quote:Ik weet niet waar jij leest dat Guusje wordt opgehemeld als God herself. je mist wel zo gruwelijk het punt.
Op donderdag 29 januari 2004 17:23 schreef Pharrell het volgende:
guusje was eigenlijk een beetje vergeten enzo de laatste tijd
dus vind ik het een beetje dom om haar nu op te hemelen alsof ze the world saver herself was..of iets in die richting..
YES?
In haar rouwtopic gaat het over een jonge moeder die door een vreselijke ziekte uit het leven gerukt is. Het feit dat deze jonge vrouw een bekende Nederlander was, maakt het bericht enkel meer tastbaar en daardoor meer aangrijpend dan dat van de hypothetische Ankie met soortgelijke demografische kenmerken uit Lutjebroek. Daarmee absoluut niet zeggende dat het eventuele overlijden van die Ankie minder erg is,
quote:Ik wil er niet naast staan als ze tegen jou zeggen dat je overdrijft met je verdriet.
Op donderdag 29 januari 2004 17:33 schreef Hephaistos het volgende:
Het punt is nou juist dat daar geen topic over wordt geopend. Ik ben het met je eens dat een paar opmerkingen die je hierboven op een rij zet absoluut dom en walgelijk zijn. Maar ik blijf van mening dat velen hier/in het GN-topic overdrijven met hun 'verdriet'.
Maar ik zal er ook over ophouden. De discussie is wel zo'n beetje gevoerd nu en veel frisse argumenten zullen er toch niet meer komen..
En Oblivion: ja, meerdere en dat was verschrikkelijk, maar dat is nu juist waar het in deze discussie niet over zou moeten gaan
Volgende week is bijna iedereen het weer vergeten. EN haar nabestaande zullen het nooit vergeten.
Maar goed, het is jou mening, en daar heb je ook recht op.
Vond het in eerste instantie al niet echt discussie waardig.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:36 schreef Copycat het volgende:[..]
Ik weet niet waar jij leest dat Guusje wordt opgehemeld als God herself. je mist wel zo gruwelijk het punt.
In haar rouwtopic gaat het over een jonge moeder die door een vreselijke ziekte uit het leven gerukt is. Het feit dat deze jonge vrouw een bekende Nederlander was, maakt het bericht enkel meer tastbaar en daardoor meer aangrijpend dan dat van de hypothetische Ankie met soortgelijke demografische kenmerken uit Lutjebroek. Daarmee absoluut niet zeggende dat het eventuele overlijden van die Ankie minder erg is,
quote:Het kon niet uitblijven zo'n topic...
Op donderdag 29 januari 2004 16:40 schreef Doopy-X- het volgende:
*opent discussie*Heel FOK is in rouw, GTST-guusje is dood. Gemis voor de wereld, het was zo'n verschrikkelijk leuke vrouw, ze rook altijd zo fris en ze maakte altijd zulke lekkere koekjes.
Wel mooi hoe een nuchter volk zoals nederlanders als het om bekende nederlanders gaat opeens allemaal drama-queens zijn. Een gemis voor de wereld zijn mensen zoals Mandela, niet GTST-guus die bijsnabbelde met Ademnood.
Nogmaals, verschrikkelijk voor haar naasten maar laten we niet gaan overdrijven
2 woorden:
ROT OP!
quote:* just me is het met thaleia eens
Op donderdag 29 januari 2004 17:45 schreef thaleia het volgende:
Als iemand zegt dat hij het erg vindt omdat het nu eenmaal echt triest is als een jonge moeder overlijdt, da's heel wat anders natuurlijk. Om die reden vind ik het zelf ook triest.
quote:Die is misschien wel 21 met een jong kind.
Op donderdag 29 januari 2004 17:34 schreef beaverhausen het volgende:[..]
ja want iemand van fok is natuurlijk veel belangrijker dan een vrouw van 34 met een jong kind
denk eens na voor je iets zegt.
Alsof die muts belangrijker is OMDAT ze toevallig eens op TV is geweest.
quote:HOEZO stomme opmerking
Op donderdag 29 januari 2004 17:36 schreef Copycat het volgende:[..]
Ik weet niet waar jij leest dat Guusje wordt opgehemeld als God herself. je mist wel zo gruwelijk het punt.
quote:Oh. Leg mij dan eens uit wat jij zo stom vindt aan die opmerking...
Op donderdag 29 januari 2004 17:51 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
HOEZO stomme opmerking
quote:gewoon, jij zegt dat het veel aangrijpender is OMDAT ze bekend is?
Op donderdag 29 januari 2004 17:52 schreef Copycat het volgende:[..]
Oh. Leg mij dan eens uit wat jij zo stom vindt aan die opmerking...
het grijpt mij niet meer aan dan zo'n persoon die dood gaat. Niet dat ik het niet ergh vind maar ik vind het zo vreselijk dat het altijd overal zo groots gemeld moet worden.
Dat doen ze bij die mevrouw uit lutjebroek ook niet.
Ja ze was bekende nedelander, omdat half debiel nederland slaafs stomme soaps volgt.
quote:Dus als ik het goed begrijp zit jij elke dag de hele dag te janken omdat mensen waar je helemaal nog nooit van gehoord hebt door zijn, en mensen die je wel kent, al is het maar van naam of gezicht, interesseren je niet.
Op donderdag 29 januari 2004 17:55 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
gewoon, jij zegt dat het veel aangrijpender is OMDAT ze bekend is?
het grijpt mij niet meer aan dan zo'n persoon die dood gaat. Niet dat ik het niet ergh vind maar ik vind het zo vreselijk dat het altijd overal zo groots gemeld moet worden.
Dat doen ze bij die mevrouw uit lutjebroek ook niet.
Ja ze was bekende nedelander, omdat half debiel nederland slaafs stomme soaps volgt.
Overigens vind je het dan ook erg dat er groots gemeld wordt dat wie dan ook dood gaat. Of eigenlijk ALLES wat mensen doen is vreselijk overdreven.
Kranten, televisie etc. maar meteen afschaffen en iedereen moet lekker als kluizenaar gaan leven.
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 29-01-2004 18:00]
quote:Nee, dat zeg ik niet.
Op donderdag 29 januari 2004 17:55 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
gewoon, jij zegt dat het veel aangrijpender is OMDAT ze bekend is?
Mijn laatste regel luidde dan ook niet voor niets dat bovenstaande niet betekent dat het minder erg zou zijn voor hypothetische Ankie uit Lutjebroek.
Duidelijker?
quote:Nou bekijk je het toch verkeerd. Mensen die ik wel ken, persoonlijk, interesseren me wel. Mensen die ik alleen van naam ken of gezicht, interesseren me inderdaad geen zier, behalve als ik ze erg waardeer om een bepaalde reden, wat bij Guusje niet zo was. Daarmee is het niet minder erg dat Guusje overleden is, maar ík voel er pérsoonlijk niks bij.
Op donderdag 29 januari 2004 17:59 schreef Danny het volgende:[..]
Dus als ik het goed begrijp zit jij elke dag de hele dag te janken omdat mensen waar je helemaal nog nooit van gehoord hebt door zijn, en mensen die je wel kent, al is het maar van naam of gezicht, interesseren je niet.
Mja, kan.
Ik zal nooit de dag vergeten dat ik hoorde dat Willem Ruis was overleden... en ook deze dag zal me altijd bijblijven.
quote:En weer zo'n supernuttige bijdrage tot deze discussie, dat zeg je ook als jouw zusje overlijdt? of je nichtje? of je moeder?
Op donderdag 29 januari 2004 18:14 schreef GewoonPim het volgende:
--trollpost--
quote:Ok, ik had gezegd dat ik hier niet meer zou posten, maar voor jou even een uitzondering:
Op donderdag 29 januari 2004 18:14 schreef GewoonPim het volgende:
Edit: quote weggehaald.
[Dit bericht is gewijzigd door static op 29-01-2004 18:17]
Want dood gaan we allemaal en dat weten we ook allemaal, maar als er plots iemand overlijdt waar je dat totaal niet van verwacht dan is de klap groter.... want jij bent de dans ontsprongen...
Maar wie garandeert jou dat je morgen geen kanker hebt? Helemaal niemand.
Daarom is de schrik zo enorm en het medeleven zo groot. Dat heet inlevingsvermogen en jezelf spiegelen aan een ander.
Ik kende Guusje ooit persoonlijk toen we in een grijs verleden samen bij Call TV hebben gewerkt. Ze was een jonge spring in het veld, een lieverd.
Jammer dat er door sommigen hier echt ongelofelijk gevoelloos gereageerd wordt.
Het is nog veel dommer om extra bot te doen omdat ze bekend is (zoals sommige reacties hier).
Persoonlijk vind ik het tragisch, maar aangezien ik geen van de betrokkenen ken, voel ik er niet veel bij.Vandaar dat ik niet in zo'n rouw-topic post.
En dat zo evenzo gelden voor die hypothetische Ankie uit Lutjebroek.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 29-01-2004 18:24]
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:22 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk vind ik het tragisch, maar aangezien ik geen van de betrokkenen ken, voel ik er niet veel bij.Vandaar dat ik niet in zo'n rouw-topic post.
Tijdens een uitvaart kan je best alleen de positieve punten belichten, maar vergeet ook de slechte momenten niet (kun je nog van leren). Maar gelukkig zijn de meeste mensen het wel met mij eens: zie ene Adolf H.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:22 schreef Doc het volgende:
Het is dom om extra verdrietig te zijn omdat ze bekend is (dat is denk ik het punt dat de TS wil maken).
Danny en alle andere "ik wil graag in crew blijven dus ik lees ook niet en geef je gewoon gelijk":
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |