abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 28 augustus 2001 @ 15:10:49 #251
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1507695
* Lois vond het werken maar niks.

Na een half jaar afwezigheid lag er een stapel memo's op me te wachten en een overvolle mailbox. Leuk was het wel om de collega's weer eens te zien en bij te kletsen.
Ik vond het nog tegenvallen hoe weinig ik nog wist van mijn dagelijkse werkzaamheden. Alles veranderd bij ons zo vaak dat ik echt even na moest denken hoe sommige dingen ook alweer zaten. De eerste dag heb ik weinig meer gedaan dan alles bijlezen en als een trotse mama iedereen bombarderen met foto's.
Eva achterlaten was een verschrikking. De nacht ervoor amper geslapen van ellende en smorgens tranen met tuiten toen we wegreden bij mijn ouders. Gelukkig heeft Eva het ontzettend naar haar zin bij mijn ouders en heeft ze zich prima vermaakt daar. Eten, slapen en spelen ging allemaal fantastisch en huilen deed ze alleen toen de krampjes wat erg werden. 's Avonds was ze uitgeteld van alle nieuwe indrukken die ze had opgedaan, ze wilde alleen nog maar op mijn schoot liggen en aan een speen sabbelen .
Het maakt het wel iets makkelijker, weten dat je kind het erg naar haar zin heeft, maar ik vond het afschuwelijk moeilijk om haar achter te laten. Gelukkig werd het de volgende dagen al iets makkelijker.
Ik heb nu een 32 uur contract maar nog genoeg vrije dagen om 1 dag per week extra vrij te zijn.Ik werk nu 3 dagen per week tot het einde van het jaar en das net genoeg.
Misschien dat ik in januari wel ouderschapsverlof aanvraag voor die extra dag per week.
Ik kon gelijk bij PZ van alles regelen voor de kinderopvang ( Eva heeft een plaatsje vanaf 15 september op het kinderdagverblijf) want ik kreeg een rekening die vele malen hoger was dan dat wij hadden uitgerekend vorig jaar (bij de aanvraag).Wat blijkt nou, ze hebben me toendertijd de verkeerde prijslijst gestuurd nl. de prijzen voor particuliere plaatsen. En ik heb een bedrijfsplaats en die kosten dubbel zoveel. Dat was even schrikken, je gaat uit van een bepaald bedrag en het blijkt het dubbele te kosten.
Na overleg met diverse mensen en met de mensen van PZ hebben we besloten 1 opvangdag per week te annuleren. Mijn ouders, die het oppassen geweldig vinden, waren bereid die extra dag voor Eva te zorgen.
Deze week ging Eva voor het eerst een hele dag naar haar andere opa en oma. Ook daar heeft ze het prima naar haar zin gehad, en was ik degene die het er weer het meest moeilijk mee had. Deze week nog 1 dagje werken en dan hebben we heerlijk een weekje vakantie met zijn 3tjes.

Eva kan nog niet omrollen (zoals Jorden, knappe jongen ) maar kan wel geweldig goed kraaien en "kletsen" . Het lijkt wel of er elke dag nieuwe geluidjes bijkomen. 's Ochtends voor het opstaan laat ze ze ook allemaal de revue passeren in haar wiegje. Geweldig gezellig ligt ze dan te pruttelen en als ik dan haar klamboe omzij schuif om haar op te pakken word ik begroet met een stralende glimlach.
In de box ligt ze heerlijk te spelen met allerlei dingetjes (ze vind alles leuk als het maar kleurig is) en ze is vast aan het oefenen op hardop lachen. Regelmatig hoor je grinnikjes en hahahaha geludjes uit de box komen. Soms komt er ineens een gilletje waar ze dan vervolgens zelf weer van schrikt.

Zwanger zijn is een geweldige ervaring, maar zo'n kleintje zien opgroeien en veranderen, elke dag nieuwe dingen ziet ontdekken en je af en toe stralend toelacht, is het allermooiste wat er bestaat volgens mij.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_1507771
Iedereen die er mee bezig is of er mee bezig gaat: veel plezier!!!

Kvraag me wel af of er weer een nieuwe babyboom in aantocht is. Hoor bijna niets anders meer dan 'die is zwanger' en 'die krijgt d'r tweede al'.

Is er dan echt niets anders meer te doen?

† In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2001 @ 15:35:53 #253
7074 moussy
kuttekop
pi_1507897
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:19 schreef yodocus2001 het volgende:
Iedereen die er mee bezig is of er mee bezig gaat: veel plezier!!!

Kvraag me wel af of er weer een nieuwe babyboom in aantocht is. Hoor bijna niets anders meer dan 'die is zwanger' en 'die krijgt d'r tweede al'.

Is er dan echt niets anders meer te doen?

tuurlijk is er wel wat anders te doen , als je graag punnikt dan ga je punniken , als je graag aan het vinger verfen gaat , dan doe je dat.

Wij willen nou eenmaal graag een kind (erbij)

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_1508665
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:35 schreef moussy het volgende:

[..]

tuurlijk is er wel wat anders te doen , als je graag punnikt dan ga je punniken , als je graag aan het vinger verfen gaat , dan doe je dat.

Wij willen nou eenmaal graag een kind (erbij)

OK, OK, no offence!!
Ik ga maar met vingerverf aan de slag, denk ik.

Veel plezier met oefenen.

Jubileum moderator dinsdag 28 augustus 2001 @ 17:27:16 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1508795
Bijna vol is dit topic, ik ga hem sluiten.
Verder gaan we in Zwangerschap en babies deel 4
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')