lmfd.
quote:onzin, integratie is in Amerika nauwelijks een issue.
Op maandag 2 februari 2004 19:00 schreef Henkmanz het volgende:
Weet niet of jullie het doorhebben, maar de film is juist bedoeld om de discussie aan te zetten over het onderwerp integratie.lmfd.
quote:Misschien vond de regisseur/scriptschrijver van niet.
Op maandag 2 februari 2004 19:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
onzin, integratie is in Amerika nauwelijks een issue.
quote:Kan ook, ik bedoel het ook niet zo zwart/wit. Ik bedoel de discussie over de samenleving waarin zwarten en blanken met elkaar moeten leren leven, of ze dat nou willen of niet.
Op maandag 2 februari 2004 20:07 schreef Mikkie het volgende:[..]
Dat is puur een gok. En integratie...? Het lijkt me meer een discussie over discriminatie dan...
quote:Dat is puur wat jij er zelf in wilt zien. De schrijver wilde met deze film laten zien dat haat een slechte raadgever is en waarom sommige intelligente mensen zich er toch door laten leiden.
Op maandag 2 februari 2004 20:11 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Kan ook, ik bedoel het ook niet zo zwart/wit. Ik bedoel de discussie over de samenleving waarin zwarten en blanken met elkaar moeten leren leven, of ze dat nou willen of niet.
quote:
"I saw a lot of bigotry growing up, and it made me think about writing something about the world of hate-mongers. The point I tried to make in the script is that a person is not born a racist. It is learned through environment and the people that surround you," says McKenna. "The question that intrigued me is: why do people hate and how does one go about changing that? My premise was that hate starts in the family." McKenna interviewed a number of "skinheads" and spent a great deal of time observing them in action. "I had seen documentaries that just didn't ring true to me, and I wanted to write an accurate portrayal of how good kids from good families can get so terribly lost."
quote:Toeval dus
Op maandag 2 februari 2004 18:55 schreef Mikkie het volgende:[..]
District of Columbia
Just a guess.
quote:dat korten ze af naar DC.
Op maandag 2 februari 2004 18:55 schreef Mikkie het volgende:[..]
District of Columbia
Just a guess.
quote:Het gaat ook helemaal niet om integratie.
Op maandag 2 februari 2004 19:51 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Misschien vond de regisseur/scriptschrijver van niet.
.
quote:Is het dus toch een grapje misschien?
Op maandag 2 februari 2004 22:44 schreef Tokus het volgende:[..]
dat korten ze af naar DC.
het was in ieder geval niet District of Columbia...
1 of andere blanke racisten groep/community, iets in die richting zal het geweest zijn.
quote:een grapje was het zeker niet.
Op woensdag 4 februari 2004 20:37 schreef kamagurka het volgende:Is het dus toch een grapje misschien?
quote:De film primal fear niet. En die is ervoor gemaakt...
Op woensdag 4 februari 2004 21:06 schreef flyin-hawk het volgende:[..]
een grapje was het zeker niet.
het had wel met racisme en discriminatie te maken.
quote:5. What does D.O.C. means?
Op woensdag 4 februari 2004 21:05 schreef flyin-hawk het volgende:
ik heb een tijdje geleden op IMDB gelezen wat DOC betekende maar ben het weer vergeten
D.O.C. stands for Disciples of Christ.
uit de AHX faq.
bij mij op school is er een leraar en die lijkt precies op die gast met dat baartje
hij heeft er zelf ook een namelijk
dus elke keer als die langsloopt dan roepen we de naam van die gast uit de film, alleen weet z'n naam ff niet meer want we hebbe em al een tijdje niet meer gezien
quote:Derek.
Op zaterdag 7 februari 2004 09:04 schreef benafan het volgende:
ik zal eens wat zeggen hebij mij op school is er een leraar en die lijkt precies op die gast met dat baartje
hij heeft er zelf ook een namelijk
dus elke keer als die langsloopt dan roepen we de naam van die gast uit de film, alleen weet z'n naam ff niet meer want we hebbe em al een tijdje niet meer gezien
Maar, ik moet toch zeggen dat er wel wat haken en ogen aan het verhaal zitten, met name de manier waarop Edward Norton ineens omslaat van een intelligente en beargumenteerde Nazi naar "inzichtvol. Ik bedoel, hey, als je zo beargumenteerd en intelligent bezig bent, dan snap je dat criminaliteits cijfers ook gemiddelden zijn en je niet kan zeggen dat alle negers zo zijn, al zijn ze het gemiddeld wel veel vaker. En dat kan je dan door eigen redenatie wel snappen en niet omdat je in de gevangenis voor het eerst ziet dat een neger ook je maatje kan zijn. Die omslag vind ik vrij frappant en eigenlijk wel vergezocht.
Verder is het een beetje een ego-trip van Edward Norton zelf ook, maar dat is niet zo heel erg, zoiets kan prima zijn (Braveheart bijvoorbeeld, ook mooi maar anders, is dat ook wel van Mellie ).
Verder prima dramafilmpje die je aan het denken zet, je op een subtiele manier op het verkeerde been zet (bij die tafeldiscussie), werkelijkwaar schitterend gefilmd is en super geacteerd door Edward Norton (Oscar nominatie voor gekregen voor beste hoofdrol!). Al met al toch nog steeds een van mijn favoriete films. Ik heb 'm nu echt al wel 20 keer gezien denk ik .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |