quote:Bij de Bierkoning in Amsterdam...
Op maandag 26 januari 2004 01:08 schreef beelz het volgende:
Ik heb voor mijn verjaardag van een vriend van me een flesje Belzebuth gekregen omdat hij weet dat ik een bierliefhebber ben.
Ik had het flesje nog niet leeggedronken omdat het een zwaar bier is (13%) en die zijn me meestal echt te zoet om bier te mogen heten in mijn optiek (zoals Kanon van Grolsch)
Maar omdat ik geen zin had om naar de schuur te lopen heb ik toch de gok genomen en het flesje geopend. Met een vloeiende beweging bracht ik de fles naarm ijn neus. Ik rook aan het bier. Het rook behorlijk zoet en heel even had ik de neiging om het flesje leeg te gieten in de gootsteen. Maar toch nam ik de gok. Ik nam een slok. En tot mijn verassing is het een heel prettig biertje. Wel zoetig maar niet vervelend zoet.
Zijn er meer mensen die dit biertje kennen of soortgelijke bieren? (Dus zoet maar niet te) Ik vind dit behoorlijk goed te drinken en voor af en toe een sterk biertje ben ik wel te vinden
Waar kan ik trouwens Belzebuth kopen? Bij Gall en Gall heb ik hem nog nooit gezien.
quote:hmmm ja thnx
Op maandag 26 januari 2004 01:15 schreef Chup het volgende:[..]
Bij de Bierkoning in Amsterdam...
khad er misschien bij moeten zetten dat ik in Zwolle woon dus het liefst omgeving Zwolle
[Dit bericht is gewijzigd door beelz op 26-01-2004 01:20]
quote:Misschien kunnen ze het gewoon voor je bestellen in de lokale slijterij?
Op maandag 26 januari 2004 01:16 schreef beelz het volgende:[..]
hmmm ja thnx
[sub]khad er misschien bij moeten zetten dat ik in Zwolle woon dus het liefst omgeving Zwolle{/sub]
quote:Zeg dat dan gelijk! Woon ik ook. www.burgbieren.nl ze brouwen de biertjes in Ermelo. Half uurtje waterfietsen.
Op maandag 26 januari 2004 01:16 schreef beelz het volgende:[..]
hmmm ja thnx
[sub]khad er misschien bij moeten zetten dat ik in Zwolle woon dus het liefst omgeving Zwolle{/sub]
quote:ja ik zat al te kijken
Op maandag 26 januari 2004 01:19 schreef navvy het volgende:[..]
Zeg dat dan gelijk! Woon ik ook. www.burgbieren.nl ze brouwen de biertjes in Ermelo. Half uurtje waterfietsen.
quote:kheb trouwes nog een biertje gekregen van diezelfde vriend (iets met een kabout... chouffe ofzo... denk dattik zie zo ook openen ga
Op maandag 26 januari 2004 01:21 schreef beelz het volgende:[..]
ja ik zat al te kijken
lijkt me sowieso een mooi winkeltje om eens langs te gaan en Ermelo is dichtbij gloofik.
Thnx (en ook leuk om een mede-Zwollenaar te zien)
quote:Ik proost met u mee met een simpel half litertje heineken
Op maandag 26 januari 2004 01:22 schreef beelz het volgende:[..]
kheb trouwes nog een biertje gekregen van diezelfde vriend (iets met een kabout... chouffe ofzo... denk dattik zie zo ook openen ga
)
quote:Ben zelf niet zo'n Heineken drinker, heb liever een flesje Hertog Jan of Palm (ook bijzonder als er niets te vieren is.... bij een wedstrijd van FC Zwolle ofzo
Op maandag 26 januari 2004 01:24 schreef navvy het volgende:[..]
Ik proost met u mee met een simpel half litertje heineken
quote:Als oma's euroshoppertje koud is .............is het nog te verteren. Maarre in Ermelo ga ik zo'n doe het zelfpakketje halen. Wil wel s zelf bier brouwen in de schuur.
Op maandag 26 januari 2004 01:28 schreef beelz het volgende:[..]
Ben zelf niet zo'n Heineken drinker, heb liever een flesje Hertog Jan of Palm (ook bijzonder als er niets te vieren is.... bij een wedstrijd van FC Zwolle ofzo
) maar Heineken is prima te drinken opzich.
Beter dan die meuk die ik bij mijn oma krijg (euroshopper halve liter blikken
wat wil je drinken jongen?
-doe maar een biertje oma
[oma zet me een blik Euroshopper neer]
-oma ik zei toch bier......
quote:Probeer eens een Achel.
Op maandag 26 januari 2004 01:28 schreef beelz het volgende:[..]
Ben zelf niet zo'n Heineken drinker, heb liever een flesje Hertog Jan of Palm (ook bijzonder als er niets te vieren is.... bij een wedstrijd van FC Zwolle ofzo
) maar Heineken is prima te drinken opzich.
Beter dan die meuk die ik bij mijn oma krijg (euroshopper halve liter blikken
wat wil je drinken jongen?
-doe maar een biertje oma
[oma zet me een blik Euroshopper neer]
-oma ik zei toch bier......
ow en Duchesse de Bourgogne niet vergeten
quote:zelf bier brouwen is erg leuk!
Op maandag 26 januari 2004 01:33 schreef navvy het volgende:[..]
Als oma's euroshoppertje koud is .............is het nog te verteren. Maarre in Ermelo ga ik zo'n doe het zelfpakketje halen. Wil wel s zelf bier brouwen in de schuur.
quote:Ik had het er toevallig vandaag nog over met mn vriendin, we gaan brouwen!! Ik leen dat boek wel 's van je.........als dat kan natuurlijk.
Op maandag 26 januari 2004 01:40 schreef beelz het volgende:[..]
zelf bier brouwen is erg leuk!
heb zo'n boek over hoe je dat moet doen zonder doe het zelf pakket. Heb bij die paketten altijd het gevoel van "alleen water toevoegen" Misschien is dat boek lezen een leuk idee voor je? Zal het ISBN nummer eens opzoeken als je wil. Heb er ook 1 over zelf sterke drank stoken maar dat ging bij mij niet zo goed... had toen drank van echt veel te sterkOpzich wel humor maar of het wel goede alcohol was vraag ik me af... (die ene die je niet blind maakt.. haal methanol en ethanol altijd door elkaar)
quote:ja hoor hij is ook best te lenen als je wil
Op maandag 26 januari 2004 01:45 schreef navvy het volgende:[..]
Ik had het er toevallig vandaag nog over met mn vriendin, we gaan brouwen!! Ik leen dat boek wel 's van je.........als dat kan natuurlijk.
ik open nu net dat andere biertje. Hij heet Mc Chouffe.
Brune d'Ardenne. 8,5% alc. 0,75 liter.
en kheb net de eerste slok genomen en dit is een heel lekker biertje! Ook zoet maar net iets beter te drinken dan Belzebuth...
quote:Klinkt weer lekker
Op maandag 26 januari 2004 01:51 schreef beelz het volgende:[..]
ja hoor hij is ook best te lenen als je wil
ik open nu net dat andere biertje. Hij heet Mc Chouffe.
Brune d'Ardenne. 8,5% alc. 0,75 liter.en kheb net de eerste slok genomen en dit is een heel lekker biertje! Ook zoet maar net iets beter te drinken dan Belzebuth...
quote:Ja ik wil wel delen hoor das geen probleem
Op maandag 26 januari 2004 01:56 schreef navvy het volgende:[..]
Klinkt weer lekker
Volgende keer delen met je medemens al die biertjes!
quote:Nodig me eens uit op een nutteloze zondagnacht terwijl ik al biersmachtend tennis zit te kijken. En iedereen die ik ken slaap toch al om te gaan werken morgen
Op maandag 26 januari 2004 02:03 schreef beelz het volgende:[..]
Ja ik wil wel delen hoor das geen probleem
Ik dacht alleen dat iedereen rond deze tijd al in bed zou liggen die ik ken en ik geloof niet dat wij elkaar kennen dus ik had jou niet uit kunnen nodigen
quote:Lijkt me leuk... wat doe je volgende week?
Op maandag 26 januari 2004 02:11 schreef navvy het volgende:[..]
Nodig me eens uit op een nutteloze zondagnacht terwijl ik al biersmachtend tennis zit te kijken. En iedereen die ik ken slaap toch al om te gaan werken morgen
quote:Nutteloos bier drinken
Op maandag 26 januari 2004 02:26 schreef beelz het volgende:[..]
Lijkt me leuk... wat doe je volgende week?
quote:Nutteloos bier drinken met jou
Op maandag 26 januari 2004 02:32 schreef navvy het volgende:[..]
Nutteloos bier drinken
En jij?
quote:Strak plan, welke buurt woon je trouwens?..........kan ik alvast taxi bestellen
Op maandag 26 januari 2004 02:33 schreef beelz het volgende:[..]
Nutteloos bier drinken met jou
Als je samen nutteloos bier drinkt is het niet nutteloos meer trouwens...
quote:Zwolle zuid (gloof dat het bij gerenbroek hoort maar kweenie zeker... iig achter industrieterein Marslanden dichtbij boerderij de Oude Mars bj het Marsbos... wow ik snap ineens de naam van het bos... LOL )
Op maandag 26 januari 2004 02:34 schreef navvy het volgende:[..]
Strak plan, welke buurt woon je trouwens?..........kan ik alvast taxi bestellen
quote:Dan wordt't de Belgische Keizer aan de Melkmarkt dan, genoeg speciale biertjes.
Op maandag 26 januari 2004 03:07 schreef beelz het volgende:[..]
Zwolle zuid (gloof dat het bij gerenbroek hoort maar kweenie zeker... iig achter industrieterein Marslanden dichtbij boerderij de Oude Mars bj het Marsbos... wow ik snap ineens de naam van het bos... LOL )
quote:Hmnmm het zal wel aan het bier liggen denkik maar waarom ken ik dat op dit moment niet?
Op maandag 26 januari 2004 03:19 schreef navvy het volgende:[..]
Dan wordt't de Belgische Keizer aan de Melkmarkt dan, genoeg speciale biertjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |