quote:Wat moet dit in F & F?
Op woensdag 28 januari 2004 15:36 schreef Zwansen het volgende:
District of Columbia...
[Dit bericht is gewijzigd door Smirkie op 28-01-2004 15:38]
quote:ok gebied van colombia dus...
Op woensdag 28 januari 2004 15:37 schreef Smirkie het volgende:
District Capital???
[Dit bericht is gewijzigd door neo567 op 28-01-2004 15:45]
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:38 schreef U-lerZzZ het volgende:
District of Columbia, dacht ik, maar pin me er niet op vast.
Distric of Columbia is het
quote:Jah dat inderdaad...
Op woensdag 28 januari 2004 15:36 schreef Zwansen het volgende:
District of Columbia...
quote:Further explenation* please!
Op woensdag 28 januari 2004 15:38 schreef SimonBalk het volgende:
DC staat voor District of Columbia. Hierdoor valt washington (witte huis) officieel niet in de staat en kan de staat geen speciale rechten werven.
*spelling?
dacht ik tenmiste hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Popperdepop op 28-01-2004 15:46]
quote:Niet dus..
Op woensdag 28 januari 2004 15:45 schreef Kiteman het volgende:
DC - district capitol ( hoofstad zoals utrecht, haarlem, den haag ennzz)dacht ik tenmiste hoor
De stad ligt niet in één van de vijftig staten, omdat men niet wilde dat een staat invloed op de hoofdstad kon uitoefenen. Daarom is het gebied dat de oorspronkelijke regerings-hoofdstad was als een apart gebied benoemd: District of Columbia. Om verschilt te maken tussen de vele plaatsen Washington (de meeste staten hebben wel een plaats met deze naam) en enerzijds en met de westelijke staat Washington anderzijds, spreekt men daarom van Washington D.C of soms kortweg over D.C.
quote:Ok. Bij ons is Amsterdam (gelukkig) de hoofdstad. Hierdoor kan amsterdam bijv extra geld aan het rijk vragen omdat het als hoofdstad natuurlijk goed moet overkomen.
Op woensdag 28 januari 2004 15:41 schreef yup het volgende:[..]
Further explenation* please!
*spelling?
Nu is er een stukje Washington. Dat stukje heet Washington DC. Daar staat oa een wit huis. Dat stukje washington hoort (officieel) niet bij washington of de staat, maar is een "staat" op zich. Hierdoor kan Washington geen aanspraak maken op extra geld of voorrang bij bepaalde dingen omdat het de hoofdstad is.
Het gaat dus puur om het feit dat washington geen extra privileges krijgt omdat het de hoofdstad zou zijn.
Duidelijk?
De stad Washington is gesticht in een tijd dat men met andere steden streed voor het binnenhalen van de titel Hoofdstad (Philadelphia, hoofstad tijdens de oorlog, was een goede kandidaat). Het werd een compromis, na uitvoerig lobbyen van Virginia werd gekozen voor locatie van 10 mijl bij 10 mijl aan de rivier Potomac. Deze 100 vierkant mijl stond onder direct gezag van het Congress, en werd vastgelegd in de Constitution, de Grondwet.
De steden Georgetown en Alexandria lagen echter al in deze 100 vierkant mijl, en waren dus nu ook onderdeel van het District of Columbia.
Later heeft het Congress een deel van deze 10 bij 10 ruimte teruggegeven aan de staten waar het eerst vanafgehaald is: het County of Alexandria aan Virginia, en het County of Washington aan Maryland.
Later is ook nog het stadje Alexandria aan Virginia gegeven. In 1895 voegde men Georgetown en Washington samen, alleen het stukje Washington County dat aan Maryland was gegeven heet technisch gezien ook District of Columbia, deze fout is nooit rechtgezet.
Dus tegenwoordig kan een inwoner van DC wonen in het oude 'County of Washington', of in het samengevoegde deel van Georgetown en Washington.
Washington D.C. is alleen een stad qua naam...
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Stewie op 28-01-2004 16:06]
quote:gelijkstroom
Op woensdag 28 januari 2004 16:04 schreef lurf_doctor het volgende:
gelijkstroom
of was het nou juist wisselstroom
quote:Die zoek ik ook nog steeds
Op woensdag 28 januari 2004 16:04 schreef vuurwerkman het volgende:
DC = Diamond Collection
quote:Dat zei Jezus ook toen iemand hem vroeg:
Op woensdag 28 januari 2004 15:38 schreef U-lerZzZ het volgende:
District of Columbia, dacht ik, maar pin me er niet op vast.
"Goh Jezus, denk je dat je dat gaat redden, met dat zware kruis, helemaal naar boven?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |