links234 | vrijdag 6 juli 2001 @ 15:49 |
www.nu.nlquote: ![]() ![]() | |
R@b | vrijdag 6 juli 2001 @ 15:52 |
Flink veel koffie drinken en/of pillen slikken dan gaat het wel ![]() | |
Jenga | zaterdag 7 juli 2001 @ 00:21 |
Jep. Totdat je toch een keer in slaap dondert en een bus met schoolreiskinderen van de weg rijdt. | |
evert | zaterdag 7 juli 2001 @ 01:38 |
mozes, ik ben in dit weer na 2 uur al kapot (ondanks airco, caffeine, nicotine en weet ik veel wat voor ine's) | |
glasbak | zaterdag 7 juli 2001 @ 01:40 |
chauffeurs kunnen een hoop hebben... ik werk zelf gemiddeld 10 a 11 uur per dag.. pies of ceek... | |
megamuch | zaterdag 7 juli 2001 @ 01:41 |
2 uur al? vink wa weinig.. mag dinsdag in me uppie richting salou rijden. ( 1700 km) dan wel met een redelijke wagen met airco peuken coolbox muziek en redelijk veel redbull, maar hoop toch wel langer te kunnen doorrijden dan 2 uur.. telkens 3.5 / 4 uur moet wel lukken.. | |
evert | zaterdag 7 juli 2001 @ 01:43 |
quote:maar de ellende is dat als het warm is en druk op de weg, je extra alert moet zijn. mensen letten op een of andere manier minder op. | |
glasbak | zaterdag 7 juli 2001 @ 01:49 |
quote:ze letten gerust wel op, alleen hun reactievermogen gaat door de hoge temperatuur naar beneden. en ze zijn een stuk minder alert daardoor... | |
Cosma-Shiva | zaterdag 7 juli 2001 @ 02:26 |
Links 234, hoe is de politie daarachter gekomen dan, hebben ze 35 uur lang achter die mannen aangereden of zoiets? Indien er 2 chauffeurs in die wagen zitten die naar ik aanneem de regels wel kennen dan zeggen ze toch gewoon dat ze elkaar steeds hebben afgelost? Of als ze beide wakker moeten zijn tijdens het rijden dat ze lekker een uiltje hebben geknapt, hoe wil de politie dit bewijzen, of hebben die mannen bij de aanhouding gapend gemompeld dat ze zo'n slaaptekort hadden en deden ze direct een bekentenis? Of zit er een soort controle mechanisme op een veewagen die dat in de gaten houdt? | |
links234 | zaterdag 7 juli 2001 @ 02:28 |
quote:tachograaf denk ik. | |
Cosma-Shiva | zaterdag 7 juli 2001 @ 02:49 |
En die legt feilloos vast wat er tijdens zo'n rit gebeurd? Leg eens uit svp, ik weet hier niks vanaf. | |
links234 | zaterdag 7 juli 2001 @ 02:54 |
quote:Ja, die meet de gereden tijd en tijden. Zo kun je dus aflezen hoelang iemand een auto bestuurd. Hoe het precies werkt weet ik niet. | |
Tjerkje | zondag 8 juli 2001 @ 10:18 |
quote:is dat niet zo'n ronde schijf die je achter je kilometer teller hangt ? du moment dat je harder dan 1 kilometer per uur rijdt begint pennetje te krassen...hij krast in een schaalverdeling zodat je ook de uren kan nakijken volgens mij.... | |
boeltje.nl | maandag 9 juli 2001 @ 17:53 |
quote:Inderdaad, hier kan je alles op na kijken. Ook als je te hard hebt gereden...deze dingen moet je ook nog een jaar bewaren geloof ik.... | |
glasbak | maandag 9 juli 2001 @ 17:54 |
quote:* glasbak gaat eens een van z'n eigen tachoschijven inscannen ![]() | |
Muddy | dinsdag 10 juli 2001 @ 14:33 |
Een tachograaf is volgens mij het volgende: Een soort klok waarin je om de 24 uur een nieuwe schijf moet doen. Die schijf is van papier en omdat die tachograaf ronddraait met een pennetje tekend die pen op dat papier. In 24 uur is ie rond. Zodoende kan je zie of een truck heeft stilgestaan ->pauze of dat de bestuurder te lang heeft doorgereden. |