abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16667482
Sommige mensen hebben het, ze lopen de klas binnen en je wilt gewoon naar hun blijven kijken.

Acteurs ook. Bijvoorbeeld, Bruce Willis, Richard Gere, Kevin Costner...(nee geen Vin Diesel)

De vragen die ik heb: kun je bijvoorbeeld tot je 2Oste geen charisma hebben en dan opeens het beetje aanleren, zonder echt niet meer jezelf zijn?

Welke eigenschappen zijn kenmerkend voor charisma?

Bedankt!

pi_16667493
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:37 schreef LoveHenk het volgende:
De vragen die ik heb: kun je bijvoorbeeld tot je 2Oste geen charisma hebben en dan opeens het beetje aanleren, zonder echt niet meer jezelf zijn?
Charisma heb je of heb je niet.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:38:16 #3
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_16667502
Hitler had het ook!
pi_16667505
Ik kan helaas geen foto posten
pi_16667572
Dat heb je of dat heb je niet

Maareuh, is het te 'meten'

That never existed
pi_16667629
Hugh Grant heeft ook Charisma.. tis niet echt een mooie man, maar hij heeft wel Charisma..
pi_16667630
Ons klein Adolfje had idd charisma, anders hingen geen duizenden pruisen aan zijn lippen.

Maar waarom had hij charisma een andere lamme lul niet?

pi_16667632
Je hebt het idd of niet, het is de manier van kijken, kleine maniertjes, etc. Op zich wel af te kijken en gewoon heel veel oefenen, voor de spiegel
pi_16667652
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:41 schreef daeri het volgende:
Hugh Grant heeft ook Charisma.. tis niet echt een mooie man, maar hij heeft wel Charisma..
Net zoals Beau van Erven Doorns.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_16667661
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:41 schreef idontlikepizza het volgende:
Je hebt het idd of niet, het is de manier van kijken, kleine maniertjes, etc. Op zich wel af te kijken en gewoon heel veel oefenen, voor de spiegel
pi_16667688
Balkenende heeft geen charisma, daarom doet ie t ook zo slecht... (bij de mensen dan)
pi_16667700
beau heeft charisma, hugh ook. minder dan bruce denk ik. want laten we eerlijk zijn, stel je nou een of andere eikel voor in de rol van die hard. dan zou de film floppen.

bruce is oké.

woensdag 28 januari 2004 @ 20:44:13 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16667720
Ze noemen het ook el de 'x-factor', en dat zegt al genoeg, het is een ongrijpbaar iets, wat je hebt of niet.
pi_16667725
Als er iemand charisme heeft is het Al Pacino wel of Robert de Niro
pi_16667745
Charisma is iets wat je knap maakt ookal ben je niet heel knap.. mensen worden er ook vaak door aangetrokken, ik denk ook dat dit de mensen zijn die vér komen, althans verder dan andere mensen...
pi_16667775
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:43 schreef daeri het volgende:
Balkenende heeft geen charisma, daarom doet ie t ook zo slecht... (bij de mensen dan)
ik vond Pim echt super veel charisma hebben. ik was echt fucking nooit geinteresseerd in politiek, maar toen ik hem zag... elke nieuwuitzending was een feest.
pi_16667805
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:44 schreef daeri het volgende:
Charisma is iets wat je knap maakt ookal ben je niet heel knap.. mensen worden er ook vaak door aangetrokken, ik denk ook dat dit de mensen zijn die vér komen, althans verder dan andere mensen...
Charisma heeft m.i. weinig schoonheid te maken maar meer met uitstraling en dat kun je knapheid noemen.
pi_16667820
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:44 schreef Virus.NL het volgende:
http://www.charisma.nl/
pi_16667915
Ik val echt altijd op mensen die charisma hebben... maarjah, schijn bedriegt soms..
pi_16667936
Maar laten we nu op een persoon focussen om ff beetje duidelijk uit de discussie te komen...

We nemen, Bruce Willis. Wat vind je in zijn uitstraling?

Mijn mening:

- Geen kapsones, hij is gewoon zichzelf, zeg maar 'een van ons'
- Vriendelijk gezicht, gezicht waarop je kunt vertrouwen.

woensdag 28 januari 2004 @ 20:52:04 #22
62182 Georges
That's the shit
pi_16667997
Als je de definitie van Weber hanteert dan zijn er weinig mensen charismatisch:

De Duitse socioloog Max Weber ontwikkelde vijf componenten, die een charismatische autoriteit herkenbaar maakt. In de meeste theorieën die na Weber over charismatisch leiderschap ontstonden zijn de componenten van Weber aanwezig, al worden ze verschillend uitgewerkt en benadrukt. De vijf samenstellende componenten van charismatisch leiderschap zijn:

Een exceptioneel leider (buitengewoon en begaafd);
Een situatie van crisis of sociale onrust (context);
Een aansprekende visie of missie, die een oplossing voor crisis biedt;
Volgers die zich tot de leider en zijn missie aangetrokken voelen;
Bevestiging van de kwaliteiten van de charismatisch leider door herhaalde successen.

http://www.xs4all.nl/~insights/hoekstra/02leidr.htm

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_16668093
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:52 schreef Georges het volgende:
Als je de definitie van Weber hanteert dan zijn er weinig mensen charismatisch:

De Duitse socioloog Max Weber ontwikkelde vijf componenten, die een charismatische autoriteit herkenbaar maakt. In de meeste theorieën die na Weber over charismatisch leiderschap ontstonden zijn de componenten van Weber aanwezig, al worden ze verschillend uitgewerkt en benadrukt. De vijf samenstellende componenten van charismatisch leiderschap zijn:

Een exceptioneel leider (buitengewoon en begaafd);
Een situatie van crisis of sociale onrust (context);
Een aansprekende visie of missie, die een oplossing voor crisis biedt;
Volgers die zich tot de leider en zijn missie aangetrokken voelen;
Bevestiging van de kwaliteiten van de charismatisch leider door herhaalde successen.

http://www.xs4all.nl/~insights/hoekstra/02leidr.htm

kijk hier kunnen we wat mee.

wordt een beetje duidelijk, waarom pim charismatisch was.

pi_16668209
Ja maar deze meneer Weber heeft het waarschijnlijk over charismatische leiders, die inderdaad profiteren van crisis perioden. Maar in principe kan ook een acteur, die een land dus niet uit een crisis hoeft te leiden, ook een charismatische uitstraling hebben natuurlijk.
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:23:26 #25
8428 Racemol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_16680756
Weet iemand een website waar het een beetje uitgelegd wordt en waar je het misschien ook kan leren?
Wat een onzin, een signature..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')