abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2004 @ 23:05:10 #101
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16581347
Slaapse
  maandag 26 januari 2004 @ 02:47:27 #102
72662 jbedankt
Ride to live Live to ride
pi_16586565
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:32 schreef PatrickM het volgende:
Ik dacht hier een clubje te vinden waar elkaars motorkeuze werd gerespecteerd... maar kennelijk telt hier alleen sport en supersport...

En hoe dan ook, die Yamaha FJR1300 blijft een toermotor...
Ketting heb ik hersteld in het verhaaltje, alhoewel ik primaire overbrenging nog steeds een beetje vaag vind, maar ja... BMW K1100LT heeft een dwarsgeplaatste 4 in lijn blok waardoor de krukas bijna direct op de cardan kan worden aangesloten... (primaire overbrenging door assen/tandwielen) net wat handiger en krijg je minder snel ellende mee dan ketting (maar dat is pas na een kilometertje of 100.000)

En ervaren jongens? Waar...? De enige ervaren persoon die hier rond huppelt is Patrick281 (vandaar dat ik zijn mening vele malen zwaarder doe laten wegen dan die van jou..., jij komt zelf tenslotte ook pas net kijken )

Maar ik vrees dat jullie mij op deze manier niet meer zien op een meet...

Ik rij dus al 32 jaar motor,ben begonnen op een Jawa 250,en ja ik ben in jullie ogen een ouwe lul.
Ik rij nu een Goldwing 1500 met veel plezier (zo'n 20000 per jaar)maar wat ik op dit topic lees zijn er of mensen die hun rijbewijs nog moeten halen of het pas een paar jaar hebben.
Ook wordt er een beetje fnuikend gedaan over mensen die een chopper of een toermotor hebben.
Ik vind dat iedereen die motor rijdt geniet van de vrijheid die je fiets geeftof je nou 225 rijdt of 110.
Wat ik dus wil zeggen is dat je iedereen gewoon zijn eigen keuze moet laten maken.
That's the spirit of the true biker.
B.t.w.ik zwaai naar iedere motorrijder, toer ,sport of race.

[Dit bericht is gewijzigd door jbedankt op 26-01-2004 03:10]

I don't like mondays
pi_16587207
quote:
Op maandag 26 januari 2004 02:47 schreef jbedankt het volgende:

[..]

Ik rij dus al 32 jaar motor,ben begonnen op een Jawa 250,en ja ik ben in jullie ogen een ouwe lul.
Ik rij nu een Goldwing 1500 met veel plezier (zo'n 20000 per jaar)maar wat ik op dit topic lees zijn er of mensen die hun rijbewijs nog moeten halen of het pas een paar jaar hebben.
Ook wordt er een beetje fnuikend gedaan over mensen die een chopper of een toermotor hebben.
Ik vind dat iedereen die motor rijdt geniet van de vrijheid die je fiets geeftof je nou 225 rijdt of 110.
Wat ik dus wil zeggen is dat je iedereen gewoon zijn eigen keuze moet laten maken.

hehe, nog eentje die het snapt

btw, heb mijn A-rijbewijs ook pas net, maar ik heb nou eenmaal geen behoefte aan een sport/supersport en zo plat mogelijk door de bocht en knee-downen, wheelies, stoppies etc...
En ik heb ouders die me sponseren (lees geld voorschieten) zodat ik een BMW K1100LT kan kopen in mei
Laat mij dan maar lekker een jonge ouwe lul zijn

pi_16587387
quote:
Op maandag 26 januari 2004 02:47 schreef jbedankt het volgende:

[..]

tot nu wilde ik me er niet mee bemoeien, maar nu voel ik de drang om toch me zegje te zeggen:

wat heeft het ermee te maken dat wij geen 32 jaar op een motor rijden? He-le-maal niets! Er wordt hier om een mening gevraagd; de keuze tussen een bandit en een bmw. Feit is dat bmw een ouwellullen imago heeft en dat is niet geheel onterecht gezien de gemiddelde bmw-rijder. Het is onzin dat dat niet gezegd mag worden!

Bij elke mening die er is gegeven wordt duidelijk vermeld: ' maarja, dat is mijn mening. Doe wat je wilt', oid!

'Iedereen zijn eigen keuze maken', alsof dat hier niet wordt toegelaten; er worden alleen adviezen gegeven. Dus houd je preek aub voor je, want je maakt van een mug een olifant.

Tot slot zwaai ik ook naar elke motorrijder, incl bmw-rijders

maandag 26 januari 2004 @ 11:22:06 #105
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16590372
Juist.. worden alleen adviezen gegeven en als grapje word BMW een beetje zwart gemaakt... sommige nemen dat serieus, andere niet

Ga het nu voor de 3e keer zeggen: Gewoon kopen die BMW, genieten en vooral niet naar ons luisteren

maandag 26 januari 2004 @ 11:25:13 #106
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
  maandag 26 januari 2004 @ 11:27:32 #107
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_16590500
One_Punch_Mickey, ben ff weg geweest en zie dat je nu bezig bent met een FZR. Die RGV die hier staat zit boven je budget vrees ik, hij vraagt er 2500 euro voor.
Toch denk ik niet dat je daar op uitgekeken raakt. Ik begon met een RS 250 en die heb ik ook nog steeds, al rij ik daar veel minder op nu ik ook een RSV heb, maar hij verveelt echt niet.
  maandag 26 januari 2004 @ 11:33:45 #108
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_16590670
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:58 schreef Whatashockr het volgende:
Iemand nog in groningen geweest op de motorbeurs??
Meldt!

verkapte terugvindpost!

ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_16590754
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:27 schreef Gerako het volgende:
One_Punch_Mickey, ben ff weg geweest en zie dat je nu bezig bent met een FZR. Die RGV die hier staat zit boven je budget vrees ik, hij vraagt er 2500 euro voor.
Voor de motor die ik nu zoek is dat idd teveel. Toch jammer, bedankt voor de info !!
quote:
Toch denk ik niet dat je daar op uitgekeken raakt. Ik begon met een RS 250 en die heb ik ook nog steeds, al rij ik daar veel minder op nu ik ook een RSV heb, maar hij verveelt echt niet.
tja mijn oom was er toch echt stellig van overtuigd. En hier spreekt iedereen dat tegen. Dat is t em met adviezen, soms krijg je tegenstrijdige adviezen. Dus moet je het gewoon zelf uitproberen en dat ga ik ook zeker doen!
  maandag 26 januari 2004 @ 14:57:01 #110
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16596468
Iedereen lekker aan het werk?
pi_16596642
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Iedereen lekker aan het werk?
Ik wel, ja. Maar ik blijf dit in de gaten houden; het is wel weer erg rustig vandaag. En dat op je vrije dag, rietvaerder. Ben je niet lekker aan het rijden? Hier is het droog.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:15:50 #112
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16597125
Ik ben net terug..
pi_16597427
Laatste mail van die blauwe RGV van M-F:
quote:
maar hij loopt niet helemaal synchroom.
En ik ben niet in staat om zelf de carburatie af te stellen.
Dus daarvoor staat ze nu bij de dealer!

(deze kosten maak ik nu dus toch, niet dat ik slecht van aard ben !)

wat denken jullie daarvan?
  maandag 26 januari 2004 @ 15:25:44 #114
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16597486
Effe laten doen... is niet moeilijk Zijn speciale setjes voor.

Tering! Dit is echt mijn droommotor... zo mooi

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

pi_16597846
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Effe laten doen... is niet moeilijk Zijn speciale setjes voor.

Tering! Dit is echt mijn droommotor... zo mooi

Hmm, ok. En dan loopt ie verder gewoon goed?

Idd, erg mooie motor! Die kleurstelling

maandag 26 januari 2004 @ 15:45:56 #116
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_16598270
Uhh.. als ze synchroon staan loopt ie als het goed weer goed ja, daar is hte afstellen voor

Maar als ze niet synchroon staan loopt ie lmd niet lekker nee.

pi_16604111
quote:
Op zondag 25 januari 2004 22:33 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik ben wel handig met foto's in Photoshop dus kan en wil het wel proberen.
Mijn mail staat in het profiel .. en voor nu weltrusten.

you've got mail
pi_16604421
quote:
Op maandag 26 januari 2004 07:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

de keuze tussen een bandit en een bmw. Feit is dat bmw een ouwellullen imago heeft en dat is niet geheel onterecht gezien de gemiddelde bmw-rijder. Het is onzin dat dat niet gezegd mag worden!

Ik denk dat het meer met de prijs van de motoren te maken heeft dat er voornamelijk ouwe lullen op rijden

Overigens heeft mijn vader vandaag een reactie van iemand gehad die hij nooit verwachtte van die persoon.
Die persoon rijdt zelf een supersport, zijn vader een BMW. Hij heeft nog nooit op zijn vader zijn BMW mogen rijden...
En toch zegt ie dat het gewoon super motoren zijn, qua techniek en qua comfort en qua motorkracht...
Hij vertelde dat ie zelf gebroken was na een rit, terwijl zijn vader dan fit afstapt... Goh... waar zou dat nou te maken mee hebben
Oja... die jongen is trouwens ook van mijn leeftijd...
Ik heb toch zo'n vermoeden dat het allemaal een geld kwestie is

Groet,

Een inmiddeld bevoordeelde toekomstige BMW rijder
(en graag een zinnige discussie dit maal, niet alleen maar loze kreten van ouwe lullenbak... alhoewel ik weinig hoop heb op een zinnige discussie hier over BMW )

Oja... @ Rietvaerder... die topic... moet je voor de gein die topic is goed lezen... degene die BMW afkraken hebben zelf nog geen meter in hun leven op een BMW gezeten (behalve 'de ex zot', die loopt af te geven op BMW door een klein dingetje van ie met een test op een F650GS Dakar omdat de injectie niet geheel liep zoals hij dacht dat het moest, maar lees voor de gein eens zijn tests met de BMW's op http://www.motormaniacs.nl en dan zie je dat zijn reviews een stuk positiever zijn dan dat hij in desbetreffende topic zegt... dus wat dat betreft zie ik zo'n figuur voor alles behalve vol aan...)

En is de technologie superieur? Nee, maar wel zodanig betrouwbaar dat het veel langer mee gaat dan een gemiddelde motor...

maandag 26 januari 2004 @ 18:50:36 #119
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_16604506
Ik weet niet of het alleen maar een geld kwestie is. Ik heb een RSV uit 2002, voor dat geld had ik ook een BMW kunnen kopen, maar geen haar op mijn hoofd die dat misschien ook maar heeft overwogen.

En dat is dan mijn mening...

maandag 26 januari 2004 @ 19:02:01 #120
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_16604825
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:47 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Overigens heeft mijn vader vandaag een reactie van iemand gehad die hij nooit verwachtte van die persoon.
Die persoon rijdt zelf een supersport, zijn vader een BMW. Hij heeft nog nooit op zijn vader zijn BMW mogen rijden...
En toch zegt ie dat het gewoon super motoren zijn, qua techniek en qua comfort en qua motorkracht...
Hij vertelde dat ie zelf gebroken was na een rit, terwijl zijn vader dan fit afstapt... Goh... waar zou dat nou te maken mee hebben

En is de technologie superieur? Nee, maar wel zodanig betrouwbaar dat het veel langer mee gaat dan een gemiddelde motor...

Heeft er misschien mee te maken dat een BMW een tourmotor is en een SS niet. Wat een vergelijking joh
En op een SS moet je gewoon meer werken om hem lekker door de bocht te knallen, maar dat wilde je zo ie zo niet.

En uiteraard gaat een BMW langer mee dan de gemiddelde motor, tis een tourmotor. En word dus ook bereden als zijnde een tourmotor. Elke tourmotor gaat langer mee dan de gemiddelde motor. Simpel en alleen omdat die minder hoog in de touren rijden.

En misschien zijn het ook wel super motoren maar ik vind ze gewoon te lelijk

maar smaken verschillen gelukkig

Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_16604912
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:50 schreef Gerako het volgende:
Ik weet niet of het alleen maar een geld kwestie is. Ik heb een RSV uit 2002, voor dat geld had ik ook een BMW kunnen kopen, maar geen haar op mijn hoofd die dat misschien ook maar heeft overwogen.

En dat is dan mijn mening...

Aprilia RSV Mille 2002

BMW K1200LT Overigens is die K1200LT een luxer uitgevoerde opvolger van de K1100LT

Zoek het verschil

Gemiddeld ¤ 12.000 tegen ¤ 18.000
Jammer dat er niet zoveel BMW's uit het hogere segment te koop staan (van bouwjaar 2002 zal wel iets met tevredenheid en plezier te maken hebben )

[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 26-01-2004 19:06]

maandag 26 januari 2004 @ 19:05:07 #122
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_16604916
Nou deze wordt het dus niet voor mij:

Net even gebeld met de eigenaar, heeft nergens bonnen van (zei dat ie zelf automonteur is en het onderhoud dus zelf doet), proefrit en bezichtiging is allemaal geen probleem maar hij wil niet dat ik hem op eigen kosten aanbied bij een motorhandel voor een keuring, dat vindt ie allemaal "rompslomp".

Jammer maar helaas we gaan gewoon weer verder zoeken.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 26 januari 2004 @ 19:06:38 #123
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_16604964
Heb om een paar BMW's gereden, maar vond het niks nee Je het is heel comfortabel en luxe, maar vond het geen fijne dingen, voelde nogal topzwaar aan. Heb toch nog nagedacht over een K als pekefiets, maar vond dat inderdaad te ouwelullenachtig. Ik heb het hier nog niet gedaan, maar als ik ergens mijn mening over geef is dat omdat ik erop/erin/ermee gereden heb....

En over dat groeten, voor zover ik merk zijn het die BMW gasten die nooit groeten.

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_16605001
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:05 schreef hollander172 het volgende:
Nou deze wordt het dus niet voor mij:

[afbeelding]

Net even gebeld met de eigenaar, heeft nergens bonnen van (zei dat ie zelf automonteur is en het onderhoud dus zelf doet), proefrit en bezichtiging is allemaal geen probleem maar hij wil niet dat ik hem op eigen kosten aanbied bij een motorhandel voor een keuring, dat vindt ie allemaal "rompslomp".

Jammer maar helaas we gaan gewoon weer verder zoeken.

verstandig
als ie niets te vrezen had van een keuring zou ie 'm gewoon meegeven voor een keuring...
pi_16605112
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:06 schreef stinkie het volgende:
En over dat groeten, voor zover ik merk zijn het die BMW gasten die nooit groeten.
Zal iets met ego te maken hebben
Geinje
Ik merk het zelf op mijn Hondatje... forget it dat een supersport naar je zal groeten
zelf groet ik overigens gewoon alles en iedereen (behalve motorscooters, tenzij op de snelweg, maar dat heeft meer met de herkenbaarheid te maken... als ik op tijd zie dat het een motorscooter is, groet ik wel gewoon...) ik vind dat dat gewoon juist het leuke van de hobbie is. Je zit uiteindelijk allemaal (als het goed is) met één doel op de weg, en dat is gewoon om ieder op zijn eigen manier plezier te hebben op 2 wielen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')