Maar ik ga dan natuurlijk wel in Duitsland shoppen... k ga schat dat ik nog ca. 3750 euro hier in NL voor mijn fiets krijg.
In Dld zie je GSX-R600's uit 97 ~ 99 voor rond de 5500 staan... dat is dus effe een paar vakanties extra werken, en dan kan ik me er zo 1 veroorloven
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 29-01-2004 20:41]
quote:Ik ben 20 minuten later gewoon gaan rijden.
Op donderdag 29 januari 2004 07:38 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ben nog thuis, lag hier een te dik pak glibberig en hard spul om veilig weg te rijden.
Zelfs op de weg lag nog een dikke laag van zeker 3 centimeter.
Terwijl er al aardig wat auto's overheen gereden zijn.
5 jaar geleden was ik gewoon op de gok vertrokken.
quote:Shit ! Dat was ik dus vergeten
Op donderdag 29 januari 2004 20:37 schreef Rietvaerder het volgende:
Makster:
Heb je Madracing nog gemailed?
Volgens mij ga ik echt oud worden ofzo. Of zal het toch de tentamen stress zijn
quote:Ok... dat scheelt..
Op donderdag 29 januari 2004 20:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Kijk hier eens... http://www.zeshonderd.cc/easypage_3.html
quote:Maar dan moet je neem ik aan ook nog een aardig bedrag aan BPM betalen? (kweet nie hoe duur dat is)
Maar ik ga dan natuurlijk wel in Duitsland shoppen... k ga schat dat ik nog ca. 3750 euro hier in NL voor mijn fiets krijg.In Dld zie je GSX-R600's uit 97 ~ 99 voor rond de 5500 staan... dat is dus effe een paar vakanties extra werken, en dan kan ik me er zo 1 veroorloven
quote:Die is mooi
Op donderdag 29 januari 2004 20:44 schreef Rietvaerder het volgende:
PatM:Kijk deze eens!
Kan je hier uitreken: http://home.wanadoo.nl/motorimport/bpmberekening.html
(Handige site trouwens: http://home.wanadoo.nl/motorimport/index.htm )
Ik zou rond de 120 euro aan BPM betaald hebben en 80 euro keur kosten. Motor kostte 3250 euro, hier zou een Bandit uit hetzelfde jaar + zelfde km stand rond de 4000 gekost hebben
Heb hem trouwens niet zelf uit Dld gehaald, maar een zaakje in Limburg dat ze importeerde.. scheelt dan nog een smakje
quote:Check die andere nog effe.. bij mn edit. Moet natuurlijk wel het liefst blauw/wit zijn
Op donderdag 29 januari 2004 20:46 schreef PatrickM het volgende:[..]
Die is mooi
(silver/zwart
blijft ubergeile kleur voor bijna elke motor
)
De mooiste Gixxers vind ik het 2001/2002 model in Telefonica kleuren vinden, maar die kan ik niet betalen vrees ik..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 29-01-2004 20:50]
quote:BPM valt dan wel mee
Op donderdag 29 januari 2004 20:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Scheelt dan nog een heleboel.Kan je hier uitreken: http://home.wanadoo.nl/motorimport/bpmberekening.html
(Handige site trouwens: http://home.wanadoo.nl/motorimport/index.htm )
Ik zou rond de 120 euro aan BPM betaald hebben en 80 euro keur kosten. Motor kostte 3250 euro, hier zou een Bandit uit hetzelfde jaar + zelfde km stand rond de 4000 gekost hebben
Heb hem trouwens niet zelf uit Dld gehaald, maar een zaakje in Limburg dat ze importeerde.. scheelt dan nog een smakje
quote:Ik heb gehoord dat ze nog bijbaantjes in Suriname hebben... hoef je alleen maar op en neer te vliegen, en schijnt goed te verdienen
Op donderdag 29 januari 2004 20:49 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
De mooiste Gixxers vind ik het 2001/2002 model in Telefonica kleuren vinden, maar die kan ik niet betalen vrees ik..
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Zo'n ticket is ook niet gratis weet je
quote:Het begint inderdaad ernstige vormen aan te nemen
Op donderdag 29 januari 2004 20:44 schreef Rietvaerder het volgende:Enne Makster... tering joh, je lijkt net zo'n verstrooide professor
Blijven toch ook vette machines !!!
Misschien moet ik ook maar eens gaan sparen voor een 2001 gixxer corona ofzo
quote:Eigenlijk raar want die regel is enkel verzekeringstechnisch en inlaatrubbers zijn zo te vervangen als het moet.
Op donderdag 29 januari 2004 20:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Jep, vaak zijn het alleen inlaatrubbers, he generalist?
quote:Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat de duitse regering eerst een restrictie had wat betreft motorvermogen van een motor. Volgens mij mocht een motor in duitsland officieel niet meer dan 100 pk hebben, vandaar dus ook dat je veel duitste fietsen vindt die begrensd zijn op de 100 pk.
Op donderdag 29 januari 2004 21:00 schreef hollander172 het volgende:[..]
Eigenlijk raar want die regel is enkel verzekeringstechnisch en inlaatrubbers zijn zo te vervangen als het moet.
Rijdt niet iedereen daar gewoon stiekum vol vermogen en laten ze hem een klasse lager verzekeren?
correct me if i'm wrong
quote:Is echt puur verzekeringstechnisch... 100 pk en lager, en de verzekering is nog leuk... 101 pk en hoger en de verzekering is niet meer te betalen...
Op donderdag 29 januari 2004 21:07 schreef Makster het volgende:[..]
Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat de duitse regering eerst een restrictie had wat betreft motorvermogen van een motor. Volgens mij mocht een motor in duitsland officieel niet meer dan 100 pk hebben, vandaar dus ook dat je veel duitste fietsen vindt die begrensd zijn op de 100 pk.
correct me if i'm wrong
Is net zoiets dat je als Duiters niet verzekerd bent als je harder dan 130 gaat op de Duitse snelweg... (ik weet niet of dit pro-rata gekoppeld is aan de snelheid, dus als je bevoorbeeld 150 hebt gereden dat je dan nog voor bijv. 50% verzekerd bent ofzo...)
quote:Weer wat geleerd. Dacht dat het vanuit de regering bepaald was ofzo, blijkbaar niet dus
Op donderdag 29 januari 2004 21:14 schreef PatrickM het volgende:[..]
Is echt puur verzekeringstechnisch... 100 pk en lager, en de verzekering is nog leuk... 101 pk en hoger en de verzekering is niet meer te betalen...
Is net zoiets dat je als Duiters niet verzekerd bent als je harder dan 130 gaat op de Duitse snelweg... (ik weet niet of dit pro-rata gekoppeld is aan de snelheid, dus als je bevoorbeeld 150 hebt gereden dat je dan nog voor bijv. 50% verzekerd bent ofzo...)
quote:Grappige opvattingen over deze zaken hebben die duitsers, maar die 100pk regel is er dus nog steeds?
Op donderdag 29 januari 2004 21:14 schreef PatrickM het volgende:[..]
Is echt puur verzekeringstechnisch... 100 pk en lager, en de verzekering is nog leuk... 101 pk en hoger en de verzekering is niet meer te betalen...
Is net zoiets dat je als Duiters niet verzekerd bent als je harder dan 130 gaat op de Duitse snelweg... (ik weet niet of dit pro-rata gekoppeld is aan de snelheid, dus als je bevoorbeeld 150 hebt gereden dat je dan nog voor bijv. 50% verzekerd bent ofzo...)
Net alsof je je niet dood kan rijden op 25kw fiets.........
quote:Deze motoren komen trouwens uit Duitsland. T'is een gozer op één of ander boerderijtje in de buurt van Deventer (middle of nowhere
Op donderdag 29 januari 2004 20:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Kijk hier eens... http://www.zeshonderd.cc/easypage_3.html
[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 29-01-2004 21:42]
quote:nog meer goeie tips, thx!
Op donderdag 29 januari 2004 19:33 schreef hollander172 het volgende:*knip*
quote:o, dat gaat wel lukken
Have fun!
quote:Ik denk dat ze het meer doen vanwege topsnelheid. (maar 260 ofzo met die 100pk
Op donderdag 29 januari 2004 21:27 schreef hollander172 het volgende:[..]
Grappige opvattingen over deze zaken hebben die duitsers, maar die 100pk regel is er dus nog steeds?
Net alsof je je niet dood kan rijden op 25kw fiets.........
quote:Ik ben niet eigenwijs maar die pk's merk je toch niet eens?
Op donderdag 29 januari 2004 21:37 schreef ploderus het volgende:[..]
Ik denk dat ze het meer doen vanwege topsnelheid. (maar 260 ofzo met die 100pk
)
Verder zullen er heel wat minder glijpartijtjes komen door te vroeg (en te hard) op het gas in de bochten.
Is die regel niet meer een symbolisch iets? Net zoals die 250km/h begrenzing?
quote:Bij 600cc zul je er idd niet echt veel van merken (al gaan de nieuwe 600cc's ook al naar de 125pk toe..) Maar ik denk dat het meer bedoeld is voor de nieuwere zwaardere motoren, zoals de Hayabusa, de ZX12R en de nieuwe R1 enz. Daar zul je het aardig merken
Op donderdag 29 januari 2004 21:41 schreef hollander172 het volgende:[..]
Ik ben niet eigenwijs maar die pk's merk je toch niet eens?
Ja op topsnelheid wel en met accelleratie ook maar bij een 600cc?
Of je d'r nou 100 of 120 onder je kont hebt zitten daar zal het gros van de motorrijders nooit achter komen laat staan dat ze dit ook daadwerkelijk vaak gebruiken.Is die regel niet meer een symbolisch iets? Net zoals die 250km/h begrenzing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |