quote:en wordt bereden door Gaylords die liever 4 wielen hebben ipv 2
Op woensdag 28 januari 2004 07:51 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
![]()
maarre, wat komt er achter die komma?
En die bike van Rossi is zeer strak, vind alleen dat er een vreemde demper op zit.
Neemt niet weg dat ik jem niet zou willen hebben
quote:beetje wel ja. verder is ie echt strak
Op woensdag 28 januari 2004 09:52 schreef Makster het volgende:vind alleen dat er een vreemde demper op zit.
quote:als ik die proefrit vrijdag vroeger afspreek, kun je dan wel? ik twijfel nl. enorm tussen een lichte en een zwaardere motor. en als ik het iets vind zou ik graag jouw oordeel erover horen. ik ben vrijdag toch de hele dag vrij.
Op woensdag 28 januari 2004 10:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Ze konden er net zo goed geen demper opzetten wat het geluid betreft
quote:idd, dat is wel krap dan. Tis in kockenge (ofzo?), bij utrecht. Hoe lang doe je daar over? Ik wil anders ook wel zaterdag gaan.
Op woensdag 28 januari 2004 10:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Ligt eraan waar het is? Beetje krap om s morgens te gaan kijken en dan om 12:45 weer op school te zijn...
quote:Ik zat dus met precies het zelfde, voor het geld waar ik nu miij 400 voor heb gekocht had ik ook makkelijk een 750 kunnen kopen. De reden dat ik toch voor de 400 heb gekozen is heeft grotendeels te maken met het feit dat je op een lichtere fiets gewoon beter kan sturen, en vooral ook kan leren sturen.
Op woensdag 28 januari 2004 10:47 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
als ik die proefrit vrijdag vroeger afspreek, kun je dan wel? ik twijfel nl. enorm tussen een lichte en een zwaardere motor. en als ik het iets vind zou ik graag jouw oordeel erover horen. ik ben vrijdag toch de hele dag vrij.
Verschil in vermogen is idd wel aanwezig maar 240 km per/uur is echt hard zat, geloof mij maar
Het echt leuke is toch het bochtjes rijden en acceleren.
Maar je moet het idd, gewoon zelf weten
Gelukkig is de ZXR400 een enorm waarde vaste fiets, dus veel hoef ik er ook niet op af te schrijven, en dat is met die ZXR750 wel anders.
quote:Je oom wist er toch een hoop van?
Op woensdag 28 januari 2004 11:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
idd, dat is wel krap dan. Tis in kockenge (ofzo?), bij utrecht. Hoe lang doe je daar over? Ik wil anders ook wel zaterdag gaan.
quote:Ja, ok maar jij twijfelde tussen een 400 en een 750. zit natuurlijk verschil in maar ik twijfel tussen een 250 en een 600/750. check bijv de specs van een RGV 250 en die van een FZR 600.
Op woensdag 28 januari 2004 11:14 schreef Makster het volgende:*knip*
RGV: 56 pk @ 11.000 tpm/169 kg., FZR: 91 pk @ 10.500 tpm/208 kg.
quote:yep maar die kan niet helaas. en dan sta ik daar als leek, dat heeft niet zoveel nut denk ik.
Op woensdag 28 januari 2004 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Je oom wist er toch een hoop van?
quote:Weet jij toevallig hoeveel km er op die RGV staan?
Op woensdag 28 januari 2004 11:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
yep maar die kan niet helaas. en dan sta ik daar als leek, dat heeft niet zoveel nut denk ik.
Vraag daar dus even of die al zijn vervangen als heen gaat te kijken.
De meeste RGV`s en RS'en die te koop staan zitten rond die aantal kilometers en zitten de oude power valves er nog in.
quote:Dat is natuurlijk ook weer zo, alleen die RGV is natuurlijk wel een stuk lichter. Kan dus ook een stukkie harder de bocht door (in theorie dan
Op woensdag 28 januari 2004 11:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Ja, ok maar jij twijfelde tussen een 400 en een 750. zit natuurlijk verschil in maar ik twijfel tussen een 250 en een 600/750. check bijv de specs van een RGV 250 en die van een FZR 600.
RGV: 56 pk @ 11.000 tpm/169 kg., FZR: 91 pk @ 10.500 tpm/208 kg.
Tja keuzes maken, blijft altijd lastig
quote:In de praktijk ook hoor
Op woensdag 28 januari 2004 11:46 schreef Makster het volgende:[..]
Dat is natuurlijk ook weer zo, alleen die RGV is natuurlijk wel een stuk lichter. Kan dus ook een stukkie harder de bocht door (in theorie dan
) De pk's / kilo verhoudingen schelen niet zo heel veel.
Tja keuzes maken, blijft altijd lastig
[Dit bericht is gewijzigd door Gerako op 28-01-2004 11:59]
quote:Met de theorie bedoel ik meer eigenlijk de stuur kwaliteiten van de rijder
Op woensdag 28 januari 2004 11:54 schreef Gerako het volgende:[..]
In de praktijk ook hoor
Dat merkte ik met mijn RS wel tegen alle andere zwaardere sportmotoren tijdens circuitdagen op Zolder (B) en Zandvoort.
Maar daar komt verandering in, hmmmm misschien ga ik ook wel harder door de bocht dan de bink op zijn R1 , naja de tijd zal het ons leren
quote:ja dat is een goede tip! Thx
Op woensdag 28 januari 2004 11:46 schreef Gerako het volgende:[..]
Weet jij toevallig hoeveel km er op die RGV staan?
De RS van mij heeft hetzelfde blok en daarbij moeten de power valves vervangen worden bij ongeveer 14000 kilometer.
Ik wist dat niet en bij mij braken ze af en kwamen in de cilinder terecht.
Gevolg nieuwe zuigers en nieuwe power valves. Nou zijn de zuigers niet zo heel duur, maar die power valves zijn ongeveer 120 euro per stuk, en er zitten er vier in.Vraag daar dus even of die al zijn vervangen als heen gaat te kijken.
De meeste RGV`s en RS'en die te koop staan zitten rond die aantal kilometers en zitten de oude power valves er nog in.
quote:Ben dan eerder van plan ze te polijsten in de welbekende Harley stijl, glimmend metaal dus maar zwart kan ook nog.
Op dinsdag 27 januari 2004 20:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
maak die velgen zwart en kijk eens hoe mooi ie eruit ziet!! een brute motor hoor
!!!
quote:Dat zou ik wel doen dan.
Op woensdag 28 januari 2004 12:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja dat is een goede tip! Thx
! er staat iets van 15000 km op. Maar als de oude erin zitten zal ik ze sowieso moeten vervangen, toch?
Hier nog een handige site over de RGV 250.
http://www.rgv250.co.uk/
[Dit bericht is gewijzigd door Gerako op 28-01-2004 13:02]
quote:Hee, leren jij joh
Op woensdag 28 januari 2004 11:59 schreef Makster het volgende:[..]
Met de theorie bedoel ik meer eigenlijk de stuur kwaliteiten van de rijder
![]()
denkende aan mezelf op dit moment![]()
Maar daar komt verandering in, hmmmm misschien ga ik ook wel harder door de bocht dan de bink op zijn R1
, naja de tijd zal het ons leren
Ik vond dat je al wel aardig reed hoor.. In de zomer gaan we oefenen toch
quote:Kan ook wel redelijk rijden maar mijn bochtenwerk moet beter
Op woensdag 28 januari 2004 14:38 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Hee, leren jij joh
Ik vond dat je al wel aardig reed hoor..
In de zomer gaan we oefenen toch
En van de zomer gaan we zeker oefenen, gelukkig is er in Ridderkerk een mooie bocht toch ;P
ben weer leren
quote:thx!
Op woensdag 28 januari 2004 12:33 schreef Gerako het volgende:[..]
Dat zou ik wel doen dan.
Hier nog een handige site over de RGV 250.
http://www.rgv250.co.uk/
Performance of B.M.W. 185-horsepower airplane engine
Ken uw klassiekers
test van BMW vliegtuigmotor uit 1923
Mot je weer een andere signature bedenken , misschien weet Rietvaerder nog wel een orginele voor je, want zo te zien is hij
master
in het verzinnen van hele koele en orginele signatures
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:40 schreef PatrickM het volgende:
@ Patrick281:Performance of B.M.W. 185-horsepower airplane engine
Ken uw klassiekers
test van BMW vliegtuigmotor uit 1923Mot je weer een andere signature bedenken
, misschien weet Rietvaerder nog wel een orginele voor je, want zo te zien is hij
master
in het verzinnen van hele koele en orginele signatures
Om je verhaal te beantwoorden:
Dan is het nog steeds van kracht.
In mijn geval heeft het (of daarnaast) toch echt alleen betrekking op het gros van de BMW motorserie.
..en ik was er nooit toe gekomen als ik niet de volgende dag die onzin van de laatste 3 pagina's in het vorige topic had gelezen..
En ik vind het ook allemaal onnodig trouwens.
Met BMW ben je net zo welkom als doorvoor.
Het was voor ons alleen een cultuurshock, van het kijken naar GPZ, YFZ naar een BMW ..
En dan moet je ook niet alles persoonlijk opvatten.
In een ander topic ben ik verliefd op een auto en dan post jij:
quote:
Daar wil ik nog niet eens dood in gevonden worden.
quote:Betekent dit bericht dat je weer gezellig mee gaat posten hier?
Op woensdag 28 januari 2004 18:40 schreef PatrickM het volgende:
@ Patrick281:Performance of B.M.W. 185-horsepower airplane engine
Ken uw klassiekers
test van BMW vliegtuigmotor uit 1923Mot je weer een andere signature bedenken
, misschien weet Rietvaerder nog wel een orginele voor je, want zo te zien is hij
master
in het verzinnen van hele koele en orginele signatures
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |