Ik vind dat je zelf je kinderen moet opvoeden, en niet iemand anders.
Dan je je kind voor een paar uurtjes eens naar een dagverblijf of iets dergelijks brengt oke, maar niet iedere dag en dan de hele dag lang.
ik zou niet graag mijn kindje zoveel dagen naar een creche willen brengen
Opvoedkundig gezien: ik vind dat iedere ouder dat voor zichzelf moet beslissen. Er is niet één goede manier om je kind op te voeden. Ik ken genoeg hardwerkende ouders die hun kind prima opvoeden en ook genoeg fulltime ouders die er niks van bakken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat kinderen vandaag de dag niet genoeg opgevoed worden - ma of pa is aan het werk of boodschappen doen of heeft visite en de kinderen worden maar op straat gegooid. En dat leidt bij kinderen meestal tot minder goede dingen...
quote:Echte sleutelkinderen dus.
Op maandag 26 januari 2004 01:04 schreef twiFight het volgende:
Ik merk wel dat huisvrouw/moeder zijn als iets negatiefs gezien wordt. Alsof je daar door een mannelijk figuur door gedwongen wordt of alsof je niet intelligent genoeg bent om als vrouw een baan te vinden. Terwijl er (hopelijk) nog genoeg vrouwen zijn die bewust ervoor kiezen.Opvoedkundig gezien: ik vind dat iedere ouder dat voor zichzelf moet beslissen. Er is niet één goede manier om je kind op te voeden. Ik ken genoeg hardwerkende ouders die hun kind prima opvoeden en ook genoeg fulltime ouders die er niks van bakken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat kinderen vandaag de dag niet genoeg opgevoed worden - ma of pa is aan het werk of boodschappen doen of heeft visite en de kinderen worden maar op straat gegooid. En dat leidt bij kinderen meestal tot minder goede dingen...
quote:Dat is jouw keuze en dat respecteer ik helemaal, maar ik moet er niet aan denken mijn kind maar 2 hele dagen te zien.
Op maandag 26 januari 2004 01:04 schreef nikky het volgende:
als wij later kinderen mogen krijgen dan blijf ik wel werken.... zoals nu.
dan werk ik 4 dagen in de week en dan de zaterdag erbij.
dus heb ik twee dagen doordeweeks waarop ik voor mij eigen kindje zou kunnen zorgen. de zaterdag is mijn vriend thuis.
dan heb ik nog drie dagen om op te vangen en daar zie ik geen problemen in. het liefste zou ik een oppasmoeder vinden zodat mijn kinderen lekker kunnen spelen
maar ook vriendinnen die kinderen dan zouden hebben kunnen oppassen. bijvoorbeeld zij op de dagen dat ik werk en ik op de dagen dat zij werkenik zou niet graag mijn kindje zoveel dagen naar een creche willen brengen
quote:2? drie dus en waarom zou ik ze niet zoveel zien? je bent ook wel eens vaker vrij je hebt vakanties en nog veel meer
Op maandag 26 januari 2004 01:06 schreef snakelady het volgende:[..]
Dat is jouw keuze en dat respecteer ik helemaal, maar ik moet er niet aan denken mijn kind maar 2 hele dagen te zien.
en je ziet ze toch ook smorgens?
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-01-2004 01:08]
quote:Dat is onzin, mijn ambitie is om mijn kinderen gezond mogenlijk, zowel geestelijk als lichamelijk, op te voeden.
Op maandag 26 januari 2004 01:08 schreef WeirdMicky het volgende:
huisvrouwen zijn alleen zo vaak zonder ambitie, verder als ze geen (jonge) kinderen meer hebben om op te voeden, hebben ze echt niks meer te doen
quote:Jij bent het al helemaal traditioneel aan het invullen.
dan werk ik 4 dagen in de week en dan de zaterdag erbij.
dus heb ik twee dagen doordeweeks waarop ik voor mij eigen kindje zou kunnen zorgen. de zaterdag is mijn vriend thuis.
dan heb ik nog drie dagen om op te vangen en daar zie ik geen problemen in. het liefste zou ik een oppasmoeder vinden zodat mijn kinderen lekker kunnen spelen
maar ook vriendinnen die kinderen dan zouden hebben kunnen oppassen. bijvoorbeeld zij op de dagen dat ik werk en ik op de dagen dat zij werkenik zou niet graag mijn kindje zoveel dagen naar een creche willen brengen
*zucht* Is er dan echt niets veranderd.
Waarom vinden vrouwen altijd dat 'zij' de oplossingen moeten vinden voor de opvang van de kinderen (die nog moeten komen?)
Waarom zeggen nog steeds vrouwen dat als zij werken dat "de vader oppast"
De term alleen al...
quote:"mogen krijgen"?
Moet je soms eerst toestemming vragen aan je ouders ofzo?
quote:je neemt geen kinderen... je krijgt ze. het is nog altijd niet vanzelfsprekend dat je kinderen krijgt
Op maandag 26 januari 2004 01:16 schreef Refragmental het volgende:[..]
"mogen krijgen"?
Moet je soms eerst toestemming vragen aan je ouders ofzo?
Zo gemakkelijk gaat het namelijk niet meer.
Alles is zo duur geworden, dat als je iets wilt in je leven qua luxe dan zullen jullie allebei moeten gaan werken.
Ik heb de eerste 2 jaar van mijn kindje zijn leven ook thuis met hem gezeten, tegen armoe aan.
Was een gezellige tijd, maar geen centjes!
Afijn ik ben dus thuis gebleven.
quote:Omdat een man nu eenmaal beter verdient als een vrouw, daar ben ik het ook niet mee eens maar het is wel een feit.
Op maandag 26 januari 2004 01:12 schreef Bluezz het volgende:[..]
Jij bent het al helemaal traditioneel aan het invullen.
Jij lost het op.*zucht* Is er dan echt niets veranderd.
Waarom vinden vrouwen altijd dat 'zij' de oplossingen moeten vinden voor de opvang van de kinderen (die nog moeten komen?)
Waarom zeggen nog steeds vrouwen dat als zij werken dat "de vader oppast"De term alleen al...
quote:En daar heb ik nou respect voor, ondanks dat het moeilijk was toch voor jullie kind zorgen.
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef Oblivion het volgende:
Ik hoop dat je dan een rijke vent mag ontmoeten.Zo gemakkelijk gaat het namelijk niet meer.
Alles is zo duur geworden, dat als je iets wilt in je leven qua luxe dan zullen jullie allebei moeten gaan werken.
Ik heb de eerste 2 jaar van mijn kindje zijn leven ook thuis met hem gezeten, tegen armoe aan.
Was een gezellige tijd, maar geen centjes!![]()
Afijn ik ben dus thuis gebleven.
quote:omdat ik niet zoveel wil werken
Op maandag 26 januari 2004 01:12 schreef Bluezz het volgende:[..]
Jij bent het al helemaal traditioneel aan het invullen.
Jij lost het op.*zucht* Is er dan echt niets veranderd.
Waarom zeggen nog steeds vrouwen dat als zij werken dat "de vader oppast"De term alleen al...
en mijn vriend past niet op op zaterdag.... hij heeft ze gwoon en gaat leuke dingen doen enzo
o ja en opvoeden natuurlijk
quote:oooh, op die fiets
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef nikky het volgende:[..]
je neemt geen kinderen... je krijgt ze. het is nog altijd niet vanzelfsprekend dat je kinderen krijgt
quote:juist, en daarom is t zo belangrijk dat je een paar, of halve dagen onder de mensen komt.
Op maandag 26 januari 2004 01:08 schreef WeirdMicky het volgende:
huisvrouwen zijn alleen zo vaak zonder ambitie, verder als ze geen (jonge) kinderen meer hebben om op te voeden, hebben ze echt niks meer te doen
maar dat is nog steeds zo.
maar blijf geen 24/7 thuis,
ja raakt alleen maar in een isolement, afgestompt, niks waard.
behalve voor je gezin, en huishoudster voor je man
en kinderen worden er echt niet triest als ze een paar dagen ergens anders zijn, ze leren er van, ieder gezin is anders.
kies ook voor jezelf, aan een doode huismus heeft niemand iets aan
quote:Het wordt pas (financieël)lastig als je kinderen naar het voortgezet onderwijs gaat hoor
Op maandag 26 januari 2004 01:17 schreef snakelady het volgende:Omdat een man nu eenmaal beter verdient als een vrouw, daar ben ik het ook niet mee eens maar het is wel een feit.
Ik denk dat mijn vriend heel graag full-time vader zou willen zijn, maar de financién zijn toch meer voor zijn rekening aangezien hij een hele goede baan heeft.
Zou de vrouw een betere baan hebben en de vader Full-time vader willen zijn dan vind ik het ook goed, zolang een van de ouders maar de verantwoordelijkheid voor hun kinderen neemt.
Je bent allebei verantwoordelijk voor je kinderen inderdaad.
Maar verdeel dat. Vaders moeten net zo goed in willen leveren qua baan als moeders.
Je wilt allebei kinderen toch?
quote:ja maar ik denk dat als ik helemaal thuis zou blijven of mijn vriend dat er dan geen ene cent zou zijn... ook niet voor kleding e.d. en ook niet voor uitstapjes naar de dierentuin
Op maandag 26 januari 2004 01:20 schreef snakelady het volgende:
Even ter uitleg, mijn moeder was een alleenstaande moeder met 2 kinderen, ondanks dat was ze er altijd voor ons.
Als ik moest kiezen tussen meer geld of mijn moeder thuis dan ga ik voor het laatste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |