=====
Vorig jaar rond deze tijd:
De regering van Zimbabwe heeft gisteren een lijst met 804 boerderijen van blanke boeren gepubliceerd die na de verkiezingen, aan het eind van deze maand, zullen worden onteigend. De veteranen gingen met steun van Mugabe over tot geweldadige bezettingen en bij die bezettingen van boerderijen werden zeker dertien leden van de oppositie in Zimbabwe en blanke boeren vermoord
De beelden in het journaal van doodgeschopte en inelkaar geslagen blanke boeren staan nog in het geheugen van menigeen. Mugabe deed niks om het geweld te stoppen en nu weer zeuren bij de VN om voedselhulp
Toch zeg ik geen hulp geven.
quote:Let op en nog krijgen ook..............
Op zaterdag 07 juli 2001 00:36 schreef R@b het volgende:
Mugabe deed niks om het geweld te stoppen en nu weer zeuren bij de VN om voedselhulp
Vroeger toen er zogenaamd blank geweld was, was het land dag in dag uit in het nieuws, nu een stel barbaarse zwarten, gewoon willekeurige blanke mensen afslachten hoor je niemand, vreemde zaak .........
quote:Midioot ziet wat ie wil zien en hoort wat ie wil horen.
Op zaterdag 07 juli 2001 00:40 schreef Midioot het volgende:[..]
Let op en nog krijgen ook..............
Vroeger toen er zogenaamd blank geweld was, was het land dag in dag uit in het nieuws, nu een stel barbaarse zwarten, gewoon willekeurige blanke mensen afslachten hoor je niemand, vreemde zaak .........
En hoezo "zogenaamd" blank geweld? Denk je dat die berichtgeving overdreven was toen?
quote:Ja, maar de oppositie was het niet eens met het regeringsbeleid en die tref je nu ook. Dus wel hulp geven (alleen in dit geval jammer dat er aan voedselhulp geen politieke eisen kunnen worden gesteld door de VN).
Op zaterdag 07 juli 2001 00:37 schreef Uiruru het volgende:
tsja hier krijg je toch het eigen schuld dikke bult idee bij. Dit zei ik al toen ze daar mee begonnen. Maar door de hongersnood worden ook mensen die ertegen waren gestraft.Toch zeg ik geen hulp geven.
Kijk dat de verhouding in zimbabwe goed scheef ligt is duidelijk. De blanken (nog géén 1% v/d bevolking) bezit/bezat meer dan 50% van het land. Dus dat er land terug zal moeten gaan naar de 99% overigen bewoners is duidelijk.
Alleen hebben die 99% vrijwel 0.0% kennis van hoe ze bedrijven moeten runnen. Afrikaanse landen zijn er sowieso erg slecht in om op eigen houtje een westers economisch systeem op te zetten. Waar dat aan ligt ???
quote:Nee, niet waar. Zogenaamd blank geweld bestond echt wel, en het geweld tegen de blanke boeren was toch ook behoorlijk in het nieuws.
Op zaterdag 07 juli 2001 00:40 schreef Midioot het volgende:[..]
Alleen Mugabe, wat vroeger toch een held van de Afrikaanse anti-apartheids activisten was, heeft zijn echte gezicht toch laten zien. Geen haar beter als de overheersers waar hij tegen strijdde dus.
quote:Je geeft zelf het antwoord al.
Op zaterdag 07 juli 2001 00:52 schreef R@b het volgende:Afrikaanse landen zijn er sowieso erg slecht in om op eigen houtje een westers economisch systeem op te zetten. Waar dat aan ligt ???
Volledig hun eigen schuld. Laat ze maar lekker hongeren, it'll teach them
quote:Nee, dat deed ik niet. Of weet jij een beter economisch systeem als het westerse model, wat ook werkt en alle monden kan voeden????
Op zaterdag 07 juli 2001 01:05 schreef links234 het volgende:[..]
Je geeft zelf het antwoord al.
Waarom lukt het blanken in Zuid-Afrika wel, ook zonder apartheids politiek. ???
quote:Blank geweld was dagelijkse kost, nu omgekeerd heb ik het slechts twee keer op TV gezien, waarom toen wel constant en nu niet, wat is daarvan de reden, wie heeft belang bij een gebrekkige berichtgeving, welke overgeitewol kampt met een ongeloofelijk schuldgevoel, waar andere nu voor mogen boeten ???
Op zaterdag 07 juli 2001 00:54 schreef R@b het volgende:
Nee, niet waar. Zogenaamd blank geweld bestond echt wel, en het geweld tegen de blanke boeren was toch ook behoorlijk in het nieuws.
quote:Okee duidelijk en wat voor gevolgen heeft dat buiten het constateren wat anderen al jaren eerder riepen
Alleen Mugabe, wat vroeger toch een held van de Afrikaanse anti-apartheids activisten was, heeft zijn echte gezicht toch laten zien. Geen haar beter als de overheersers waar hij tegen strijdde dus.
quote:Omdat daar nog geen president is die hoedanook aan de macht wil blijven. Zodra je een president met zulke ideeen als Mugabe, die dit gewoon gecreeerd heeft om aan de macht te kunnen blijven, zou krijgen in dat land heb je hetzelfde gezeik.
Op zaterdag 07 juli 2001 01:10 schreef R@b het volgende:
Waarom lukt het blanken in Zuid-Afrika wel, ook zonder apartheids politiek. ???
Een eerlijke politiek van landherverdeling zou ook best mogelijk zijn zonder gebruik te maken van het geteisem dat nu bedrijven terroriseert. Maar het gaat helemaal niet om landverdeling, het gaat meneer Mugabe erom de domme massa een vijand te geven zodat ze er niet aan denken hem een schop onder z'n achterwerk te geven. Misschien dat ze daar anders over gaan denken als er honger komt, alleen ben ik bang dat het nog veel slechter kan worden voor het weer beter wordt.
quote:Daar zijn ze al. Dit zijn tweede, derde of vierde generatie Zimbabweanen die toevallig blank zijn.
Op zaterdag 07 juli 2001 01:29 schreef links234 het volgende:
En als er zoiets gebeurt in zuid afrika gaan al die blanke boeren toch gewoon terug naar het land van herkomst.
Maar ik begrijp niet dat bijvoorbeeld een land als Nieuw Zeeland of Australië niet tegen die blanke boeren zegt van: Weet je wat, kom allemaal maar gezellig hierheen met familie en veestapel. Plek zat. En dan maar zien hoe Zimbabwe langzaam naar de verdommenis gaat. Of er moet voor die tijd een volksopstand en een lynchpartij komen.
Laat ze er maar lekker een zooitje van maken, eigen schuld
En voordat iemand gaat mieren dat het TOCH weer onze schuld is vanwege de kolonisatie, wil ik graag een antwoord waarom bv India het WEL goed doet (eeuwenlang gekoloniseerd), en een land als Ethopie (nooit gekoloniseerd) OOK een zooitje is
Hoe zat het ook al weer met de joden en Duitland in de 30-er jaren? Volgens mij hebben de machthebbers in Zimbabwe Mein Kampf wel heel erg goed gelezen.
Hebben we na WOII niet met z'n allen geroepen: dit nooit weer?
[Dit bericht is gewijzigd door WoestijnSneeuw op 07-07-2001 09:39]
quote:Het was een stukje politiek van Mugabe en zijn kornuiten om het land "terug te pakken" van de blanke boeren. Dacht dat het was om de verkiezingen te winnen.
Op zaterdag 07 juli 2001 09:15 schreef X-Ray het volgende:
Zo zie je maar weer: die gasten kunnen ook geen moer zelfLaat ze er maar lekker een zooitje van maken, eigen schuld
Het gewone volk is weer het slachtoffer.
Om de tuin geleid en nu dit weer.
Moeten wij hun laten verhongeren?
Soit, wie kaatst kan de bal verwachten
Ik geloof ook dat men na WOII niet zo'n medelijden had met de miljoenen Duitsers die door de Russen werden vermoord, gedeporteerd en gemarteld in het voormalige Pruisen. Ook dat was het "gewone" volk.
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 07-07-2001 10:10]
quote:Nouuu, maar wat graag...
Op zaterdag 07 juli 2001 10:05 schreef X-Ray het volgende:
Het "gewone" volk dat er maar wat graag aan mee deed, en het voor 100% met hem eens was (anders hadden ze niet massaal op hem gestemd niet?)
gooi er maar weer ff een Youp quote'tje tegen aan:
"Laat ze me maar lijden, zijn ze wel gewend..."
De moorden op de blanke boeren werden gepleegd door de veteranen van Mugabe, en niet door de gewone bevolking.
Mugabe gebruikt dit item ook vooral om aan de macht te blijven.
De oppositie, die redelijk groot is, was het er niet mee eens.
Vergelijkingen met WO11 (daar was ie weer) zijn compleet ongepast, al is het alleen maar omdat Mugabe geen vernietigings structuur alla Hitler heeft gemaakt.
Dat deze blanke boeren maar moeten terugkeren naar het land van herkomst, zoals Links234 stelt, komt op mij vreemd over, daar hij ook niet vindt dat tweede en derde generatie Marokkanen terug naar hun land kunnen/mogen/moeten.
De enige bedrijven op het platteland die redelijk buiten schot blijven, zijn de bloemenkwekerijen. Deze zijn erg ruim opgezet, met vaak enkele tientallen hectares rozen of alstroemeria, en voor de werknemers voorzieningen zoals een school, een ziekenhuis, en een eigen voetbalclub. Als Mugabe die kwekerijen ook wil verdelen onder de veteranen, komt er helemaal geen cent meer binnen.
quote:Nou, in Zuid Afrika zitten nog iets van een kwart tot een half miljoen mensen met een nl paspoort.
Op zaterdag 07 juli 2001 12:29 schreef R@b het volgende:
Dat deze blanke boeren maar moeten terugkeren naar het land van herkomst, zoals Links234 stelt, komt op mij vreemd over, daar hij ook niet vindt dat tweede en derde generatie Marokkanen terug naar hun land kunnen/mogen/moeten.
Niet elke boer die daar zit is er in de 17e eeuw naar vertrokken, dr was ook een flinke emigratie in de jaren 50 en 60 richting dat land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |