gemiddelde dag:
7.00 uur naar auto lopen: 1 minuut
7.10 tanken : 5 minuten
7.45 aankomst kantoor : 2 minuten
13.00 vertrek naar klant/afspraak: 2 minuten
14.00 aankomst klant/afspraak: 2 minuten
16.00 vertrek klant/afspraak 2 minuten
17.00 aankomst kantoor: 2 minuten
19.00 vertrek kantoor: 2 minuten
Dit betekent 18 minuten effectieve tijd in de zon Dit lijkt me niet echt gezond!
Weet iemand hoeveel de minimale hoeveelheid (direct) zonlicht per dag bedraagt, die een mens nodig heeft?
quote:Maar ik neem aan dat de hoeveelheid lux 's winters minder bedraagt dan 's zomers.
Op dinsdag 27 januari 2004 11:37 schreef Scorp[AM] het volgende:
bij minder dan 10.000 lux per dag ga je je sip voelen
op een gemiddelde zomerdag buiten krijg je 100.000 lux binnen
u do the math
oftewel... ik denk dat vrijwel iedereen die binnen werkt te weinig krijgt
quote:werkoverleg heeft tijdens lunch
Op dinsdag 27 januari 2004 11:38 schreef Spindizzy het volgende:
In de winter duidelijk niet genoeg. Nu is het zonnetje er ff door dus ik ga straks dan ook een flink stuk wandelen om het humeur weer wat op te krikken...
[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 27-01-2004 11:44]
quote:als jij jezelf vrolijker voelt worden, heb je jouw aantal minuten gehad
Op dinsdag 27 januari 2004 11:40 schreef Litman het volgende:[..]
Maar ik neem aan dat de hoeveelheid lux 's winters minder bedraagt dan 's zomers.
Dus hoeveel minuten moet je 's winters buiten zijn om die 10.000 lux te halen en waar haal je dit getal vandaan?
in de margriet stond iets over 2.000lux in de winter, tegen 100.000lux in de zomer.. er was iig een heeel groot verschil, en daar zou dan het duffe gevoel en humeur vandaan komen
ik ben zelf best veel buiten, vaak in tussenuur ff de stad in, in de pauze ff buiten zitten, smiddags met vriendin een stukje lopen of skaten
[Dit bericht is gewijzigd door s4nder op 27-01-2004 11:47]
7 minuten dus... mogelijk meer als ik bijvoorbeeld 5 minuten op de bus moet wachten.
[Dit bericht is gewijzigd door Twiggy op 27-01-2004 11:47]
quote:2000 vs 100.000 is wel een heel groot verschi!. Zeker geen kans, dat je dat artikel even scant en plaatst?
Op dinsdag 27 januari 2004 11:44 schreef lovegrrl het volgende:[..]
als jij jezelf vrolijker voelt worden, heb je jouw aantal minuten gehad
in de margriet stond iets over 2.000lux in de winter, tegen 100.000lux in de zomer.. er was iig een heeel groot verschil, en daar zou dan het duffe gevoel en humeur vandaan komen
ik ben zelf best veel buiten, vaak in tussenuur ff de stad in, in de pauze ff buiten zitten, smiddags met vriendin een stukje lopen of skaten
wel als ik een half uurtje te laat kom, dan ben ik toch 3 kwartier buiten sochtends scheelt wel
vandaar dat ik altijd zo gezellig ben
quote:Volgens mij krijg je nog wel wat minder zon, om 7.00 uur en 19.00 uur is er immers geen daglicht...
Op dinsdag 27 januari 2004 11:34 schreef Litman het volgende:
gemiddelde dag:
7.00 uur naar auto lopen: 1 minuut
7.10 tanken : 5 minuten
19.00 vertrek kantoor: 2 minuten
quote:Ah, ik voel me al een stuk beter,, als mensen nog minder zonlicht krijgen, dan ik!
Op dinsdag 27 januari 2004 11:46 schreef Twiggy het volgende:
Om 16:30 5 minuten als ik naar de bus loop en om 17:00 2 minuten als ik van de bushalte naar huis loop.7 minuten dus...
Maar neem toch aan, dat je 's morgens ook van huis vertrekt, dus je berekening klopt dan toch niet?
quote:Merk je het verschil echt?
Op dinsdag 27 januari 2004 11:48 schreef fuzzynuts het volgende:
's winters haal je bijna per definitie niet de geadviseerde lux-hoeveelheid. Daarom heb ik een lichtlamp gekocht. In een half uur een halve zomerdag :-)
quote:als je in het placebo-effect gelooft wel
Op dinsdag 27 januari 2004 11:53 schreef Litman het volgende:[..]
Merk je het verschil echt?
quote:Dat verschil merk je echt
Op dinsdag 27 januari 2004 11:54 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
als je in het placebo-effect gelooft wel
edit:
en ik voel me prima
[Dit bericht is gewijzigd door erikkll op 27-01-2004 11:59]
quote:ik merk niet eens echt het verschil dat ik zonlicht mis, dus zal wel aanstellerij van iedereen zijn
Op dinsdag 27 januari 2004 11:57 schreef fuzzynuts het volgende:[..]
Dat verschil merk je echt
Het placebo-effect blijkt echt te zijn
Hier in Groningen kun je zelfs op therapie in het Academisch Ziekenhuis. Je hebt echt een -enorme- bak licht in huis.
quote:En waar koop je zo'n lamp? En wat kost dat?
Op dinsdag 27 januari 2004 11:57 schreef fuzzynuts het volgende:[..]
Dat verschil merk je echt
Het placebo-effect blijkt echt te zijn
Hier in Groningen kun je zelfs op therapie in het Academisch Ziekenhuis. Je hebt echt een -enorme- bak licht in huis.
*als ik Groningen zou wonen, ook zo'n lamp zou aanschaffen!
quote:het verschil was ook echt heel groot hoor
Op dinsdag 27 januari 2004 11:47 schreef Litman het volgende:[..]
2000 vs 100.000 is wel een heel groot verschi!. Zeker geen kans, dat je dat artikel even scant en plaatst?
quote:Ik mis jou ook niet, dus jij zal wel een aansteller zijn
Op dinsdag 27 januari 2004 11:58 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
ik merk niet eens echt het verschil dat ik zonlicht mis, dus zal wel aanstellerij van iedereen zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |