en dan bedoel ik niet turntable-isten maar mensen die bijv hardstyle of hardcore en oldschool draaien.
ik ga vanavond dus met een collega dj met 2 mengpanelen en 4 platenspelers een beetje aankloten, en dat gaan we op cd opnemen om te kijken hoe het klinkt.
mixen jullie dan om de beurt een plaatje over, of ieder 2? of knal je soms ook spontaan een nummer erin terwijl de ander bezig is?
ik heb het pas een paar keer gezien dus ben benieuwd hoe het gaat en wat er allemaal mogelijk is.
probleem is echter als je met 4 tafels op het zelfde moment zit,
de basse te erg gaan zingen
dus de gene die draait in de achtergrond van de mix moet er op letten dat hij zeer weinig bas er in heeft zitten.
meestal start ik eerst een plaatje , maatje tegenover mij mixt er op in,
ik weer op zijn mixx inmixxe, als hij klaar is neem ik de mix over.
het moment ook dat me bass,trebbel bij gezet wordt.
mixx mijn plaatje er in door, maatje trek zijn plaat er uit, en begint met een plaat in te mixxe op mijn mixx.
enzo on ..
binnekort zal ik wat battles in de pls van http://www.housenationradio.com zetten
suc6 dude
ik had nog een idee:
als ik zijn mengpaneel op de mijne inplug en dat kanaal open laat staan, dan kan ik gewoon zijn bas eraf draaien....
bovendien kan er maar 1 dj in de koptelefoon overmixen om van te voren te luisteren of het klinkt, want als hij zijn mengpaneel op een kanaal van mijn mengpaneel inplugt, dan kan hij in de koptelefoon alleen pfl (prefader-listening?) luisteren en niet de main mix, want die loopt via mijn mengpaneel.
veel oefenen dus!
ik heb een keer op traumatown iemand met 2 koptelefoons zien mixen, maar dat kwam doordat er in de chillout een rot mengpaneel stond zodat ze rechtstreeks op de 2 cd-spelers 2 koptelefoons hadden aangesloten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |