Maar dat zou toch geen film zijn... Beetje zo'n ehm standaard Jerry Bruckheimer filmpje. Man komt uit gevangenis en wil wraak.
Als dat maar geen deel II wordt.
quote:8.99 van leest!
Op donderdag 29 januari 2004 01:36 schreef BDisOKE het volgende:
Moet hem eigenlijk is op DVD halen, kost geen ruk meer geloof ik.
Tis ook geen comedy hor, maak je geen zorgen
quote:juist ja.
Op donderdag 29 januari 2004 11:06 schreef rensch het volgende:
zou·te·loos (bn.)
1 flauw, niet geestigTis ook geen comedy hor, maak je geen zorgen
quote:precies!
Op donderdag 29 januari 2004 08:41 schreef _Flea_ het volgende:
Dit is inderdaad een hele goede film. geeft het erg goed van beide kanten weer. Echt een topper die je in je dvd/video collectie moet hebben.
En natuurlijk als kers op de taart de vriendschap die wordt opgebouwd tussen Derek en die neger in de gevangenis, en niet te vergeten de 'onschuldige jood' die gezellig mee eet, allemaal neigend naar linkse indoctrinatie.
Of vind jij dat het in het echte leven er zo wel degelijk aan toegaat? Deel je ervaringen met mij, heb je ook je zeepje laten vallen tijdens je aanwezigheid in de gevangenis?
FOK!kers.. pff. Weten er geen reet vanaf.
quote:Jij gaat geband worden, jongeman!
Op donderdag 29 januari 2004 11:52 schreef NordCore___ het volgende:
Een kameraad (Derek) die in zijn reet wordt geboord door een snuivende neo-nazi, waarmee ze oa willen zeggen dat de meeste 'neo-nazis' alleen maar snuiven en zuipen en maar meelopers zijn, jullie vinden dit geloofwaardig?En natuurlijk als kers op de taart de vriendschap die wordt opgebouwd tussen Derek en die neger in de gevangenis, en niet te vergeten de 'onschuldige jood' die gezellig mee eet, allemaal neigend naar linkse indoctrinatie.
Of vind jij dat het in het echte leven er zo wel degelijk aan toegaat? Deel je ervaringen met mij, heb je ook je zeepje laten vallen tijdens je aanwezigheid in de gevangenis?
quote:Jij wel dus
Een kameraad (Derek) die in zijn reet wordt geboord door een snuivende neo-nazi, waarmee ze oa willen zeggen dat de meeste 'neo-nazis' alleen maar snuiven en zuipen en maar meelopers zijn, jullie vinden dit geloofwaardig?En natuurlijk als kers op de taart de vriendschap die wordt opgebouwd tussen Derek en die neger in de gevangenis, en niet te vergeten de 'onschuldige jood' die gezellig mee eet, allemaal neigend naar linkse indoctrinatie.
quote:Wat triest dat je speciaal een nieuw profiel aanmaakt om dit soort dingen te kunnen zeggen die nergens op slaan?
-Knip lulverhaal-
Heb jij nog argumenten? Of denk ik onterecht dat je echt geen verhaal hebt?
[Dit bericht is gewijzigd door DaFan op 29-01-2004 12:09]
quote:Ben blij dat jij de douche scene in het juiste perspectief ziet...
Wat ik eerder geloofwaardig vond was dat de meeste verwarde jongeren zijn die de gedachten van anderen overnemen zonder zelf na te denken...
Het is altijd makkelijker om een ander de schuld te geven en je woede te projecteren op iemand anders, helemaal als ie er ook nog eens anders uit ziet.
Normaal gesproken neem ik niet de moeite om hierover in discussie te gaan, maar kon het nu niet laten...
Verder wordt de film grotendeels gedragen door Nortons acteerwerk en de uitstekende dialogen. Bijvoorbeeld als hij die neger dwingt met z'n tanden op de stoeprand te gaan liggen vraagt ie hem: "Do you ever shoot at firemen?". Echt geniaal om het karakter dat op dat moment te laten vragen.
Zijn betoog bijvoorbeeld, voordat ze die supermarkt gaan trashen. Of aan tafel met die nieuwe vriend van zijn ma. De dingen die hij dan zegt kloppen grotendeels.
Miljoenen spenderen aan mensen die daar helemaal niet mogen zijn, het IS toch belachelijk?
quote:De film laat zien dat de woede die sommigen hebben over het extreme geweld vd zwarte bendes bijna wel moest uitmonden in een tegengewicht vd blanken.
Op donderdag 29 januari 2004 02:16 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Zie erin wat je erin wķl zien. De film is zeker niet per se anti-nazi.
En dat ze beiden fout zitten. Dat wordt vooral benadrukt door het doodschieten van ze broertje om niets op het einde door die bendegozer. Dus heeft Norton eindelijk het 'licht' gezien, blijkt dat zijn nazi-vriendjes 'gelijk' hadden (tenminste dat zullen ze zeggen en zal Norton misschien gaan denken) als zijn broertje voor niets doodgeschoten wordt door een zwarte gangmember.
Voor de mensen die dit ook vinden een paar andere films:
-Parriah
-Romperstomper
quote:Ik zou in zo'n geval zeker de neiging hebben weer wat zwarten met hun bakkes op de stoeprand te plaatsen, maar da's dus niet de juiste oplossing.. (wat wel..?)
Op donderdag 29 januari 2004 12:47 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
De film laat zien dat de woede die sommigen hebben over het extreme geweld vd zwarte bendes bijna wel moest uitmonden in een tegengewicht vd blanken.
En dat ze beiden fout zitten. Dat wordt vooral benadrukt door het doodschieten van ze broertje om niets op het einde door die bendegozer. Dus heeft Norton eindelijk het 'licht' gezien, blijkt dat zijn nazi-vriendjes 'gelijk' hadden (tenminste dat zullen ze zeggen en zal Norton misschien gaan denken) als zijn broertje voor niets doodgeschoten wordt door een zwarte gangmember.
quote:Ja, ik vond het ook een beetje vaag dat er in de gevangenis alleen zwarten en redicale neonazi's zaten. Waar was het trailertrash?
Op donderdag 29 januari 2004 12:41 schreef Manji het volgende:
Het enige echt ongeloofwaardige aan de film vind ik de invloed die Derek z'n 'was-maat' heeft over de andere negers in de bak. Hij wordt door iedereen met rust gelaten omdat die gozer dat wil, en dat is een beetje vergezocht.Verder wordt de film grotendeels gedragen door Nortons acteerwerk en de uitstekende dialogen. Bijvoorbeeld als hij die neger dwingt met z'n tanden op de stoeprand te gaan liggen vraagt ie hem: "Do you ever shoot at firemen?". Echt geniaal om het karakter dat op dat moment te laten vragen.
quote:Lag of ligt? anders koop ik m vanmiddag nog
Op donderdag 29 januari 2004 13:04 schreef HeyFreak het volgende:
Goeie film, ligt (lag) voor minder dan een tientje bij FRS...
quote:Die is er niet.
Op donderdag 29 januari 2004 13:02 schreef kamagurka het volgende:[..]
(wat wel..?)
Dat is zo'n beetje de kern van de film, volgens mij.
quote:is al een tijdje geleden dat ik die gekocht heb dus of 'ie er nu nog ligt weet ik niet. Hij lag toen in de koopjes-bak met al die DVD's van onder de 10 euro enzo...
Op donderdag 29 januari 2004 13:29 schreef Vaatdoek het volgende:[..]
Lag of ligt? anders koop ik m vanmiddag nog
http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=4973
quote:Afgezien van alle discussie over 'goed' en 'fout' en de moraal in deze film, ligt de kracht ervan toch vooral in de kwaliteit die de makers neerzetten.
Op donderdag 29 januari 2004 12:47 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
De film laat zien dat de woede die sommigen hebben over het extreme geweld vd zwarte bendes bijna wel moest uitmonden in een tegengewicht vd blanken.
De beelden zijn goed gekozen, de muziek klopt, Startrek-acteurs die in die serie niet verder kwamen dan mwoa-prestaties spelen hier ineens de sterren van de hemel (de rector en de blonde zus); de conclusie kan niet anders luiden dat hier goede producenten en een hele goede regisseur achter hebben gezeten.
Norton is natuurlijk een held. Wanneer laat die man weer eens iets van zich horen? Na Fight Club en deze film is het toch wel een beetje stil rond zijn persoon geworden.
De eindscene kan je dan misschien opvatten als te moralistisch (Derek krijgt zijn gedrag in het verleden alsnog keihard terug door de dood van zijn broertje), na de broeierige opbouw kan je niet anders concluderen dat dit het enige mogelijke einde voor het verhaal was....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |