quote:Jij bent niet objextief..
Op maandag 09 juli 2001 23:00 schreef Rewimo het volgende:[..]
Maar dan knapper!
quote:Nee, klopt
Op dinsdag 10 juli 2001 21:18 schreef qltel het volgende:[..]
Jij bent niet objextief..
Enne, vanmorgen zat hij ineens op zijn knietjes en trok zich op in de box! Knap hè, in anderhalve week leren zitten, kruipen en nu zich optrekken. Jeetje, wat leert hij veel ineens!
Even een vraagje: kan iemand verklaren waarom zwangere vrouwen worden geacht hun smaak voor kleding verloren te hebben
? Wat een ellende! Ik heb vandaag m'n eerste wankele stapjes in de zwangerschapsafdeling van een warenhuis gewaagd (m'n badpak past echt niet meer, m'n borsten puilen eruit), en het was gewoon niet leuk. Opeens kun je maar beter van lieve borduurseltjes, knoopjes en overige frunnikjes houden, anders kun je het hier vergeten. Is dat in Nederland anders?
quote:Ik stond regelmatig vertwijfeld te staren naar zwangerschapskleding in winkels. Wat nou als je perse geen tuinbroek aanwilt en je ziet allerhande tuinbroeken in de meest walgelijke pasteltinten. De meeste kleding die ik ben tegengekomen was in pasteltinten of met superleuke opdrukken van eendjes, beertjes, vlindertjes
Op woensdag 11 juli 2001 11:53 schreef Gaoxing het volgende:
Even een vraagje: kan iemand verklaren waarom zwangere vrouwen worden geacht hun smaak voor kleding verloren te hebben? Wat een ellende! Ik heb vandaag m'n eerste wankele stapjes in de zwangerschapsafdeling van een warenhuis gewaagd (m'n badpak past echt niet meer, m'n borsten puilen eruit), en het was gewoon niet leuk. Opeens kun je maar beter van lieve borduurseltjes, knoopjes en overige frunnikjes houden, anders kun je het hier vergeten. Is dat in Nederland anders?

Eerst nog wat gespannen maar dan....

Wat een lekker ding he
Maar wat vervelend dat ze zo onrustig is. Knap hulpeloos voel je je dan, lijkt me. Sterkte!
quote:Ze is zeker een lekker ding
Op woensdag 11 juli 2001 13:30 schreef Lois het volgende:De darmkrampjes hebben hun top bereikt dus.
Toch vragen we ons af, zijn het alleen de darmkrampjes ? Of is het een "sprongetje in de ontwikkeling" zoals we kunnen lezen in het boek "oei ik groei". Moeilijk hoor is dit.
We zijn weer aan de anti-kramp voeding, ik let heel goed op wat ik eet en drink liters venkelthee. Ze krijgt Cinababy en gaat regelmatig in bad of onder de douche ( dat verlicht de pijn).
Wat een lekker ding he
Ik heb een hele goeie tip voor je tegen de krampjes: Centangeli van het merk Bloem. Het zijn druppeltjes, en ze werken echt heel erg snel. Wel smaken ze heel erg vies, Christan begon altijd nog harder te brullen als ik ze gaf, maar dan was ie ook binnen een minuut stil en lachte hij weer.
Toen ik deze tip zelf kreeg, dacht ik (net als jij nu waarschijnlijk
) jaja, zal wel. Maar ik heb het toch gekocht, en meteen na de eerste keer dat ik hem de druppels gaf, waren de krampjes over! Ik wist niet wat ik zag ![]()
Gisteravond had hij ook weer last, huilen, 5 druppels gegeven: lachen. Het is echt niet te geloven.
Je kunt het beste in de eerste en in de laatste fles 5 druppels doen (dan proeft ze het niet) als onderhoudsdosis. En bij acute krampjes 5 druppels met een lepeltje (eventueel met wat water). Als je bv geeft, kun je het ook van een lepeltje geven.
Succes, en het gaat over hoor ![]()
Groetjes, Renée
quote:Zijn die gewoon bij de drogist te koop ??
Op woensdag 11 juli 2001 13:55 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik heb een hele goeie tip voor je tegen de krampjes: Centangeli van het merk Bloem
quote:Niet elke drogist verkoopt het merk Bloem (gele doosjes met grote zonnebloemen erop), maar er is een site met verkoopadressen, waar je op postcode kunt zoeken naar het dichtstbijzijnde adres. Ik ga even zoeken voor je
Op woensdag 11 juli 2001 14:01 schreef Lois het volgende:[..]
Zijn die gewoon bij de drogist te koop ??
* Lois wil alles wel proberen als het maar helpt.
quote:Gevonden!
Op woensdag 11 juli 2001 14:59 schreef Rewimo het volgende:[..]
Niet elke drogist verkoopt het merk Bloem (gele doosjes met grote zonnebloemen erop), maar er is een site met verkoopadressen, waar je op postcode kunt zoeken naar het dichtstbijzijnde adres. Ik ga even zoeken voor je
http://www.bloem-natuurprod.nl/dutch/centangeli.html
Het kost f 17,95 en ik doe ongeveer 3 maanden met zo'n flesje. Succes!
quote:Hartstikke mooi, ik hoop dat het voor Eva even goed werkt als voor Christan
Op woensdag 11 juli 2001 15:11 schreef Lois het volgende:
Geweldig dank je wel! Ze hebben het zelfs in dit kleine dorpje. Ik ga het gelijk morgen even halen.
quote:Tootepoot, heb je ons iets te vertellen dan
Op woensdag 11 juli 2001 17:02 schreef Catootje het volgende:
Lois, je hebt echt een hele mooie dochter gemaakt. Ik dacht eik dat de zwangerschapskleding tegenwoordig beter te pruimen was dan vroeger, maar dat blijkt dus tegen te vallen? Sjit! *ook niet van bloementierenlantijnen houdt*
quote:Jaaa, eik wel: ik word voorlopig niet zwanger
Op donderdag 12 juli 2001 15:47 schreef Barb het volgende:[..]
Tootepoot, heb je ons iets te vertellen dan
Aanvulling: maar als....dan weten jullie het als een van de eersten!
quote:Hij lijkt echt sprekend op je!!!!!! Ongelooflijk zo'n mooi ventje dat Kruimel geworden is
Op maandag 09 juli 2001 19:50 schreef qltel het volgende:
En het leukste is, hij lijkt op me...Papa qltel
quote:Prachtig!!!!!!
Op woensdag 11 juli 2001 13:30 schreef Lois het volgende:
Wat een lekker ding he
Heb je al die leuke kinderliedjes al gezongen, Lois?
quote:Ook al zo'n poepie
Op dinsdag 10 juli 2001 07:39 schreef Angel22 het volgende:
dit is nu mijn kanjer.
quote:Geen wonder met zulke knappe ouders!
Op vrijdag 13 juli 2001 11:00 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Hij lijkt echt sprekend op je!!!!!! Ongelooflijk zo'n mooi ventje dat Kruimel geworden is
![]()
Hm, ik hoop trouwens wel dat hij mijn bescheidenheid ook heeft geerft
* Jojogirl is verstokte lurker van dit topic en wacht met spanning op meer schattige verhaaltjes en foto's.
quote:Ik kan je wel aan een beetje zwangerschapsnieuws helpen Jojo, maar hier is het nog te vroeg voor foto's. En op schattige verhaaltjes over het experiment dat mijn lichaam is begonnen betreffende hoe snel het voedsel weer via de diverse wegen naar buiten kan werken, zit je waarschijnlijk ook niet te wachten. Om het nog maar niet te hebben over paniekaanvallen bij het zien van plotselinge bloedingen.
Op maandag 16 juli 2001 12:06 schreef Jojogirl het volgende:* Jojogirl is verstokte lurker van dit topic en wacht met spanning op meer schattige verhaaltjes en foto's.
Kortom: ik vind zwanger zijn nog steeds hartstikke leuk, maar zo af en toe is het toch ook wel een pietsie zwaar. Lichamelijk, omdat er zo af en toe echt dagenlang helemaal niets in m'n maag wil blijven zitten. En geestelijk omdat het allemaal erg spannend en nieuw is, en bovendien erg onzichtbaar en oncontroleerbaar.
Ik heb inmiddels voor Eva de druppeltjes van Bloem gekocht en ook het poeder van Daphne Deckers. Vrijdag zijn we ermee begonnen en eigenlijk meteen hadden we een heel ander kindje. Nou durven we dat niet meteen aan die middeltjes toe te schrijven. Eva was wel een heel happy kindje, ze heeft de hele dag gelachen, amper gehuild en ze slaapt al 3 nachten door. Ze begint zelfs al een beetje te kraaien en geluidjes te maken. We wisten werkelijk niet wat we zagen.
