ik wordt danheel duizelig, het wordt zwart voor mijn ogen en soms gaan zelfs mijn vingers tintelen. van de zomer had ik er weinig last van, terwijl ik een jaar geleden precies hetzelfde had.
vorig jaar ook enkele keren bloed laten prikken (ijzergehalten ed, bij de dokter en het groene kruis, maar er kwam niks uit)
advies: probeer wat rustiger aan te doen ( niet te snel opstaan) en als t echt niet over gaat weer terug komen.
nou heb ik t dus weer terug, ja kan wel weer terug gaan naar de dokter maar bloedprikken komt niks uit, ben ook al naar de physiotherapie geweest om mijn nek te laten masseren, maar helpt ook niks.
een collega van mij vertelde dat haar dokter had gezegd dat het een vrouwenkwaal was van vrouwen tussen de 15 en de 30 en dat er niet veel aan te doen was, op dat moment zit er gewwon te weinig bloed ergens (weet niet meer waar)
zal ik weer terug gaan naar de dokter, en hebben jullie dat ook weleens??
je moet eens proberen je een beetje langzamer recht te stellen ... die duizeligheid is vaak het gevolg van je te snel recht te stellen
Bloedarmoede
Lage tensie ( bloeddruk)
Onregelmatig leven
Oververmoeidheid
Ziekte van meniere.
En tal van andere oorzaken.
Is je hb/ht gehalte ook geprikt? ( lijkt me haast wel)
( tekort aan rode bloedcellen veroorzaakt bloedarmoede)
Laat je oren eens nakijken.
Als je oren/ holtes verstopt zitten kun je ook duizelig worden.
Ook oogklachten kunnen duizeligheidsklachten veroorzaken.
Wanneer je opstaat, blijf dan eerst even zitten en sta langzaam op.
Slaap voldoende, en eet regelmatig ( veel groene groenten)
Is de ruimte waar je leeft voldoende geventileerd?
Heb je menstruatieklachten en slik je de pil?
Ook bij premenstruele klachten kan je duizelig worden ( ga eens na of het vlak voor je menstruatie is.
Pilgebruik kan ook dergelijke klachten geven.
Een verkeerde ademhaling kan op den duur ook hyperventilatie egven, waardoor je duizelig kan worden.
Al met al zijn er een hoop oorzaken mogelijk.
Ga toch weer eens naar de huisarts.
quote:Jij weet er nogal wat van,...
Op dinsdag 3 februari 2004 20:17 schreef Brennie het volgende:
Mogelijke oorzaken:Bloedarmoede
Lage tensie ( bloeddruk)
Onregelmatig leven
Oververmoeidheid
Ziekte van meniere.
En tal van andere oorzaken.Is je hb/ht gehalte ook geprikt? ( lijkt me haast wel)
( tekort aan rode bloedcellen veroorzaakt bloedarmoede)Laat je oren eens nakijken.
Als je oren/ holtes verstopt zitten kun je ook duizelig worden.
Ook oogklachten kunnen duizeligheidsklachten veroorzaken.Wanneer je opstaat, blijf dan eerst even zitten en sta langzaam op.
Is de ruimte waar je leeft voldoende geventileerd?Heb je menstruatieklachten en slik je de pil?
Ook bij premenstruele klachten kan je duizelig worden ( ga eens na of het vlak voor je menstruatie is.
Pilgebruik kan ook dergelijke klachten geven.Een verkeerde ademhaling kan op den duur ook hyperventilatie egven, waardoor je duizelig kan worden.
quote:Ik heb het dus andersom..
Op dinsdag 3 februari 2004 21:34 schreef bitchiej het volgende:
kheb het eigenlijk altijd als ik te snel op sta..of me uitrek ofzo.. heel bekend dus
quote:Ik ben verpleegkundige vandaar
Op dinsdag 3 februari 2004 20:37 schreef vdo28 het volgende:[..]
Jij weet er nogal wat van,...
Ik heb trouwens al tijden last van mijn hoofd als ik:
-ga liggen overdag.
-Wakker word en niet gelijk opsta.
-Mijn hoofd te snel heen en weer beweeg.
-en meer.
Bij al deze dingen hierboven word ik duizelig, beetje gevoelig op de maag en krijg hoofdpijn.
Weet Brennie misschien (of iemand anders) hoe dit komt..
Ik dacht misschien had het te maken met evenwichtsorgaan (doorbloeding)
quote:Inderdaad, ik had een sterk wisselende bloeddruk en als mijn bloeddruk laag was had ik daar ook last van ,vaak zelfs zo er dat ik ervan flauwviel.
Op donderdag 29 januari 2004 11:13 schreef vdo28 het volgende:
Hoe is je bloeddruk?
Mensen met een (te) lage bloeddruk hebben hier ook last van..
quote:MAargoed. als j dr niet al te veel last van hebt, zou ik dr voorals nog nix aan doen,
Op dinsdag 3 februari 2004 20:17 schreef Brennie het volgende:
Is je hb/ht gehalte ook geprikt? ( lijkt me haast wel)
( tekort aan rode bloedcellen veroorzaakt bloedarmoede)Skeet.. ff duidelijkheid he, een te laag hb heeft nix te maken met het aantal rode bloedcelle (rbc)maar met een te laag ijzer concentratie, dit ken weer komen door een te kort aan ijzer folium zuur of vit b12.
Wanneer je opstaat, blijf dan eerst even zitten en sta langzaam op.
Is de ruimte waar je leeft voldoende geventileerd?Heb je menstruatieklachten en slik je de pil?
Pilgebruik kan ook dergelijke klachten geven.Een verkeerde ademhaling kan op den duur ook hyperventilatie egven, waardoor je duizelig kan worden.
nb: sport je wel?
quote:Zeg skeet nav jouw reactie:
Op woensdag 4 februari 2004 00:56 schreef DakDuuf het volgende:[..]
MAargoed. als j dr niet al te veel last van hebt, zou ik dr voorals nog nix aan doen,
nb: sport je wel?
quote:Hemoglobine:
Skeet.. ff duidelijkheid he, een te laag hb heeft nix te maken met het aantal rode bloedcelle (rbc)maar met een te laag ijzer concentratie, dit ken weer komen door een te kort aan ijzer folium zuur of vit b12.
IJzerhoudende eiwitverbinding in de rode bloedlichaampjes, die onder bepaalde omstandigheden zuurstof aan zich bindt voor transport van de longen naar de cellen in de weefsels, die zuurstof voor hun stofwisseling nodig hebben.
Rode bloedlichaampjes zijn rode bloedcellen.
Door bv bloedverlies, vervormde bloedcellen of slechte aanmaak van rode bloedcellen dalen de rode bloedcellen.
Wat er dan gebeurt is dat hiermee ook het hb gehalte daalt.
Het transport van zuurstof via het bloed geschiedt doormiddel van de ijzerhoudende eiwitverbinding in de rode bloedcel. ( hb)
Zijn er minder rode bloedcellen dan is er automatisch ook een lager hb gehalte.
Dus.. hoezo geen relatie hb- rode bloedcel?
Das ff voor de duidelijkheid.
quote:Dat heb ik ook. Al jaren
Op donderdag 29 januari 2004 11:08 schreef Sugarlady het volgende:
...
Immers, de concentratie hb word weergegeven in het aantal grammen/rbcs
quote:Jaaa.. ok dat zou goed kunnen, maar dat wil niet zeggen dat het hb gehalte niets met rode bloedcellen te maken kan hebben, zoals jij beweerde.
Op woensdag 4 februari 2004 01:28 schreef DakDuuf het volgende:
skeet (koosnaampje he).. het is cker wel mogelijk om een te laag hb te hebben en een normaal aantal rbc (wrom anders een ht bepaling doen?) anders om is ook mogelijk.. een te laag aantal rbc's en een normale hb..Immers, de concentratie hb word weergegeven in het aantal grammen/rbcs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |