Ze hebben 1 volledige cd uit, genaamd "I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love", welke is uitgekomen in 2002. Ze zijn momenteel druk bezig met de opvolger en het plannen van de daarop volgende tour, welke hopelijk ook Europa aan zal doen. Live zijn ze namelijk zeer energiek, met een zanger die z'n longen uit z'n lijf schreeuwt en gitaristen die boven op elkaar springen.
Voor meer info en natuurlijk mp3's check www.mychemicalromance.com
Hun bekendste nummer is "Vampires Will Never Hurt You" wat zo'n beetje een culthit aan het worden is.
Topband!
Als je nog een filmpje van MCR wilt:
MCR is wel aardig... als je dit leukvindt dan moet je eens Thrice, Story of the year, Thursday en A Static Lullaby checken...
quote:
MCR is wel aardig... als je dit leukvindt dan moet je eens Thrice, Story of the year, Thursday en A Static Lullaby checken...
Was net aan het kijken of er daar al topics over bestonden! Thursday is voor mij echt het summum, maar ook Taking Back Sunday vind ik werelds. Plus de bands die jij noemde, verder ook nog Funeral for a Friend, Yesterday's Rising, Scary Kids Scaring Kids (aanrader!) en Not Quite Bernadette. Natuurlijk ook nog From Autumn to Ashes, weer wat harder. Ook zeer de moeite waard is Coheed and Cambria, apart stemmetje (vooral voor een grote afro-dude...)
Net weer wat anders maar net zo goed als Thursday: GlassJAw!
Probleem met al deze bands is alleen: wanneer spelen nou eens in Nederland!?! Vaak is het hopen op een voorprogramma. In Engeland spelen al deze bands wel zeer regelmatig. GlassJAw is verdomme de laatste 3x keer in Nederland gecancelled en ik heb ze in het voorprogramma van Deftones en Soulfly gemist.
Maar! 14 februari Trice en Vaux in de Melkweg!
en de reden dat ze nooit het vasteland van europa aandoen is fakking labelpraktijken...'emo' slaat niet op het vasteland
wel heb ik gelukkig thursday al live gezien op het vasteland
Gaaf filmpje trouwens van MCR!
Super nummer van A Static Lullaby: The Shooting Star That Destroyed Us All (wat dan wel weer een wat rustiger nummer van ze is...)
en natuurlijk: "before you kill your idols, kiss them goodnight"
Ook cool tussen de breaks waar Geoff zingt deed ie het zonder microfoon.
Zie ook: Thrice | Vaux
* Doodkapje al kaartje heeft... al heeeeeeel lang... en veel zin heeft ^0^
Jullie moeten ook echt zeker een keer naar Saosin en vooral Emery luisteren, allebei nieuwe emocore-bands!
quote:Saosin heeft volgens mij alleen nog maar een EP gemaakt, maar ik houd ze zeker in de gaten.
Op woensdag 28 januari 2004 23:55 schreef diesel_boy het volgende:
MCR kon me toen in de Melkweg niet echt boeien, maar zal ze nog eens een keer goed luisteren.Jullie moeten ook echt zeker een keer naar Saosin en vooral Emery luisteren, allebei nieuwe emocore-bands!
En nog beter: Funeral for a Friend staat in het voorprogramma van Lost Prophets op maandag 8 maart in de Melkweg!
Wat een leven...
Ik vind From autumn to ashes - The afterdinner payback wel leuker.
Jaja, zo af en toe schuif ik wel eens wat puike muziek jouw kant op. From Autumn to Ashes is inderdaad net weer even wat harder, werd door Boudisque zelfs omschreven als "metalemo", mooi om mee te beginnen dus! Heb er twee cd's van, zal ze spoedig wel even de revue laten passeren als we weer aan het zuipen zijn.
Voor een goede fansite van My Chemical Romance, check www.mychemicalromance.net Het is opgezet door twee Duitse dames, dus goed geschikt om de band hier in Europa te promoten!
quote:Emo -
Op woensdag 18 februari 2004 18:35 schreef Wickardia het volgende:
Ha die Metal-nerd!
Vrijdag Misunderstood, dit puur als herinnering. Ohja, in 't Noord. Bier zuipen vooraf? Bel/mail me maar even.
Ik zal die site eens bekijken, en ik vertrouw erop dat ik die cd's spoedig zal horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |