abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 februari 2004 @ 19:15:01 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16920853
Christan heeft niet elke keer koorts, nee, maar koorts is vaak wel een aanwijzing.
Je kunt kijken of de oorschelp ook rood (knalrood) en eventueel dik wordt.
Een kind met oorontsteking wil vaak niet plat liggen (dat verhoogt de druk op de oortjes). Hoofdeinde omhoog zetten helpt.
Soms grijpen kinderen opvallend vaak naar hun oortjes, maar Christan doet dat dus weer niet.

Ik weet niet of er nog meer aanwijzingen zijn, maar deze ken ik uit ervaring

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2004 @ 21:26:31 #177
7074 moussy
kuttekop
pi_16924695
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:03 schreef bixister het volgende:
fijn dat 't weer de goede kant op gaat met Cas. hoe ging de schedelfotografie? spannend. en wat gaat er nu gebeuren als dat dichtgroeien van de fontanel echt te vroeg doorzet?
De foto's zijn goed gegaan, Cas vod het zelfs leuk, maar het is even niet duidelijk of dat nou de paracetamol was of al die lampjes en de bewegende tafel We moeten nu een week wachten op de uitslagen.

Als Cas zijn hoofd idd al "vast" zit zal hij heel vaak geopereerd moeten worden. Een volwassen kerel met een babyhoofdje is natuurlijk ook niks

quote:
wat die oorontstekingen betreft: opvallend zeg, dat dat kennelijk zo moeilijk vast te stellen is. wat zijn nu precies de symptomen waar je op zou kunnen letten? een kennis van me heeft een zoontje van 6 mnd die de afgelopen dagen ook vreselijk veel aan 't huilen was en steeds maar gedragen wilde worden. ze heeft al zacht op dat gebied bij z'n oren gedrukt, maar dat lijkt geen pijn te doen. heeft een kind altijd koorts als er sprake is van oorontsteking? waar kun je nog meer op letten?
Het schijnt juist best makkelijk vast te stellen te zijn, het trommelvlies is dan rood bij een middenoorontsteking en staat wat bol.

Cas lag bijvoorbeeld met zijn hoofd te rollen, sliep op de bolle kant (dus niet op de lekkere kant) en dat vond ik erg vreemd, maar ja, dan moet je kind wel een scheve kop hebben Veel kreunen in de slaap kan kenmerkend zijn voor oorpijn, maar ook het gillen bij aanraking van de oorschelp.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 5 februari 2004 @ 21:56:45 #178
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_16925713
Demi greep ook niet naar haar oortje. Het enige wat je uiteindelijk zag was een rode streep achter het oortje ... en dat niet-eerder-geconstateerde flapoortje dan./.
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_16925916
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:03 schreef bixister het volgende:

wat die oorontstekingen betreft: opvallend zeg, dat dat kennelijk zo moeilijk vast te stellen is. wat zijn nu precies de symptomen waar je op zou kunnen letten? een kennis van me heeft een zoontje van 6 mnd die de afgelopen dagen ook vreselijk veel aan 't huilen was en steeds maar gedragen wilde worden. ze heeft al zacht op dat gebied bij z'n oren gedrukt, maar dat lijkt geen pijn te doen. heeft een kind altijd koorts als er sprake is van oorontsteking? waar kun je nog meer op letten?

Jennifer was heel erg verkouden, moest vreselijk hoesten, en dronk slecht waarschijnlijk vanwege het pijnlijke slikken denken we nu. In bed moest ze steeds huilen en kon niet lekker liggen. Als ik bij haar kwam omdat ze huilde lag ze steeds op dr buik met het hoofdje omhoog.

Ze heeft geen moment koorts gehad tot nu toe, en gaat ook niet met haar handjes richting oortjes ofzo. Ik had geen idee dat het een oorontsteking was, maar vermoedde dat het huilen en slecht drinken door de verkoudheid kwam, of door tandjes die onderweg zijn.

Jennifer wilde ook veel bij ons zitten. Dat is zo aandoenlijk, steeds maar dat koppie tegen je aan nestelen. *smelt*

Wij hebben het ergste nu gehad hier, ze heeft vandaag weer drie volle flessen op! Je wil die melk er wel in kijken op den duur...

Zolang er was is, is er leven.
  donderdag 5 februari 2004 @ 22:26:44 #180
41784 Picardijn
Morgen is alles weer anders
pi_16926634
Onze kleine steekt zijn eigen vingers niet meer in zijn mond, daarvoor pakt hij die van mij. Zit er ineens een scherp wit randje op zijn onderkaak....en maar bijten.
Ik heb een beugel en een buikje
  donderdag 5 februari 2004 @ 22:30:57 #181
12560 dice
pi_16926790
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:26 schreef Picardijn het volgende:
Onze kleine steekt zijn eigen vingers niet meer in zijn mond, daarvoor pakt hij die van mij. Zit er ineens een scherp wit randje op zijn onderkaak....en maar bijten.
Wat echt vervelend wordt als er aan de andere kant van dat kaakje ook een wint scherp randje zit
*auw*
  donderdag 5 februari 2004 @ 22:40:11 #182
41784 Picardijn
Morgen is alles weer anders
pi_16927078
Er zit al iets een wit bobbeltje op de bovenkaak.
Is het normaal dat het eerste tandje verschijnt rond de 6de maand?
Nou kreeg ik te horen dat er gepoetst moet gaan worden.. Welke pasta gebruiken jullie?
Ik heb een beugel en een buikje
  donderdag 5 februari 2004 @ 22:47:34 #183
12560 dice
pi_16927302
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 22:40 schreef Picardijn het volgende:
Er zit al iets een wit bobbeltje op de bovenkaak.
Is het normaal dat het eerste tandje verschijnt rond de 6de maand?
Nou kreeg ik te horen dat er gepoetst moet gaan worden.. Welke pasta gebruiken jullie?
tandjes en volgorde verschilt per kind per keer

Meestal krijgt je kindje 2 tandjes onder als eerste (volgens de tandarts dan) Daarna vershcilt het nog wel eens. Onze kinderen kregen de boventandjes daarna, alleen niet de middelste tandjes maar de volgende. Een soort veredelde dracula dus.

Poetsen doe je met een zachte borstsel en peutertandpasta die niet uitgespuugd hoeft te worden.
Wat ook kan is een vingerborsteltje hoewel wi jdat een *(*(*&(*& ding vonden

pi_16928105
bedankt voor de reacties over de oorpijn-symptomen! moussy, ik bedoelde vooral dat het opmerkelijk vaak laat wordt opgemerkt. daarom vind ik het handig om goed op de hoogte te zijn van mogelijke aanwijzingen.
hopelijk valt het mee met Cas' schedel en zit er nog wat natuurlijke rek in. operaties bij zo'n kleintje.... zo zielig! hoe lang moet de fontanel eigenlijk officieel nog 'zacht' zijn? heb 't wel es ergens gelezen maar weet 't niet meer precies.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 februari 2004 @ 23:15:19 #185
13151 crew  Rewimo
pi_16928322
Wanneer krijgen jullie de uitslag van de foto's, Moussy? Het vooruitzicht dat Cas misschien een aantal operaties te wachten staat is ronduit kl*** natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2004 @ 22:57:30 #186
7074 moussy
kuttekop
pi_17131847
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 23:15 schreef Rewimo het volgende:
Wanneer krijgen jullie de uitslag van de foto's, Moussy?
Vandaag

Cas zijn schedelnaadjes zijn goed, hij heeft alleen een mini-fontanelletje. Dus op naar de fysio en die gaat kijken wanneer er een helmpie nodig is. we noemen hem nu al wel eens willumpie

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 februari 2004 @ 22:58:34 #187
13151 crew  Rewimo
pi_17131882
Is dat helmpje zeker, of gaan ze kijken of hij er eentje nodig heeft? Fijn trouwens dat de foto's goed waren

Ahhh Willempie, die arme Cas

pi_17371650
Zo maar weer ff een topickick

Duncan heeft er drie tanden bij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij heeft nu naast rechtsboven nu ook linksboven en rechts-en linksonder
Dus nu heeft ie een hagelwitte tand en drie hagelwitte puntjes...

Moest het even kwijt hoor
pi_17373636
GO Duncan GO
Heeft hij er verder veel last van Angel, of rolt hij er makkelijk doorheen ?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 26 februari 2004 @ 20:41:20 #190
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_17381145
Kom hier weer 2 kiezen melden de achterste 2 bovenin
nog 2 onderkiezen te gaan en kyllian zijn gebit is compleet
pi_17381155
Wilyan is helemaal

Hij krijgt nu onder zijn vierde (in totaal zijn 8e) tandje....
Hij had gisteravond al verhoging, vanmorgen bij baby-zwemmen wou hij niet op zijn rug zwemmen (wat ie normaal géén probleem vind), was niet zo alert als normaal in het zwembad, bij oma wou hij vanmiddag niet gaan slapen.......... nee, hij ging keihard gillen als ie moest liggen! Als hij eens valt of heel erg van iets geschrokken huilt hij niet eens zó...
Hij had écht pijn het arme ventje... gelukkig had ik (toevallig) chamodent in zijn tas. Na een paar drupjes en veel troosten werd hij weer een beetje rustig en is hij gaan slapen. Hij is één keer wakker geworden, heeft even gehuild en is toen weer verder gaan slapen. (normaal slaapt hij aan één ruk door of word alleen wakker, is stil of pruttelt een beetje, en gaat dan weer verder slapen.)

Hij is met recht een beetje zielig..
W ~ H ~ T
pi_17382545
Easy-Going, hij heeft er best veel last van. Ik merk het gewoon aan hem, maar ja dat ken ook nog komen door die oorontsteking. Iig smeer ik drie keer daags dentinox op zijn kaakjes zodat zijn tandvlees verdooft is want dit is echt sneu.
  † In Memoriam † vrijdag 5 maart 2004 @ 10:15:38 #193
7074 moussy
kuttekop
pi_17510064
pokke-tanden

Tis al weer een paar dagen zo ver, tand 2 komt door en Cas eet niet meer
pi_17511703
Hoe gaat het nu moussy, drinkt hij al weer wat? sh.., ik wilde je naam intoetsen met m [tab]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † vrijdag 5 maart 2004 @ 12:03:23 #195
7074 moussy
kuttekop
pi_17511877

HIj wil wel wat, het voordeel is dat hij nu niet zo strontverkouden is, maar hij wil het alleen maar van mij!! Vanmorgen kreeg hij een plakje brood met fruithap er op (wat moet je anders he) maar dat moest hij niet van Peet, maar ook niet van René..... Maar , uit moeders mooiste handen *kuchel* smaken de broodjes het lekkerst en dan knaag je zo een sneetje brood weg. Daarna wilde hij nog wel 80 cc melk en dat was het. Maagje is weer gevuld tot vanavond een uur of wat, want nu weigerd hij, net als eergister en gister, te eten.

Cas doet het dus weer op anderhalve fles melk per dag en een sneetje brood
pi_17515102
moussy, hij is toch nog geen 7 maanden? kan hij dat brood al wel verdragen? maf trouwens dat hij dat wel eet, terwijl je zou denken dat dat pijnlijker is voor z'n tanden dan melk.
  † In Memoriam † vrijdag 5 maart 2004 @ 19:29:05 #197
7074 moussy
kuttekop
pi_17522017
Op tien dagen na is hij 7 maanden, meestal trek ik de 3 weken van het vroeg geboren zijn er af, maar omdat hij schreeuwde van de honger, geen fles kon drinken, mocht ik van de kinderarts een wit sneetje brood met fruithap proberen.

Wat zo pijnlijk zou kunnen zijn is het zuigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door moussy op 05-03-2004 19:56:11 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 maart 2004 @ 19:44:08 #198
13151 crew  Rewimo
pi_17522333
Sjee Mous, ik hoop niet dat dit bij elke tand zo gaat
  † In Memoriam † vrijdag 5 maart 2004 @ 19:56:21 #199
7074 moussy
kuttekop
pi_17522595
Ik ook niet
  Jubileum moderator zaterdag 6 maart 2004 @ 13:28:36 #200
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17533004
Hoe gaat het nu met Cas?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')