Zometeen ga ik een dubbele boterham met salami, kaas en pesto rosso bereiden. Wordt weer smullen!
Wie is er ook zo'n fan van pesto genovese of pesto rosso of een andere soort pesto?
quote:Kwestie van doseren. De kunst daarbij is om de balans te vinden tussen merkbare aanwezigheid en opdringerige overheersing.
Op woensdag 28 januari 2004 13:07 schreef Aventura het volgende:
Ben er niet dol op, vind het vaak veel te zoutig en overheersend. Alleen verse, pasgemaakte grove pesto vind ik toch wel lekker maar ook daar niet teveel van.
quote:Het kan altijd erger
Op woensdag 28 januari 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Pesto alleen zelfgemaakt en vers, uit potjes is het daarmee vergeleken smerige smeer
Ik haal toch net bij de buurtsuper een bakje pesto-filet (filet-americain met een toefje pestokruiden). Je gaat je bij aanschaf al verheugen op in elk geval iets van de pestosensatie.
Langverhaal kort: Na mijn 'broodje-overreden' heb ik alleen nog maar de doordringende nasmaak van witte peper in mijn laadklep, geen spoor van pesto . Dan nog liever van die brats uit een potje, het heeft er in elk geval nog enige verwantschap mee.
28 januari gaat voor wat de middag betreft het geschiedenisboek in als 'de zware dobber' .
quote:There, there, ouwe sok, there, there
Op woensdag 28 januari 2004 13:58 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Het kan altijd erger
Ik haal toch net bij de buurtsuper een bakje pesto-filet (filet-americain met een toefje pestokruiden). Je gaat je bij aanschaf al verheugen op in elk geval iets van de pestosensatie.
Langverhaal kort: Na mijn 'broodje-overreden' heb ik alleen nog maar de doordringende nasmaak van witte peper in mijn laadklep, geen spoor van pesto. Dan nog liever van die brats uit een potje, het heeft er in elk geval nog enige verwantschap mee.
28 januari gaat voor wat de middag betreft het geschiedenisboek in als 'de zware dobber'
.
quote:Oh heerlijk, wat wij thuis wel eens doen is een stukje stokbrood met pesto rosso en daar bovenop een plakje peccorino. Een ultieme combinatie..
Op woensdag 28 januari 2004 13:00 schreef Citroentje het volgende:
Pesto is geniaal. Gooi het door wat net gekookte pasta en je bent eigenlijk al klaar.
Smeer het op je brood en je kan lekker genieten.Zometeen ga ik een dubbele boterham met salami, kaas en pesto rosso bereiden. Wordt weer smullen!
Wie is er ook zo'n fan van pesto genovese of pesto rosso of een andere soort pesto?
quote:Hoho, ik schiet niet iedere keer in een crisis, kijk maar, kan alweer lachen
Op woensdag 28 januari 2004 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
There, there, ouwe sok, there, there
*glaasje water geef*
Voordat de pillen erin moeten zijn er wel heftiger middelen nodigNou had ik bijna die naam genoemd
Nou ik je toch aan de lijn heb, geef nou eens dat ultieme pestorecept , jij hebt er immers voor doorgeleerd .
quote:nee hoor, niet voor doorgeleerd, ik heb A.I. en Filosofie gestudeert, heb het koken in de Keukens geleerd van de chafs waaronder ik werkte.
Op woensdag 28 januari 2004 14:13 schreef Ouwesok het volgende:
Nou ik je toch aan de lijn heb, geef nou eens dat ultieme pestorecept , jij hebt er immers voor doorgeleerd.
Deze ingredienten stoot je fijn tot brij in een vijzel, of je gooit het in de blender.
Goddelijk over verse zelfgemaakte pasta
quote:mmm, krijg zin om het te gaan maken, maar dat komt nog wel een keer.
Op woensdag 28 januari 2004 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
nee hoor, niet voor doorgeleerd, ik heb A.I. en Filosofie gestudeert, heb het koken in de Keukens geleerd van de chafs waaronder ik werkte.
Maar goed Pesto:
50 gram verse basilicum blaadjes, liefst de kleinbladige ligurgische soort
grof zeezout naar smaak
25 gram verggeroosterde pijnboompitten
2 tenen knof, grof gehakt
50 gram versgeraspte Parmazaan, of Pecurino als je pittiger wilt, of speel vals en gebruik oude boeren brokkelkaas, word nog pittiger en smaakvoller, maar je bent niet echt italiaans bezig
1 DL Groene OlijfolieDeze ingredienten stoot je fijn tot brij in een vijzel, of je gooit het in de blender.
quote:* koppiepeest doet......
Op woensdag 28 januari 2004 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
nee hoor, niet voor doorgeleerd, ik heb A.I. en Filosofie gestudeert, heb het koken in de Keukens geleerd van de chafs waaronder ik werkte.
Maar goed Pesto:
50 gram verse basilicum blaadjes, liefst de kleinbladige ligurgische soort
grof zeezout naar smaak
25 gram verggeroosterde pijnboompitten
2 tenen knof, grof gehakt
50 gram versgeraspte Parmazaan, of Pecurino als je pittiger wilt, of speel vals en gebruik oude boeren brokkelkaas, word nog pittiger en smaakvoller, maar je bent niet echt italiaans bezig
1 DL Groene OlijfolieDeze ingredienten stoot je fijn tot brij in een vijzel, of je gooit het in de blender.
28 januari is gered .
Overigens is het heel goed mogelijk om puur op basis van bevlieging en praktijk ergens voor door te leren zonder ooit een theorieboek aan te raken, teveel theorie is killing in de keuken
quote:Overdrijven is ook een vak...
Op woensdag 28 januari 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Pesto alleen zelfgemaakt en vers, uit potjes is het daarmee vergeleken smerige smeer
quote:dan heb jij of geen smaakpapillen, of je rookt, of je hebt nooit goeie pesto gegeten.
Op donderdag 29 januari 2004 00:31 schreef Qarinx het volgende:[..]
Overdrijven is ook een vak...
quote:Zelfgemaakt is bijna altijd beter dan voorgeproduceerd spul.
Op donderdag 29 januari 2004 00:31 schreef Qarinx het volgende:[..]
Overdrijven is ook een vak...
quote:Jawoor... volgens mij proef jij het verschil niet eens. Bovendien helemaal vers gemaakt? Heb je olijfbomen in je tuin staan etc?
Op donderdag 29 januari 2004 00:51 schreef Pietverdriet het volgende:
dan heb jij of geen smaakpapillen, of je rookt, of je hebt nooit goeie pesto gegeten.
quote:Dat ontken ik ook niet, maar om gelijk te beweren dat voorgeproduceerd echt rotzooi is.. sorry, maar dat vind ik onzin.
Op donderdag 29 januari 2004 00:57 schreef Flamey het volgende:
Zelfgemaakt is bijna altijd beter dan voorgeproduceerd spul.
quote:maak de pesto eens zoals ik het recept heb geschreven, en proef dat eens over verse zelfgemaakte pasta..
Op donderdag 29 januari 2004 01:04 schreef Qarinx het volgende:[..]
Dat ontken ik ook niet, maar om gelijk te beweren dat voorgeproduceerd echt rotzooi is.. sorry, maar dat vind ik onzin.
quote:Ja prima er zal best een verschil zijn, maar dat wil niet zeggen dat het andere je niet kan smaken.. dat is bijna net zo triest als dat jullie het ergerlijk vinden dat er mensen zijn die niets lusten. Bovendien heb ik echt geen 5 uur per dag om één maaltijd te bereiden.
Op donderdag 29 januari 2004 01:09 schreef Pietverdriet het volgende:
maak de pesto eens zoals ik het recept heb geschreven, en proef dat eens over verse zelfgemaakte pasta..
kook tegelijk droge spagetti, en doe daar pesto uit een potje over....
Vergelijk dat eens..
quote:Overdrijven is ook een vak.
Op donderdag 29 januari 2004 01:19 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ja prima er zal best een verschil zijn, maar dat wil niet zeggen dat het andere je niet kan smaken.. dat is bijna net zo triest als dat jullie het ergerlijk vinden dat er mensen zijn die niets lusten. Bovendien heb ik echt geen 5 uur per dag om één maaltijd te bereiden.
quote:Nee, maar ik snap op zich wel goed wat ze bedoelt. Natuurlijk zal het zelfgemaakt echt wel lekkerder zijn, alleen de hele tijd die reacties dat dingen die niet zelfgemaakt zijn meteen smerig zijn en niet te eten en weet ik veel wat, dat komt gewoon een beetje overdreven over. Alsof dingen die niet helemaal zelfgemaakt zijn meteen heel vies zijn of zo.
Op donderdag 29 januari 2004 01:27 schreef Pietverdriet het volgende:Overdrijven is ook een vak.
Zeg dan gelijk dat het smaakverschil je het niet waard is.
Waar jij je tijd aan besteed moet jij weten maar ik loop toch ook niet te zeiken in een GTST topic dat ik me tijd beter kan besteden.
Jij ziet eten als noodzakelijk om wat binnen te krijgen, ik zie eten als een invulling van mijn leven.
Het maken van goed eten hoeft niet veel tijd te kosten, enkel liefde, wat moeite en intresse. overginds doet je me reactie vermoeden dat je niet de smaak van echte pesto kent, is dat zo?
Minder lekker okee, veel minder lekker ook vast wel als je gewend bent aan je eigen pesto, maar smerig lijkt mij toch niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |