abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1155772
(Volkskrant 6 juli)

Nederland zou het voorbeeld van Duitsland moeten volgen en de poort voor economische migranten van buiten de Europese Unie wijder moeten open zetten.
Onderzoekers van RAND Europe die in opdracht van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) het immigratie en integratie beleid van de VS en Nederland hebben vergeleken pleiten voor ruimere arbeids-migratie.
Dit zou niet alleen een gunstig effect hebben op de krapte op de arbeidsmarkt maar ook de asielstroom enigzins indammen.

Inderdaad, open die poorten, te weinig chirurgen/tandartsen/verplegend-personeel/horeca-personeel etc.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:49:05 #2
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1155797
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Inderdaad, open die poorten, te weinig chirurgen/tandartsen/verplegend-personeel/horeca-personeel etc.
Ja, het zijn vooral de chirurgen en tandartsen die om economische redenen emmigreren ja
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_1155799
quote:
(Volkskrant 6 juli)
Ja, die landen hebben over het algemeen al heel veel hoog opgeleid personeel dat ze het grootste deel wel kunnen missen als kiespijn. Denk aan Suriname waar ze straks ook in de verpleegsters zwemmen, komop zeg. Wat een idioot idee. Dan trek je al het hoogopgeleide mensen uit een derde wereldland, mensen die daar juist hard nodig zijn om zo'n land er bovenop te tillen.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1155800
inderdaad, nou.......een slotje lijkt de LMK de beste oplossing nu dit allemaal opgehelderd is...
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:50:16 #5
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1155804
Ow
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1155807
Ik heb niet het hele artikel overgetypt, maar inderdaad bevinden zich onder asielzoekers vaak hooggeschoolden (artsen, advocaten etc.) en die willen wij graag hebben.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:52:28 #7
10188 links234
pi_1155814
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:51 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik heb niet het hele artikel overgetypt, maar inderdaad bevinden zich onder asielzoekers vaak hooggeschoolden (artsen, advocaten etc.) en die willen wij graag hebben.
Dat klopt, hoger opgeleide, of rijkere, mensen zullen eerder de moglijkheid hebben te vluchten uit een bepaald gebied.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:55:22 #8
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1155832
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:52 schreef links234 het volgende:

[..]

hoger opgeleide, of rijkere, mensen zullen eerder de moglijkheid hebben te vluchten

En terecht. Waar hebben ze anders al die jaren voor zitten blokken? Toch zeker niet omdat ze in hun eigen land zo hard nodig zijn!

Daar is het immers altijd mooi weer, dus niemand wordt verkouden waardoor men genoeg artsen over heeft om ons te helpen! .

Haalt gelijk bij rechter.
pi_1155840
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:55 schreef GHaven het volgende:

[..]

En terecht. Waar hebben ze anders al die jaren voor zitten blokken? Toch zeker niet omdat ze in hun eigen land zo hard nodig zijn!

Daar is het immers altijd mooi weer, dus niemand wordt verkouden waardoor men genoeg artsen over heeft om ons te helpen! [afbeelding].

Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  vrijdag 6 juli 2001 @ 14:03:04 #10
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_1155890
quote:
Nog meer waardeloze academici die hun kennis absoluut niet in praktisch nut kunnen omzetten? En de belastingbetaler het loon van die nitwits maar kunstmatig hoog houden..
Kijk, we hebben van dat soort volk (artsen advocaten in spe) genoeg, maar zoals gezegd emmigreert dat omdat elders de schalen en arbeidsvoorwaarden wat gunstiger zijn of omdat het beginnen van een eigen praktijk erg moeilijk wordt gemaakt in het neerlands bestel.
Daar zouden we wat aan kunnen doen, maar om dit land nou te gaan zitten volproppen met nog meer "schijn"-arbeiders... Verpleeghulp is trouwens wat anders, daar kunnen we idd wel meer van gebruiken. Maar alleen omdat dat onderbetaald word en geen nederlander dat soort arbeid voor dat geld wil doen (niet omdat ze er in potentie niet zijn).
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 6 juli 2001 @ 14:04:33 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1155903
quote:
Heb je cijfers om dat aan te tonen? Ik geloof er namelijk niet zoveel van

Trouwens, het artikel heeft het over economische migranten, niet over asielzoekers. Da's namelijk heel wat anders

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_1155939
Misschien dat een van de andere forum-schrijvers die zonder moeite een artikel heen en weer slingeren het geheel even kunnen overzetten (ik geef eerlijk toe dat ik geen flauw idee heb hoe ik dt moet doen), en daarbij gelijk even wat cijfers, want ook het even overnemen van statistieken zal me niet gaan lukken.

Waarom geloof je het eigenlijk niet?

vrijdag 6 juli 2001 @ 14:09:56 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_1155950
quote:
(
Inderdaad, open die poorten, te weinig chirurgen/tandartsen/verplegend-personeel/
Is het wel zo humaan om juist mensen die dit soort zaken kunnen naar Nederland toe te halen?

Zo plunder je de arme landen wel leeg met vakmensen.

Dit is trouwens een bezwaar wat ook veel vreemdelingen organisaties hebben tegen het werven van personeel in derde wereld landen.

Cosma?? Reaktie graag

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 06-07-2001 14:10]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1155956
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 14:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Heb je cijfers om dat aan te tonen? Ik geloof er namelijk niet zoveel van

Trouwens, het artikel heeft het over economische migranten, niet over asielzoekers. Da's namelijk heel wat anders

In het artikel heeft men het zowel over asielzoekers als over economische migranten, ik hoop dat iemand hem hier even helemaal wil neerzetten.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 14:11:28 #15
10188 links234
pi_1155959
quote:
Nederland zou het voorbeeld van Duitsland moeten volgen en de poort voor economische migranten van buiten de Europese Unie wijder moeten openzetten. Onderzoekers van RAND Europe, die in opdracht van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) het immigratie- en integratiebeleid van de Verenigde Staten en Nederland hebben vergeleken, pleiten voor ruimere arbeidsmigratie.

Dit zou niet alleen een gunstig effect hebben op de krapte op de arbeidsmarkt, maar ook de asielstroom enigszins indammen. Want onder de asielzoekers bevindt zich een onbekend percentage economische gelukszoekers, zeggen de onderzoekers.
Nederland zou daartoe de huidige ad hoc-maatregelen, zoals de tijdelijke versoepeling van toelatingseisen voor Zuidafrikaanse verpleegsters en Indiase ICT'ers, moeten uitbouwen tot een volwassen arbeidsmigratiebeleid. Te denken valt aan de introductie van het in Amerika gehanteerde quota-systeem en een veiling van werkvergunningen onder werkgevers.

'Op deze manier kan Nederland talent gericht aantrekken, in plaats van met een ad hoc-beleid te reageren op een ad hoc-situatie', aldus het RAND-rapport. Donderdag werd bekend dat Nederland het werven van vooralICT'ers van buiten de EU zal vereenvoudigen.

De vergelijking met de VS is gemaakt, omdat beide landen immigratielanden zijn en te maken hebben met een opvallende groei van de stroom nieuwkomers en een explosie van immigratiebudgetten. In Amerika is het budget tussen 1993 en 1999 met 150 procent toegenomen. Ook in Nederland, dat dit jaar voor immigratie 3,5 miljard gulden begrootte, blijven de kosten stijgen.

Volgens de onderzoekers heeft Nederland geen helder immigratiebeleid. Er zijn wel allerlei elkaar deels overlappende maatregelen, gericht op drie groepen nieuwkomers: reguliere immigranten, asielzoekers en vluchtelingen, en illegalen. Diverse ministeries werken langs elkaar heen.

Een belangrijk verschil met Amerika is dat in Nederland de groep asielzoekers en vluchtelingen, een categorie die de meeste hulp bij integratie nodig heeft, is oververtegenwoordigd. In Amerika, dat een gericht arbeidsmigratiebeleid voert, is de reguliere groep immigranten het omvangrijkst. Vakmensen en hoog opgeleiden worden door de VS met open armen ontvangen.

Amerika heeft ook geen noemenswaardig integratiebeleid. Nederland heeft er zelfs een ministerschap voor gecreëerd. Maar ondanks een hele serie integratiemaatregelen, stelt RAND, verloopt de integratie in Nederland amper beter dan in de VS.

vrijdag 6 juli 2001 @ 14:11:28 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1155960
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 14:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Misschien dat een van de andere forum-schrijvers die zonder moeite een artikel heen en weer slingeren het geheel even kunnen overzetten (ik geef eerlijk toe dat ik geen flauw idee heb hoe ik dt moet doen), en daarbij gelijk even wat cijfers, want ook het even overnemen van statistieken zal me niet gaan lukken.

Waarom geloof je het eigenlijk niet?

Omdat de mensen die hoge functies en goede banen hebben, in het algemeen niet de meest dringende redenen hebben om te vluchten
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_1155968
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 14:09 schreef R@b het volgende:

[..]

Is het wel zo humaan om juist mensen die dit soort zaken kunnen naar Nederland toe te halen?

Zo plunder je de arme landen wel leeg met vakmensen.

Dit is trouwens een bezwaar wat ook veel vreemdelingen organisaties hebben tegen het werven van personeel in derde wereld landen.

Cosma?? Reaktie graag

Een groot deel van die mensen komen sowieso hierheen of gaan naar andere Europese landen, indien zij die vervelende procedures niet allemaal hoeven uitzitten maar gewoon een arbeidscontract krijgen aangeboden omdat wij hier ruimte voor deze mensen hebben vind ik dat juist niet inhumaan.
Plunderen is niet het juiste woord, niemand wordt gedwongen R@b.

pi_1155982
Thanks Links 234
  vrijdag 6 juli 2001 @ 14:18:45 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_1156008
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 14:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Een groot deel van die mensen komen sowieso hierheen of gaan naar andere Europese landen, indien zij die vervelende procedures niet allemaal hoeven uitzitten maar gewoon een arbeidscontract krijgen aangeboden omdat wij hier ruimte voor deze mensen hebben vind ik dat juist niet inhumaan.
Plunderen is niet het juiste woord, niemand wordt gedwongen R@b.

Wannner je selectief mensen uit derde wereld landen, die een beroep kunnen, voortrekt om het land in te komen, plunder je eigenlijk wel degelijk dat land van zijn beroeps personeel. Je biedt ze 10 keer zoveel maandloon van wat ze daar verdienen.

Ik heb het wel eens horen omschrijven als omgekeerd kolonialisme door een Surinamer die zich opwond over het feit dat Nederland verpleegsters in Surinam wierf.

pi_1156027
Hoe willen ze Amerika nou met Nederland vergelijken, ik denk dat ze in Amerika een stuk moeilijker doen over immigranten. Je moet daar zowieso kunnen aantonen dat je of vast werk hebt of een Amerikaanse vrouw. Verder moeten er mensen garant voor je staan. Wat dus gewoon betekent dat ze lekker iedereen die werk heeft binnen halen en de rest laten stikken. Amerika kom je echt stukken moeilijker in als Nederland..
  vrijdag 6 juli 2001 @ 14:23:35 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1156032
Waarom komen immigranten naar Nederland?

Het aantal immigranten is sinds 1995 sterk toegenomen. In 2000 kwamen 130
duizend mensen naar Nederland. In 1998 waren het er 122 duizend
immigranten, waaronder 82 duizend niet-Nederlanders.

De belangrijkste categorieën niet-Nederlandse immigranten zijn: vluchtelingen,
mensen die voor werk naar Nederland komen en gezinsleden die volgen. Een
kwart van de niet-Nederlandse immigranten komt uit landen die zijn
aangesloten bij de Europese Unie.

Gezinsmigratie

Bijna de helft niet-Nederlandse migranten komt naar Nederland in het kader
van gezinsmigratie. In 1998 migreerden 37 duizend mensen met hun partner
mee, herenigden zich met hun gezin of vormden een gezin met een partner uit
het buitenland. Vooral Turken en Marokkanen trouwen met een partner uit
Turkije of Marokko of herenigen zich met hun gezin. Het aantal
gezinsherenigers van asielmigranten is in de jaren negentig sterk gestegen. Uit
Irak komen inmiddels evenveel gezinsherenigers als uit Turkije of Marokko,
bijna 1 600 in 1998.

http://www.cbs.nl/nl/nieuws/artikelen/2001/0734k.htm

http://www.cbs.nl/nl/diensten/persberichten/2000/pb00n251.pdf

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_1156034
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 14:18 schreef R@b het volgende:

[..]

Wannner je selectief mensen uit derde wereld landen, die een beroep kunnen, voortrekt om het land in te komen, plunder je eigenlijk wel degelijk dat land van zijn beroeps personeel. Je biedt ze 10 keer zoveel maandloon van wat ze daar verdienen.

Ik heb het wel eens horen omschrijven als omgekeerd kolonialisme door een Surinamer die zich opwond over het feit dat Nederland verpleegsters in Surinam wierf.

Precies en wat is het gevolg, zo'n land glijdt nog verder de malaise in. Met als resultaat nog meer asielaanvragen.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 14:31:54 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1156078
En om nog een fabel uit de wereld te helpen:
WPRB-rapport houdt vinger aan de pols

Bevolkingsvraagstukken 2000

Het zesde rapport van het Werkverband Periodieke Rapportage
Bevolkingsvraagstukken, het zogenoemde WPRB-rapport, geeft een actueel
overzicht van de bevolkingsontwikkeling in Nederland, in Europa en op
mondiaal niveau. Verder wordt ingegaan op de relatie tussen
bevolkingsontwikkeling en bevolkingsbeleid. Speciale nadruk krijgt de
internationale migratie, waarbij Nederland centraal staat.

Uit het WPRB-rapport blijkt dat zich de komende tijd in de bevolkingsomvang
en -samenstelling belangrijke ontwikkelingen gaan voordoen. In de Derde
Wereld, maar ook in Europa en in Nederland zullen veranderingen
plaatsvinden die ingrijpende sociale en economische gevolgen zullen hebben.
In de ontwikkelingslanden hebben we het dan vooral over de immense
bevolkingsgroei. De westerse landen krijgen in het bijzonder te maken met de
veroudering en een daling van de bevolkingsomvang. Europa loopt daarin
voorop. Daarnaast speelt in veel landen immigratie een steeds grotere rol.
Migratie zal de vergrijzing niet kunnen tegenhouden. Door internationale
migratie worden samenlevingen gedifferentieerder. Dat gaat gepaard met
dromen over integratie en angsten over minderheidsvorming.

http://www.nidi.nl/wprb/wprbpers.html

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 6 juli 2001 @ 14:52:25 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_1156240
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 14:31 schreef X-Ray het volgende:
En om nog een fabel uit de wereld te helpen:
WPRB-rapport houdt vinger aan de pols

Daarnaast speelt in veel landen immigratie een steeds grotere rol.
Migratie zal de vergrijzing niet kunnen tegenhouden. Door internationale
migratie worden samenlevingen gedifferentieerder. Dat gaat gepaard met
dromen over integratie en angsten over minderheidsvorming.

Ligt het nou aan mij?, dit artikel toont toch juist aan dat immigratie nodig is, omdat migratie de vergrijzing niet stopt???
  vrijdag 6 juli 2001 @ 15:11:48 #25
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1156322
quote:
(Volkskrant 6 juli)

Nederland zou het voorbeeld van Duitsland moeten volgen en de poort voor economische migranten van buiten de Europese Unie wijder moeten open zetten.
Onderzoekers van RAND Europe die in opdracht van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) het immigratie en integratie beleid van de VS en Nederland hebben vergeleken pleiten voor ruimere arbeids-migratie.
Dit zou niet alleen een gunstig effect hebben op de krapte op de arbeidsmarkt maar ook de asielstroom enigzins indammen.

laten wij eerst maar eens kritisch kijken naar de herkeuringen van de wao'ers en de mensen die nu nog in de ww zitten.
wat moet ik hier nu neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')