abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2004 @ 08:42:47 #1
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_16617803
Misschien een goed idee om alle recepten van Jamie Oliver eens te bundelen.
Niet de recepten uit de boeken overkloppen, maar de recepten die je even van de TV meepikt.

Simpel en toch lekker : Zalm op de hete pan

Neem een zalmmoot van ongeveer een centimeter of 5 breed, velletje mag er nog aanzitten.
Leg de moot met het velltje op je werkblad en snij hem aan de bovenkant in de lengte in, ongeveer een centimeter diep.
Strooi zout en eventueel peper op en in de snedes en laat er een beetje olijfolie overheen lopen.

Pak een pan en stook deze heet (geen olie/boter smelten)

Pak de zalmmoot en leg deze zo voor 4 minuten in de pan, let op dat het niet te hard gaat; dan verbrandt 'ie. Laat de zalm zo veel mogelijk met rust. Keer hem daarna om en laat hem nog 1 minuut doorgaan.

Eigen variatie : pers knoflook in een kommetje en laat daar de olijfolie mee op smaak komen. Meng een beetje peterselie en citroensap door de olie. Daarna deze olie gebruiken over de peper en zout.

Zelf geprobeert en er een geweldige zalm aan overgehouden !
Eet smakelijk .

Deze zalm werd als opdracht gegeven aan de eerste serie leerlingen van het 'Fifteen' restaurant om te kijken of ze konden zien wanneer iets te hard ging of te langzaam.

Degenen die posten, even kijken of je recept niet al eerder gepost is.
Als dit topic goed loopt zou hier een soort simpel kookboek uit moeten kunnen rollen.

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_16618003
Jij ziet 't al helemaal voor je he ? "Dice's cookbook"
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:32:07 #3
12560 dice
pi_16618395
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:03 schreef Juniorz het volgende:
Jij ziet 't al helemaal voor je he ? "Dice's cookbook"
Nope, ik zou nooit de credit pikken van iemand anders zijn werk.
Daarentegen zit ik wel elke keer met een video de recepten uit te schrijven , en een hoop daarvan staan niet in de kookboeken.

Juist die simpele gerechten zijn geweldig.

dinsdag 27 januari 2004 @ 09:52:21 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_16618742
Precies, ik heb een aantal boeken van Jamie maar het valt me op dat de recepten op Tv vaak nog lekkerder zijn !

Op discovery is er ook altijd zo'n vis programma waar ze het eten direct buiten klaar maken op een grote tafel met een gasbrandertje. Komt meestal na die vent die die vissen zoent.
Weet iemand waar die recepten staan ???

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_16618767
Ik heb hem nog geen enkel volwassen vegetarisch recept zien maken, is altijd maar vlees, vlees en nog eens vlees.

Overgewaardeerd als kok, maar grappig is ie zeker.

dinsdag 27 januari 2004 @ 10:03:48 #6
12560 dice
pi_16618922
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:52 schreef Pikkebaas het volgende:
Precies, ik heb een aantal boeken van Jamie maar het valt me op dat de recepten op Tv vaak nog lekkerder zijn !

Op discovery is er ook altijd zo'n vis programma waar ze het eten direct buiten klaar maken op een grote tafel met een gasbrandertje. Komt meestal na die vent die die vissen zoent.

Wat dacht je van het mee laten lopen van een video en daarna overtikken ? Recept is recept
pi_16618943
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:52 schreef Pikkebaas het volgende:

Dat is het programma van Rex Hunt. De maaltijden die die kok maakt zien er echt altijd heerlijk uit
  dinsdag 27 januari 2004 @ 10:11:58 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_16619085
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:04 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Dat is het programma van Rex Hunt. De maaltijden die die kok maakt zien er echt altijd heerlijk uit

Oh, is dat nog steeds Rex...
Waar zou je die recepten kunnen downloaden ???
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 27 januari 2004 @ 10:23:54 #9
12560 dice
pi_16619296
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:11 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Oh, is dat nog steeds Rex...
Waar zou je die recepten kunnen downloaden ???

Meeschrijven met een programma; dus tapen op video ...

[hint]Schrijf dan nu gelijk een recept of wat op

pi_16620369
M'n pa heeft nu al twee keer een gevuld brood gemaakt, had ie ook gezien bij Jamie zal eens kijken of ik een recept kan vinden.

was iig een rond brood met een vulling van eieren, parmaham en nog wat dingen.....

[got it]
het is wel in het Engels, maar ik heb even geen zin om het te vertalen

Basic Bread Mix:
3 (1/4 ounce/7 gram) sachets dried yeast
2.2 pounds (1 kilogram) bread flour, plus extra flour, for dusting.
Just over 1 pint tepid water (625 millilitres)
2 level tablespoons sea salt
1 ounce (30 grams) sugar

Savoury Rolled Bread of Parma Ham, Egg, Cheese, Egg, and Basil:
10 slices Parma ham
8 large organic eggs, boiled for 8 minutes and shelled
14 ounces (400 grams) cheese (a mix of Cheddar, Parmesan, Fontina, mozzarella, or any leftovers that need to be used up), grated
2 handfuls fresh basil
Sun-dried tomatoes
Extra-virgin olive oil
Sea salt and freshly ground black pepper
Chopped fresh rosemary leaves

Basic Bread Mix: Mix all the ingredients together and knead into a dough. Cut the dough in half.

Roll one piece of dough out into a long rectangular shape about 1/2 inch (1 centimetre) thick, about 39 1/2 inches (1 meter) long and 12 to 15 inches wide.

Savoury: Along the middle of the first piece of rolled out dough, lay out your Parma ham, eggs, cheese, basil, and tomatoes. Drizzle with olive oil and season with salt and freshly ground black pepper. Pull the dough over the filling so it forms what looks like a cannelloni shape.

Bring one end round to the other so that they join up. Pinch and pat the two ends together firmly to form a doughnut shaped bread. Brush on olive oil and sprinkle the loaf with a little sea salt and rosemary. Transfer to a baking tray dusted with flour and allow to proof for 15 minutes.

Place in a preheated 400 degrees F (200 degrees C) oven until golden, about 35 minutes.

Sweet: On the second piece of the rolled out dough use a palette knife to cover the surface with chocolate spread. Sprinkle some toasted chopped hazelnuts and the sliced banana onto the dough. Roll up into a cannelloni shape and then roll the long snake shape inside itself to form a snail shape. Sprinkle with chopped hazelnuts. Transfer to a baking tray dusted with flour and allow to proof for 15 minutes.

Bake in a preheated 400 degrees F (200 degrees C) for 35 minutes.

Yield: 6 to 8 servings per loaf
Prep Time: 20 minutes
Inactive Prep Time: 15 minutes
Cook Time: 35 minutes
Difficulty: Medium

[Dit bericht is gewijzigd door tiepvaut op 27-01-2004 11:18]

pi_16620902
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:12 schreef tiepvaut het volgende:
M'n pa heeft nu al twee keer een gevuld brood gemaakt, had ie ook gezien bij Jamie zal eens kijken of ik een recept kan vinden.

was iig een rond brood met een vulling van eieren, parmaham en nog wat dingen.....

[got it]
het is wel in het Engels, maar ik heb even geen zin om het te vertalen

Basic Bread Mix:
3 (1/4 ounce/7 gram) sachets dried yeast
2.2 pounds (1 kilogram) bread flour, plus extra flour, for dusting.
Just over 1 pint tepid water (625 millilitres)
2 level tablespoons sea salt
1 ounce (30 grams) sugar

Savoury Rolled Bread of Parma Ham, Egg, Cheese, Egg, and Basil:
10 slices Parma ham
8 large organic eggs, boiled for 8 minutes and shelled
14 ounces (400 grams) cheese (a mix of Cheddar, Parmesan, Fontina, mozzarella, or any leftovers that need to be used up), grated
2 handfuls fresh basil
Sun-dried tomatoes
Extra-virgin olive oil
Sea salt and freshly ground black pepper
Chopped fresh rosemary leaves

Basic Bread Mix: Mix all the ingredients together and knead into a dough. Cut the dough in half.

Roll one piece of dough out into a long rectangular shape about 1/2 inch (1 centimetre) thick, about 39 1/2 inches (1 meter) long and 12 to 15 inches wide.

Savoury: Along the middle of the first piece of rolled out dough, lay out your Parma ham, eggs, cheese, basil, and tomatoes. Drizzle with olive oil and season with salt and freshly ground black pepper. Pull the dough over the filling so it forms what looks like a cannelloni shape.

Bring one end round to the other so that they join up. Pinch and pat the two ends together firmly to form a doughnut shaped bread. Brush on olive oil and sprinkle the loaf with a little sea salt and rosemary. Transfer to a baking tray dusted with flour and allow to proof for 15 minutes.

Place in a preheated 400 degrees F (200 degrees C) oven until golden, about 35 minutes.

Sweet: On the second piece of the rolled out dough use a palette knife to cover the surface with chocolate spread. Sprinkle some toasted chopped hazelnuts and the sliced banana onto the dough. Roll up into a cannelloni shape and then roll the long snake shape inside itself to form a snail shape. Sprinkle with chopped hazelnuts. Transfer to a baking tray dusted with flour and allow to proof for 15 minutes.

Bake in a preheated 400 degrees F (200 degrees C) for 35 minutes.

Yield: 6 to 8 servings per loaf
Prep Time: 20 minutes
Inactive Prep Time: 15 minutes
Cook Time: 35 minutes
Difficulty: Medium

Dit recept staat ook in een van zijn boeken.
Volgensmij in "Happy days with the naked chef".
Een dag niet lekker gegeten is een dag niet geleefd!!
pi_21359577
Deze gast kan echt mooi koken.. of niet dan? Lekker makkelijke gerechtjes, vandaag op tv ook weer zo'n makkelijke maaltijd gewoon in alumiumfolie klaargemaakt!! Post hier jullie meningen over deze meesterkok!
pi_21359676
Vandaag maakte hij zo'n lekker toetje, met ijs en smarties, voor die kinderen Maar eigenlijk ziet alles er lekker uit wat hij maakt, zn programma is ook erg leuk
pi_21359744
hij mag wel 'ns wat minder citroensap gebruiken, imo... Overal flikkert 'ie dat spul op.

en die tong... *ril*

Maar ik mag er graag naar kijken. Meestal zo rond etenstijd (of net na het eten)... Lekker lui naar 'n kookprogramma kijken... En daarna The Nanny
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_21360228
voor de liefhebber klik
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:29:50 #16
83600 Ocealith
Deze username slaat nergens op
pi_21360497
goed topic. Beetje populair figuur, maar ik waardeer hem wel
pi_21360595
Ik mis het programma altijd.

Vroeger op de BBC keek ik het nog wel eens, leuk om hem bezig te zien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:35:21 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21360632
Blikvoer gebruikt deze man, het is een lekker ding, maar zijn recepten heb ik vaak mijn twijfels bij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21360682
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Blikvoer gebruikt deze man, het is een lekker ding, maar zijn recepten heb ik vaak mijn twijfels bij.
Ik kijk voor de 'lekker', Piet.

Heb 'm overigens nog nooit iets uit blik zien maken, hoor.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:37:51 #20
83600 Ocealith
Deze username slaat nergens op
pi_21360692
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is vooral wat om naar te kijken, niet om zelf eens uit te proberen. Wat dat andere betreft, dat laat ik anderen ter beoordeling over. Maar als jij het zegt, dan neem ik het van je aan.
pi_21360768
Is dat die gozer die het in ze eigen huis doet altijd?
Gister ofzo waren ze vrienden er, gingen ze voetbal kijken, en maakte hij het ontbijt klaar.
Echt Engels ontbijt dus, worsten etc, zag er lekker uit, maar niet als ontbij
pi_21360894
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:40 schreef Markster het volgende:
Is dat die gozer die het in ze eigen huis doet altijd?
Gister ofzo waren ze vrienden er, gingen ze voetbal kijken, en maakte hij het ontbijt klaar.
Echt Engels ontbijt dus, worsten etc, zag er lekker uit, maar niet als ontbij
Waarom zag het er niet uit als ontbijt dan ?
Het is gewoon een Full English. Het zag eruit als een Full English en de HP sauce en Ketchup zijn ook standaard.

Ik vind het jammer dat we hier geen goede breakfast sausages hebben, heb afentoe wel trek in een Full English
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:46:15 #23
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_21360919
Die gast heeft idd gewoon een goede show, superdruk mannetje, maar als je dan ziet wat ie maakt krijg je spontaan honger
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_21360940
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:45 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Waarom zag het er niet uit als ontbijt dan ?
Het is gewoon een Full English. Het zag eruit als een Full English en de HP sauce en Ketchup zijn ook standaard.

Ik vind het jammer dat we hier geen goede breakfast sausages hebben, heb afentoe wel trek in een Full English
Ik ontbijt zowiezo niet, laat staan vette worsten ed. (bloedworst, sauzijzen, roerei, champions, tomaten en heel veel ketchup)
Maar ik heb dus wel de goeie kok voor me, ik dacht eerst die andere die een eigen restaurant heeft en HEEL erg streng is.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:00:38 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21361305
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:37 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik kijk voor de 'lekker', Piet.

Heb 'm overigens nog nooit iets uit blik zien maken, hoor.
Vanmiddag, witte bonen uit blik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')