk kreng dat maar niet dood wou.

Dan ga je ook niet aan het sterfbed roepen dat ze blij mag zijn dat ze zo oud is geworden, of wel?

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_16689762
quote:
Niets dan goeds over de doden.....
waarom ??? mischien was de dode wel een ongeloofelijke klootzak. . .
Religion : Mankind's worst invention !
pi_16689772
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:47 schreef R3wd het volgende:

[..]

Vind je??

Nee, doodgaan is niet altijd erg.
Toen mijn opa van 91 stierf, had ik verdriet. Maar ik vond het niet erg. Die man was nooit ziek geweest, en is vredig ingeslapen. Dat wil toch iederen?
pi_16689803
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

maar wat je hier (nld) vaak ziet is dat mensen half heilig verklaard worden....
[..]

kind van 7 maanden is idd erg pijnlijk......

maar moeten we dr daarom ineens spontaan leuk en gezellig gaan vinden?

Niks moet. Sommigen mensen zullen haar best leuk, spontaan en gezellig hebben gevonden. En als je haar dat nu opeens wel vindt is nogal raar. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:49:36 #22
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_16689806
mwah t'is gewoon rot voor dinand en dat zoontje, net een kindje enzo, net getrouwd...das toch enorm zuur ..

plus ik heb guusje nog nooit 1 naar ding horen zeggen.

Admin donderdag 29 januari 2004 @ 16:49:48 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_16689813
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:47 schreef R3wd het volgende:

[..]

Vind je??

iedereen gaat dood, dat is het enige rechtvaardige in dit leven. Ik denk alleen dat iedereen het erover eens is dat de dood van een kind aangrijpender is dan de dood van een hoogbejaarde.
pi_16689815
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:48 schreef Flierp het volgende:

[..]

waarom ??? mischien was de dode wel een ongeloofelijke klootzak. . .

Lees even de rest van mijn post wil je?
pi_16689818
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:28 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Wel hypocriet. Zoek de oude topics er maar over na. Daarin werd Guusje 99% van de reacties afgeschilderd als een doos, trut, overgewaardeerde b-actrice...noem het maar op.

En nu is ze opeens een geweldig actrice, lieve vrouw etc?! Natuurlijk is dat hartstikke hypocriet

Overigens is het wel heel erg dat zo iemand op die leeftijd overlijdt aan kanker....

Zoals ik al in het topic van GN postte. Ik erger me ook aan deze hypocriete houding. Ik heb dit ook al tig keer meegemaakt bij begrafenissen. Echt waar, die cliche zinnetjes komen altijd zo ongeinspireerd en onpersoonlijk over. Juist door ook de mindere punten van iemand te vertellen kom je veel eerlijker en oprechter over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')