quote:Lezen is en blijft een vak he
Op zondag 25 januari 2004 20:06 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Stop nu maar ok....
Jij stond op het punt om een YZF te kopen, dus.
Dus je wou gisteren geen proefrit gaan maken als het goed weer was
Kijk maar uit.. straks rijd je jezelf te pletter als je op een YZF stapt
quote:
Op zondag 25 januari 2004 20:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja Mickey, dan kan je maar beter een FZR kopen hoor
als ie bevalt...kan ik missch di of wo al op de motor naar mijn werk
-edit-
linkje naar van Dale toegevoegd voor de wat mindere taalgoden onder ons
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 25-01-2004 20:18]
quote:Pff.. je bent effe een dagje rijden en je mist direct van alles
Op zondag 25 januari 2004 20:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
als ie bevalt...kan ik missch di of wo al op de motor naar mijn werk
Heb je hem of wat Al proefrit gemaakt
Waar staat ie:?
quote:ik heb het er al het hele weekend over! ok, dat is ook weer overdreven...maar ik heb met patrick681 (ofzo?) al uitgebreid over gehad
Op zondag 25 januari 2004 20:16 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Pff.. je bent effe een dagje rijden en je mist direct van alles
Heb je hem of wat
Al proefrit gemaakt
Waar staat ie:?
tis die naked FZR en staat in nijkerk. ik ga volgende week di of wo met mijn oom erheen.
in het vorige deel heb ik je nog meegevraagd!
quote:In principe wel, maarja uhhh kan niet alles halen natuurlijk
Op zondag 25 januari 2004 19:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Moet je eigenlijk NOG meer leren dan?
quote:Dat ging toch over die RGV
Op zondag 25 januari 2004 20:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ik heb het er al het hele weekend over! ok, dat is ook weer overdreven...maar ik heb met patrick681 (ofzo?) al uitgebreid over gehad
.
tis die naked FZR en staat in nijkerk. ik ga volgende week di of wo met mijn oom erheen.
in het vorige deel heb ik je nog meegevraagd!
Een goede kennis heeft ook een BMW motor (nee ik weet niet welk type, geen interesse) en heeft er goede ervaringen mee. Hij toert er geregeld een weekendje Bretagne mee of iets dergelijks.
Wel moet ik er aan toevoegen dat de beste man bijna 2 keer zo oud is als ik maar hell als hij er lol van heeft waarom niet?
De discussie SS en BMW toerhok heb ik dus ook vrij vaak met hem en er is gewoon niet uit te komen. BMW staat in de motormarkt toch vrij alleen, niet alleen qua design maar ook motorisch/technisch gezien. Je kan ze gewoon niet vergelijken en overstappen van de 1 naar de ander is bijna niet voor te stellen.
De keuze voor een BMW als motor is in mijn ogen ook meer een statement, om een cliche woord erbij te halen: onthaasting, dat woord schiet mij in ieder geval steeds te binnen als ik er weer zo eentje zie.
Er zijn gewoon mensen die het thema van twee wielen zo ver mogelijk uit willen buiten en er zijn mensen die op een zo luxe mogelijke fiets door het leven willen tuffen.
quote:
Op zondag 25 januari 2004 20:26 schreef hollander172 het volgende:
Nou dan zal ik ook maar een duit in het zakje doen in deze discussie.Een goede kennis heeft ook een BMW motor (nee ik weet niet welk type, geen interesse) en heeft er goede ervaringen mee. Hij toert er geregeld een weekendje Bretagne mee of iets dergelijks.
Wel moet ik er aan toevoegen dat de beste man bijna 2 keer zo oud is als ik maar hell als hij er lol van heeft waarom niet?De discussie SS en BMW toerhok heb ik dus ook vrij vaak met hem en er is gewoon niet uit te komen. BMW staat in de motormarkt toch vrij alleen, niet alleen qua design maar ook motorisch/technisch gezien. Je kan ze gewoon niet vergelijken en overstappen van de 1 naar de ander is bijna niet voor te stellen.
De keuze voor een BMW als motor is in mijn ogen ook meer een statement, om een cliche woord erbij te halen: onthaasting, dat woord schiet mij in ieder geval steeds te binnen als ik er weer zo eentje zie.
Er zijn gewoon mensen die het thema van twee wielen zo ver mogelijk uit willen buiten en er zijn mensen die op een zo luxe mogelijke fiets door het leven willen tuffen.
quote:Dat was toch die witte FZR van begin '90 zonder voorkuip? Foto staat enkel delen hiervoor.
Op zondag 25 januari 2004 20:25 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Dat ging toch over die RGV
Foto's!
quote:Niet geheel
Op zondag 25 januari 2004 20:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Ach ja, it's lonely at the top...
Ik noem
Yamaha FJR1300
Honda Pan
Honda PC800
Honda Deauville
Kawasaki GTR1000
etc... etc...
-edit-
Ook nog een mooie statement gelezen op M-F vandaag... (helaas geen link, te lui om opnieuw te zoeken )
Er wordt altijd beweerd dat BMW heel erg duur is.... terwijl als je echt goed gaat kijken naar (redelijk) vergelijkbare motoren, je toch eigenlijk wel moet concluderen dat BMW helemaal niet zo duur is, tuurlijk zijn ze wat duurder dan gemiddeld, maar dat is Ducati ook...
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 25-01-2004 20:35]
quote:Laat eens foto zien dan..
Op zondag 25 januari 2004 20:29 schreef hollander172 het volgende:[..]
Dat was toch die witte FZR van begin '90 zonder voorkuip? Foto staat enkel delen hiervoor.
quote:idd, die witte naked FZR voor 1.250 eurootjes
Op zondag 25 januari 2004 20:25 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Dat ging toch over die RGV
Foto's!
quote:Dat ontken ik zeker niet, je vergist je enorm in die bakken. Als het gas open gaat ontketent zich ook een monster wat je in al dat kuipwerk niet dacht te kunnen zien. Als je het leuk vind zal ik weleens wat plaatjes maken van de motor in kwestie.
Op zondag 25 januari 2004 20:29 schreef PatrickM het volgende:[..]
maar ook op elke BMW kan je stevig doorrijden hoor
Wel is een BMW gewoon ideaal voor woon-werk verkeer en lekker toeren, wil je dit dan heb je aan de BMW de beste keus wat mij betreft. (ik snap mezelf al niet dat ik op een SS wil stappen voor woon-werk verkeer)
Het vervelende is dat BMW juist een markt bedient die al wat grijzend is, dat kan niemand ontkennen en ook de kennis die ik heb behoort alweer enige tijd tot de wat "oudere jongeren". Dit geeft natuurlijk een vooroordeel over deze motoren wat de machine zelf misschien niet helemaal verdient.
Ik zal me overigens verder niet meer mengen in deze discussie, hier kom je gewoon niet uit.
Ik wens PatrickM alvast veel plezier en voorpret van de BMW en ik hoop je ook te zien zodra ik zelf mee kan met meetings. (hopelijk heb je nu geen afkeer van een SS want die komt er mijn geval.)
quote:
Op zondag 25 januari 2004 20:37 schreef hollander172 het volgende:
Dat ontken ik zeker niet, je vergist je enorm in die bakken. Als het gas open gaat ontketent zich ook een monster wat je in al dat kuipwerk niet dacht te kunnen zien.
quote:Ja maar, ja maar...... ach laat ook maar
Op zondag 25 januari 2004 20:31 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ook nog een mooie statement gelezen op M-F vandaag... (helaas geen link, te lui om opnieuw te zoeken)
Er wordt altijd beweerd dat BMW heel erg duur is.... terwijl als je echt goed gaat kijken naar (redelijk) vergelijkbare motoren, je toch eigenlijk wel moet concluderen dat BMW helemaal niet zo duur is, tuurlijk zijn ze wat duurder dan gemiddeld, maar dat is Ducati ook...
quote:Ghehehe... laat maar inderdaad
Op zondag 25 januari 2004 20:38 schreef Makster het volgende:[..]
Ja maar, ja maar...... ach laat ook maar
![]()
De jongeman is een beetje eigenwijs..
quote:mijn oom verzekerde mij dat ik heel snel op die RGV was uitgekeken, vandaar dat ik wat zwaarder ga kijken. mocht die FZR niets zijn ga ik alsnog een proefrit maken met een RGV
Op zondag 25 januari 2004 20:37 schreef Rietvaerder het volgende:
O ja, ik zie het
quote:ik heb nu al plannen ermee:
Op zondag 25 januari 2004 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Goed idee..
zijkappen eraf bij achterwiel, dan wat nog overblijft overspuiten
quote:Nou ja... ach... als je een eigen smaak hebben eigenwijs noemt,
Op zondag 25 januari 2004 20:39 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Ghehehe... laat maar inderdaad
De jongeman is een beetje eigenwijs..
En wat prijzen van die motoren betreft.... vergelijk eens wat je betaald voor een Honda Pan ST1300 en de BMW K1200GT en BMW R1150RT
Of Honda Goldwing 1800 en de BMW K1200LT....
Of BMW R1150GS en de KTM 950 Adventure S....
F serie tegen de KTM 640 Adventure...
Goh... dan liggen die prijzen toch aardig dicht bij elkaar he
quote:Ik heb absoluut geen afkeer tegen supersport motoren... ben wat dat betreft ook iets meer open minded dan sommige anderen hier
Op zondag 25 januari 2004 20:37 schreef hollander172 het volgende:[..]
(hopelijk heb je nu geen afkeer van een SS want die komt er mijn geval.)
Ghehe, hij blijft doorgaan he...
Het is al goed. Ik ben ook open-minded. Ik geef alleen mijn mening over die BMW die jij wilt.
Ook zeg ik hele tijd, als jij het wilt is het toch ok? Als je er maar plezier mee beleeft... !
Kunnen we nu elkaar weer een hand geven en verder gaan met gewoon leuk posten en natuurlijk rijden.... ?
quote:Moet je vooral doorblijven posten met kreten als 'die jongen blijft eigenwijs'
Op zondag 25 januari 2004 21:13 schreef Rietvaerder het volgende:Ghehe, hij blijft doorgaan he...
Het is al goed. Ik ben ook open-minded. Ik geef alleen mijn mening over die BMW die jij wilt.Ook zeg ik hele tijd, als jij het wilt is het toch ok? Als je er maar plezier mee beleeft... !
Kunnen we nu elkaar weer een hand geven en verder gaan met gewoon leuk posten en natuurlijk rijden.... ?
Heb trouwens net mijn oom gesproken, hij gaat ritselen voor mij
ff wat meer gegevens over die van mijn oom:
Bouwjaar 1998 en 62.000 Km... en voor een leuke prijs
quote:is dat niet wat veel?
Op zondag 25 januari 2004 21:34 schreef PatrickM het volgende:Bouwjaar 1998 en 62.000 Km...
quote:Niet voor een tour motor, en 1998 das toch redelijk recent bouwjaar
Op zondag 25 januari 2004 21:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
is dat niet wat veel?
Misschien dat ik hem dan toch nog een HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL klein beetje mooi vind
das mijn mening en daar moet jij ruk aan hebben en dat heb je ook en das goed
quote:wat is veel voor een tourmotor dan?
Op zondag 25 januari 2004 21:41 schreef Makster het volgende:[..]
Niet voor een tour motor, en 1998 das toch redelijk recent bouwjaar
Misschien dat ik hem dan toch nog een HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL klein beetje mooi vind
das mijn mening en daar moet jij ruk aan hebben
en dat heb je ook en das goed
quote:Maar, die rooie BMW die jij postte, is toch geen 98-er?
Op zondag 25 januari 2004 21:34 schreef PatrickM het volgende:[..]
Moet je vooral doorblijven posten met kreten als 'die jongen blijft eigenwijs'
Heb trouwens net mijn oom gesproken, hij gaat ritselen voor mij
ff wat meer gegevens over die van mijn oom:
Bouwjaar 1998 en 62.000 Km... en voor een leuke prijs
quote:Tja, ligt er een beetje aan hoe er mee om is gegaan en of ze op tijd hun beurtjes hebben gehad maar ze kunnen meestal makkelijk rond de 100.000 hebben.
Op zondag 25 januari 2004 21:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
wat is veel voor een tourmotor dan?
quote:Denk het wel zoiets..
Op zondag 25 januari 2004 21:48 schreef Makster het volgende:[..]
Tja, ligt er een beetje aan hoe er mee om is gegaan en of ze op tijd hun beurtjes hebben gehad maar ze kunnen meestal makkelijk rond de 100.000 hebben.
toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |