abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 19:55:12 #1
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16606264
Op 19 januari 2004 is eMule.nl officieel aangeklaagt door een filmmaatschappij waarvan op dit moment de naam nog niet bekend zal maken.

Het gaat hierbij om de links van de film The Lord of The Rings: Return of the King en andere films uitgebracht door deze producent.

Op dit moment is de aanklacht e.d. uit handen gegeven aan een advocaat.

Voor meer info: http://www.nef2k.nl/Forums/index.php?showtopic=7708

maandag 26 januari 2004 @ 19:55:49 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_16606279
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:55 schreef nlboy het volgende:
Voor meer info: http://www.nef2k.nl/Forums/index.php?showtopic=7708
Daar moet je registreren . Kun je de informatie kopiėren?
Ga doorrrrrr!
  maandag 26 januari 2004 @ 19:59:03 #3
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16606368
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:55 schreef Ablaze het volgende:

[..]

Daar moet je registreren . Kun je de informatie kopiėren?

Hoi beste p2p fanaten,

Dit bericht plaats ik even hier! mede omdat eMule.nl zijn 40Gb limiet weer eens heeft overschreden. Op 19 januari 2004 is eMule.nl officieel aangeklaagt door een filmmaatschappij waarvan ik op dit moment de naam nog niet bekend zal maken.

Het gaat hierbij om de links van de film The Lord of The Rings: Return of the King en andere films uitgebracht door deze producent.

Op dit moment heb ik de aanklacht e.d. uit handen gegeven aan een door mij aangewezen advokaat.

Ik post dit vandaag omdat ik pas vandaag de aangetekende brief heb ontvangen. Inmiddels heb ik dit nieuws ook doorgegeven aan www.webwereld.nl die er dan ook morgen verslag van uit zal brengen.

Ik ben zeer benieuwd of wij als ed2k portals op het net zullen worden verboden, en zal jullie dan ook dagelijks op de hoogte houden van de huidige ontwikkelingen. Een ieder die zich geroepen voelt om hieraan een positieve wending te geven? mail mij !!!! ( webmaster@emule.nl )
--
Marcel

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierbij de aanklacht, die ik trouwens vandaag 26 januari 2004 pas heb ontvangen.

Namens cliente xxx, wend ik mij tot u met het volgende.

Cliente is de distributeur van de onder meer de Lord of the Rings films. Onlangs is gebleken dat op de website www.emule.nl de mogelijkheid wordt geboden aan bezoekers om onder andere deze films down te loaden. Bij het opladen van deze films zijn onrechtmatig verkregen kopieen gebruikt. Uit het whois-register van de Stichting Internet Domeinregistratie blijkt dat u houder is/bent van de domeinnaam emule.nl. U wordt hierbij genoemd als administratief contactpersoon. Het spreekt voor zich dat xxx u en uw onderneming verantwoordelijk houdt voor de (inhoud van de) desbetreffende website.

Naast het gebruik van de Lord of the Rings film bestaat op de website van emule.nl bovendien de mogelijkheid om andere films die door xxx worden gedistributeerd te downloaden. het Gaat hierbij om film zoals genoemd in bijlage A. (ik heb geen bijlage aangetroffen). Ook hiervoor zijn onrechtmatig verkregen kopieen gebruikt.

Onder meer de film Lord of the Rings 3 was op het moment van veremelding op uw site nog niet rechtmatig in het verkeer gebracht, sterker nog, de film was nog niet in Nederland in premiere gegaan. het is evident dat het zonder toestemming plaatsen, laten gebruiken cq. ter downloading aanbieden van een kopie van een film op website een inbreuk maakt op het auteursrecht op de film en ook overigens onrechtmatig is jegens de producent en de distributeur van de desbetreffende film. Voor de goede orde bericht ik u dat cliente en deze de uitdrukkelijke toestemming heeft van de auteursrechthebbenden op de films, om tegen het onrechtmatig handelen op te treden.

Het aanbieden van een download mogelijkheid voor bovengenoemde films is bijzonder schadelijk voor cliente en de producent. Cliente houdt u(w onderneming) aansprakelijk voor deze schade.

Cliente heeft mij verzocht, indien nodig door middel van alle beschikbare gerechtelijke maatregelen, zeker te stellen dat haar rechten worden gerespecteerd. Daaram verzoek ik u, en voor zover nodig sommeer ik u, mij uiterlijk 23 januari 2004 voor 16.00 uur uur schriftelijk te bevestigen:

1.
dat u(w onderneming) de (bestanden van) films waarop xxx de exclusieve distributierechten bezit met onmiddelijke ingang van de website www.emule.nl en eventuele andere websites op uw naam, zult cq. zal verwijderen en verwijderd zult cq. zal houden en zich in de toekomst zult cq. zal onthouden van enig gebruik van deze films in welke vorm dan ook (op de website www.emule.nl enige andere website of medium). Voorst dient u(w onderneming) te bevestigen dut u, voor zover mogelijk, de (bestanden van de) films van xxx zult verwijderen uit de community;

2.
dat u(w onderneming) binnen 5 dagen na heden eventueel onrechtmatig verkregen kopieen van onder punt 1 genoemde films, alsmede alle eventuele nadien door u(w onderneming) of ten behoeve van de website www.emule.nl gemaakte kopieen van deze films ter beschikking zult cq. zal stellen aan xxx en zult cq. zal toezenden aan xxx.

3.
dat u(w onderneming) mij binnen 7 dagen na heden een schriftelijke, en van alle relevante documenten vergezelde, door een registeraccountant opgestelde verklaring zult cq. zal doen toekomen betreffende:

a.
het totaal aantal onrechtmatig verkregen kopieen dat uw onderneming heeft verkregen onverdeeld per film.

b.
een overzicht van het totale aantal keren dat de desbetreffende (bestanden van) films zijn gedownload dan wel zijn aangevraagd, onderverdeeld per film;

c.
het totaal aantal gemaakte kopieen dat u heeft gemaakt van de onrechtmatig verkregen kopie.;

d.
de namen en adresgegevens van de personen cq. onderneming(en) van wie u de onrechtmatige kopieen cq. bestanden heeft verkregen dan wel de namen en adresgegevens van de personen cq. ondernemingen die de desbetreffende xxx films hebben opgeladen.

dat u(w onderneming) bij overtreding van de punten 1 tot en met 3 vrijwillig een boete zult cq. zal verbeuren van 500,- euro per product waarmee in strijd met de toezeggingen wordt gehandeld of-naar keuze van xxx fper download cq. aanvraag van onrechtmatig verkregen films, onverminderd het recht van xxx op schade vergoeding.

5.
dat u(w onderneming) binnen 5 dagen na heden, bij wijze van voorschot op de nog te bepalen schade en de kosten van juridische bijstand, zult cq, zal vergoeden het totaal van 2500,- euro onder vermelding van dossier xxxxxxxx.

Bij het niet volledig en/of niet tijdig nakomen van bovenstaande sommatie acht cliente zich genoodzaakt u(w onderneming) onverwijld en zonder nadere waarschuwing in rechte te betrekken onder voorbehoud van alle rechten.

maandag 26 januari 2004 @ 20:02:09 #4
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16606432
Die aanklacht is totaal kansloos. Het is een koppeling, niets meer, niets minder. Zo'n link kan niet strafbaar zijn. Je schendt namelijk geen auteursrechten.

Gewoon makkelijk imponeren dus.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_16606442
Aardig wat typos in die brief =]
pi_16606445
Das wel kut Dan maar gewoon emule gebruiken.

Wat een chique woorden btw. "down te loaden", "opladen"

pi_16606483
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:02 schreef Geqxon het volgende:
Das wel kut Dan maar gewoon emule gebruiken.

Wat een chique woorden btw. "down te loaden", "opladen"

Is het niet "Neerladen"?
Trots op z'n [url=http://www.bokkelul.com/][b]Bokkelul[/b][/url] en zeer foute reacties
  maandag 26 januari 2004 @ 20:04:43 #8
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16606497
Oh ja, het gaat over A Films. Dat lijkt me duidelijk.

En punt 5 is vooral leuk, "oh ja... op grond waarvan dan?" is de enige juiste repliek.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)[br]"De wil om de mensheid te redden is vrijwel altijd een voorwendsel voor de wil over anderen te regeren." (H.L. Mencken)
pi_16606524
1) is dit wel echt, en geen hoax om snel wat geld te verdienen? (de bedragen zijn wel erg laag) => ff checken bij de betreffende maatschappij

2) totaal kansloos

[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Corani op 26-01-2004 20:07]

Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
  maandag 26 januari 2004 @ 20:05:47 #10
66280 Lintie
As mad as a cow
pi_16606538
Volgens mij kunnen de daar weinig van hard maken.
Daarbij, als emule.nl de link verwijderd staat het bestand nog steeds op het netwerk, dus daar bereiken ze niets mee.
Es 't neet geit dan bokt 't maar
  maandag 26 januari 2004 @ 20:06:15 #11
69393 JB80
Tellende Kraai
pi_16606561
quote:
Cliente is de distributeur van de onder meer de Lord of the Rings films. Onlangs is gebleken dat op de website www.emule.nl de mogelijkheid wordt geboden aan bezoekers om onder andere deze films down te loaden.
Nee hoor. Pertinent onjuist, en dat snappen ze zelf ook wel. Op de website zelf valt er sowieso niets te downloaden.

Wat een lulkoek verhaal.

maandag 26 januari 2004 @ 20:11:00 #12
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16606733
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:06 schreef JB80 het volgende:

[..]

Nee hoor. Pertinent onjuist, en dat snappen ze zelf ook wel. Op de website zelf valt er sowieso niets te downloaden.

Wat een lulkoek verhaal.

Ze willen gewoon emule.nl bang maken zodat ze stoppen met de site.
pi_16607049
Hehe, zolang ze geen bevestiging van ontvangst hebben ontvangen kunnen ze niets maken Je zou net zo goed 30 dagen op vakantie kunnen zijn

Trouwens, kwam het over de post of de mail? Volgens mij moet het gewoon Aangetekend bezorgt worden door PTT post oid. Zodat ze zeker weten dat het aan is gekomen. De beuren hadden het wel weg kunnen gooien ofzo

Ik zou eerst eens navraag doen aan een vriend (die rechten studeert / advocaat is) hoe / wat ze moeten doen om zoiets te verbieten etc.

maandag 26 januari 2004 @ 20:26:00 #14
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16607214
Iemand die reageerde op het forum van nef2k.nl

Over acties tegen nef2k of speurweb, heb ik nog niets vernomen.
Dit zou de zaak nog intersanter maken, immers hieruit zou blijken dat men serieus bezig is.

Verder komt men al, met een te zwak agrument.
Men gaat er al vanuit dat emule.nl, de genoemde bestanden in zijn/haar bezit heeft.
Dit onderstreept men nogmaals onder punt d.
Men heeft naar ik vermoed geen opdracht tot inzage van de server gedaan, waarop emule.nl draaid.
Immers hierop zou men hun aanklacht kunnen bevestigen.
Men vraagt nu naar actie van emule.nl (immers het aanvoeren van het door hun gevraagde, zou hun bewering weer staven.)
Men kan toestemming vragen ("en krijgen") tot inzage van de server inhoud.
Een simpel verzoek met een duidelijk agrument zal een rechter altijd toekennen.
Immers op die manier word duidelijk "bewijs" materiaal verkregen. op een niet onrechtmatige manier.
Men laat (vooralsnog) deze mogelijkheid links liggen.

Verder gaat men er ook vanuit dat word bijgehouden, welke ip adressen welke links dll.
Dit is een onlogiche redenering..
techinich is dit idd mogelijk, echter de ruimte die daarvoor in de database van de server nodig is, is van dien omvang, met de daarbij behorende bandbreedte opgeteld, is qua kosten niet op te brengen.
Men dll namelijks niets, de gebruiker van de link, zal een ander programma wat de uiteindelijke zoekactie in beweging zal zetten. zelf moeten starten. (dit is geen optie in de link, het starten van het benodigde programma, maar een optie in het programma zelf, wat een gebruiker dan wel of niet activeert!!)
Echter dit is geen garantie dat de bedoelde zoekactie, ook daadwerkelijk dat resultaat geeft, van de in de link verwerkte hascode, wat in feite niets meer is dan een route beschrijving, waar men een mogelijk resultaat op zou kunnen vinden.
De link is alleen informatie, zonder software van derden is het een niet bruikbaar product.

pi_16607331
Ik heb het ook op m'n site staan maar nog geen gezeik gehad.

(mijn site is dan ook minder bekend )

pi_16607426
Als ik het zo goed lees is het alleen nog maar een brief waarin ze proberen om een reactie te krijgen waarmee je jezelf in een slechte positie manoevreert. Hier moet je heel voorzichtig op reageren. In ieder geval moet je niet ingaan op hun verzoek om informatie (als ze bewijs willen hebben om je aan te klagen zoeken ze dat zelf maar, dat hoef jij ze niet te geven).

Mogelijke brief terug (zou ik wel door een jurist met verstand van zaken laten doen):

Geachte heer/mevrouw,

26 januari jl. ontving ik uw brief. Daarin beticht u mij op diverse manieren inbreuk te maken op de rechten van uw client, met name haar rechten betreffende de film "Lord of the Rings". Helaas slaat u de plank volledig mis.

Ik heb de door u genoemde films en bestanden niet in mijn bezit, en ook nooit in mijn bezit gehad. Derhalve zijn ze ook nooit van mijn website, www.emule.nl, te downloaden geweest.

Ik neem dan ook aan dat uw brief op een misverstand berust. Mocht u een andere mening zijn toegedaan, dan ontvang ik graag nadere uitleg.

Met vriendelijke groet
je naam

Verder niets erin zetten. Probeer vooral niet uit te leggen wat linken is en andere technische verhalen. Daarmee kun je jezelf alleen maar vastlullen. Laat het initiatief aan hen en kijk maar waarmee ze komen.

Overigens denk ik niet dat je vrijuit gaat, maar de aanpak van degene die de brief verzonden heeft is erg naief. Bedenk wel dat een mogelijke rechter waarschijnlijk even weinig verstand van techniek heeft!

Succes

maandag 26 januari 2004 @ 20:32:20 #17
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16607444
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:29 schreef CasB het volgende:
Ik heb het ook op m'n site staan maar nog geen gezeik gehad.

(mijn site is dan ook minder bekend )

off. mooie site
  maandag 26 januari 2004 @ 20:36:33 #18
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16607585
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:31 schreef BassekeNL het volgende:
Als ik het zo goed lees is het alleen nog maar een brief waarin ze proberen om een reactie te krijgen waarmee je jezelf in een slechte positie manoevreert. Hier moet je heel voorzichtig op reageren. In ieder geval moet je niet ingaan op hun verzoek om informatie (als ze bewijs willen hebben om je aan te klagen zoeken ze dat zelf maar, dat hoef jij ze niet te geven).
Je moet gewoon die maatschappij langs laten komen en dan laten dat op die server geen illegale dingen op staan.
pi_16608082
hle mooie acties van die filmmaatschapij

maar heeft VOLLEDIG geen effect JIJ doet niks verkeerd...
filmmaatschappij

pi_16608207
aangeklaagd

maandag 26 januari 2004 @ 20:53:14 #21
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16608224
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:49 schreef mschol het volgende:
hle mooie acties van die filmmaatschapij

maar heeft VOLLEDIG geen effect JIJ doet niks verkeerd...
filmmaatschappij

hahaha
  maandag 26 januari 2004 @ 20:53:50 #22
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16608245
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:52 schreef moz het volgende:
aangeklaagd

owja, sorry......
pi_16617215
Niets van deze brief aantrekken, zolang ze niet met een dagvaarding komen, deze moet persoonlijk overhandigd worden door een gerechtdeurwaarder, hoef je je nog geen zorgen te maken, ze kunnen je tot dan niets maken.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 08:21:11 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16617607
Lang leve P2P
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16618228
Enige gevaar is dat je een rechter(mocht het zover komen) treft die geen verstand van zaken heeft.

Je kunt het dan misschien met de volgende situatie vergelijken:

Persoon A deelt gratis illegale films uit. Jij zegt C(emule dus) tegen persoon B dat A films uitdeelt, en B gaat er eentje halen. Dan is C niet strafbaar.

'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')