quote:Dat vraagt toch ook niemand van je?
Op donderdag 29 januari 2004 17:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
wat ik bedoel, is dat ik wel RESPECT heb, niet meer of minder voor guusje zelf, maar voor de nabestaanden. Die hebben een kut tijd nu (en waarsch. de rest van hun leven, dr man iig)..
maar het is niet zo dat ik ineens doe alsof ik dr helemaal geweldig vindt. En als het een buurvrouw was geweest, en iemand (niet de nabestaande maar bijv een andere buur) zou mij vragen wat ik van haar zou vinden, zou ik niet zeggen "goh wat vindt ik haar toch een geweldige vrouw" ....
quote:* kent daar wel een voorbeeld van...
Op donderdag 29 januari 2004 17:19 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Maar het is ook niet dat ze zeggen dat ze zo blij zijn dat je eindelijk dood bent.
man die hier in de buurt kinderen schopte en stenen naar ze gooide. Heeft zelfmoord gepleegt. Dan heb je onder elkaar toch zoiets van "Phew" (die had er nl ooit echt 1 van kant gemaakt.. al was het "per ongeluk")
maar ook daar gingen mensen die altijd op em liepen te schelden naar zn begrafenis.....
quote:Heb jij zelf een dierbare weg moeten brengen?
Op donderdag 29 januari 2004 17:21 schreef Hephaistos het volgende:
Waarom toch snapt bijna niemand hier het onderwerp van de discussie en wordt het allemaal weer gericht op het 'normale respect' wat je moet betuigen tegenover de nabestaanden (en met dat normale respect wordt vervolgens impliciet bedoeld dat je maar zoveel mogelijk goede dingen op moet sommen over de overledene).
Ben ik echt benieuwd naar.
quote:okay
Op donderdag 29 januari 2004 17:07 schreef Lucille het volgende:[..]
Je geeft dus toe dat je die bewering van je niet kan staven met feiten?
quote:dat doe ik ook niet... maar het is ook niet zo dat ik dr langs ga om te zeggen hoe geweldig ik die gene zou vinden...
Op donderdag 29 januari 2004 17:22 schreef Lucille het volgende:[..]
Daar gaat deze kromme vergelijking en discussie toch helemaal niet over. Als je iemand niet mag en die persoon gaat dood dan hou je je bek tegenover mensen die wel willen rouwen. Dan ga je niet op de stoep staan bleren dat je het raar vindt dat anderen verdrietig zijn.
* zich terug trekt uit discussie omdat het onderwerp me lang zo veel niet uitmaakt .....
quote:en dát vind ik nou hypocriet.....
Op donderdag 29 januari 2004 17:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
* kent daar wel een voorbeeld van...
man die hier in de buurt kinderen schopte en stenen naar ze gooide. Heeft zelfmoord gepleegt. Dan heb je onder elkaar toch zoiets van "Phew" (die had er nl ooit echt 1 van kant gemaakt.. al was het "per ongeluk")
maar ook daar gingen mensen die altijd op em liepen te schelden naar zn begrafenis.....
alsof je dan danst op iemand zijn graf
quote:dat bedoel ik zo ongeveer...
Op donderdag 29 januari 2004 17:23 schreef Pharrell het volgende:[..]
okay
het was nou niet echt zo van
WOW guusje die is ECHHT cool!!
guusje was eigenlijk een beetje vergeten enzo de laatste tijd
dus vind ik het een beetje dom om haar nu op te hemelen alsof ze the world saver herself was..of iets in die richting..
YES?
en van af nu lees ik alleen nog maar
quote:Dát is pas hypocriet, inderdaad.
Op donderdag 29 januari 2004 17:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
* kent daar wel een voorbeeld van...
quote:precies. Dat heet respect hebben voor de overledene. Zoals ik al eerder zei, iedereen heeft zijn fouten en niemand is perfect en er wordt ook niet van je gevraagd om die persoon geweldig te vinden maar een overlijden/begrafenis is niet het moment omdat soort dingen te gaan roepen.
Op donderdag 29 januari 2004 17:22 schreef Lucille het volgende:[..]
Daar gaat deze kromme vergelijking en discussie toch helemaal niet over. Als je iemand niet mag en die persoon gaat dood dan hou je je bek tegenover mensen die wel willen rouwen. Dan ga je niet op de stoep staan bleren dat je het raar vindt dat anderen verdrietig zijn.
quote:Ik lees hier anders aardig wat respectloze dingen. Maar goed, die mensen komen zich nog weleens tegen. Die verliezen ook nog weleens een dierbare en mochten ze daar een topic over openen zal ik de eerste zijn die in dat topic meldt:
Op donderdag 29 januari 2004 17:21 schreef Hephaistos het volgende:[..]
Ja, dat is inderdaad PRECIES wat we hier doen. Ik ben ook van plan om straks naar Dinand te gaan om eens even flink Guusje af te kraken. Of misschien leest Dinand nu wel mee, omdat het hem op dit moment heel veel boeit wat Fokkers van z'n overleden vrouw vinden...
Waarom toch snapt bijna niemand hier het onderwerp van de discussie en wordt het allemaal weer gericht op het 'normale respect' wat je moet betuigen tegenover de nabestaanden (en met dat normale respect wordt vervolgens impliciet bedoeld dat je maar zoveel mogelijk goede dingen op moet sommen over de overledene).
Kijken hoe het dan zit met diezelfde 'principes'.
quote:kan het niet laten...
Op donderdag 29 januari 2004 17:24 schreef nikky het volgende:[..]
en dát vind ik nou hypocriet.....
alsof je dan danst op iemand zijn graf
wij zijn ook niet geweest, maar die mensen liepen ook van "goh wat erg" terwijl het een verschrikking voor de buurt was...
quote:Respect tonen is echt iets anders dan goede dingen zeggen hoor. Volgens mij heb jij het nog niet helemaal begrepen.
Op donderdag 29 januari 2004 17:21 schreef Hephaistos het volgende:
quote:ja dat is iets wat veel mensen door elkaar halen
Op donderdag 29 januari 2004 17:26 schreef Lucille het volgende:[..]
Respect tonen is echt iets anders dan goede dingen zeggen hoor. Volgens mij heb jij het nog niet helemaal begrepen.
quote:als iemand van fok hier zou melden dat een naaste was overleden, zou ik daar meer respect en begrip voor hebben + tonen dan dat guusje nederhorst is overleden........
Op donderdag 29 januari 2004 17:25 schreef Danny het volgende:[..]
Ik lees hier anders aardig wat respectloze dingen. Maar goed, die mensen komen zich nog weleens tegen. Die verliezen ook nog weleens een dierbare en mochten ze daar een topic over openen zal ik de eerste zijn die in dat topic meldt:
"Ow die heeft helemaal niets voor mij betekend. Is goed voor de overbevolking dattie dood is" of "wie is dood ? Ow, als het nou iemand was die respect verdiende had ik het me misschien aangetrokken."Kijken hoe het dan zit met diezelfde 'principes'.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
als iemand van fok hier zou melden dat een naaste was overleden, zou ik daar meer respect en begrip voor hebben + tonen dan dat guusje nederhorst is overleden........
quote:Mja dat is dus een vergelijking van niks, net alsof Guus Nederhorst een verschrikking was, sommige mensen trekken het zich meer aan dan anderen. Get over it!
Op donderdag 29 januari 2004 17:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
kan het niet laten...
wij zijn ook niet geweest, maar die mensen liepen ook van "goh wat erg" terwijl het een verschrikking voor de buurt was...
quote:En met deze opmerking laat je zien dat je absoluut geen respect hebt voor wie dan ook.
als iemand van fok hier zou melden dat een naaste was overleden, zou ik daar meer respect en begrip voor hebben + tonen dan dat guusje nederhorst is overleden........
quote:Oh, zijn die niet gelijk dan?
Gaan dagelijks mensen dood aan kanker hoor je niemand en een bekendheid sterft en gelijk al dat hypocriete gejank om een of andere soapdoos (lees: zeepkist)
Overdrijf niet zo...het is al erg genoeg dat ze zo jong sterft.
quote:Het punt is nou juist dat daar geen topic over wordt geopend. Ik ben het met je eens dat een paar opmerkingen die je hierboven op een rij zet absoluut dom en walgelijk zijn. Maar ik blijf van mening dat velen hier/in het GN-topic overdrijven met hun 'verdriet'.
Op donderdag 29 januari 2004 17:25 schreef Danny het volgende:[..]
Ik lees hier anders aardig wat respectloze dingen. Maar goed, die mensen komen zich nog weleens tegen. Die verliezen ook nog weleens een dierbare en mochten ze daar een topic over openen zal ik de eerste zijn die in dat topic meldt:
"Ow die heeft helemaal niets voor mij betekend. Is goed voor de overbevolking dattie dood is" of "wie is dood ? Ow, als het nou iemand was die respect verdiende had ik het me misschien aangetrokken."Kijken hoe het dan zit met diezelfde 'principes'.
En Oblivion: ja, meerdere en dat was verschrikkelijk, maar dat is nu juist waar het in deze discussie niet over zou moeten gaan
quote:niet dat ik hier geen respect voor hebt, maar je spreekt hier geen naaste van guusje nederhorst, die je moet steunen. Als bijv. jij hier een topic zou openen omdat een naaste is overleden, dan kan je daar je respect tonen, en voel je je toch al meer betrokken.
Op donderdag 29 januari 2004 17:30 schreef Lucille het volgende:[..]
En met deze opmerking laat je zien dat je absoluut geen respect hebt voor wie dan ook.
het is lullig dat ze dood is, maar dr zijn nog veel meer jonge mensen vandaag dood gegaan......
maar ik had me voorgenomen om me niet meer in de discussie te mengen geloof ik
quote:ja want iemand van fok is natuurlijk veel belangrijker dan een vrouw van 34 met een jong kind
denk eens na voor je iets zegt.
quote:mee eens is
Op donderdag 29 januari 2004 17:33 schreef Hephaistos het volgende:[..]
Het punt is nou juist dat daar geen topic over wordt geopend. Ik ben het met je eens dat een paar opmerkingen die je hierboven op een rij zet absoluut dom en walgelijk zijn. Maar ik blijf van mening dat velen hier/in het GN-topic overdrijven met hun 'verdriet'.
Maar ik zal er ook over ophouden. De discussie is wel zo'n beetje gevoerd nu en veel frisse argumenten zullen er toch niet meer komen..
En Oblivion: ja, meerdere en dat was verschrikkelijk, maar dat is nu juist waar het in deze discussie niet over zou moeten gaan
quote:iemand van fok kan ook een vrouw van 34 met een jong kind zijn...
Op donderdag 29 januari 2004 17:34 schreef beaverhausen het volgende:[..]
ja want iemand van fok is natuurlijk veel belangrijker dan een vrouw van 34 met een jong kind
denk eens na voor je iets zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |