abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16665115
Hallo

Ik ben al een tijdje bezig met het idee om gitaar lessen te nemen, maar het kwam er nooit van.
Echter ben ik afgelopen week maar eens wezen kijken naar wat gitaren en ik krijg er helemaal zin in.
Ik wil dus lessen gaan nemen want als ik mezelf alles moet aanleren kan ik over 10 jaar net vader jacob spelen.

Maar een muziekschool of andere lessen in groepsverband lijkt me helemaaaaaaaaaal niks.
Ik zoek dus een prive leraar. Of gewoon 'iemand' die voor een X bedrag gitaar lessen wil geven.
Ik heb al wat rond gevraagd in winkels waar ze gitaren verkopen, maar ik kwam steeds uit bij de zelfde twee 'scholen'.

Dus nu mijn vraag, is hier iemand die prive lessen geeft, of wellicht iemand kent die dat doet? Het liefst in Almere, maar als het niet anders kan wil ik ook wel een ritje met de trein maken.

pi_16665548
Meeste leer je toch zelf gewoon beetje op internet rond kijken hoe en wat...
Je hebt 5 vingers je duim gebruik je voor de bovenste 2 snaren en de rest zet je op de andere snaren, en de rest wijst zich vanzelf
Zoek maar is op google naar guitar tabs vindt je genoeg heb je 6 lijnen dat zijn de snaren van je gitaar en dan het nummer wat er in staat zijn de vakjes en dat goed oefennen tot het steeds beter gaat...
Heb zelf ook prive les gehad heb er vooral leren noten lezen maar dis toch een stuk makkelijker en zijn tenminste bij de tijdse nummers niet van die simpele old mcdonald nummertjes...
Maar ja als je er echt verder mee wil dan gezellig nummertjes spelen dan raad ik prive lessen wel aan.
pi_16669696
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:36 schreef Re5pEcT het volgende:
Meeste leer je toch zelf gewoon beetje op internet rond kijken hoe en wat...
Je hebt 5 vingers je duim gebruik je voor de bovenste 2 snaren en de rest zet je op de andere snaren, en de rest wijst zich vanzelf
Zoek maar is op google naar guitar tabs vindt je genoeg heb je 6 lijnen dat zijn de snaren van je gitaar en dan het nummer wat er in staat zijn de vakjes en dat goed oefennen tot het steeds beter gaat...
Heb zelf ook prive les gehad heb er vooral leren noten lezen maar dis toch een stuk makkelijker en zijn tenminste bij de tijdse nummers niet van die simpele old mcdonald nummertjes...
Maar ja als je er echt verder mee wil dan gezellig nummertjes spelen dan raad ik prive lessen wel aan.
Het gaat mij er om dat ik gewoon wat pop en rock nummers kan spelen, ik hoef echt geen gitaar virtuous te worden.
En het is tevens tijd verdrijf, want ik heb niet zo gek veel hobbies.

Misschien probeer ik het dan wel zonder leraar. Hoewel ik in andere gitaar-topics op Fok! las dat je snel verkeerde technieken aanleert die later moeilijk af te leren zijn...

donderdag 29 januari 2004 @ 21:52:37 #4
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_16698849
Bij mij op de muziekschool krijg ik gewoon priveles voor bass, maar het is ook mogelijk voor gitaar, evt. met zijn 2e. Ik zou even informeren of je echt niet bij een muziekschool terecht kan voor priveles.
pi_17071556
Bij bijv. CKV Almere kreeg ik wel privé les,
ik zal nog wel even vragen waar ik daar voor les kreeg,
het was daar namelijk ook privé.
Denk dan dat het ook wel voor gitaar is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')