abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2001 @ 15:49:14 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1156520
www.nu.nl
quote:
ERSTFELD - De Zwitserse politie heeft vrijdag twee Nederlandse chauffeurs van een veewagen aangehouden, die 35 uur achtereen achter het stuur hadden gezeten. Daarmee hebben zij de rijtijdenwet ernstig overtreden, aldus de politie.

De Zwitserse wet schrijft voor dat als er twee chauffeurs op een vrachtwagen zitten elk van hen binnen dertig uur zeker acht uur achtereen moet rusten. De beide Nederlanders waren niet verder gekomen dan een uur en drie kwartier.

De politie heeft de twee Nederlanders gedwongen flink uit te rusten. Bovendien hebben zij een bekeuring gekregen

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 6 juli 2001 @ 15:52:11 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_1156545
Flink veel koffie drinken en/of pillen slikken dan gaat het wel
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 7 juli 2001 @ 00:21:50 #3
9926 Jenga
maar dan anders
pi_1158965
Jep. Totdat je toch een keer in slaap dondert en een bus met schoolreiskinderen van de weg rijdt.
Deze sjors is niet de enige eikel
  zaterdag 7 juli 2001 @ 01:38:25 #4
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1159516
mozes, ik ben in dit weer na 2 uur al kapot (ondanks airco, caffeine, nicotine en weet ik veel wat voor ine's)
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 7 juli 2001 @ 01:40:04 #5
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1159523
chauffeurs kunnen een hoop hebben... ik werk zelf gemiddeld 10 a 11 uur per dag.. pies of ceek...
  zaterdag 7 juli 2001 @ 01:41:15 #6
9976 megamuch
D.I.L.LI.G.A.F.
pi_1159533
2 uur al? vink wa weinig.. mag dinsdag in me uppie richting salou rijden. ( 1700 km)

dan wel met een redelijke wagen met airco peuken coolbox muziek en redelijk veel redbull, maar hoop toch wel langer te kunnen doorrijden dan 2 uur..

telkens 3.5 / 4 uur moet wel lukken..

zaterdag 7 juli 2001 @ 01:43:52 #7
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1159544
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 01:41 schreef megamuch het volgende:
2 uur al? vink wa weinig.. mag dinsdag in me uppie richting salou rijden. ( 1700 km)

dan wel met een redelijke wagen met airco peuken coolbox muziek en redelijk veel redbull, maar hoop toch wel langer te kunnen doorrijden dan 2 uur..

telkens 3.5 / 4 uur moet wel lukken..

maar de ellende is dat als het warm is en druk op de weg, je extra alert moet zijn. mensen letten op een of andere manier minder op.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 7 juli 2001 @ 01:49:36 #8
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1159573
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 01:43 schreef evert het volgende:

[..]

maar de ellende is dat als het warm is en druk op de weg, je extra alert moet zijn. mensen letten op een of andere manier minder op.

ze letten gerust wel op, alleen hun reactievermogen gaat door de hoge temperatuur naar beneden. en ze zijn een stuk minder alert daardoor...
pi_1159758
Links 234, hoe is de politie daarachter gekomen dan, hebben ze 35 uur lang achter die mannen aangereden of zoiets?
Indien er 2 chauffeurs in die wagen zitten die naar ik aanneem de regels wel kennen dan zeggen ze toch gewoon dat ze elkaar steeds hebben afgelost? Of als ze beide wakker moeten zijn tijdens het rijden dat ze lekker een uiltje hebben geknapt, hoe wil de politie dit bewijzen, of hebben die mannen bij de aanhouding gapend gemompeld dat ze zo'n slaaptekort hadden en deden ze direct een bekentenis?
Of zit er een soort controle mechanisme op een veewagen die dat in de gaten houdt?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 7 juli 2001 @ 02:28:18 #10
10188 links234
pi_1159761
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 02:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Links 234, hoe is de politie daarachter gekomen dan, hebben ze 35 uur lang achter die mannen aangereden of zoiets?
Indien er 2 chauffeurs in die wagen zitten die naar ik aanneem de regels wel kennen dan zeggen ze toch gewoon dat ze elkaar steeds hebben afgelost? Of als ze beide wakker moeten zijn tijdens het rijden dat ze lekker een uiltje hebben geknapt, hoe wil de politie dit bewijzen, of hebben die mannen bij de aanhouding gapend gemompeld dat ze zo'n slaaptekort hadden en deden ze direct een bekentenis?
Of zit er een soort controle mechanisme op een veewagen die dat in de gaten houdt?
tachograaf denk ik.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1159849
En die legt feilloos vast wat er tijdens zo'n rit gebeurd?
Leg eens uit svp, ik weet hier niks vanaf.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 7 juli 2001 @ 02:54:45 #12
10188 links234
pi_1159883
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 02:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:
En die legt feilloos vast wat er tijdens zo'n rit gebeurd?
Leg eens uit svp, ik weet hier niks vanaf.
Ja, die meet de gereden tijd en tijden. Zo kun je dus aflezen hoelang iemand een auto bestuurd.

Hoe het precies werkt weet ik niet.

pi_1166073
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 02:54 schreef links234 het volgende:

[..]

Ja, die meet de gereden tijd en tijden. Zo kun je dus aflezen hoelang iemand een auto bestuurd.

Hoe het precies werkt weet ik niet.

is dat niet zo'n ronde schijf die je achter je kilometer teller hangt ? du moment dat je harder dan 1 kilometer per uur rijdt begint pennetje te krassen...hij krast in een schaalverdeling zodat je ook de uren kan nakijken volgens mij....
pi_1175728
quote:
Op zondag 08 juli 2001 10:18 schreef Tjerkje het volgende:

[..]

is dat niet zo'n ronde schijf die je achter je kilometer teller hangt ? du moment dat je harder dan 1 kilometer per uur rijdt begint pennetje te krassen...hij krast in een schaalverdeling zodat je ook de uren kan nakijken volgens mij....

Inderdaad, hier kan je alles op na kijken. Ook als je te hard hebt gereden...deze dingen moet je ook nog een jaar bewaren geloof ik....
Een eendagsvlieg heeft in ieder geval de dag van zijn leven. ------- Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
  maandag 9 juli 2001 @ 17:54:34 #15
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_1175742
quote:
Op maandag 09 juli 2001 17:53 schreef boeltje.nl het volgende:

[..]

Inderdaad, hier kan je alles op na kijken. Ook als je te hard hebt gereden...deze dingen moet je ook nog een jaar bewaren geloof ik....

* glasbak gaat eens een van z'n eigen tachoschijven inscannen
pi_1181587
Een tachograaf is volgens mij het volgende:

Een soort klok waarin je om de 24 uur een nieuwe schijf moet doen. Die schijf is van papier en omdat die tachograaf ronddraait met een pennetje tekend die pen op dat papier. In 24 uur is ie rond.
Ook kan je op die kaart aflezen hoe hard er gereden is.

Zodoende kan je zie of een truck heeft stilgestaan ->pauze of dat de bestuurder te lang heeft doorgereden.

Never Stop Dreaming, Never Stop Creating
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')