quote:Wie heeft er foto's??
Brand verwoest deel binnenstad Sneek
SNEEK - Een vuurzee heeft vanmorgen vroeg grote schade aangericht in de binnenstad van Sneek. De brand ontstond rond kwart over vijf in het tijdelijke VVV-kantoor aan de Oude Koemarkt. Het vuur verspreidde zich in hoog tempo en sloeg over naar veertien andere panden in de straat.bron: www.leeuwardercourant.nl
quote:Jij toch?
Op dinsdag 27 januari 2004 10:55 schreef Skua het volgende:[..]
Wie heeft er foto's??
Ramptoerist
quote:Het is de oude koemarkt, bij de martinikerk.
Op dinsdag 27 januari 2004 11:10 schreef Vlindur het volgende:
Ik herken ut niet, weet iemand de straat?
quote:
Tot de getroffen bedrijven behoren Makelaardij Sneek, Globe Reisbureau, kapsalon Thérèse, Allicht, restaurant 't Stoofje en de Rabobank. Twee panden boven de bedrijven zijn bewoond. De schade loopt in de miljoenen euro's. Enkele panden zijn uitgebrand, andere hebben veel rook- en waterschade. In de kelder van het Rabokantoor stond meters bluswater.De brandweer had grote moeite de vuurzee te bestrijden. De brandhaard in de hoge aaneengesloten bebouwing was lastig te bereiken. Dat was ook de reden dat de brandweer met drie hoogwerkers aan het blussen was. Er waren meer dan zeventig brandweerlieden actief.
Boven de gebouwen hing veel rook. Drie bewoners moesten op last van de politie hun huis aan de Oude Koemarkt verlaten. De politie alarmeerde direct na de brandmelding door een voorbijganger de omwonenden. Pas om half tien vanochtend had de brandweer het vuur onder controle.
De Oude Koemarkt maakt deel uit van het beschermd stadsgezicht van Sneek. Er zijn twee rijksmonumenten in de straat. Een daarvan, de klokgevel van de Rabobank, viel buiten de brandzone. Burgemeester Arno Brok zag met lede ogen hoe de brand een stukje van de Sneker schoonheid afknabbelde. ,,Dit is heel triest.''
De technische recherche stelt vandaag een onderzoek naar de oorzaak in. Er wordt gedacht aan een gaskachel in het tijdelijke toerismebureau.
helaas moet ik tot 1600 uur wachten voor ik hier van mn stage plaats mag vertrekken
dan maar eens een kijkje nemen.
morgen mischien pics aangezien er van hier iemand is wezen kijken met 5.2 mpix digicam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |