Ik wil een a3-vel helemaal 100% volprinten (ik heb een tekening/poster die ik wil laten uitprinten zeg maar)
maar, kan dat wel? helemaal tot op het randje?
Kan ik het niet beter op een a2 het laten printen en dan wat randjes eraf snijden?
Maarja..... a2 printers... dan kom je al snel bij een drukker en $$$..
Enne... die printers van tegenwoordig (gewoon zo'n nieuwe fancy hp zeg maar).. kan je daarmee echt mooie dingen mee printen om in te lijsten? Bijvoorbeeld een mooie pic a-la
En is zoiets duur?
Het mag wel redelijk wat kosten (20 euro ofzo)
dank...enzo:)
De mogelijkheden, prijzen en kwaliteit zal bij elke drukker toch verschillen....
naja, ik kon het altijd proberen he...
nu weet ik ook precies wat ik moet vragen..(aangezien ik heel het probleem gedefineerd heb)
bla
ze doen hun naam eer aan, dat kan ik zeggen
Heb ik wel eens gehad..
Naja... ik kijk morgen wel even...
bedankt iig
trouwens, je hebt niet vermeld of je het fullcolor laat drukken, want je zou die afbeelding best als monotone kunnen laten drukken wat flink in de prijs scheelt
quote:omdat het hier ook kan? ZNOFI ,aar het is 11 uur 's avonds. meestal zijn ze dan niet meer open hoor
Op dinsdag 27 januari 2004 23:19 schreef calvobbes het volgende:
Waarom vraag je dat morgen niet gewoon aan de drukker?De mogelijkheden, prijzen en kwaliteit zal bij elke drukker toch verschillen....
Oftewel, zou een kleurproef meenemen uit je eigen printer. Een proef vragen van de afdruk van de drukker (als je meerdere exemplaren nodig hebt) en zorgen dat je bestand genoeg dpi heeft voor A2 (drukkers willen altijd iets van 300dpi dus groot bestand liefst TIFF).
Grootformaat printers ala HP zijn ook een oplossing (denk voor jouw zelfs de enige) maar zorg dat je je proef bij je hebt en dat het daar op moet lijken. Elke printer/papier en elk beeldscherm is anders.
quote:ik denk dat het beter is dat er dan alleen een url kan worden geplaatst aangezien we ook een beetje rekening moeten houden met modummers
Op dinsdag 27 januari 2004 23:49 schreef GC het volgende:
offtopiczou je die foto in het groot willen posten
800*600 of het liefst 1024*768dank
quote:Daarom zeg ik ook morgen.
Op dinsdag 27 januari 2004 23:43 schreef speedfreakssj het volgende:omdat het hier ook kan? ZNOFI ,aar het is 11 uur 's avonds. meestal zijn ze dan niet meer open hoor
Maar kun jij vertellen wat voor een printer die drukker van de TS is? Hoe duur die is? Welke marges de printer heeft? En wat de afdrukkwaliteit dan is?
Dit soort speciefieke vragen hebben imo weinig zin omdat wij gewoon niet genoeg weten.
Fullcolor/monotone... eh, wat is precies het verschil?
Dat plaatje van mij (ik kan em denk ik wel posten), heeft wel heel wat kleurtjes, uit alle groepen (cmyk/rgb)..
Het is zeg maar om aan de muur te hangen.
Nou maakt me de exacte tint niet bijster veel uit... Ik weet wel dat het redelijk wat kan verschillen (rgb/cmyk).. maar dat heeft niet zo'n grote prioriteit..
Ik denk dat ze bij die drukker wel photoshop hebben zeg maar.
Ik zet het wel op een cdtje met een TIFF versie willen ze geen psd's aannemen.
Ik heb nu 70pixels/cm aka 178pixels per inch.....(hetzelfde als dots?)
moet genoeg zijn voor zoiets wat ik wil... (een leuke kadootje/kamerdecoratie:P)
verder hangt de prijs erg af wat voor papier je kiest, mat glanzend en gramsgewicht e.d.
probleem is dat je bij lage oplage dus relatief heel erg duur uit bent
denk zelf dat je tussen de 20 en 40 euro kwijt ben bij een drukker
ori is op 2048 bij nogwat (niet precies het std ratio)
Ik was van plan om het in een passepartout te doen zeg maar...
offtopic; raad maar hoe ze heet ;]
[Dit bericht is gewijzigd door howietje op 28-01-2004 00:36]
halverwege toen ik met de compilatie bezig was...
heb ik in photoshop print size verandert naar het gewenste formaat (een a3tje) en dus op hoge dpi
Dus een deel is wel op hoge dpi, en een deel niet =P
Nou heb ik geen zin om alles opnieuw te maken met hoge dpi, dus ik laat het zo :/
Dat is het nadeel (ik heb niet zoveel ervaring met deze dingen.... 1e keer dat ik echt zoiets maak) van photoshop. Dat kan niet met één knopje.
Dat ik het nu op een a2 blad ga printen (of een a3 extended dinges)
is dan wel een beetje zonde... als ik het dan bij een fancy drukker laat doen voor +15 eur
Ik zal nog em nog ff converteren naar tiff, maar dat is ook het laatste...
Anders blijf je bezig, en dan is het nooit af (vlindertje hier vlindertje daar)
Het is maar een kadootje....
komt goed, ik heb opeens niet meer zo'n behoefte dat het perfect gebeurd....
toch erg bedankt
Maar het gaat ook om het idee. Het is hartstikke lief dat je zoiets maakt en dat geld drie dubbel. Ga gewoon naar je printer toe met het plaatjke wat je hebt en vraag wat de mogelijkheden zijn en welk formaat ze adviseren. a3 is ook al leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |