abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 00:57:12 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16584493
Mijn vriend en ik zijn het er allebij over eens dat als wij kinderen krijgen ik Full-time moeder wordt.
Maar veel mensen vinden mij dan niet genoeg geëmancipeerd of zelfs lui.
Terwijl ik zoiets heb van waarom werken om mijn kind door een ander te laten opvoeden.
Nu heb ik het natuurlijk niet over de moeders die een paar uur in de week bijwerken maar over de moeders die full-time werken en hun kind naar een opvang brengen, het kind s'avonds gaan ophalen een uurtje spelen en dan op bed leggen.
Wat is jullie mening hierover?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_16584560
Ik ben het helemaal met je eens.

Ik vind dat je zelf je kinderen moet opvoeden, en niet iemand anders.
Dan je je kind voor een paar uurtjes eens naar een dagverblijf of iets dergelijks brengt oke, maar niet iedere dag en dan de hele dag lang.

't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  maandag 26 januari 2004 @ 01:03:55 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16584619
inderdaad, voor een paar uurtjes is zelf goed voor de sociale ontwikkeling van het kind, maar niet voor hele dagen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Milf maandag 26 januari 2004 @ 01:04:07 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16584623
als wij later kinderen mogen krijgen dan blijf ik wel werken.... zoals nu.
dan werk ik 4 dagen in de week en dan de zaterdag erbij.
dus heb ik twee dagen doordeweeks waarop ik voor mij eigen kindje zou kunnen zorgen. de zaterdag is mijn vriend thuis.
dan heb ik nog drie dagen om op te vangen en daar zie ik geen problemen in. het liefste zou ik een oppasmoeder vinden zodat mijn kinderen lekker kunnen spelen
maar ook vriendinnen die kinderen dan zouden hebben kunnen oppassen. bijvoorbeeld zij op de dagen dat ik werk en ik op de dagen dat zij werken

ik zou niet graag mijn kindje zoveel dagen naar een creche willen brengen

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 26 januari 2004 @ 01:04:08 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_16584625
Ik merk wel dat huisvrouw/moeder zijn als iets negatiefs gezien wordt. Alsof je daar door een mannelijk figuur door gedwongen wordt of alsof je niet intelligent genoeg bent om als vrouw een baan te vinden. Terwijl er (hopelijk) nog genoeg vrouwen zijn die bewust ervoor kiezen.

Opvoedkundig gezien: ik vind dat iedere ouder dat voor zichzelf moet beslissen. Er is niet één goede manier om je kind op te voeden. Ik ken genoeg hardwerkende ouders die hun kind prima opvoeden en ook genoeg fulltime ouders die er niks van bakken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat kinderen vandaag de dag niet genoeg opgevoed worden - ma of pa is aan het werk of boodschappen doen of heeft visite en de kinderen worden maar op straat gegooid. En dat leidt bij kinderen meestal tot minder goede dingen...

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 26 januari 2004 @ 01:05:33 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16584650
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:04 schreef twiFight het volgende:
Ik merk wel dat huisvrouw/moeder zijn als iets negatiefs gezien wordt. Alsof je daar door een mannelijk figuur door gedwongen wordt of alsof je niet intelligent genoeg bent om als vrouw een baan te vinden. Terwijl er (hopelijk) nog genoeg vrouwen zijn die bewust ervoor kiezen.

Opvoedkundig gezien: ik vind dat iedere ouder dat voor zichzelf moet beslissen. Er is niet één goede manier om je kind op te voeden. Ik ken genoeg hardwerkende ouders die hun kind prima opvoeden en ook genoeg fulltime ouders die er niks van bakken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat kinderen vandaag de dag niet genoeg opgevoed worden - ma of pa is aan het werk of boodschappen doen of heeft visite en de kinderen worden maar op straat gegooid. En dat leidt bij kinderen meestal tot minder goede dingen...

Echte sleutelkinderen dus.
pi_16584652
allebij
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 26 januari 2004 @ 01:06:24 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16584673
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:04 schreef nikky het volgende:
dus heb ik twee dagen doordeweeks waarop ik voor mij eigen kindje zou kunnen zorgen. de zaterdag is mijn vriend thuis.
dan heb ik nog drie dagen om op te vangen en daar zie ik geen problemen in. het liefste zou ik een oppasmoeder vinden zodat mijn kinderen lekker kunnen spelen
maar ook vriendinnen die kinderen dan zouden hebben kunnen oppassen. bijvoorbeeld zij op de dagen dat ik werk en ik op de dagen dat zij werken

Dat is jouw keuze en dat respecteer ik helemaal, maar ik moet er niet aan denken mijn kind maar 2 hele dagen te zien.
  maandag 26 januari 2004 @ 01:07:13 #9
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_16584688
Ik neem aan dat je vriend genoeg verdiend om jullie 3 (excl. slangen) te onderhouden. Zo ja.....dan moet je je niks van opmerkingen buitenaf aantrekken.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  Milf maandag 26 januari 2004 @ 01:07:51 #10
16000 nikky
pi_16584697
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is jouw keuze en dat respecteer ik helemaal, maar ik moet er niet aan denken mijn kind maar 2 hele dagen te zien.

2? drie dus en waarom zou ik ze niet zoveel zien? je bent ook wel eens vaker vrij je hebt vakanties en nog veel meer

en je ziet ze toch ook smorgens?

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-01-2004 01:08]

Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_16584699
huisvrouwen zijn alleen zo vaak zonder ambitie, verder als ze geen (jonge) kinderen meer hebben om op te voeden, hebben ze echt niks meer te doen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 26 januari 2004 @ 01:10:13 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16584737
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:08 schreef WeirdMicky het volgende:
huisvrouwen zijn alleen zo vaak zonder ambitie, verder als ze geen (jonge) kinderen meer hebben om op te voeden, hebben ze echt niks meer te doen
Dat is onzin, mijn ambitie is om mijn kinderen gezond mogenlijk, zowel geestelijk als lichamelijk, op te voeden.
En daarnaast een reptielenopvang te houden, als de kinderen op school zitten heb ik daar tijd zat voor.
pi_16584778
quote:

Jij bent het al helemaal traditioneel aan het invullen.
Jij lost het op.

*zucht* Is er dan echt niets veranderd.

Waarom vinden vrouwen altijd dat 'zij' de oplossingen moeten vinden voor de opvang van de kinderen (die nog moeten komen?)
Waarom zeggen nog steeds vrouwen dat als zij werken dat "de vader oppast"

De term alleen al...

pi_16584854
quote:
"mogen krijgen"?

Moet je soms eerst toestemming vragen aan je ouders ofzo?

Milf maandag 26 januari 2004 @ 01:17:01 #15
16000 nikky
pi_16584864
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

"mogen krijgen"?

Moet je soms eerst toestemming vragen aan je ouders ofzo?

je neemt geen kinderen... je krijgt ze. het is nog altijd niet vanzelfsprekend dat je kinderen krijgt
pi_16584868
Ik hoop dat je dan een rijke vent mag ontmoeten.

Zo gemakkelijk gaat het namelijk niet meer.
Alles is zo duur geworden, dat als je iets wilt in je leven qua luxe dan zullen jullie allebei moeten gaan werken.
Ik heb de eerste 2 jaar van mijn kindje zijn leven ook thuis met hem gezeten, tegen armoe aan.
Was een gezellige tijd, maar geen centjes!

Afijn ik ben dus thuis gebleven.

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 26 januari 2004 @ 01:17:32 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16584871
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:12 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Jij lost het op.

Waarom vinden vrouwen altijd dat 'zij' de oplossingen moeten vinden voor de opvang van de kinderen (die nog moeten komen?)

De term alleen al...

Omdat een man nu eenmaal beter verdient als een vrouw, daar ben ik het ook niet mee eens maar het is wel een feit.
Ik denk dat mijn vriend heel graag full-time vader zou willen zijn, maar de financién zijn toch meer voor zijn rekening aangezien hij een hele goede baan heeft.
Zou de vrouw een betere baan hebben en de vader Full-time vader willen zijn dan vind ik het ook goed, zolang een van de ouders maar de verantwoordelijkheid voor hun kinderen neemt.
pi_16584896
Eens
Als ouders zijnde moet je je kinderen opvoeden, niet de oma of de oppas. Dus als je huismoeder word is het in veel opzichten positief voor je kind.
  maandag 26 januari 2004 @ 01:18:44 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16584900
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef Oblivion het volgende:
Ik hoop dat je dan een rijke vent mag ontmoeten.

Zo gemakkelijk gaat het namelijk niet meer.
Alles is zo duur geworden, dat als je iets wilt in je leven qua luxe dan zullen jullie allebei moeten gaan werken.
Ik heb de eerste 2 jaar van mijn kindje zijn leven ook thuis met hem gezeten, tegen armoe aan.
Was een gezellige tijd, maar geen centjes!

Afijn ik ben dus thuis gebleven.

En daar heb ik nou respect voor, ondanks dat het moeilijk was toch voor jullie kind zorgen.
  Milf maandag 26 januari 2004 @ 01:18:57 #20
16000 nikky
pi_16584906
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:12 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Jij lost het op.

De term alleen al...

omdat ik niet zoveel wil werken
en die afspraak met mijn vriendinnen is ooit als grap bedoeld geweest maar nu dat er al twee van mij kinderen hebben is het toch serieuzer geworden

en mijn vriend past niet op op zaterdag.... hij heeft ze gwoon en gaat leuke dingen doen enzo o ja en opvoeden natuurlijk

maandag 26 januari 2004 @ 01:20:44 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16584954
Even ter uitleg, mijn moeder was een alleenstaande moeder met 2 kinderen, ondanks dat was ze er altijd voor ons.
Als ik moest kiezen tussen meer geld of mijn moeder thuis dan ga ik voor het laatste.
pi_16584955
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef nikky het volgende:

[..]

je neemt geen kinderen... je krijgt ze. het is nog altijd niet vanzelfsprekend dat je kinderen krijgt

oooh, op die fiets
pi_16584999
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:08 schreef WeirdMicky het volgende:
juist, en daarom is t zo belangrijk dat je een paar, of halve dagen onder de mensen komt.
en je verdient er ook nog iets mee, dit klinkt zeer neerbuigend, maar je moet kiezen
wie ze baart mag ze houden. en er voor zorgen.
al is t de opvang regelen.

maar dat is nog steeds zo.
maar blijf geen 24/7 thuis,
ja raakt alleen maar in een isolement, afgestompt, niks waard.
behalve voor je gezin, en huishoudster voor je man

en kinderen worden er echt niet triest als ze een paar dagen ergens anders zijn, ze leren er van, ieder gezin is anders.
kies ook voor jezelf, aan een doode huismus heeft niemand iets aan

De Puta Madre
pi_16585001
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef snakelady het volgende:

Omdat een man nu eenmaal beter verdient als een vrouw, daar ben ik het ook niet mee eens maar het is wel een feit.
Ik denk dat mijn vriend heel graag full-time vader zou willen zijn, maar de financién zijn toch meer voor zijn rekening aangezien hij een hele goede baan heeft.
Zou de vrouw een betere baan hebben en de vader Full-time vader willen zijn dan vind ik het ook goed, zolang een van de ouders maar de verantwoordelijkheid voor hun kinderen neemt.

Het wordt pas (financieël)lastig als je kinderen naar het voortgezet onderwijs gaat hoor

Je bent allebei verantwoordelijk voor je kinderen inderdaad.
Maar verdeel dat. Vaders moeten net zo goed in willen leveren qua baan als moeders.
Je wilt allebei kinderen toch?

Milf maandag 26 januari 2004 @ 01:22:58 #25
16000 nikky
pi_16585004
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:20 schreef snakelady het volgende:
Even ter uitleg, mijn moeder was een alleenstaande moeder met 2 kinderen, ondanks dat was ze er altijd voor ons.
Als ik moest kiezen tussen meer geld of mijn moeder thuis dan ga ik voor het laatste.
ja maar ik denk dat als ik helemaal thuis zou blijven of mijn vriend dat er dan geen ene cent zou zijn... ook niet voor kleding e.d. en ook niet voor uitstapjes naar de dierentuin
en ik zou niet weten waarom het een ramp is om naar bv een oppasmoeder te moeten.... ze leren daar ook sociale vaardigheden zoals met andere kinderen spelen en samen delen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')