Acteurs ook. Bijvoorbeeld, Bruce Willis, Richard Gere, Kevin Costner...(nee geen Vin Diesel)
De vragen die ik heb: kun je bijvoorbeeld tot je 2Oste geen charisma hebben en dan opeens het beetje aanleren, zonder echt niet meer jezelf zijn?
Welke eigenschappen zijn kenmerkend voor charisma?
Bedankt!
quote:Charisma heb je of heb je niet.
Op woensdag 28 januari 2004 20:37 schreef LoveHenk het volgende:
De vragen die ik heb: kun je bijvoorbeeld tot je 2Oste geen charisma hebben en dan opeens het beetje aanleren, zonder echt niet meer jezelf zijn?
Maar waarom had hij charisma een andere lamme lul niet?
quote:Net zoals Beau van Erven Doorns.
Op woensdag 28 januari 2004 20:41 schreef daeri het volgende:
Hugh Grant heeft ook Charisma.. tis niet echt een mooie man, maar hij heeft wel Charisma..
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:41 schreef idontlikepizza het volgende:
Je hebt het idd of niet, het is de manier van kijken, kleine maniertjes, etc. Op zich wel af te kijken en gewoon heel veel oefenen, voor de spiegel
bruce is oké.
quote:ik vond Pim echt super veel charisma hebben. ik was echt fucking nooit geinteresseerd in politiek, maar toen ik hem zag... elke nieuwuitzending was een feest.
Op woensdag 28 januari 2004 20:43 schreef daeri het volgende:
Balkenende heeft geen charisma, daarom doet ie t ook zo slecht... (bij de mensen dan)
quote:Charisma heeft m.i. weinig schoonheid te maken maar meer met uitstraling en dat kun je knapheid noemen.
Op woensdag 28 januari 2004 20:44 schreef daeri het volgende:
Charisma is iets wat je knap maakt ookal ben je niet heel knap.. mensen worden er ook vaak door aangetrokken, ik denk ook dat dit de mensen zijn die vér komen, althans verder dan andere mensen...
We nemen, Bruce Willis. Wat vind je in zijn uitstraling?
Mijn mening:
- Geen kapsones, hij is gewoon zichzelf, zeg maar 'een van ons'
- Vriendelijk gezicht, gezicht waarop je kunt vertrouwen.
De Duitse socioloog Max Weber ontwikkelde vijf componenten, die een charismatische autoriteit herkenbaar maakt. In de meeste theorieën die na Weber over charismatisch leiderschap ontstonden zijn de componenten van Weber aanwezig, al worden ze verschillend uitgewerkt en benadrukt. De vijf samenstellende componenten van charismatisch leiderschap zijn:
Een exceptioneel leider (buitengewoon en begaafd);
Een situatie van crisis of sociale onrust (context);
Een aansprekende visie of missie, die een oplossing voor crisis biedt;
Volgers die zich tot de leider en zijn missie aangetrokken voelen;
Bevestiging van de kwaliteiten van de charismatisch leider door herhaalde successen.
http://www.xs4all.nl/~insights/hoekstra/02leidr.htm
quote:kijk hier kunnen we wat mee.
Op woensdag 28 januari 2004 20:52 schreef Georges het volgende:
Als je de definitie van Weber hanteert dan zijn er weinig mensen charismatisch:De Duitse socioloog Max Weber ontwikkelde vijf componenten, die een charismatische autoriteit herkenbaar maakt. In de meeste theorieën die na Weber over charismatisch leiderschap ontstonden zijn de componenten van Weber aanwezig, al worden ze verschillend uitgewerkt en benadrukt. De vijf samenstellende componenten van charismatisch leiderschap zijn:
Een exceptioneel leider (buitengewoon en begaafd);
Een situatie van crisis of sociale onrust (context);
Een aansprekende visie of missie, die een oplossing voor crisis biedt;
Volgers die zich tot de leider en zijn missie aangetrokken voelen;
Bevestiging van de kwaliteiten van de charismatisch leider door herhaalde successen.
http://www.xs4all.nl/~insights/hoekstra/02leidr.htm
wordt een beetje duidelijk, waarom pim charismatisch was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |