abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16680377
ik heb de laatste tijd weer geregeld last van duizeligheid, vooral al ik bijvoorbeeld op de bank heb gezeten en dan opsta.

ik wordt danheel duizelig, het wordt zwart voor mijn ogen en soms gaan zelfs mijn vingers tintelen. van de zomer had ik er weinig last van, terwijl ik een jaar geleden precies hetzelfde had.

vorig jaar ook enkele keren bloed laten prikken (ijzergehalten ed, bij de dokter en het groene kruis, maar er kwam niks uit)

advies: probeer wat rustiger aan te doen ( niet te snel opstaan) en als t echt niet over gaat weer terug komen.

nou heb ik t dus weer terug, ja kan wel weer terug gaan naar de dokter maar bloedprikken komt niks uit, ben ook al naar de physiotherapie geweest om mijn nek te laten masseren, maar helpt ook niks.

een collega van mij vertelde dat haar dokter had gezegd dat het een vrouwenkwaal was van vrouwen tussen de 15 en de 30 en dat er niet veel aan te doen was, op dat moment zit er gewwon te weinig bloed ergens (weet niet meer waar)

zal ik weer terug gaan naar de dokter, en hebben jullie dat ook weleens??

pi_16680474
het is volgens mij geen kwaal die alleen vrouwen kunnen hebben hoor
want ik en 2 vrienden van me hebben het ook.
ik heb het niet vaak, mar alleen als ik erg moe ben, niet veel gegeten heb,
of erg lang gezeten/gelegen heb.
smorgens bijvoorbeeld bij het opstaan uit bed. dan gaat de wekker en
vlieg ik meteen uit bed om dat ding af te zetten om zo de anderen niet
te lang in de herrie te laten zitten. als ik dat doe wordt ik altijd even
heel duizelig en wordt het zwart voor me ogen. kan dan ook bijna me
evenwicht niet meer houden en meestal moet ik snel op bed gaan
zitten en het weg laten trekken anders val ik op de grond.
en 2 van em vrienden hebben precies hetzelfde.
pi_16680494
Hoe is je bloeddruk?
Mensen met een (te) lage bloeddruk hebben hier ook last van..
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_16680507
gebeurt inderdaad niet alleen bij vrouwen

je moet eens proberen je een beetje langzamer recht te stellen ... die duizeligheid is vaak het gevolg van je te snel recht te stellen

I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
pi_16680520
ja, heb exact hetzelfde gehad (.
is in 1x weggegaan. ook mee bij de dokter geweest.
ook bloed laten prikken, ook alles prima en zo
én ik ben een dude, dus sja...
t is géén vrouwenkwaal, of ik ben toch iets vrouwelijker dan ik dacht
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:19:14 #6
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_16680631
Ja ik heb het ook heel lang gehad. Had bij mij wel te maken met bloedarmoede. Ik voelde me vaak ook moe en suf daardoor. Is nu gelukkig over.
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:19:20 #7
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_16680632
Ik heb er ook wel eens last van als ik een tijdje op de bank gelegen heb.
Dan sta ik op en is er eerst niks aan de hand, maar als ik dan bijvoorbeeld naar de keuken loop dan moet ik daar soms echt ff het aanrecht vastpakken. Dan wordt het zwart voor je ogen en heb je soms het gevoel dat je om gaat vallen.
En het lijkt mij dus ook geen typische vrouwenkwaal
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_16680660
Ben je er mee naar je huisarts gegaan? Lijkt me namelijk wel handig.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16680692
ook last van soms zit je lekker onderuitgezakt sta je in 1x snel op wordt ut ook ff paar seconde zwart voor me ogen sterretjes enzo is niets ernstig
pi_16680805
Let eens wat meer op je voeding en, n beetje afgezaagd, hoeveel vezels/vitamines en mineralen je binnenkrijgt. Of op je slaappatroon en hoe snel je op staat. Als het dan nog niet weg is dan moet je maar weer eens naar de dokter gaan. Vrouwen hebben er misschien wat vaker last van, maar het hoeft geen vrouwenkwaal te zijn. Bij vrouwen heeft het weer meer te maken met de menstruatie enzo.. Maar je kan natuurlijk ook een soort van evenwichtsstoornis hebben..
pi_16680852
heb ik bij vlagen ook wel eens last van, maar is niks ernstigs voor zover ik weet.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_16680890
te lage bloedsuiker spiegel ?. oververmoeidheid en/of te kort aan vitaminen en mineralen.
Resistance is futile, you shall be assimilated
pi_16858890
Hoe gaat ie nu?
pi_16859023
Is al wel eerder genoemd hier, maar ik denk dat het een te lage bloeddruk is. Dat heb ik namelijk ook. Je kan er weinig aan doen, de huisarts zei bij mij iig dat ik rustig op moet staan en dat soort dingen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_16859183
Mogelijke oorzaken:

Bloedarmoede
Lage tensie ( bloeddruk)
Onregelmatig leven
Oververmoeidheid
Ziekte van meniere.
En tal van andere oorzaken.

Is je hb/ht gehalte ook geprikt? ( lijkt me haast wel)
( tekort aan rode bloedcellen veroorzaakt bloedarmoede)

Laat je oren eens nakijken.
Als je oren/ holtes verstopt zitten kun je ook duizelig worden.
Ook oogklachten kunnen duizeligheidsklachten veroorzaken.

Wanneer je opstaat, blijf dan eerst even zitten en sta langzaam op.
Slaap voldoende, en eet regelmatig ( veel groene groenten)
Is de ruimte waar je leeft voldoende geventileerd?

Heb je menstruatieklachten en slik je de pil?
Ook bij premenstruele klachten kan je duizelig worden ( ga eens na of het vlak voor je menstruatie is.
Pilgebruik kan ook dergelijke klachten geven.

Een verkeerde ademhaling kan op den duur ook hyperventilatie egven, waardoor je duizelig kan worden.

Al met al zijn er een hoop oorzaken mogelijk.
Ga toch weer eens naar de huisarts.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_16859886
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 20:17 schreef Brennie het volgende:
Mogelijke oorzaken:

Bloedarmoede
Lage tensie ( bloeddruk)
Onregelmatig leven
Oververmoeidheid
Ziekte van meniere.
En tal van andere oorzaken.

Laat je oren eens nakijken.
Als je oren/ holtes verstopt zitten kun je ook duizelig worden.
Ook oogklachten kunnen duizeligheidsklachten veroorzaken.

Ook bij premenstruele klachten kan je duizelig worden ( ga eens na of het vlak voor je menstruatie is.

Een verkeerde ademhaling kan op den duur ook hyperventilatie egven, waardoor je duizelig kan worden.

Jij weet er nogal wat van,...
Ik heb trouwens al tijden last van mijn hoofd als ik:
-ga liggen overdag.
-Wakker word en niet gelijk opsta.
-Mijn hoofd te snel heen en weer beweeg.
-en meer.
Bij al deze dingen hierboven word ik duizelig, beetje gevoelig op de maag en krijg hoofdpijn.
Weet Brennie misschien (of iemand anders) hoe dit komt..
Ik dacht misschien had het te maken met evenwichtsorgaan (doorbloeding)
  dinsdag 3 februari 2004 @ 21:34:43 #17
66359 bitchiej
*blaa* kus voor me skattie :$
pi_16861665
kheb het eigenlijk altijd als ik te snel op sta..of me uitrek ofzo.. heel bekend dus
pi_16861713
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:34 schreef bitchiej het volgende:
kheb het eigenlijk altijd als ik te snel op sta..of me uitrek ofzo.. heel bekend dus
Ik heb het dus andersom..
Ik krijg het als ik blijf liggen ipv gelijk opsta...
Ik kan overdag ook niet liggen... (vroeger wel)
pi_16867687
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 20:37 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Jij weet er nogal wat van,...
Ik heb trouwens al tijden last van mijn hoofd als ik:
-ga liggen overdag.
-Wakker word en niet gelijk opsta.
-Mijn hoofd te snel heen en weer beweeg.
-en meer.
Bij al deze dingen hierboven word ik duizelig, beetje gevoelig op de maag en krijg hoofdpijn.
Weet Brennie misschien (of iemand anders) hoe dit komt..
Ik dacht misschien had het te maken met evenwichtsorgaan (doorbloeding)

Ik ben verpleegkundige vandaar
Wat jij beschrijft kan misschien met oververmoeidheid te maken hebben.
Zodra je rust, uitten soortgelijke klachten vaak.
Het kan idd ook zijn dat je evenwichtsorgaan verstoord is, maar het is wel vreemd dat je het alleen in rust hebt al liggend,dan zou je het ook lopend en terwijl je bv werkt moeten hebben.
Laat eens je bloeddruk meten bij de huisarts en leg je klachten voor.
Wanneer je ligt stijgt het bloed wat meer naar je hoofd. Het lijkt erop dat de plotselinge bloedtoevoer klachten geeft.
Nuja.. ik zou het met een huisarts bespreken want zoals eerder gezegd.. soortgelijke klachten kunnen tientallen oorzaken hebben.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  woensdag 4 februari 2004 @ 00:40:55 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16867728
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:13 schreef vdo28 het volgende:
Hoe is je bloeddruk?
Mensen met een (te) lage bloeddruk hebben hier ook last van..
Inderdaad, ik had een sterk wisselende bloeddruk en als mijn bloeddruk laag was had ik daar ook last van ,vaak zelfs zo er dat ik ervan flauwviel.
Het helpt als je wat meer drop en zout eet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 4 februari 2004 @ 00:56:30 #21
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_16868060
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 20:17 schreef Brennie het volgende:

Skeet.. ff duidelijkheid he, een te laag hb heeft nix te maken met het aantal rode bloedcelle (rbc)maar met een te laag ijzer concentratie, dit ken weer komen door een te kort aan ijzer folium zuur of vit b12.

MAargoed. als j dr niet al te veel last van hebt, zou ik dr voorals nog nix aan doen,

nb: sport je wel?

Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_16868299
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 00:56 schreef DakDuuf het volgende:

[..]

MAargoed. als j dr niet al te veel last van hebt, zou ik dr voorals nog nix aan doen,

nb: sport je wel?

Zeg skeet nav jouw reactie:
quote:
Skeet.. ff duidelijkheid he, een te laag hb heeft nix te maken met het aantal rode bloedcelle (rbc)maar met een te laag ijzer concentratie, dit ken weer komen door een te kort aan ijzer folium zuur of vit b12.
Hemoglobine:

IJzerhoudende eiwitverbinding in de rode bloedlichaampjes, die onder bepaalde omstandigheden zuurstof aan zich bindt voor transport van de longen naar de cellen in de weefsels, die zuurstof voor hun stofwisseling nodig hebben.

Rode bloedlichaampjes zijn rode bloedcellen.
Door bv bloedverlies, vervormde bloedcellen of slechte aanmaak van rode bloedcellen dalen de rode bloedcellen.
Wat er dan gebeurt is dat hiermee ook het hb gehalte daalt.
Het transport van zuurstof via het bloed geschiedt doormiddel van de ijzerhoudende eiwitverbinding in de rode bloedcel. ( hb)
Zijn er minder rode bloedcellen dan is er automatisch ook een lager hb gehalte.
Dus.. hoezo geen relatie hb- rode bloedcel?

Das ff voor de duidelijkheid.

pi_16868401
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:08 schreef Sugarlady het volgende:
...
Dat heb ik ook. Al jaren Een jaar geleden sprong ik op van mijn bed... ik had gelegen en ik probeerde naar mijn bureau te lopen... alles werd plots zwart en alles ging tintelen en ik werd zo duizelig. Ik ben toen op de grond gevallen en dit voelde ik niet eens ik voelde niks... heb daar ook een tijdje verdoofd op de grond gelegen... op een gegeven moment was het over en stond ik op. Zo heb ik dat ook altijd als ik opsta en bovenaan de trap sta... helemaal duizelig. Het schijnt met je ademhaling te maken te hebben en als je opstaat. Mijn moeder dacht toen ook dat het iets te maken had met te weinig ijzer enzo... bloedarmoede... ze hebben toen 7 buisjes bloed afgetapt en ik bleek dat niet te hebben. Dus ik weet het ook niet precies. Weet nog wel dat het die ene keer vorig jaar écht héél erg was... en ik het de laatste tijd ook weer heb. Het zou bij mij wel aan stress en oververmoeidheid kunnen liggen... maar zou het ook iets met de luchtdruk te maken kunnen hebben ofzo? Zoiets hoorde ik namelijk ook eens Vind het maar eng... vaak als het komt moet ik me echt aan iets vastgrijpen, steun zoeken of gaan zitten... anders stort ik in elkaar
Delivered without an information leaflet
  woensdag 4 februari 2004 @ 01:28:27 #24
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_16868661
skeet (koosnaampje he).. het is cker wel mogelijk om een te laag hb te hebben en een normaal aantal rbc (wrom anders een ht bepaling doen?) anders om is ook mogelijk.. een te laag aantal rbc's en een normale hb..

Immers, de concentratie hb word weergegeven in het aantal grammen/rbcs

Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_16868946
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 01:28 schreef DakDuuf het volgende:
skeet (koosnaampje he).. het is cker wel mogelijk om een te laag hb te hebben en een normaal aantal rbc (wrom anders een ht bepaling doen?) anders om is ook mogelijk.. een te laag aantal rbc's en een normale hb..

Immers, de concentratie hb word weergegeven in het aantal grammen/rbcs

Jaaa.. ok dat zou goed kunnen, maar dat wil niet zeggen dat het hb gehalte niets met rode bloedcellen te maken kan hebben, zoals jij beweerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')