quote:Even groot als het verschil tussen orthodoxe christenen (zwarte kousenkerken) en liberale christenen (CDA-publiek)?
Op maandag 26 januari 2004 20:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat zoal het verschil is tussen orthodoxe en liberale joden? Ik kan het me wel een beetje indenken dat orthodoxe al die regels nog zo heel erg volgen en die liberale niet zo erg, die zijn meer vernieuwend. Klikt misschien een beetje wazig, vind het moeilijk uit te leggen. Maar verder weet ik 't niet.
Alvast bedankt!!
quote:Nou, dit heeft me geholpen.
Op maandag 26 januari 2004 20:59 schreef belsen het volgende:[..]
Even groot als het verschil tussen orthodoxe christenen (zwarte kousenkerken) en liberale christenen (CDA-publiek)?
quote:Het jodendom is hetzelfde als het Christendom een geloof met bepaalde regels en een bepaald boek (de Tora).
Op maandag 26 januari 2004 21:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Nou, dit heeft me geholpen.
Orthodoxe joden zullen proberen de Tora (wat voor een groot gedeelte overeen komt met het oude testament) tot op de letter na te leven, zoals orthodoxe christenen dat doen met de Bijbel.
Liberale joden zullen mensen zijn die wel geloven in die ene god en zullen wel achter de strekking van de Tora staan, zoals liberale christenen dat doen met de bijbel, maar zullen met veel openere ogen kijken naar de maatschappij en de wetenschap. Voor hen is de Tora een richtlijn om een goed leven te leiden.
Beter zo...
quote:Nou, dit heeft me geholpen.
Op maandag 26 januari 2004 21:25 schreef belsen het volgende:[..]
Het jodendom is hetzelfde als het Christendom een geloof met bepaalde regels en een bepaald boek (de Tora).
Orthodoxe joden zullen proberen de Tora (wat voor een groot gedeelte overeen komt met het oude testament) tot op de letter na te leven, zoals orthodoxe christenen dat doen met de Bijbel.
Liberale joden zullen mensen zijn die wel geloven in die ene god en zullen wel achter de strekking van de Tora staan, zoals liberale christenen dat doen met de bijbel, maar zullen met veel openere ogen kijken naar de maatschappij en de wetenschap. Voor hen is de Tora een richtlijn om een goed leven te leiden.Beter zo...
Bedankt!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |