Ik weet niet of er nog meer aanwijzingen zijn, maar deze ken ik uit ervaring
quote:De foto's zijn goed gegaan, Cas vod het zelfs leuk, maar het is even niet duidelijk of dat nou de paracetamol was of al die lampjes en de bewegende tafel
Op donderdag 5 februari 2004 19:03 schreef bixister het volgende:
fijn dat 't weer de goede kant op gaat met Cas. hoe ging de schedelfotografie? spannend. en wat gaat er nu gebeuren als dat dichtgroeien van de fontanel echt te vroeg doorzet?
Als Cas zijn hoofd idd al "vast" zit zal hij heel vaak geopereerd moeten worden. Een volwassen kerel met een babyhoofdje is natuurlijk ook niks ![]()
quote:Het schijnt juist best makkelijk vast te stellen te zijn, het trommelvlies is dan rood bij een middenoorontsteking en staat wat bol.
wat die oorontstekingen betreft: opvallend zeg, dat dat kennelijk zo moeilijk vast te stellen is. wat zijn nu precies de symptomen waar je op zou kunnen letten? een kennis van me heeft een zoontje van 6 mnd die de afgelopen dagen ook vreselijk veel aan 't huilen was en steeds maar gedragen wilde worden. ze heeft al zacht op dat gebied bij z'n oren gedrukt, maar dat lijkt geen pijn te doen. heeft een kind altijd koorts als er sprake is van oorontsteking? waar kun je nog meer op letten?
Cas lag bijvoorbeeld met zijn hoofd te rollen, sliep op de bolle kant (dus niet op de lekkere kant) en dat vond ik erg vreemd, maar ja, dan moet je kind wel een scheve kop hebben
Veel kreunen in de slaap kan kenmerkend zijn voor oorpijn, maar ook het gillen bij aanraking van de oorschelp.
quote:Jennifer was heel erg verkouden, moest vreselijk hoesten, en dronk slecht waarschijnlijk vanwege het pijnlijke slikken denken we nu. In bed moest ze steeds huilen en kon niet lekker liggen. Als ik bij haar kwam omdat ze huilde lag ze steeds op dr buik met het hoofdje omhoog.
Op donderdag 5 februari 2004 19:03 schreef bixister het volgende:wat die oorontstekingen betreft: opvallend zeg, dat dat kennelijk zo moeilijk vast te stellen is. wat zijn nu precies de symptomen waar je op zou kunnen letten? een kennis van me heeft een zoontje van 6 mnd die de afgelopen dagen ook vreselijk veel aan 't huilen was en steeds maar gedragen wilde worden. ze heeft al zacht op dat gebied bij z'n oren gedrukt, maar dat lijkt geen pijn te doen. heeft een kind altijd koorts als er sprake is van oorontsteking? waar kun je nog meer op letten?
Ze heeft geen moment koorts gehad tot nu toe, en gaat ook niet met haar handjes richting oortjes ofzo. Ik had geen idee dat het een oorontsteking was, maar vermoedde dat het huilen en slecht drinken door de verkoudheid kwam, of door tandjes die onderweg zijn.
Jennifer wilde ook veel bij ons zitten. Dat is zo aandoenlijk, steeds maar dat koppie tegen je aan nestelen. *smelt*
Wij hebben het ergste nu gehad hier, ze heeft vandaag weer drie volle flessen op! Je wil die melk er wel in kijken op den duur...
quote:Wat echt vervelend wordt als er aan de andere kant van dat kaakje ook een wint scherp randje zit
Op donderdag 5 februari 2004 22:26 schreef Picardijn het volgende:
Onze kleine steekt zijn eigen vingers niet meer in zijn mond, daarvoor pakt hij die van mij. Zit er ineens een scherp wit randje op zijn onderkaak....en maar bijten.
quote:tandjes en volgorde verschilt per kind per keer
Op donderdag 5 februari 2004 22:40 schreef Picardijn het volgende:
Er zit al iets een wit bobbeltje op de bovenkaak.
Is het normaal dat het eerste tandje verschijnt rond de 6de maand?
Nou kreeg ik te horen dat er gepoetst moet gaan worden..Welke pasta gebruiken jullie?
Meestal krijgt je kindje 2 tandjes onder als eerste (volgens de tandarts dan) Daarna vershcilt het nog wel eens. Onze kinderen kregen de boventandjes daarna, alleen niet de middelste tandjes maar de volgende. Een soort veredelde dracula dus.
Poetsen doe je met een zachte borstsel en peutertandpasta die niet uitgespuugd hoeft te worden.
Wat ook kan is een vingerborsteltje hoewel wi jdat een *(*(*&(*& ding vonden
quote:Vandaag
Op donderdag 5 februari 2004 23:15 schreef Rewimo het volgende:
Wanneer krijgen jullie de uitslag van de foto's, Moussy?
Cas zijn schedelnaadjes zijn goed, hij heeft alleen een mini-fontanelletje. Dus op naar de fysio en die gaat kijken wanneer er een helmpie nodig is. we noemen hem nu al wel eens willumpie
Ahhh Willempie, die arme Cas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |