abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:01:11 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16719785
"allez erop vriend?"

"ja lekker ali"

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:19:50 #52
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_16721388
Volgens mij zit er op een PIZZA SHOARMA vaak wel shoarma hoor..

Anders had het wel Pizza schapenwol geheten ofzow..

Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_16726010
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:19 schreef neo2000 het volgende:
Volgens mij zit er op een PIZZA SHOARMA vaak wel shoarma hoor..

Anders had het wel Pizza schapenwol geheten ofzow..

Ja en op een pizza stront zit stront, maar daar gaat dit topic niet over
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 22:51:14 #54
521 ruby
Hell yeah!
pi_16727813
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:40 schreef Spooky4u het volgende:
Ikke niet snap.
Turkse pizza, oprollen? 2 euro????
Ik haal mijn pizza altuijd bij de shoarmatent (das een turk) betaal ongeveer 5 a 6 euro en eet hem in punten op.
Wel vind ik deze veel lekkerder als die kaasplanken van de Domino's.

Is die pizza bij jullie ook ongeveer 30 cm dia????

Jij haalt blijkbaar een "echte" pizza.. Een turkse pizza valt niet echt in punten te verdelen. En 5 à 6 euro lijkt me ook erg overdreven voor een Turkse pizza.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 09:51:57 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16735090
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 22:51 schreef ruby het volgende:

[..]

Jij haalt blijkbaar een "echte" pizza.. Een turkse pizza valt niet echt in punten te verdelen. En 5 à 6 euro lijkt me ook erg overdreven voor een Turkse pizza.

bij mijn ali kost ie 1,50 en die is heel erg lekker opgerolt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 31 januari 2004 @ 11:05:28 #56
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_16735916
Pizza stront..? Nee, klink nou niet echt aantrekkelijk..

Iz die wel te koop bij die Ali op die hoek hier? Smaakt die wel prima goed?

Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_16740572
nou ik ga het vanavond eens een keer proberen,
breng denk ik een kleine variatie aan in het mengsel wat erop komt: ik neem 250gr gehakt(voor 2 mensen) 2 middelgrote pomodori tomaten(meer vlees, minder water) 2 uien, en verder zout peper en paprikapoeder.

en dan belegen, met verse stukjes tomaat, komkommer + wat ijsbergsla en
voor de vegetariers ga ik even op zoek naar van die witte kaas(topioca :S )

pi_16743364
Ik heb gister een mij onbekende variant van Turkse pizza gegeten. Dikker en iets anders van smaak. Ik was erg zat dus specifieker kan ik niet zijn
Maar ik zal 'm nog 'n keer proberen. 't Was bij de El Basha in Den Haag. Goeie tent trouwens.
pi_16743399
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 14:43 schreef -THaVinNY- het volgende:
nou ik ga het vanavond eens een keer proberen,
breng denk ik een kleine variatie aan in het mengsel wat erop komt: ik neem 250gr gehakt(voor 2 mensen) 2 middelgrote pomodori tomaten(meer vlees, minder water) 2 uien, en verder zout peper en paprikapoeder.

en dan belegen, met verse stukjes tomaat, komkommer + wat ijsbergsla en
voor de vegetariers ga ik even op zoek naar van die witte kaas(topioca :S )

Ik ben benieuwd! Foto!
pi_16743427
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_16807437
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 22:51 schreef ruby het volgende:

[..]

Dan eet ik altijd echte pizza's die door een Turk gemaakt zijn die ook errug Jammie zijn.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 2 februari 2004 @ 08:01:28 #62
521 ruby
Hell yeah!
pi_16807478
quote:
Op maandag 2 februari 2004 07:43 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Dan eet ik altijd echte pizza's die door een Turk gemaakt zijn die ook errug Jammie zijn.

Die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook.

In Turkije heb ik eens een pizza gegeten met een vrij dunne bodem, maar het was wel een beetje krokant. Net geen echte pizza, maar ook geen "Turkse" pizza. Wel erg lekker overigens. De pizza werd in kleine gesneden reepjes geserveerd en kwam qua smaak wel overeen met die van een Turkse pizza.

Geen idee meer hoe dat heette.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  maandag 2 februari 2004 @ 08:08:39 #63
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16807508
Bij mij in de straat zit: Pizzeria Turkerella

*wel heerlijke gnocchi trouwens

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_16808600
Ik kijk mijn buurvrouw altijd even lief aan.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_16808954
quote:
Op maandag 2 februari 2004 10:11 schreef shmoopy het volgende:
Ik kijk mijn buurvrouw altijd even lief aan.
ik mijn ma en schoonzussen
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 2 februari 2004 @ 10:35:46 #66
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16808985
Ik eet 'm 't liefst n de vegetarische variant en flikker alles er maar op, ook de knoflooksaus en de hete saus, alles (behalve vlees natuurlijk)
pi_16809867
Ok hier even een reply, ik ben dus aan de gang gegaan met het recept wat hier gepost was, maar kan jullie vertellen dat er van de saus helaas weinig klopt, ten eerste is de verhouding tomaat gehakt nog steeds verre van kloppend(te veel gehakt en dan had ik nog wel 500gr gehakt en 2 tomaten genomen) verder moet je voor een redelijke vorm pizza de bollen 2 keer zo groot maken, Het deeg was wel aardig geslaagd; maar je moet heel erg goed kneden! en iets meer melk mag, verder goed laten rijzen, want dat lukte bij mij niet helemaal(te oud gist waarschijnlijk). dus al met al was ik niet super tevreden, al vonden de proefpersonen het wel erg lekker.

kortomL het gerecht is best zelf te bereiden, maar dan moeten we wel opzoek naar een iets preciezer recept.

pi_16809941
Bij de Makro zijn ze ook te koop........
heb ze zaterdag gehaald om eens te kijken of het wat is, maar ze smaken boven verwachting goed. 5 stuks voor ik geloof iets meer dan 5euri... een aanradertje vinnik!!
was ik nog niet duidelijk genoeg........
pi_16907900
Ik heb het uiteindelijk toch gevonden, op 40punten.nl geloof ik:
quote:
Ik ben er al achter. Vandaag even de turk binnengelopen en gevraagd hoe zo'n pizza gemaakt wordt en wat er allemaal in gaat. Na wat uitleg hoe, wat en waarom mocht er zelf één maken.
Ondanks het gezonde groenvoer wat er op gaat is zo'n pizza toch nog 380 Kcals, zit voornamelijk in de koolhydraten. Er zit niet veel vet in en de meeste turken gebruiken (volgens deze) lamsgehakt. Dit is weer een stuk magerder dan rund.
380 kcal dus... nou da's prima geschikt, als je aan 1 voldoende hebt voor bijv. de lunch.
  donderdag 5 februari 2004 @ 12:25:34 #70
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16907941
Argh! M'n maag knoooort....!

Een Turkse collega van mij ging eens een keer Turkse pizza's halen voor het avondeten. Twee per persoon vond ie wel 'genoeg'....

Ik had er vier besteld, zelfs dat was niet genoeg.

The Internets, I needs it..
pi_16909024
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:25 schreef Dr_Crouton het volgende:
Argh! M'n maag knoooort....!

Een Turkse collega van mij ging eens een keer Turkse pizza's halen voor het avondeten. Twee per persoon vond ie wel 'genoeg'....

Ik had er vier besteld, zelfs dat was niet genoeg.

Als avondeten eet ik er meestal 2 (hoewel ik dat bijna nooit doe).

Ik heb er net eentje op voor de lunch
Gehaald bij een tent waar ik nog nooit was geweest, Bakkerij Maxima in de Prins Hendrikstraat (Den Haag). Hij is redelijk groot, lekker knapperig en goede hoelveelheden sla en saus. Voor ¤1,50. Ik ga daar vaker komen.

pi_16951589
Met shoarma ertussen, sla, saus, hete saus, heeerliiijk

/edit
¤3,50 centrum rotterdam

ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 6 februari 2004 @ 19:54:30 #73
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_16953274
godver jullie geven mij honger

*rent toch maar eventjes naar de shoarma boer op de hoek

Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
pi_16974935
kaensterle denk je dat dat recept ook te achterhalen is, want die eerder in dit topic gepost staat, is niet echt denderend, de verhoudingen zijn far off.
pi_16980971
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 17:27 schreef -THaVinNY- het volgende:
kaensterle denk je dat dat recept ook te achterhalen is, want die eerder in dit topic gepost staat, is niet echt denderend, de verhoudingen zijn far off.
Tsja, ik zal nog even zoeken...
Wel heb ik deze nog:

Lahmacun
türkische Hackfleischpizza

Man nehme:
Für den Teig:

500 Gramm Mehl
1 Päckchen Trockenhefe oder entspr. Menge vom Hefewürfel
lauwarmes Wasser (soviel, das ein glatter Teig entsteht)
Salz

Für die "Auflage":

250 Gramm Hackfleisch
2 Konserven geschälte Tomaten / Pizzatomaten
2-3 weiße Zwiebeln
4-5 Esslöffel Speiseöl
Petersilie (trocken oder frisch)

Gewürze:

Salz, roter Paprika, Pfeffer

Den Teig vorbereiten und lange genug gehen lassen, ca. 1 Stunde. Danach den Teig in Kugeln aufteilen, ca. 10 cm im Durchmesser. Diese Kugeln dann mit dem Nudelholz ca. 3-4 mm dick auswalken (den Teig immer wieder mit Mehl bestäuben, damit nichts am Nudelholz kleben bleibt) und gleich auf das mit Backpapier belegte Backblech legen.
Die Zutaten für die "Auflage" in einem Topf mischen (die Zwiebeln und die Tomaten vorher ganz klein schneiden) und mit einem Esslöffel auf die ausgerollten Teigfladen verteilen - aber nicht zu üppig! Es reicht i.d.R. ein gut gefüllter Esslöffel für die ca. 20 - 25 cm ausgerollten Teigfladen - man soll den Teig schon noch durchblitzen sehen, also nicht zu kompakt auflegen und einen ca. 1-2 cm breiten Rand freilassen!
Dann mit allen Teigkugeln so verfahren und in den vorgeheizten Backofen ( Umluft 180, Ober-/Unterhitze 200 Grad) backen, bis der Rand goldgelb bis leicht braun ist. Die Pizzas rausnehmen und auf einer Platte grob übereinander stapeln, die Hackfleischseite sollte dabei immer nach oben zeigen. Dadurch wärmen sie sich noch gegenseitig und kühlen nicht so schnell aus.
Dazu schmeckt türkisches Tzatziki = Cacik sehr gut oder auch einfach nur einen Trinkjoghurt dazu trinken (weißer Joghurt mit Wasser und Salz vermischen - nicht zu dünnflüssig werden lassen, d.h. nicht zuviel Wasser dazuschütten).
Sehr gut schmeckt dazu auch:

Eissalat feinschneiden und mit Essig und Öl anmachen, sowie auch Karotten feinhacken und ebenso anmachen. Man legt sich dann von den Salaten etwas auf die Fladen, auf die Hackfleischseite und rollt das Ganze dann zu einer Art Rolade zusammen - so wie ein Wrap ;o)
Oder auch ganz viel frische Petersilieblätter darauf legen und Zitronensaft darüberträufeln und dann zusammenrollen - hmmm,lecker!
Wer es gern scharf mag, kann Cayenne Pfeffer darüber streuen und dann erst zusammenrollen.

(bron)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')