abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2004 @ 17:41:05 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17064858
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:37 schreef DarkChylde het volgende:
ik heb zelf ook hard zitten nadenken over een helm maar heb er nog geen gekocht. ga wel kijken of ik er niet een in de uitverkoop tegen kom... maar heb er geen haast mee..

en over dat hotwaxen. dat doet de echte snowboarder zelf
is de eerste keer spannend, maar daarna is het een koud kunstje

Weet ik wel...
Maar als je daar nou eens geen ruimte voor hebt??
Ik kan nergens een beetje fasoenlijk hotwaxen. Altijd die zooi die overblijft enzo...
Ik heb er gewoon geen ruimte voor. En er zijn maar weinig hotels waar je het kunt doen zonder gezeik...
Ik kan het trouwens wel zelf maar ik ben ook een beetje te lui om het zelf te doen En bij de shop in kan ik het de komende 4 weken gratis laten doen. Service voor teamriders

Daarnaast is het voor de beginnende boarders niet te doen. Die zijn daar helemaal nog niet mee bezig...

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 10 februari 2004 @ 17:48:47 #177
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17065104
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:19 schreef Kentaro het volgende:

pi_17065111
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:47 schreef XL het volgende:

[..]

Als niks dubbel aan bod mag komen in dit topic kunnen we net zo goed stoppen. Vrijwel alles is aan bod geweest. Ik voel me goed bij Flow, zo goed zelfs dat ik graag anderen ervan wil overtuigen dat Flow zo goed is. Dat doe ik niet om Flow te helpen, maar om die andere van het snowboarden te laten genieten. Dat is ook een van de redenen dat ik uberhaupt in dit topic kom. Vandaag rakelde ik de discussie op omdat Thermo klaagt over speling in zijn bindingen. Waar dit vandaan komt kan ik vanaf hier niet zeggen, ik kan je wel vertellen dat Flow en alle andere merken de eigen bindingen stevig aan de tand voelen. Dat ze daar grote krachten aan hangen om de bindingen te testen op stabiliteit. Die speling kan het gevolg zijn van ouderdom, verkeerd afstellen of wat dan ook. Maar die speling ontstaat van ze lang zal ze leven niet omdat Flow een slecht systeem is. Dat beeld kan wel ontstaan en daarom trek ik mijn mond zo nu en dan open.

IK denk dat het aan dit bepaald ontwerp ligt, en dat hij niet bestand is tegen het "geweld" , ( allemaal subjectief dit btw )
Maaaar, ik kom net van de shop om voor een maat bindingen te kopen ( Burton Costums ) , en zag dat de Pro S bindingen van Flow.. ik kon het niet laten om ze even te testen.
Heel het highback design is anders bij deze binding, veel steviger en degelijker.
Maargoed dat heet doorontwikkelen.
Er zijn altijd wel minpunten te bedenken, en gelukkig weten de producenten dat ze deze moeten blijven aanpakken om ons een steeds beter product aan te bieden.

*edit*

Ik heb het even opgezocht, de 19 serie die ik ook heb is dit jaar ook terug. Pro 19 FS, met als basis nu de Pro S line.
Ik heb nog de oude FL-19's.

[Dit bericht is gewijzigd door Thermo op 10-02-2004 18:02]

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_17065297
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:40 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Rome is opgericht door de geestelijk vader van de Custom... Dat alleen al is een reden om dit merk op zijn minst in overweging te nemen

Ja er zijn behoorlijk wat mannetjes van Burton overgegaan op Rome.. al met al een leuke groep mensen en goeie gedachtengang vind ik zelf...
quote:
For some, the addiction grabs hold in July and leads to a vacant school yard with a pick-up full of zamboni waste. For others, the addiction creates the need to hike park jumps late into a warm spring evening. And for a few, the addiction requires a wake-up call at 5:00 a.m. to get first chair on a cold pow day.
spirit
  dinsdag 10 februari 2004 @ 18:22:03 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17066050
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Hee, ik ken nog iemand die riep dat ik iets niet te bepalen had

Ik bepaal dan ook niets, dat doen de blue boys hier op Fok. Doch, ik spui slechts mijn mening, iets wat jij ook doet..

Zullen we tellen hoe vaak het onderwerp 'Goggles' en het onderwerp 'Flow' aan bod zijn gekomen c.q. hier betrekking op hebben (in jouw posts)? Volgens mij komen we dan significante verschillen tegen Je kunt best Flowfan zijn, maar geloof me maar als ik zeg dat men hier ondertussen wel weet dat je zweert bij Flow. Je komt meer over als een FlowFundamentalist. Jij wil een objectief topic, waarom dan zelf een niet-objectief beeld van Flow geven...

En als je geen objectief topic wil, waarom dan zwaar tegengas bij speelse toespelingen op Flow, ze zijn immers toch niet objectief...

Maar XL vind Flow helemaal geweldig en heeft waarschijnlijk nog nooit onoverkomelijke problemen gehad met Flowbindingen. Of dit komt door de kunde van XL of gewoon door mazzel laat ik ff in het midden. Zal waarschijnlijk een combi van beide zijn (zonder geluk vaart niemand wel)

Maar goed, ik heb hetzelfde met Straps. Geen fout woord over (goeie) strapbindingen. Terwijl ik nog altijd een beetje mijn (welliswaar kleine) vraagtekens zet bij Flow.
Bij mij komt dat omdat ik weer hele goeie ervaringen heb met Straps.

En ach, zoals XL al zei: alles komt hier meerdere malen aan bod. En met bindingen is XL een beetje onze Flowfundementalist

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_17070489
Tijd voor een wending in het topic lijkt mij zo. Al dat gezeur over houten wielen. Ik heb trouwens weer een lekke fietsband. Zou dat een voorteken zijn?
Maar we hebben hier al hele discussies gehad over het soort wielen... euh, binding dat men gebruikt. Maar wat maakt een binding goed? Het gebruik van Flow, Strap of Step-In is gewoon een gevoelskwestie.
Net als bij snowboards is er bij binding ook vreselijk veel verschil onderling. Alleen, bij snowboards weet ik met mijn ervaring wel wat ik wil qua rij-eigenschappen. Echter, bij bindingen weet ik dat nog totaal niet. De bindingen die ik nu heb zijn Salomon S3 bindingen, maar die beginnen een beetje op het eind van hun latijn te raken. En die heb ik eigenlijk alleen maar gekocht omdat die mijn toenmalige board qua prijs halveerden. En ik merk nu dat ze mijn geweld niet helemaal meer aankunnen.
In de diverse snowboardmagazins lees je allerlei test over de nieuwe boards die uit gaan komen, maar over bindingen lees je nooit iets. Wie weet wat bijvoorbeeld goede freeridebindingen zijn. En waaraan kan ik die herkennen, eigenschappen, enzovoorts? Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb geformuleerd iig.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_17071548
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:19 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die is zeker cool. Maar met een helm alleen ben je er natuurlijk niet. Ik zit zelf aan full body armor te denken. Ik vraag me alleen af of mijn Flow bindingen dan nog wel passen?
[afbeelding]

Helemaal veilig inderdaad, misschien wel goed idee voor mij Af en toe heb ik ernstig de neiging om als ik bijna beneden ben en het moeilijkste gehad heb opgelucht adem te halen en dan keihard op mn bek te gaan
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:53:03 #183
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17074242
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:54 schreef beerke het volgende:
Ik heb trouwens weer een lekke fietsband.
Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen met houten fietsbanden
  dinsdag 10 februari 2004 @ 22:54:29 #184
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17074286
pi_17074297
Dubbel, sorry

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dray op 10-02-2004 22:56]

pi_17074333
Ahhhhhhhhh...
Ben net terug uit Tignes.
Voet gebroeken met snowboarden op zondag. Ik stond net drie uur op mijn boardje. De rest van de dag wel uitgeboard, maar ik had wel wat last. Foto's gemaakt en hij bleek gebroken
Maar wel met een mooi vliegtuig terug gevlogen.
Oh ja als je het niet ziet het is mijn vijfde middenvoetsbeentje.

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dray op 10-02-2004 22:57]

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:03:29 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17074596
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:54 schreef beerke het volgende:
Tijd voor een wending in het topic lijkt mij zo. Al dat gezeur over houten wielen. Ik heb trouwens weer een lekke fietsband. Zou dat een voorteken zijn?
Maar we hebben hier al hele discussies gehad over het soort wielen... euh, binding dat men gebruikt. Maar wat maakt een binding goed? Het gebruik van Flow, Strap of Step-In is gewoon een gevoelskwestie.
Net als bij snowboards is er bij binding ook vreselijk veel verschil onderling. Alleen, bij snowboards weet ik met mijn ervaring wel wat ik wil qua rij-eigenschappen. Echter, bij bindingen weet ik dat nog totaal niet. De bindingen die ik nu heb zijn Salomon S3 bindingen, maar die beginnen een beetje op het eind van hun latijn te raken. En die heb ik eigenlijk alleen maar gekocht omdat die mijn toenmalige board qua prijs halveerden. En ik merk nu dat ze mijn geweld niet helemaal meer aankunnen.
In de diverse snowboardmagazins lees je allerlei test over de nieuwe boards die uit gaan komen, maar over bindingen lees je nooit iets. Wie weet wat bijvoorbeeld goede freeridebindingen zijn. En waaraan kan ik die herkennen, eigenschappen, enzovoorts? Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb geformuleerd iig.
Freeridebinding: Vrij stijf en direct. Dit om goed te kunnen carven en veel controle te hebben.

Freestylebinding: Minder stijl en direct. Dit om meer bewegingsvrijheid te hebben bij tricks.

Dus, als je veel carvt en wat tricks op de piste probeert en heel af en toe wel springt maar niet echt rare dingen doet, moet je freeride bindingen hebben. Je wilt bij carven namelijk veel controle hebben en je binding moet direct reageren.

Als je meer springt en grind oid. Dan heb je freestyle bindingen nodig omdat je de bewegingsvrijheid nodig hebt bij het doen van gekke dingen.

Het maakt niet uit of je nou Flow of Straps hebt, dit is altijd hetzelfde.

Waar je ook op wil letten is de duurzaamheid van de bindingen (verwerkte materialen). Of bijvoorbeeld wat voor straps er op zitten (als je voor straps gaat). Een grote brede bovenste strap maakt de binding gelijk een stuk confortabeler dan wanneer deze dun is. Vooral omdat het drukpunt dan beter verdeeld wordt.

Ik heb zelf de Ride FLIGHT Mig bindingen maar deze raadt ik je eigenlijk niet aan.
Niet omdat ze niet goed zijn, maar vooral omdat ze duur zijn. Ik kon ze iets goedkoper krijgen waardoor ik ze genomen heb.
Begrijp me niet verkeerd, het is het neusje van de zalm als het gaat om bindingen en ze zijn helemaal perfect, maar normaal gesproken is het geen binding voor iemand die 2 weken per jaar board.

In de Deep mag van januari/februari staat een test van bindingen. Misschien dat je daar wat informatie uit kunt halen.

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:04:19 #188
12718 Lawine
...En toen was er licht!
pi_17074622
Vrijdag richting Avoriaz, 2 meter sneeuw, minus 6 graadjes en nu al wat voorpret met het tas inpakken en muziek uitzoeken.

* Lawine heeft er zin in!

Koffie, zwart, geen suiker
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:07:11 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17074721
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:27 schreef Zolena het volgende:

[..]

Helemaal veilig inderdaad, misschien wel goed idee voor mij Af en toe heb ik ernstig de neiging om als ik bijna beneden ben en het moeilijkste gehad heb opgelucht adem te halen en dan keihard op mn bek te gaan

Ohw dit hebben we allemaal wel eens hoor

Ik heb het ook wel es dat ik over een stijle piste heel stijlvol naar beneden aan het gaan ben en dat ik het laatste stukje slordig word en dan ineens heel stom op me bek ga

En soms heb ik ook wel eens dat ik aan het boarden ben en dat ik ineens echt zoiets heb van "haloooo!!! waar ben je in vredesnaam mee bezig"
Dan ben ik gewoon super gaar naar beneden aan het gaan zonder dat ik er bij nadenk waarom dat is.

Gebrek aan concentratie enzo

dinsdag 10 februari 2004 @ 23:07:49 #190
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17074746
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:04 schreef Lawine het volgende:
Vrijdag richting Avoriaz, 2 meter sneeuw, minus 6 graadjes en nu al wat voorpret met het tas inpakken en muziek uitzoeken.

* Lawine heeft er zin in!

Dat ken ik

ben al 2 dagen bezig met de muziek op me minidisk te pompen

pi_17074865
Ultieme suckage man ..... Hoe lang moet je in het gips en is er nog kans op restitutie van je reis??

Zucht, waarom moet nog zo lang wachten en gaat komakie zo vroeg weg ....... Ik zit eigenlijk al bijna met al mn boardkleding bepakt en bezakt en moet nog tot vrijdag wachten

Ow ja, fftjes over Flow's: Ik had vroeger 2 verschillende planken, 1tje met Flow bindingen (FL-5) en eentje met Burton Freestyle bindingen. Voor het beter pistewerk ging mijn voorkeur echt uit naar de Flows (die freestyle bindingen waren meer voor freestylen, nam dan niet zoveel gewicht de lucht mee in dan met die Flows). En aangezien ik nu voor piste - park 80 / 20 ga, vond ik het toch verstandiger om lekker Flow AMP-5jes te nemen Daarom Flow en dat zal wel fftjes blijven..... Dat "koord" (onderdeel van the triangle of power zoals Flow het zelf noemt) is trouwens het hoofdgedeelte van je bindingen, fftjes aan die schroeven draaien voor de juiste setting en in theorie ben je al klaar.... Wel je straps goed vast maken

pi_17075262
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:55 schreef dr.dray het volgende:
Ahhhhhhhhh...
Ben net terug uit Tignes.
Voet gebroeken met snowboarden op zondag. Ik stond net drie uur op mijn boardje. De rest van de dag wel uitgeboard, maar ik had wel wat last. Foto's gemaakt en hij bleek gebroken
Maar wel met een mooi vliegtuig terug gevlogen.
Oh ja als je het niet ziet het is mijn vijfde middenvoetsbeentje.

[afbeelding]
[afbeelding]

minder gozer, ik had dus ook me enkel bijna aan gort gereden op maandag al, gelukkig was het met goed intapen goed te doen. Heb ook röntgenfoto's , komende week eens inscannen
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:25:01 #193
12718 Lawine
...En toen was er licht!
pi_17075317
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:07 schreef Komakie het volgende:
ben al 2 dagen bezig met de muziek op me minidisk te pompen
iPod, 20Gb, 5 mensen, 5 smaken, van Industrial/Goth via Punk naar Pop en weer terug
Koffie, zwart, geen suiker
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:39:15 #194
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17075747
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:23 schreef Thermo het volgende:

[..]

Heb ook röntgenfoto's , komende week eens inscannen

Wat is dat toch met die botbreuken hier

Het inscannen van die foto kan je overigens vergeten, de foto reflecteert al het licht van je scanner/flitser. Tegen het licht houden en daar een foto zonder flits van maken is dus de enige oplossing

pi_17076874
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:39 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Wat is dat toch met die botbreuken hier

Het inscannen van die foto kan je overigens vergeten, de foto reflecteert al het licht van je scanner/flitser. Tegen het licht houden en daar een foto zonder flits van maken is dus de enige oplossing

Dat kan ik morgen wel eff doen.

het was gelukkig geen botbreuk toen ja..

Maar idd.. jij al zo veel pech.. ik bijna ook plat... nog 1tje echt plat.. pfff

Je zou bijna dentist gaan geloven...

woensdag 11 februari 2004 @ 00:39:46 #196
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17077224
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 00:21 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat kan ik morgen wel eff doen.

het was gelukkig geen botbreuk toen ja..

Maar idd.. jij al zo veel pech.. ik bijna ook plat... nog 1tje echt plat.. pfff

Je zou bijna dentist gaan geloven...

Die had 't over lawines en neit over grbroken botten als ik t me goed herinner Od is dat oorzaak gevolg enzo...
We moeten binnenkort trouwens een * gaan indooren vind ik

Dray, hoe komt het dat je je voet had gebroken?

pi_17081678
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 00:39 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Die had 't over lawines en neit over grbroken botten als ik t me goed herinner Od is dat oorzaak gevolg enzo...
We moeten binnenkort trouwens een * gaan indooren vind ik

Dray, hoe komt het dat je je voet had gebroken?

ja maar ik doelde ook op het onvoorzichtig gedrag van de snowboarder

Maar uhh, ik zat al in me hoofd met een fok's boarder meet etc, vind toch tijd dat we elkaars standpunten eens in real life samen met een pot bier na het boarden gaan bespreken

( en niet zoals die hollanders elkaar met sneeuwballen en snowboards te lijf gaan bij een meningsverschil okee? )

pi_17086527
Ja hoe het gebeurd is, begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Mijn snelheid was niet zo hoog, want het weer was slecht. Het was zonnig, maar toen ik boven kwam, sneeuwde en waaide het vij hevig. Zonnebril af goggle op. Het ging meteen vrij steil naar beneden, maar er was daarna ook een grote bult. Beetje vaart maken dus om over die hucht te komen. Geen problemen, lekker over die bult geboard, met een vrij langzame snelheid. Daarna lekker een paar bochtjes draaien en ineens vier, vijf keer over de kop. Natuurlijk eerst kijken waar mijn goggle en mijn muts waren, want dat is uiteraard erg belangrijk . Daarna voelde ik de last aan mijn linkervoet.

Je kunt de foto trouwens makkelijk onder de scanner leggen, heb ik ook gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dray op 11-02-2004 14:01]

pi_17089180
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:03 schreef Komakie het volgende:

Freeridebinding: Vrij stijf en direct. Dit om goed te kunnen carven en veel controle te hebben.

Freestylebinding: Minder stijl en direct. Dit om meer bewegingsvrijheid te hebben bij tricks.

...

In de Deep mag van januari/februari staat een test van bindingen. Misschien dat je daar wat informatie uit kunt halen.

Bedankt voor je info Komakie. Echter, dit was me al enigzins bekend. Ik zal me binnenkort eens in een van de speciaalzaken laten voorlichten over het hoe en wat van bindingen. Dat lijkt mij wel het verstandigs. Ik zal in ieder geval die Deep er eens op naslaan. Als ik zometeen klaar ben met het fiksen van mijn fiets zal ik er meteen om rijden (als het weer het toelaat dan toch).
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met een capstrap zoals die op de Burton Mission Greed zitten. Dat is een strap die over de neus van je schoen heen valt en je tegen je highback aan drukt?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_17091577
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:14 schreef beerke het volgende:

[..]

Bedankt voor je info Komakie. Echter, dit was me al enigzins bekend. Ik zal me binnenkort eens in een van de speciaalzaken laten voorlichten over het hoe en wat van bindingen. Dat lijkt mij wel het verstandigs. Ik zal in ieder geval die Deep er eens op naslaan. Als ik zometeen klaar ben met het fiksen van mijn fiets zal ik er meteen om rijden (als het weer het toelaat dan toch).
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met een capstrap zoals die op de Burton Mission Greed zitten. Dat is een strap die over de neus van je schoen heen valt en je tegen je highback aan drukt?

Jo, in de taste van eind 2003 stond ook heel stuk over bindingen, Burton Mission komt daar het beste eruit, op about.com en transworld vinden ze ook de missions het beste, innovatief vinden ze bij de greed de voorste strap, maar de 60 euro meerwaarde hechten ze er niet echt aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')