Alleen vanmorgen was het weer mis:'( vreselijke krampjes, ontzettend veel gas en na lang huilen eindelijk een volle luier. *vies praatje mode* De kleur van de ontlasting is aan het veranderen en ze stinkt ineens enorm tijdens het winden. Zou dat van al die middeltjes komen?? Mijn vader noemt het al compostversneller ![]()
Als ouders ben je zo bang dat je het fout doet. Doen we dit nou wel goed met die middeltjes of maken we het juist erger? Moeten we er mee stoppen of juist nog even volhouden en het de tijd geven??
Konden baby's het maar vertellen.
De afgelopen dagen zit ik me toch nog iets af te vragen. Ik begrijp dat mensen graag in de kinderwagen kijken als ik voorbij loop. Ik vind dat helemaal niet erg, sterker nog ik ben een trotse moeder en laat graag mijn kind zien. De vragen : is het een jongen of een meisje, hoe oud is ze en wat weegt ze, snap ik zelfs ook nog wel.
Maar wat is toch die obsessie met doorslapen van iedereen ?? De volgende vraag is steevast : Slaapt ze al door ?? En als je daar ontkennend op antwoord word je meewarig aangekeken en krijg je heel even het gevoel dat je jouw kind moet verdedigen met de opmerking : Ze is ook nog klein.
![]()
Waarom wil iedereen toch weten of ze al doorslaapt? Is het een minder kindje als ze dat niet doet ??Is het niet veel belangrijker dat ze happy is en geen pijn meer heeft en goed gezond is enzo ?? En wie heeft er verder last van dat ze nog niet doorslaapt?? Alleen ik toch ?? Juist !!
* uitgeraast en opgelucht*
quote:Doe je het rustig aan Gaotje ??
Op maandag 16 juli 2001 13:27 schreef Gaoxing het volgende:[..]
Ik kan je wel aan een beetje zwangerschapsnieuws helpen Jojo, maar hier is het nog te vroeg voor foto's. En op schattige verhaaltjes over het experiment dat mijn lichaam is begonnen betreffende hoe snel het voedsel weer via de diverse wegen naar buiten kan werken, zit je waarschijnlijk ook niet te wachten. Om het nog maar niet te hebben over paniekaanvallen bij het zien van plotselinge bloedingen.
Kortom: ik vind zwanger zijn nog steeds hartstikke leuk, maar zo af en toe is het toch ook wel een pietsie zwaar. Lichamelijk, omdat er zo af en toe echt dagenlang helemaal niets in m'n maag wil blijven zitten. En geestelijk omdat het allemaal erg spannend en nieuw is, en bovendien erg onzichtbaar en oncontroleerbaar.
Tinkerbell, ik zing me suf voor Eva
en ze vind het prachtig ! Volgens Jeroen kan ik net zo goed het telefoonboek zingen want Eva maakt het toch niks uit als ik maar zing, maar die kinderliedjes vind ik persoonlijk leuker.
Gaoxing heb je verder al nagedacht wat je wil gaan doen met die prenatale testen?? Bij ons is alleen een zogenaamde nekplooimeting dmv een echo gedaan. Ze kijken dan naar de dikte van de nekplooi die een indicatie kan zijn voor het Downsyndroom.
Wij hebben er toen heel eventjes bij stil gestaan wat we wilden doen als het mis bleek te zijn. Volgens het aloude "kop in het zand steek systeem" hebben wij toen besloten om dat maar te zien als het zover bleek te komen.
En hoe gaat met de andere zwangeren ?? NoNick voor jou begint het aftellen al denk ik zo ? Gaat het nog goed allemaal ?? Ik mis de babygesprekken die we samen hadden
.
En hoe gaat het met Jessi, Mooni en Dinus ??
Ow Dinus ik heb, net als jj, ook geweldig genoten van het boekje van Paul Reiser. Het is ook voor de as. vaders een absolute aanrader.
Nausicaa hoe gaat het met jou en Jorden ?? Heb je al een stralende lach van hem gehad ?? Heb je ook door dat een dag te weinig uren heeft voor wat je allemaal wilt doen ?? En ben je ook zo moe ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |