hij staat bij generalchat onder de naam justin ![]()
Ik heb net geleerd om foto"s te scannen en op internet te zetten en het is gelukt
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:53 schreef moeke het volgende:
Wat vinden jullie van mijn zoontjehij staat bij generalchat onder de naam justin
Ik heb net geleerd om foto"s te scannen en op internet te zetten en het is gelukt
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 13:44 schreef Gaoxing het volgende:[..]
Nee joh Catoot, het zal wel door al die prachtig gespierde Japanners op het strand komen
![]()
En jessie, ja, ik ben ook best blij met m'n buik hoor. En trots enzo... Maar aan de andere kant gaat het ook wel heel erg hard. Wat ik eerder schreef was een grapje, maar ook weer niet helemaal: tussen afgelopen zaterdag en gisteren ben ik echt zo enorm gegroeid! Opeen is m'n buik ook naar boven gaan groeien, ipv alleen naar voren. Aangezien ik m'n hele leven al met m'n gewicht worstel, denk ik zo af en toe toch wel "ohguttegut als dat maar goed gaat".....
quote:Ik vond het niet zo heel belangrijk hoe de kinderwagen er uit ziet, als ie maar niet te opvallend van kleur is en lekker loopt.........
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:26 schreef jessie het volgende:
Ik had aan lois en nausicaa gevraagd wat voor kinderwagen ze hadden gekocht, maar Dinus, Gaoxing,No Nick, ook naar jullie keuze ben ik erg benieuwd.
Waarom kiezen jullie voor een beplaade kinderwagen.
Ook als Buggy is is heel stevig. Ik koop er nog een wat minder degelijke buggy bij voor aan de fiets en in de bus.
We vonden het wat zonde van het geld om zo'n dure kinderwagen te kopen voor een decemberbaby, hebben alleen wel weer veel geld in e kinderkamer gestoken, dus dat schiet ook niet op ![]()
Maarja, nu kan t nog....... als ik straks minder werk zullen we wel een aardige stap terug moeten doen!
quote:Dat dacht ik dus ook altijd, als ik eenmaal zwanger ben vliegen de kilo's erbij. Ik ben nu 23 weken zwanger en nog niks aangekomen gelukkig!!! De reserves die ik heb zijn blijkbaar wel genoeg. Als ik de kilo's die de hele "zwangerschap" weegt er nog aftrek zou ik zelfs 5 kilo zijn afgevallen! Ik probeer het zo te houden, ik ga natuurlijk niet lijnen nu, maar probeer gewoon gezond te eten.
Op woensdag 15 augustus 2001 13:44 schreef Gaoxing het volgende:[..]
............ Aangezien ik m'n hele leven al met m'n gewicht worstel, denk ik zo af en toe toch wel "ohguttegut als dat maar goed gaat".....
quote:Dan is het iemand anders
Op woensdag 15 augustus 2001 01:33 schreef No Nick het volgende:[..]
Nope, zo heet ze niet
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 09:02 schreef Roache_ het volgende:
Himmel! Wat een bovengemiddeld mooie baby!
quote:Heel herkenbaar !! Wat ik ook zo grappig vond is dat ik altijd bezig was mijn buik te verbergen en in te houden. Ik heb ook altijd gezegd "als ik eenmaal zwanger ben dan zal ik het showen ook." Dat heb ik dan ook volop gedaan toen ik eenmaal een lekker zwanger uiterlijk had.
Op woensdag 15 augustus 2001 13:44 schreef Gaoxing het volgende:Aangezien ik m'n hele leven al met m'n gewicht worstel, denk ik zo af en toe toch wel "ohguttegut als dat maar goed gaat".....
Moeke wat een lekker ventje !
Hij kreeg nog wel een "standje" omdat ie zo enthousiast op de gang zat te gillen en daardoor de test van een ander kindje verstoorde
Tja, hij wordt nu eenmaal hartstikke vrolijk als hij andere kindjes ziet...
Enige nadeel is dat ik hem niet de mooiste kinderwagen vind. Maar ja, mijn man ging voor het rijcomfort (en ik mocht de kleur uitzoeken hahaha). Genoeg reclame. Je kunt de wagen zien op www.bertinistrollers.com; wij hebben de Sportvariant, en in een mooier motief dan daar staat afgebeeld.
N.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 17:45 schreef Rewimo het volgende:
Hoera, Christan is vandaag in één keer geslaagd voor de gehoortest![]()
![]()
Hij kreeg nog wel een "standje" omdat ie zo enthousiast op de gang zat te gillen en daardoor de test van een ander kindje verstoorde
Tja, hij wordt nu eenmaal hartstikke vrolijk als hij andere kindjes ziet...
Geweldig, ik zie dat helemaal voor me, Christan geweldig gezellig gillend op de gang en in het kamertje bezorgde ouders want dat kindje lijkt doof maar is helemaal afgeleid.
quote:Hmja, ik hoorde achteraf van mijn moeder, die op de gang bleef wachten, dat dat kindje inderdaad gezakt was...
Op donderdag 16 augustus 2001 22:48 schreef Lois het volgende:[..]
![]()
Geweldig, ik zie dat helemaal voor me, Christan geweldig gezellig gillend op de gang en in het kamertje bezorgde ouders want dat kindje lijkt doof maar is helemaal afgeleid.
![]()
Nausicaa, ist werken nog wel leuk? Of juist leuk? Oe, en ik begrijp dat jullie allemaal een nieuwe kinderwagen hebben gekocht: mochten of wilden jullie niet lenen van andere stelletjes waarvan de kleine de boel ontgroeid was?
Nou dit was mijn bezoekje weer heb wel leukere gehad.
Doei doei
quote:Ik heb ook een keer zo'n test moeten doen. Ging wel iets anders bij ons: een keer nuchter prikken, dan naar huis om te eten, dan weer prikken. Ik heb ook (giga) overgewicht, en diabetes komt aan alle kanten in de familie voor. Resultaat: alle waardes tussen 5 en 6. Niks aan de hand dus. Hoewel ik op het laatst wel problemen met mijn bloeddruk had, is mijn suiker aldoor goed gebleven. En wat aankomen betreft, ik ben tot 20 weken helemaal niets aangekomen. Met 33 weken was ik 6 kilo aangekomen (toen begonnen mensen te zien dat ik zwanger was...), maar door die bloeddrukproblemen kwam er in de laatste 7 weken 7 kilo bij. Waarvan op een gegeven moment 3 kilo in 3 dagen (gigantische voeten!!!). Dat was effe te veel en toen ben ik een week opgenomen geweest. En weer een week later is Christan op de uitgerekende datum geboren
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:07 schreef jessie het volgende:
Vandaag weer voor controle in het ziekenhuis geweest. Onze gynecoloog was op vakantie en dus hadden we een ander. Een vreselijke meut. Toen ik vertelde van mijn val van de trap vroeg ze hoe het kwam dat ik gevallen was. Ik vertelde dat ik nogal enthousiast was. Zegt ze nou straks wel utikijken hoor als de baby er is. Want dan moet je ook wel eens de trap af met je baby. Ja duh}:O Net of je dat soort dingen met opzet doet. Verder bloeddruk goed en hartje ook weer gehoord. Ik moet over 3 weken suikertest laten doen. Moet er dan 2 en een half uur zijn en een suikerdrankje drinken en dan om het half uur bloedprikken ofzo. Dit omdat mijn startgewicht te hoog is (overgewicht dus) Hier baal ik wel van maar ja. Heb zelf niet het idee dat ik suiker heb, omdat ik geen extra dorst heb en het kindje op de echo enzo ook niet te groot was en ik nu ook niet teveel was aangekomen. Maar ze schijnen dat standaard te doen als je al overgewicht heb. Ze zei ook nog dat een patient van haar elke dag s'avonds een magnum at en ja dat moet je nu niet doen. Oftewel wij hebben ons lekker zitten ergeren daar, hahaha.
Lois jij had toen toch ook zo'n test gedaan? Wat kwam er toen bij jou uit? Als ik suiker heb krijg ik namelijk ook een dieet enzo.Nou dit was mijn bezoekje weer heb wel leukere gehad.
Doei doei
http://www.babyinfo.nl/rubrieken/eigen_verhaal/bevalling/art_010815.asp
De eerste dag viel een beetje tegen. Om te beginnen had ik enorm slecht geslapen in de voorgaande nacht. Ik had de hele tijd liggen piekeren of alles wel goed zou gaan. Want hoewel we al ongeveer een jaar geleden gestart waren met het nadenken over hoe het allemaal zou moeten (opstaan, Jorden eten geven, Jorden naar het kinderdagverblijf brengen, ophalen enz.), was die eerste werkdag toch wel de vuurdoop. Wat nou als alles wat wij ons zo goed hadden bedacht toch niet zou kloppen? Als we het niet zouden redden om Jorden op tijd naar het kinderdagverblijf te krijgen en vervolgens zelf naar het werk te gaan (we moeten allebei nogal een eindje reizen naar het werk). En wat nou als Jorden de hele dag gaat huilen? Houden we dat wel vol, houdt Jorden dat wel vol? En hoe moet het als het niet gaat?
Je begrijpt wel: het was een grote piekerpartij die nacht. Geen goed begin dus. En toen kwam ik dus aan op mijn werk 's ochtends, midden in de vakantie, dus bijna geen collega's. Als eerste zag ik de secretaresse. "Oh, ben jij er ook weer", vroeg ze mij. Jaha, verrassing zeg, ik had toch al gezegd dat ik de 15e weer zou komen werken? Nou ja, dat was ze dus een beetje vergeten. Leuk begin dus, je voelt je ook weer zo verschrikkelijk welkom!
We babbelden even twee minuten over Jorden, en vervolgens ging ze uitgebreid vertellen over haar verhuizing. Om heel eerlijk te zijn: dat interesseerde me nog niet echt veel. Mijn wereldje draait dus nog wel heel erg veel om Jorden, merkte ik toen. Erg he?
De rest van de collega's was wel verrast, maar leken het ook wel weer leuk te vinden dat ik er was (gelukkig maar).
Toen heb ik mijn computer maar weer eens gestart; ik had maar 588 mailtjes (viel me nog mee). Veel gezever over de organisatie, over missies en strategieen, kortom, niet bepaald heel erg interessante dingen om mee te gaan starten. Waar maakt iedereen zich toch zo druk over? Het lijkt verdorie wel werkverschaffing! (Je merkt het, in die vier maanden toch redelijk onthecht geraakt van de organisatie).
En toen werd het ook langzamerhand wel weer wat gezelliger. En ik merkte dat ik het ook wel weer leuk begon te vinden om weer eens met collega's te praten.
Ondertussen knijp ik er twee keer per dag even tussenuit om te gaan kolven. Moet ook wel, want hoewel ik nog borstvoeding geef, heb ik wel gemerkt dat het een wankel evenwicht is geworden. Ruim twee weken geleden ben ik nl. voor het eerst sinds de bevalling weer ongesteld geworden. Dat is erg vroeg, zeker als je borstvoeding geeft. Want dat zorgt er bij een groot aantal vrouwen voor dat ze nog lang niet ongesteld worden. Maar niet bij mij dus
.
Het vervelende hiervan is dat de borstvoeding ook behoorlijk terugliep. Dat was te merken aan Jorden (heel zielig huilend als hij gegeten had), die ook in 3 weken tijd maar 150 gram was aangekomen (echt te weinig dus). Toen ik doorhad wat het probleem was, ben ik hem vaker een fles afgekolfde melk gaan geven. Misschien niet helemaal volgens de regels van de borstvoeding (waarin je je kind gewoon met honger moet aanleggen), maar wel zo geruststellend voor mij. Want ik vertrouwde het gewoon niet meer. Het resultaat van mijn actie: in 1 week tijd was hij bijna een halve kilo aangekomen! Dat gaat dus goed!
Maar het betekent gewoon wel dat ik mijn borstvoeding goed op peil moet blijven houden. En daarom kolf ik 2 keer per werkdag; op de tijden dat Jorden ongeveer de fles krijgt op het kinderdagverblijf. De meeste vrouwen kolven volgens mij maar 1 keer, maar als ik dat zou doen, dan is die borstvoeding volgens mij binnen een week ophouden.
En hoe Jorden het op het kinderdagverblijf vond? We kunnen het natuurlijk niet vragen, maar hij lijkt zich er prima te amuseren. Kan genoeg zien, maakt heel veel mee, kortom, hij verveelt zich niet. En hij schijnt die twee dagen nog helemaal niet gehuild te hebben (ongelofelijk, thuis huilt hij echt wel eens).
Speaking of which, ik ga maar eens even kijken, want hoewel hij heel moe is, slaapt hij nog steeds niet. Later meer!
N.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 20-08-2001 11:12]
quote:Oei, eigenlijk pijnlijk. Want eigenlijk staat hier op zolder nog een prima Bebe Confort kinderwagen (helemaal niet zo gek oud, en zelfs niet in de lelijkste kleuren (donkerblauw en donkergroen)). (Hoe we daaraan komen? Lang verhaal, huis van een oud collega gekocht die als laatste in zijn vriendenkring een kind had gekregen, hij wist niet weer wat hij er mee moest, en daarom maar als deel van het huis mee verkocht (misschien wisten wij nog iemand die er wat mee kon).)
Op vrijdag 17 augustus 2001 08:02 schreef Catootje het volgende:
Oe, en ik begrijp dat jullie allemaal een nieuwe kinderwagen hebben gekocht: mochten of wilden jullie niet lenen van andere stelletjes waarvan de kleine de boel ontgroeid was?
N.
PS: Catootje, als je interesse hebt in die Bebe Confort, dan moet je het me maar ff laten weten
quote:Nee hoor, de mijne was tweedehands, van een kennis overgenomen. Mazzel dat het precies was wat ik zocht
Op vrijdag 17 augustus 2001 08:02 schreef Catootje het volgende:
Oe, en ik begrijp dat jullie allemaal een nieuwe kinderwagen hebben gekocht: mochten of wilden jullie niet lenen van andere stelletjes waarvan de kleine de boel ontgroeid was?
quote:Mooi verhaal! Ik ben tegenwoordig in tranen bij ieder bevallingsverhaal, dus ook bij de jouwe .......
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:27 schreef Rewimo het volgende:
Voor wie het leuk vindtmijn bevallingsverhaal staat sinds vandaag online bij Babyinfo
http://www.babyinfo.nl/rubrieken/eigen_verhaal/bevalling/art_010815.asp
En zo liepen we glimmend van trots over het parkeerterrein bij Ikea met een kinderwagen zonder baby erin
Maar toch, 60 gram in een week is natuurlijk te verwaarlozen. En daarom maak ik me intussen wel behoorlijk ongerust. Heeft de melk inmiddels de samenstelling van water gekregen? Hoe moet dat verder, ik wil mijn kind ook niet tekort doen. Zou ik niet beter flesvoeding voor hongerige kinderen kunnen gaan kopen? Dan heeft-ie misschien wel genoeg?
En dat terwijl ik weet dat borstvoeding het beste is. Maar het wordt zo wel een enorm gemartel om ermee door te gaan. Kortom, ik weet het niet meer. Op zich ben ik heel gemotiveerd, maar als het niet snel beter wordt, dan weet ik dus niet hoe lang ik dit nog ga volhouden. En ondertussen lijk ik voor de tweede keer in drie weken ongesteld te worden. Bahbahbah. Ik baal (pms??)
Genoeg gezeurd.
N.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |