abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:48:59 #151
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16696636
Er is misschien veel aandacht, maar het is waarschijnlijk aangrijpender dan andere gevallen. Bij mijzelf is dat het geval; sommige erge dingen kunnen mijn totaal niet boeien, maar dit wel. Komt misschien ook wel omdat haar man ook een bekende Nederlander is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 29 januari 2004 @ 22:10:35 #152
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16699466
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:19 schreef dolfg het volgende:
Het verbaast me niets dat er zo heftig op dit overlijden wordt gereageerd.
Bij het overlijden van vooral jonge mensen ga je je met die persoon identificeren...
Ouders van midden 30 met een jong kind bijvoorbeeld schrikken zich rot.
Iedereen die hier is geschrokken en met medeleven reageert doet dat omdat ie geconfronteerd wordt met zijn of haar eigen sterfelijkheid.

Want dood gaan we allemaal en dat weten we ook allemaal, maar als er plots iemand overlijdt waar je dat totaal niet van verwacht dan is de klap groter.... want jij bent de dans ontsprongen...
Maar wie garandeert jou dat je morgen geen kanker hebt? Helemaal niemand.
Daarom is de schrik zo enorm en het medeleven zo groot. Dat heet inlevingsvermogen en jezelf spiegelen aan een ander.

Ik kende Guusje ooit persoonlijk toen we in een grijs verleden samen bij Call TV hebben gewerkt. Ze was een jonge spring in het veld, een lieverd.

Jammer dat er door sommigen hier echt ongelofelijk gevoelloos gereageerd wordt.

Precies wat ik wilde zeggen (behalve het CallTV deel dan ).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_16699745
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:22 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk vind ik het tragisch, maar aangezien ik geen van de betrokkenen ken, voel ik er niet veel bij.Vandaar dat ik niet in zo'n rouw-topic post.

En dat zo evenzo gelden voor die hypothetische Ankie uit Lutjebroek.

Exact mijn mening verwoord, Doc .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 29 januari 2004 @ 22:35:11 #154
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_16700349
zo aan die edit's in die guusje-topics te zien zijn al die standaard botte FP-reacties nu ook op het forum te vinden .
pi_16702677
Boeiend dat ze kassie wijlen is!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 00:50:15 #156
50476 Kanis
dat dan weer wel ...
pi_16704832
Ook ik heb vaak grote twijfels bij de massale "RIP" reacties als er een bekend persoon is overleden. Natuurlijk schrok ik ook toen ik hoorde van het overlijden van Guusje Nederhorst. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor haar man, pasgeboren kindje en overige nabestaanden. Maar waarom moeten legio mensen op Internet laten weten dat ze het zo erg vinden...?
quote:
R.I.P.
Youp van 't Hek heeft over dit fenomeen (n.a.v. het overlijden van Sylvia Millecam) een mooie column in het NRC geschreven, "lui huilen" noemde hij het.
Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe
  Admin vrijdag 30 januari 2004 @ 00:56:50 #157
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_16704958
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:50 schreef Kanis het volgende:
Ook ik heb vaak grote twijfels bij de massale "RIP" reacties als er een bekend persoon is overleden. Natuurlijk schrok ik ook toen ik hoorde van het overlijden van Guusje Nederhorst. Het is natuurlijk verschrikkelijk voor haar man, pasgeboren kindje en overige nabestaanden. Maar waarom moeten legio mensen op Internet laten weten dat ze het zo erg vinden...?
Dat kun je dan wel over elk onderwerp zeggen waarover gesproken wordt.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 30 januari 2004 @ 01:09:57 #158
50476 Kanis
dat dan weer wel ...
pi_16705170
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:56 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat kun je dan wel over elk onderwerp zeggen waarover gesproken wordt.

Ok, maar ik had het in dit geval natuurlijk over de massale internet-rouw, wat vaak niet meer inhoudt dan een vluchtig "RIP".
pi_16705207
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 01:09 schreef Kanis het volgende:

[..]

Ok, maar ik had het in dit geval natuurlijk over de massale internet-rouw, wat vaak niet meer inhoudt dan een vluchtig "RIP".

Da's altijd meer een beetje voor het gevoel heb ik het idee. De drempel om online wat te krabbelen is ook vrij laag natuurlijk en je moet er bij blijven horen bij je online gang.
pi_16705390
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 01:09 schreef Kanis het volgende:

[..]

En achter al die vluchtige RIP's zit de persoonlijke angst.
Of dacht jij dat je eigenlijk onsterfelijk bent?
Iedereen gaat dood, ook jij.
Alleen wanneer, dat is de vraag.
Die vraag is bij Guusje wel erg snel beantwoord.

Misschien wel daarom reageren er zoveel mensen op condoleance.nl
Dinand zal van 10.000 reacties meer of minder niet wakker liggen, hij heeft andere dingen aan zijn hoofd. Verlies verwerken en alleenstaande vader zijn voor z'n zoontje.
Als je inziet dat iedereen bang is om dood te gaan staan die reacties ineens in een heel ander daglicht... we zijn allemaal doodsbang om dood te gaan... en daarom schrikken we zo... en daarom reageren we zo massaal.
Feitelijk niet om Guusje, maar om de dood die ons allemaal in zijn greep heeft.
En voor velen vandaag een beetje meer dan gisteren.

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_16705580
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:32 schreef Afdruiprek het volgende:
Boeiend dat ze kassie wijlen is!
Ik vind het altijd een wereldprestatie dat mensen die het werkelijk niets interesseert dat iemand als Guusje Woesthoff-Nederhorst is overleden toch zo'n topic kunnen vinden.
Dat ze dan ook nog gaan reageren doet het ergste vrezen....
Jij hebt toch veel grootsere plannen dan te reageren op zoiets infantiels als het overlijden van Guusje?

Verlaag je niet tot medeleven. Het zou je medemenselijk maken.

[Dit bericht is gewijzigd door dolfg op 30-01-2004 01:50]

vrijdag 30 januari 2004 @ 01:56:34 #162
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16705782
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:59 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zit jij elke dag de hele dag te janken omdat mensen waar je helemaal nog nooit van gehoord hebt door zijn, en mensen die je wel kent, al is het maar van naam of gezicht, interesseren je niet.
Mja, kan.

Overigens vind je het dan ook erg dat er groots gemeld wordt dat wie dan ook dood gaat. Of eigenlijk ALLES wat mensen doen is vreselijk overdreven.
Kranten, televisie etc. maar meteen afschaffen en iedereen moet lekker als kluizenaar gaan leven.

Andersom danny, of schrijf ik nu zo slecht
  vrijdag 30 januari 2004 @ 02:03:02 #163
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16705855
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 01:38 schreef dolfg het volgende:

[..]

Ik vind het altijd een wereldprestatie dat mensen die het werkelijk niets interesseert dat iemand als Guusje Woesthoff-Nederhorst is overleden toch zo'n topic kunnen vinden.
Dat ze dan ook nog gaan reageren doet het ergste vrezen....
Jij hebt toch veel grootsere plannen dan te reageren op zoiets infantiels als het overlijden van Guusje?

Verlaag je niet tot medeleven. Het zou je medemenselijk maken.

Waarom noem je nu OPEENS 2 achternamen?

is dat net op TV gewest of wil je interresant doen?

pi_16705876
not done
nikky

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 30-01-2004 02:08]

vrijdag 30 januari 2004 @ 02:07:34 #165
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16705896
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:05 schreef Afdruiprek het volgende:

[..]

edit

Wat een enorme sukkel ben jij.

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 30-01-2004 02:09]

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16705903
mijn neefje is dood
2 dagen voor guusje en
oke vind dat van mooie guusje heel erg omdat ze ook nog eens een kind had
in jonge jaren
maar

dichtbij is de pijn nog harder
en
life sucks enzo
life is fucking hard
wel fijn dat men schrijft dat de dood fijner is dan geboren worden

//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_16705908
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:03 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Waarom noem je nu OPEENS 2 achternamen?

is dat net op TV gewest of wil je interresant doen?

Sinds haar huwelijk met Dinand vorig jaar heette ze Guusje Woesthoff-Nederhorst.
Niks interessants, gewoon de burgerlijke stand proberen te volgen.
pi_16705915
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat een enorme sukkel ben jij.

Ga nu maar tekenfilms kijken
pi_16705922
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Afdruiprek het volgende:

[..]

Soms is dat heel verhelderend..
gewoon relaxt tom en jerry kijken meer niks
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 02:12:32 #170
50476 Kanis
dat dan weer wel ...
pi_16705943
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 01:24 schreef dolfg het volgende:

[..]

En achter al die vluchtige RIP's zit de persoonlijke angst.
Of dacht jij dat je eigenlijk onsterfelijk bent?

Sorry maar dat besef heb ik wel degelijk en daar heeft de dood van Guusje niets aan bijgedragen.
quote:
Iedereen gaat dood, ook jij.
Ook BN-ers, dat zijn namelijk ook gewoon mensen.

De vergelijking is al vaker getrokken, maar als ik een topic open over de plotselinge dood van mijn 30-jarige zus (fictief), krijg ik dan ook duizenden steunbetuigen? Niet dat ik op die reacties zou zitten te wachten, maar ik vind het zo makkelijk om even wat neer te krabbelen omdat we haar allemaal zo goed "kennen".

pi_16705944
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:05 schreef Afdruiprek het volgende:
not done
nikky
Auw auw auw afdruiprek... ik las nog net je reactie... ik hoop dat je IP adres vastligt... een misselijkmakende reply.
pi_16705961
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:12 schreef dolfg het volgende:

[..]

Auw auw auw afdruiprek... ik las nog net je reactie... ik hoop dat je IP adres vastligt... een misselijkmakende reply.

Nee, een realistische
pi_16705976
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:12 schreef dolfg het volgende:

[..]

och arme, misschien nooit gehoord van een eerlijke mening! Ik ben het wel met afdruiprek eens! Wie weet wat er nog naar buiten zal komen of wat het verhaal is, maar als je van te voren weet een degelijke ziekte onder de leden te hebben dan neem je niet nog s een kind erbij. Dat is pas RESPECTLOOS!!
  Milf vrijdag 30 januari 2004 @ 02:18:05 #174
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16706004
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:16 schreef swartjes-controleur het volgende:

[..]

och arme, misschien nooit gehoord van een eerlijke mening! Ik ben het wel met afdruiprek eens! Wie weet wat er nog naar buiten zal komen of wat het verhaal is, maar als je van te voren weet een degelijke ziekte onder de leden te hebben dan neem je niet nog s een kind erbij. Dat is pas RESPECTLOOS!!

daar gaat dit topic niet over
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 02:19:16 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16706014
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Afdruiprek het volgende:

[..]

Ik hou het op een anime. En ga jij je zelf maar weer rondhangen in een afdruiprekje. Je hebt ook het IQ van een afdruiprekje. Nul dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')