Maar ik denk wel dat het normaal is dat je je ook aangetrokken kan voelen tot iemand van hetzelfde geslacht, maar wel op een hele andere manier dan op iemand van het andere geslacht.
-Edit: typo-
[Dit bericht is gewijzigd door Bioman_1 op 29-01-2004 00:09]
Ik denk ook dat je sexuele geaardheid vooral bestaat uit gevoelens en niet uit sex. Anders zou je ook geen vrienden kunnen hebben van je eigen geslacht.
quote:Op het moment dat het grootste deel van de bevolking van dit land accepteert dat wij zijn wat ik in de openingspost hebt gesteldt.
Op donderdag 29 januari 2004 00:08 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Moet je wel even 1 set voeten in je avatar omdraaien
quote:Dat komt vrijwel alleen voor bij mensapen. Bij vrijwel alle andere diersoorten komt homofilie niet voor
Op donderdag 29 januari 2004 00:08 schreef Ype het volgende:
Oh, en om het biologische aspect te ontzien dat ik nu al heb gezien: Biologisch gezien lost sex tussen sexen van hetzelfde geslacht meer op dan strijd. Hoe dat ooit te verklaren?
Edit: Das niet helemaal waar (bedenk ik net), maar dan draait het dus om een machtsspel. Homofilie bij mensen draait om liefde en daar gaat het in de dierenwereld helemaal niet om
[Dit bericht is gewijzigd door Bioman_1 op 29-01-2004 00:14]
quote:Helemaal mee eens
Op donderdag 29 januari 2004 00:10 schreef Lips het volgende:Ik denk ook dat je sexuele geaardheid vooral bestaat uit gevoelens en niet uit sex. Anders zou je ook geen vrienden kunnen hebben van je eigen geslacht.
quote:Noem eens wat voorbeelden van mannelijke en vtouwelijke genen dan???
Op donderdag 29 januari 2004 00:14 schreef snakelady het volgende:
Als je goed nadenkt hebben mannen ook vrouwelijke genen en vrouwen mannelijke genen, dus het zou een mogenlijkheid kunnen zijn.
Het genoom is in principe gelijk (op een klein aantal genen op het Y-chromosoom na). Het verschil wordt (tussen man en vrouw) alleen maar veroorzaakt door een verschil in expressieniveau van de genen, niet door eventueel verschillende genen.
Maar dat is dan ook precies wat er "fout" gaat bij homofilie. Homo's lijken qua lichaam (innerlijk uiteraard (op chemisch niveau), niet het uiterlijk) meer op een vrouw en vice versa
quote:Als een embryo nog in de ontwikkelingfase zit en nog geen geslachtorgaan heeft ontwikkeld bezitten we zowel mannelijke als vrouwelijke genen, zodra de ontwikkeling van het geslachtsorgaan ontwikkeld wordt sterven een groot deel van de tegenovergestelde genen af, maar er blijven nog wel een paar genen zitten, soms te veel en dan krijg je bijv, vrouwen met baardgroei of mannen met bortsontwikkeling, dit gebeurt pas in de pubertijd.
Op donderdag 29 januari 2004 00:20 schreef Bioman_1 het volgende:[..]
Noem eens wat voorbeelden van mannelijke en vtouwelijke genen dan???
Het genoom is in principe gelijk (op een klein aantal genen op het Y-chromosoom na). Het verschil wordt (tussen man en vrouw) alleen maar veroorzaakt door een verschil in expressieniveau van de genen, niet door eventueel verschillende genen.
Maar dat is dan ook precies wat er "fout" gaat bij homofilie. Homo's lijken qua lichaam (innerlijk uiteraard (op chemisch niveau), niet het uiterlijk) meer op een vrouw en vice versa
quote:ik geloof dat je geen genen bedoelt, maar hormonen...
Op donderdag 29 januari 2004 00:39 schreef snakelady het volgende:[..]
Als een embryo nog in de ontwikkelingfase zit en nog geen geslachtorgaan heeft ontwikkeld bezitten we zowel mannelijke als vrouwelijke genen, zodra de ontwikkeling van het geslachtsorgaan ontwikkeld wordt sterven een groot deel van de tegenovergestelde genen af, maar er blijven nog wel een paar genen zitten, soms te veel en dan krijg je bijv, vrouwen met baardgroei of mannen met bortsontwikkeling, dit gebeurt pas in de pubertijd.
er is wel bewezen dat homosexuele mensen nog veel van het tegenovergestelde sexe genen heeft.
quote:Juist, oeps, bedoel hormonen, testoseron en zo, ben een beetje duf vandaag.
Op donderdag 29 januari 2004 00:45 schreef caponi het volgende:[..]
ik geloof dat je geen genen bedoelt, maar hormonen...
Ik gaat ff opzoek naar link.. ik geloof dat ik daar ook iets over in de wikipedia gelezen heb..
* Phoenixz_In_Mexico zoekt ff...
quote:idd....
Op donderdag 29 januari 2004 00:05 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Tis waarschijnlijk meer bij wat voor iemand je je prettig voelt. Ik kan mezelf niet met een andere man voorstellen iig, maar dat wil niet zeggen dat je mannen niet aantrekkelijk kunt vinden denk ik
ik zie het alsof je helemaal links homo/lesbienne hebt, helemaal rechts hetero, en in het midden bi (soort schuif-meter ). en dan zit de één meer naar links/rechts als de ander...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |