quote:Wat leuk
Op woensdag 28 januari 2004 09:46 schreef Tha_Ramsush het volgende:
M'n moeder heeft al mijn tandjes (vroeger) in een doosje bewaard..
quote:Voor die tijd ben ik hier al vast héél hard weggerend
Op woensdag 28 januari 2004 09:45 schreef Rewimo het volgende:[..]
Eens kijken of je daar nog zo over denkt als Cas zijn verstandskiezen krijgt over een jaartje of 18
*rent hard weg naar het Speeltuinbankje*
je had dit topic toch voor de lol geopend moussy, of heeft cas echt een tandje?
quote:Bij mij is dr vorige week eentje getrokken, alleen de verdoving heb ik even gevoeld, verder geen centje pijn gehad!! het kan dus wel, maar helaas niet altijd en bij iedereen en bij iedere kies
Op dinsdag 27 januari 2004 20:49 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Die rubberen hamer lijkt me ook wel wat
verstandskiezen laten verwijderen doet geen pijn, toch![]()
Ontopic: Jennifer heeft 2 ondertanden!!
quote:Cas heeft dus écht een tandje en een mond vol bulten
Op woensdag 28 januari 2004 10:18 schreef danosa het volgende:
Je bedoelt dat Cas veel dunne poep heeft nu Moussy. Om hoeveel luiers gaat het eigenlijk, heb al vaker zoiets gehoord of gelezen, maar hoe erg is het dan? Verschilt het bij babies of krijgen ze er allemaal last van? Hier geen tandje te bekennen, denk ik tenminste, heb nog niet gevoeld vind ik zielig!
Cas heeft geen dunne ontlasting, was het maar waar. Het kind kan van de pijn niet eten of drinken. Hij wil wel, maar áls het al gaat moet hij kokhalzen en komt dat ene slokje er weer uit.
Het klinkt heel raar, maar het is nu wachten op óf een uitdroging, óf doorbreken van meerdere tandjes, zodat hij weer wat kan drinken, of aan het infuus kan, dus voorlopig zijn we aan het stressen, constant flesjes en hapjes aan het aanbieden en afwachten ![]()
Hij zit nu zwáár aan de chamodent en paracetamol om te kijken of het opknapt, zo ja dan zijn het dus die tanden, zo nee heeft hij 1 of ander virus te pakken.
Rot is dat he, als ze niet genoeg willen drinken, je zou het er zo wel in willen gieten!
Babietjes moeten ze gewoon standaard uitrusten met een scharnierend deurtje ergens, dat je in geval van nood wat eten of drinken naar binnen kunt kieperen
Dan kan je meteen zien of hij echt aan het uitdrogen is, of dat hij een ander iets onder de leden heeft. En wie weet voel je je iets geruster.
Sterkte er mee!
Zaterdag is de huisartsenpost al gebeld. Gisterochtend het cb, die niks voor me konden doen en gister is Cas met spoed bij de huisarts geweest.
Het gaat zo k*t dat ik niet meer hoef te bellen voor een afspraak (in dit geval dan) maar dat ik in geval van twijfel ten alle tijden de praktijk in kan stormen. En zo is de huisartsenpost ook ingelicht. En als hij naar aceton begint te ruiken uit zijn mond mag ik direct door naar de EHBO ipv eerst naar de huisarts.
De alarmbellen zijn overal al in werking gezet.
Piet heeft sinds een week ook 1 tand. hij heeft wel veel & dun gepoept sindsdien, de wasmachine draait overuren. maar van kapotte billen of andere bijkomstigheden heeft hij (tot nu toe, *klopt af*) relatief weinig last.
Wat ontzettend naar allemaal,
en niet eens alleen voor het kleintje maar ook voor jou en je man.
* Mirage draait duimen voor jullie !
Even een vraagje, wanneer mag je peutertandpasta gebruiken bij het tanden poetsen van die ukkies?
Ik doe nog niets op de tandenborstel, poets gewoon met water, is het al de bedoeling dat ik iets moet gaan gebruiken bij het poetsen?
Wat een verschil toch he met het krijgen van tandjes. Bij de ene zijn de billen ernstig kapot (was dat bij Eva toen niet zo erg Lois?)
De ander slaapt niet normaal he Dice
Weer een ander heeft ze toch eigenlijk wel heel gemakkelijk als ik dit zo allemaal lees (he Janneke
)
En bij Cas gaat het echt heel erg rot!!!
Hopelijk breekt er snel wat door joh.
Melonovy. Ik gebruik voor Janneke al peutertandpasta. Ik heb hem nu van prodent (zit een klein beetje bananensmaak aan) Die hebben we omdat de teletubies er op stonden. Maar je hebt ze ook van sensodyne (met sesamstraat)
Je hebt hem van elmex gewone smaak.
Enz enz.
Het is dacht ik nodig omdat ze tegenwoordig geen fluortabletjes meer krijgen zoals wij vroeger. Zo hebben ze aan de tandpasta met fluor dus genoeg. Die van prodent mogen ze ook gewoon inslikken staat er op.
Ik vind het best stoer dat ik die tanden van Janneke aan het poetsen ben. Oftewel het is echt geen gezicht om met zo'n klein borsteltje met tandpasta van die kleine puntjes tand te poeten
Het voelt/lijkt alsof er meerdere in aantocht zijn.
Ik gebruik dat tandenspul ( naam even kwijt ) en een zetpilletje voor het slapen.
Een vrouw op school vertelde gisterochtend dat zij witte wijn op de pijnlijke plekken deed.
Heeft iemand hier ervaring mee ? ( ik twijvel nog of ik het ga uitproberen )
Naar haar zeggen helpt dit stukken beter.
Misschien werkt wijn wel verdovend en helpt het daarom zo goed.
Zo'n advies volg ik dus echt niet op he!!
quote:Ik vraag me dus af of de echt werkende stof de alcohol is of iets anders.
Op woensdag 28 januari 2004 14:10 schreef melonovy het volgende:
* schrijft peutertandpasta op boodschappenlijstje...Misschien werkt wijn wel verdovend en helpt het daarom zo goed.
Zo'n advies volg ik dus echt niet op he!!
quote:Mijn ouders deden het met
Op woensdag 28 januari 2004 14:17 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik vraag me dus af of de echt werkende stof de alcohol is of iets anders.
( als het de alcohol is dan had ze waarschijnlijk niet zo stellig gezegd dat het echt witte wijn moest zijn, vandaar dat ik mij afvraag wát/waarom/hoe en óf het werkt.. ik ben benieuwd naar de werkende stof. De alcohol is niet iets waar ik echt heil in zie. Even heel overdreven... tandjes pijnloos doorgebroken maar een kind met een kapotte lever)
quote:Het is dat ik op het moment nergens de ijslollies helemaal kleurstofvrij kan vinden anders had ik dit zeker gedaan. Bij Brian werkte het prima ! Wel zoog ik eerst zelf een poosje aan het ijsje ( anders loop je risico dat de lipjes oid eraan " plakt " doordat het te vrieskoud is ).
Op woensdag 28 januari 2004 15:16 schreef Rewimo het volgende:
Jammer dat ze die tandjes krijgen als ze zo heel klein zijn. Anders zou waterijs lekker verkoelend kunnen werken.
Nu vind ik alleen nog soortgelijke ijsjes in de supermarkt waar wél kleurstoffen e.d. in zitten. Erg jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |