abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 26 januari 2004 @ 20:13:50 #1
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_16606815
Het valt mij ten eerste op dat bijna alle drugsgebruikers ook roken. (Roken is eigenlijk ook een manier van drugs gebruiken maargoed.)

Ook zijn de "pro-roken" argumenten vaak in de trand van: (van een ander topic)

quote:
We leven in een vrij land maar kennelijk mag je zelf niet beslissen of je al dan niet gezond wil leven.... dat wordt voor je bepaald.
Deze argumenten gelden ook voor drugsgebruik!

Nou vroeg ik me af of rokers die vrijheid als argument gebruiken dat realiseren en ook alle andere drugsgebruik vrij willen geven.

De gevaren van roken in vergelijking met andere harddrugs is een zwak betoog aangezien je jezelf en anderen tot de dood aan toe kunt vergiftigen. Nicotine is zelfs veruit de meest verslavend drugs ter wereld. Het is tegenwoordig bijna net zo duur als andere drugs dus dat is ook geen argument. Sterker nog bv. XTC is ten eerste bijna nooit dodelijk, niet lichamelijk verslavend en kost geen flikker.

Personen die roken gekeuren en drugsgebuik niet vind ik dus hypocriet en niet geloofwaardig!

One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_16607063
Waar blijft alcohol in dit verhaal...als er iets verslavend is dan is dat het wel..heb ik het nog niet eens over de schade die het aanricht omdat het zo giftig is.
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_16607065
of van die geinponums die met opmerkingen komen als:
quote:
Ik rook niet hoor!! Ik blow alleen.
Ik ben het helemaal met je eens!
I wish I had a cool signature like everybody else.
pi_16607091
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:21 schreef omko het volgende:
of van die geinponums die met opmerkingen komen als:
Ik rook niet...mijn sigaret rookt.
Censuur is een extreme uiting van angst.
  maandag 26 januari 2004 @ 20:23:26 #5
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_16607141
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:21 schreef Dr.Stupid het volgende:
Waar blijft alcohol in dit verhaal...als er iets verslavend is dan is dat het wel..heb ik het nog niet eens over de schade die het aanricht omdat het zo giftig is.
't moet gewoon alledrie geboycot worden.. ben je van het hele gezeik af :p maar je hebt altijd mensen die weer gaan klagen omdat ze er niet buiten kunnen (en dus verslaafd zijn.. zullen ze toch niet toegeven)
  maandag 26 januari 2004 @ 20:25:39 #6
82467 Lady-unicorn
Ik ben lekker gek!
pi_16607210
quote:
Personen die roken gekeuren en drugsgebuik niet vind ik dus hypocriet en niet geloofwaardig!
Deze zin is mij niet helemaal duidelijk

Maar dat rokers een soort van drugs gebruikers zijn is de grootste onzin

Als je het op die manier wil gaan bekijken:
Alcohol en gokken zijn ook verslavend zijn dat dan ook een soort van drugs gebruikers??

Laat de rokers nou eens met rust en ze zelf de keuze laten maken of ze WEL of NIET wensen/willen roken

Lady-unicorn
pi_16607216
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:23 schreef succubus het volgende:

[..]

't moet gewoon alledrie geboycot worden.. ben je van het hele gezeik af :p maar je hebt altijd mensen die weer gaan klagen omdat ze er niet buiten kunnen (en dus verslaafd zijn.. zullen ze toch niet toegeven)


En dan? In het weekeinde lekker met zijn allen gaan bidden of elkaar de hersens inslaan? Of weet jij dat ook maar even te bepalen? En kom niet met sporten want dat doe ik door de week...in het weekeinde wil ik onstpannen met een biertje en wat vrienden.
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_16607446
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:13 schreef DaMayan het volgende:
Het valt mij ten eerste op dat bijna alle drugsgebruikers ook roken. (Roken is eigenlijk ook een manier van drugs gebruiken maargoed.)

Ook zijn de "pro-roken" argumenten vaak in de trand van: (van een ander topic)
[..]

Deze argumenten gelden ook voor drugsgebruik!

Nou vroeg ik me af of rokers die vrijheid als argument gebruiken dat realiseren en ook alle andere drugsgebruik vrij willen geven.

De gevaren van roken in vergelijking met andere harddrugs is een zwak betoog aangezien je jezelf en anderen tot de dood aan toe kunt vergiftigen. Nicotine is zelfs veruit de meest verslavend drugs ter wereld. Het is tegenwoordig bijna net zo duur als andere drugs dus dat is ook geen argument. Sterker nog bv. XTC is ten eerste bijna nooit dodelijk, niet lichamelijk verslavend en kost geen flikker.

Personen die roken gekeuren en drugsgebuik niet vind ik dus hypocriet en niet geloofwaardig!


ik ken zat mensen die wel drugs gebruiken ("speed, coke, xtaze" mc drokz tijdens rebound feest was in 2001 op koninginnedag volgens mij, drokz later op de avond "nu moet ik even rustig doen anders zet de beveiliging me er uit") Prachtig feest trouwens, maar ik dwaal af.

Ik wilde dus zeggen dat ik zat mensen ken die wel lekker dopen, maar niet roken.
Van roken krijg je geen kick en van dope wel

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 26 januari 2004 @ 21:03:25 #9
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_16608574
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:26 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

En dan? In het weekeinde lekker met zijn allen gaan bidden of elkaar de hersens inslaan? Of weet jij dat ook maar even te bepalen? En kom niet met sporten want dat doe ik door de week...in het weekeinde wil ik onstpannen met een biertje en wat vrienden.


waarom denkt iedereen toch dat je gelovig bent als je een hekel hebt aan drugs tabak en alcohol dat begrijp ik echt niet.
god is net zo goed een fabeltje als pinkeltje.... je moet leven zoals je wilt maar chemische middelen zijn een foute manier om aan je genot te komen. genot kun je ook makkelijk zelf bereiken.
  maandag 26 januari 2004 @ 21:36:03 #10
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_16609729
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:25 schreef Lady-unicorn het volgende:
Deze zin is mij niet helemaal duidelijk

Maar dat rokers een soort van drugs gebruikers zijn is de grootste onzin

Als je het op die manier wil gaan bekijken:
Alcohol en gokken zijn ook verslavend zijn dat dan ook een soort van drugs gebruikers??

Laat de rokers nou eens met rust en ze zelf de keuze laten maken of ze WEL of NIET wensen/willen roken


Beargumenteer dan die stelling dat rokers niet een soort van drugsgebruikers zijn... Alleen het is onzin roepen zegt natuurlijk niets.

En dat laatste mag je vinden maar dan kan je niet ook tegelijk vinden dat andere drugsgebruik onacceptabel is. Dezelfde argumenten gaan namelijk voor beide op.

One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_16610514
quote:
Op maandag 26 januari 2004 21:03 schreef succubus het volgende:

[..]

waarom denkt iedereen toch dat je gelovig bent als je een hekel hebt aan drugs tabak en alcohol dat begrijp ik echt niet.
god is net zo goed een fabeltje als pinkeltje.... je moet leven zoals je wilt maar chemische middelen zijn een foute manier om aan je genot te komen. genot kun je ook makkelijk zelf bereiken.


Ik suggereer nergens waar jij het over hebt. De voorbeelden die ik gaf zijn te ver gezocht maar dat is een reactie op mensen die denken wel even te kunnen bepalen wat mensen met hun leven moeten doen. Ik vroeg je alleen wat je dan dacht dat de mens in zijn vrije weekeinde moet gaan doen als je een paar leuke dingen afpakt. Daar zou ik graag een paar voorbeelden van willen zien.
Censuur is een extreme uiting van angst.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')