abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16690354
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:04 schreef ikkemikke het volgende:
Zelfs in dit topic ontbreekt het aan respect voor een jonge moeder (of je die nu wel of niet kent, aardig vindt, etc, etc!) die net overleden is. "Respect", dat is het enige juist woord in deze hele discussie.
Jullie begrijpen het niet! Voor de laatste
Het enige waar wij, nederland, haar van kent is tv en radio. Daar heeft ze niks bijzonders gedaan... ooit! En dat ze wat gedaan heeft is al heeel lang geleden.
Waarom moeten we dan allemaal nu ineens treuren en het zo verschrikkelijk vinden? Tuurlijk is het verschrikkelijk voor de mensen die achter blijven. Dat is het altijd. Ik vind ook wel dat ze een topic verdient (je verdient al snel een topic op fok) maar ga dan niet allemaal heel eentonig " RIP" lopen zeggen (zoals op de FP, hier ontstaat tenminste discussie...) want dat draagt helemaal niks bij.
pi_16690368
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

respect is idd belangrijk.

voor de nabestaande vooral.

maar iemand op hemelen,

en massaal gaan zeggen "wat was dat toch een goede actrice! wat missen we haar!" terwijl we normaal op gtst & alle B-actrices er in,

das hypocriet.

dat heeft niks met respect te maken.

(in het geval van mandela bijv. wel.... maar das niet te vergelijken..)

nee precies... das schijnheilig achteraf lullen. Daar heb je niks aan.
pi_16690373
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:51 schreef Hephaistos het volgende:
Ik ben er dus van overtuigd dat 80% van de mensen die nu in zak en as huilend voor hun beeldscherm zitten er geen ene moer om zouden geven als hetzelfde zou gebeuren met Rita de Vries uit Waddinxveen.
Geen ene moer is overdreven... Ik zou dan denken: "Tjezus, haar kind zal haar nooit leren kennen." En dan zou ik weer verder gaan.

Maar zo werkt dat niet met BN'ers! Guusje is jarenlang dagelijks op TV geweest. Minimaal een paar miljoen mensen kennen haar van gezicht/naam. Ze is getrouwd met een van de populairste zangers van Nederland. Dan komt het in het nieuws ja als ze is overleden. Of je het nou leuk vindt of niet. Alles wat BN'ers doen komt in het nieuws.

Milf donderdag 29 januari 2004 @ 17:11:18 #79
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16690375
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:02 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Anders overdrijf je het even . Elke criticus hier heeft zijn of haar medeleven aan de nabestaanden betuigd. Een vergelijking maken met het joelen naar een begrafenisstoet is vrij belachelijk en dan heb je blijkbaar het hele punt gemist. Het gaat hier ook niet om respect voor de doden, maar om de pure hypocrisie die er altijd ontstaat bij het overlijden van een BN'er.

Ik snap dus niet waarom het alleen maar van respect getuigt als je zoveel mogelijk lof uitspreekt over de dode i.p.v. een beetje realistisch te blijven.

dat zeg ik niet..... als je niet normaal op een bn'er's dood kan reageren reageer dan niet....

je hebt drie keer bedenktijd voordat het berichtje er staat.

je hoeft immers je repect ( of onrespect ) niet uit te spreken

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_16690434
Ik denk dat overleden BNners, naast dat het erg is dat ze zo jong sterven, ook een symbool zijn van hoe je leven kan verlopen.
Het ene moment ben je hot, veel voorspoed..
Het andere moment moet niemand nog wat van je weten, word je ziek en overlijd.
Je kan bij BNners hun hele levenscyclus volgen, los van of ze goed of slecht zijn, je gaat toch nadenken over het leven en de dood..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_16690445
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
en massaal gaan zeggen "wat was dat toch een goede actrice! wat missen we haar!" terwijl we normaal op gtst & alle B-actrices er in,
*kuch* Wie zijn we?

En ik denk diegene die haar wel heel erg leuk vinden als actrice dat iid hebben vermeld. Wat is daar verkeerd aan?

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Admin donderdag 29 januari 2004 @ 17:14:43 #82
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_16690470
Ik heb ook niet gereageerd in de betreffende topics. Dat betekent niet dat ik het me niet aantrek. Als ik de krant opensla en de overlijdensadvertenties zie en ik zie daar een jong iemand die veel te vroeg is gestorven, kinderen achterlatend, dan grijpt me dat net zoveel aan.

Maar ik ga er vanuit dat de mensen die hier heel hard 'schande' roepen het volledig begrijpen als de buurt bij je langskomt om te melden dat het ze geen moer doet als er een dierbaar familielid van je is overleden, dat ze niets heeft betekent en dat ze overgewaardeerd was ?
Dat is namelijk precies wat jullie hier nu doen.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_16690530
Ik begrijp dat hele 'hypocriet'-verhaal niet.
Er wordt hier van uit gegaan dat iedereen die in het Guusje topic reageert haar eerder verrot heeft gescholden om haar prestaties.
Wat een nonsens.

Guusje was een bekende nederlander, mensen identificeren zich daar sneller mee, so what?
En als je vindt dat ze niks presteerde verdient ze ook geen respect?
Sorry, hoor.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Milf donderdag 29 januari 2004 @ 17:16:40 #84
16000 nikky
pi_16690533
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:14 schreef Danny het volgende:
Maar ik ga er vanuit dat de mensen die hier heel hard 'schande' roepen het volledig begrijpen als de buurt bij je langskomt om te melden dat het ze geen moer doet als er een dierbaar familielid van je is overleden, dat ze niets heeft betekent en dat ze overgewaardeerd was ?

nuff said
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_16690551
quote:
Ik heb ook niet gereageerd in de betreffende topics. Dat betekent niet dat ik het me niet aantrek. Als ik de krant opensla en de overlijdensadvertenties zie en ik zie daar een jong iemand die veel te vroeg is gestorven, kinderen achterlatend, dan grijpt me dat net zoveel aan.

het is toch niet zo dat in de buurt mensen waar je jaren ruzie mee had ineens over de vloer komen met bericht dat ze de overledenen zo missen en zo geweldig vinden?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_16690568
quote:

*eens is*
Anastasia like Russian royalty, Beaverhausen like... where the beaver live.
So you can make me cum, that doesn't make you Jesus.
"I'm single, I'm free on Saturday night and I can arch my back until my head touches my heels."
  Admin donderdag 29 januari 2004 @ 17:18:19 #87
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_16690574
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

het is toch niet zo dat in de buurt mensen waar je jaren ruzie mee had ineens over de vloer komen met bericht dat ze de overledenen zo missen en zo geweldig vinden?

Als dat niet zo is, zoals jij beweert, gaat dit hele topic dus nergens over omdat het een niet-bestaand 'probleem' betreft.
Dank je voor de opheldering.
pi_16690585
quote:

[..]

Maar wel om je respect (als je de ballen hebt!!) tonen!

Nogmaals de mensen die hier posten op het forum dat ze het WEL een goede actrice vonden, hebben dat recht ook!

Milf donderdag 29 januari 2004 @ 17:18:53 #89
16000 nikky
pi_16690590
quote:

[..]

mee maar als een beetje fatsoen in hun donder hebben zeggen ze er niks over!
pi_16690594
quote:
Maar het is ook niet dat ze zeggen dat ze zo blij zijn dat je eindelijk dood bent.
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:19:31 #91
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_16690608
Wat de ts zei...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_16690616
quote:

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:20:01 #93
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_16690624
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:47 schreef R3wd het volgende:

[..]

Vind je??

Doodgaan is toch altijd erg????? Blijkbaar denk jij daar anders over...

Dat vind ik dus zeker wel!

Als 85 jarige heb je al een heel leven gehad en heb je je kinderen zien opgroeien etc. etc.

Het gat hier gewoon om een jonge vrouw die een kind en man achterlaat, daar gaat het om. En het is natuurlijk logisch dat daar meer ophef over is dan iemand die geen BN-er is, als je dat niet snapt...

Admin donderdag 29 januari 2004 @ 17:20:08 #94
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_16690630
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:19 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat de ts zei...
en verder dan post 1 heb je ws ook niet gelezen. Zinloze bijdrage dus.
pi_16690640
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:18 schreef Danny het volgende:

[..]

Als dat niet zo is, zoals jij beweert, gaat dit hele topic dus nergens over omdat het een niet-bestaand 'probleem' betreft.
Dank je voor de opheldering.

wat ik bedoel, is dat ik wel RESPECT heb, niet meer of minder voor guusje zelf, maar voor de nabestaanden. Die hebben een kut tijd nu (en waarsch. de rest van hun leven, dr man iig)..

maar het is niet zo dat ik ineens doe alsof ik dr helemaal geweldig vindt. En als het een buurvrouw was geweest, en iemand (niet de nabestaande maar bijv een andere buur) zou mij vragen wat ik van haar zou vinden, zou ik niet zeggen "goh wat vindt ik haar toch een geweldige vrouw" ....

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_16690648
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:19 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat de ts zei...
...is niet over nagedacht!
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:21:03 #97
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_16690660
quote:

Ja, dat is inderdaad PRECIES wat we hier doen. Ik ben ook van plan om straks naar Dinand te gaan om eens even flink Guusje af te kraken. Of misschien leest Dinand nu wel mee, omdat het hem op dit moment heel veel boeit wat Fokkers van z'n overleden vrouw vinden...

Waarom toch snapt bijna niemand hier het onderwerp van de discussie en wordt het allemaal weer gericht op het 'normale respect' wat je moet betuigen tegenover de nabestaanden (en met dat normale respect wordt vervolgens impliciet bedoeld dat je maar zoveel mogelijk goede dingen op moet sommen over de overledene).

If men define things as real, they are real in their consequences
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:21:08 #98
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_16690665
quote:

pi_16690689
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

wat ik bedoel, is dat ik wel RESPECT heb, niet meer of minder voor guusje zelf, maar voor de nabestaanden. Die hebben een kut tijd nu (en waarsch. de rest van hun leven, dr man iig)..

maar het is niet zo dat ik ineens doe alsof ik dr helemaal geweldig vindt. En als het een buurvrouw was geweest, en iemand (niet de nabestaande maar bijv een andere buur) zou mij vragen wat ik van haar zou vinden, zou ik niet zeggen "goh wat vindt ik haar toch een geweldige vrouw" ....

EN waar zie jij staan, dat dat gevraagd wordt?
pi_16690694
quote:

[..]

Daar gaat deze kromme vergelijking en discussie toch helemaal niet over. Als je iemand niet mag en die persoon gaat dood dan hou je je bek tegenover mensen die wel willen rouwen. Dan ga je niet op de stoep staan bleren dat je het raar vindt dat anderen verdrietig zijn.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')