abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:36:32 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_16691124
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:23 schreef Pharrell het volgende:

guusje was eigenlijk een beetje vergeten enzo de laatste tijd
dus vind ik het een beetje dom om haar nu op te hemelen alsof ze the world saver herself was..of iets in die richting..
YES?

Ik weet niet waar jij leest dat Guusje wordt opgehemeld als God herself. je mist wel zo gruwelijk het punt.

In haar rouwtopic gaat het over een jonge moeder die door een vreselijke ziekte uit het leven gerukt is. Het feit dat deze jonge vrouw een bekende Nederlander was, maakt het bericht enkel meer tastbaar en daardoor meer aangrijpend dan dat van de hypothetische Ankie met soortgelijke demografische kenmerken uit Lutjebroek. Daarmee absoluut niet zeggende dat het eventuele overlijden van die Ankie minder erg is,

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_16691183
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:33 schreef Hephaistos het volgende:
Het punt is nou juist dat daar geen topic over wordt geopend. Ik ben het met je eens dat een paar opmerkingen die je hierboven op een rij zet absoluut dom en walgelijk zijn. Maar ik blijf van mening dat velen hier/in het GN-topic overdrijven met hun 'verdriet'.
Maar ik zal er ook over ophouden. De discussie is wel zo'n beetje gevoerd nu en veel frisse argumenten zullen er toch niet meer komen..

En Oblivion: ja, meerdere en dat was verschrikkelijk, maar dat is nu juist waar het in deze discussie niet over zou moeten gaan

Ik wil er niet naast staan als ze tegen jou zeggen dat je overdrijft met je verdriet.

Volgende week is bijna iedereen het weer vergeten. EN haar nabestaande zullen het nooit vergeten.

Maar goed, het is jou mening, en daar heb je ook recht op.
Vond het in eerste instantie al niet echt discussie waardig.

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16691220
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij leest dat Guusje wordt opgehemeld als God herself. je mist wel zo gruwelijk het punt.

In haar rouwtopic gaat het over een jonge moeder die door een vreselijke ziekte uit het leven gerukt is. Het feit dat deze jonge vrouw een bekende Nederlander was, maakt het bericht enkel meer tastbaar en daardoor meer aangrijpend dan dat van de hypothetische Ankie met soortgelijke demografische kenmerken uit Lutjebroek. Daarmee absoluut niet zeggende dat het eventuele overlijden van die Ankie minder erg is,

Dat is precies wat ikprobeerde te zeggen alleen kwam het niet zo geweldig duidelijk over geloof ik.
Anastasia like Russian royalty, Beaverhausen like... where the beaver live.
So you can make me cum, that doesn't make you Jesus.
"I'm single, I'm free on Saturday night and I can arch my back until my head touches my heels."
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:41:59 #129
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_16691298
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:40 schreef Doopy-X- het volgende:
*opent discussie*

Heel FOK is in rouw, GTST-guusje is dood. Gemis voor de wereld, het was zo'n verschrikkelijk leuke vrouw, ze rook altijd zo fris en ze maakte altijd zulke lekkere koekjes.

Wel mooi hoe een nuchter volk zoals nederlanders als het om bekende nederlanders gaat opeens allemaal drama-queens zijn. Een gemis voor de wereld zijn mensen zoals Mandela, niet GTST-guus die bijsnabbelde met Ademnood.

Nogmaals, verschrikkelijk voor haar naasten maar laten we niet gaan overdrijven

Het kon niet uitblijven zo'n topic...

2 woorden:

ROT OP!

En hoe voelt u zich nu?
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:44:51 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_16691398
ff tussendoor, eens of oneens met elkaar, best, maar hou het netjes. Voor beide standpunten is wel wat te zeggen, dus respecteer elkaar mening. verdere flames etc zullen verwijderd worden....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_16691417
Iedereen heeft het over andere dingen in dit topic, iedereen maakt er een andere discussie van, en dus ga ik mooi niet op alles reageren. Het is WEL echt waar dat het voor kan komen dat men ineens doet alsof iemand zo gewaardeerd was terwijl ze hem tijdens zijn leven absoluut niet mochten. Toevallig vorige week nog een voorbeeld van gezien. En als inderdaad nu half Nederland (of half Fok?) roept dat ze het zo verschrikkelijk vonden mede omdat Guusje zo'n uniek zang- en acteertalent was, dan vind ik dat inderdaad maar triest. Als iemand zegt dat hij het erg vindt omdat het nu eenmaal echt triest is als een jonge moeder overlijdt, da's heel wat anders natuurlijk. Om die reden vind ik het zelf ook triest. Niet omdat er met haar zo'n groot artieste verloren gaat.
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2004 @ 17:50:12 #132
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16691559
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:45 schreef thaleia het volgende:
Als iemand zegt dat hij het erg vindt omdat het nu eenmaal echt triest is als een jonge moeder overlijdt, da's heel wat anders natuurlijk. Om die reden vind ik het zelf ook triest.
* just me is het met thaleia eens
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:50:12 #133
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16691561
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:34 schreef beaverhausen het volgende:

[..]

ja want iemand van fok is natuurlijk veel belangrijker dan een vrouw van 34 met een jong kind

denk eens na voor je iets zegt.

Die is misschien wel 21 met een jong kind.

Alsof die muts belangrijker is OMDAT ze toevallig eens op TV is geweest.

donderdag 29 januari 2004 @ 17:51:40 #134
24184 speedfreakssj
pi_16691605
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

HOEZO stomme opmerking
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:52:54 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_16691640
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:51 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

HOEZO stomme opmerking

Oh. Leg mij dan eens uit wat jij zo stom vindt aan die opmerking...
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:55:18 #136
24184 speedfreakssj
pi_16691707
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh. Leg mij dan eens uit wat jij zo stom vindt aan die opmerking...

gewoon, jij zegt dat het veel aangrijpender is OMDAT ze bekend is?

het grijpt mij niet meer aan dan zo'n persoon die dood gaat. Niet dat ik het niet ergh vind maar ik vind het zo vreselijk dat het altijd overal zo groots gemeld moet worden.

Dat doen ze bij die mevrouw uit lutjebroek ook niet.
Ja ze was bekende nedelander, omdat half debiel nederland slaafs stomme soaps volgt.

Admin donderdag 29 januari 2004 @ 17:59:02 #137
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_16691816
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:55 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

het grijpt mij niet meer aan dan zo'n persoon die dood gaat. Niet dat ik het niet ergh vind maar ik vind het zo vreselijk dat het altijd overal zo groots gemeld moet worden.

Dat doen ze bij die mevrouw uit lutjebroek ook niet.
Ja ze was bekende nedelander, omdat half debiel nederland slaafs stomme soaps volgt.

Dus als ik het goed begrijp zit jij elke dag de hele dag te janken omdat mensen waar je helemaal nog nooit van gehoord hebt door zijn, en mensen die je wel kent, al is het maar van naam of gezicht, interesseren je niet.
Mja, kan.

Overigens vind je het dan ook erg dat er groots gemeld wordt dat wie dan ook dood gaat. Of eigenlijk ALLES wat mensen doen is vreselijk overdreven.
Kranten, televisie etc. maar meteen afschaffen en iedereen moet lekker als kluizenaar gaan leven.

[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 29-01-2004 18:00]

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:59:57 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_16691857
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:55 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet.
Ik zeg dat dóórdat ze een bekende Nederlander betreft, het dichterbij komt cq tastbaarder wordt. En dat het dus daardoor als 'aangrijpender' wordt ervaren.
Simpelweg omdat het nieuws eventuele overlijden van 'Ankie' ons als buitenstaander nooit zal bereiken.

Mijn laatste regel luidde dan ook niet voor niets dat bovenstaande niet betekent dat het minder erg zou zijn voor hypothetische Ankie uit Lutjebroek.
Duidelijker?

pi_16692003
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:59 schreef Danny het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zit jij elke dag de hele dag te janken omdat mensen waar je helemaal nog nooit van gehoord hebt door zijn, en mensen die je wel kent, al is het maar van naam of gezicht, interesseren je niet.
Mja, kan.

Nou bekijk je het toch verkeerd. Mensen die ik wel ken, persoonlijk, interesseren me wel. Mensen die ik alleen van naam ken of gezicht, interesseren me inderdaad geen zier, behalve als ik ze erg waardeer om een bepaalde reden, wat bij Guusje niet zo was. Daarmee is het niet minder erg dat Guusje overleden is, maar ík voel er pérsoonlijk niks bij.
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:10:36 #140
16701 scanman01
Today's a good day
pi_16692195
Ik snap de reactie van sommige mensen niet zo eigenlijk. Guusje Nederhorst is 8 of 9 jaar dagelijks op tv geweest, kwam altijd over als een ontzettende lieverd en heeft een paar knallers van hits gescoord. Veel mensen zullen dus het idee hebben dat ze haar kennen. Ze was zo ongeveer de ideale schoondochter denk ik. Ook zal het verhaal bij velen bekend zijn dat ze een paar keer een miskraam heeft gehad en vorig jaar eindelijk een zoontje kreeg. Dat Guusje nu is overleden is voor velen als een harde klap aangekomen. Het is toch alsof er iemand is overleden die je een beetje dacht te kennen en die ook nog altijd overkwam (en dat was ze waarschijnlijk ook) als een ontzettende lieverd. Aangezien ze toch al een aantal jaren niet echt meer 'hot' was, is het deste verbazingwekkender dat er veel mensen zo op haar overlijden reageren en betekent dus wel dat ze iets bijzonders moet hebben gehad.
Ik vind het van iedereen die zo jong overlijdt bijzonder erg, maar ben van Guusje's dood toch een beetje kapot omdat ik het idee had haar toch een beetje te kennen (ook door vele interviews) en haar geschiedenis een beetje ken. Plus het feit dat ze me ontzettend lief leek.

Ik zal nooit de dag vergeten dat ik hoorde dat Willem Ruis was overleden... en ook deze dag zal me altijd bijblijven.

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_16692332
Edit: opzouten met die opmerkingen.

[Dit bericht is gewijzigd door static op 29-01-2004 18:17]

donderdag 29 januari 2004 @ 18:15:42 #142
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_16692382
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:14 schreef GewoonPim het volgende:
--trollpost--
En weer zo'n supernuttige bijdrage tot deze discussie, dat zeg je ook als jouw zusje overlijdt? of je nichtje? of je moeder?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:16:48 #143
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_16692411
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:14 schreef GewoonPim het volgende:
Edit: quote weggehaald.
Ok, ik had gezegd dat ik hier niet meer zou posten, maar voor jou even een uitzondering:

[Dit bericht is gewijzigd door static op 29-01-2004 18:17]

If men define things as real, they are real in their consequences
pi_16692502
Het verbaast me niets dat er zo heftig op dit overlijden wordt gereageerd.
Bij het overlijden van vooral jonge mensen ga je je met die persoon identificeren...
Ouders van midden 30 met een jong kind bijvoorbeeld schrikken zich rot.
Iedereen die hier is geschrokken en met medeleven reageert doet dat omdat ie geconfronteerd wordt met zijn of haar eigen sterfelijkheid.

Want dood gaan we allemaal en dat weten we ook allemaal, maar als er plots iemand overlijdt waar je dat totaal niet van verwacht dan is de klap groter.... want jij bent de dans ontsprongen...
Maar wie garandeert jou dat je morgen geen kanker hebt? Helemaal niemand.
Daarom is de schrik zo enorm en het medeleven zo groot. Dat heet inlevingsvermogen en jezelf spiegelen aan een ander.

Ik kende Guusje ooit persoonlijk toen we in een grijs verleden samen bij Call TV hebben gewerkt. Ze was een jonge spring in het veld, een lieverd.

Jammer dat er door sommigen hier echt ongelofelijk gevoelloos gereageerd wordt.

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 januari 2004 @ 18:22:04 #145
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16692564
Het is dom om extra verdrietig te zijn omdat ze bekend is (dat is denk ik het punt dat de TS wil maken).

Het is nog veel dommer om extra bot te doen omdat ze bekend is (zoals sommige reacties hier).

Persoonlijk vind ik het tragisch, maar aangezien ik geen van de betrokkenen ken, voel ik er niet veel bij.Vandaar dat ik niet in zo'n rouw-topic post.

En dat zo evenzo gelden voor die hypothetische Ankie uit Lutjebroek.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 29-01-2004 18:24]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_16692600
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:22 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk vind ik het tragisch, maar aangezien ik geen van de betrokkenen ken, voel ik er niet veel bij.Vandaar dat ik niet in zo'n rouw-topic post.
pi_16693809
Ik heb wel gepost ik het rouwtopic....
Mijn moeder is overleden op 32 jarige leeftijd....en ik was/ben haar kind....ik weet wat het is om zonder een moeder op te groeien en heb gezien hoeveel verdriet mijn vader had..
Mijn moeder was niet beroemd.....dus kreeg niet zoveel aandacht als Guusje nu...
Maar dat is voor mij nog geen reden om niet mijn medeleven te betuigen.
Het doet iets met mijn gevoel....en vanuit dit gevoel heb ik gereageerd in dat Topic.
Een ieder ander die het gedaan heeft zal daar zo zijn reden voor hebben...
Laten we alsjeblieft iedereen in zijn waarde laten.....er is al genoeg leed in de wereld... ( helaas )
  donderdag 29 januari 2004 @ 19:57:41 #148
62338 Maxster4th
...Are You Kiddin' Me...
pi_16695057
Ik vind niet dat je moet zeggen: niets dan goeds over de doden. Iedereen heeft rare/gekke dingen gedaan niet of niet door de beugel konden of voor ruzie zorgden. Ook daar mag toch bij stil gestaan worden, zo was de overledene toch ook??

Tijdens een uitvaart kan je best alleen de positieve punten belichten, maar vergeet ook de slechte momenten niet (kun je nog van leren). Maar gelukkig zijn de meeste mensen het wel met mij eens: zie ene Adolf H.

Soms zegt stilte meer dan 1000 woorden kunnen
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:19:42 #149
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_16695681
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:22 schreef Doc het volgende:
Het is dom om extra verdrietig te zijn omdat ze bekend is (dat is denk ik het punt dat de TS wil maken).
Er is nog een mod/fa die WEL leest voordat ie doelloos rond gaat trappen en er dingen bij haalt die helemaal niet ter discussie staan.

Danny en alle andere "ik wil graag in crew blijven dus ik lees ook niet en geef je gewoon gelijk":

pi_16696089
Gebeurt vaker, helaas.
Maar ik ga echt niet meer treuren alleen omdat zei toevallig een actrice is ofzo.
Niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')