abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2004 @ 17:02:59 #1
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_16571011
Toen wij laatst ergens op een verjaardagsfeestje waren, kregen we van de gastvrouw een heerlijk stuk taart voor gezet. Het was met bier gemaakt. Ik moet zeggen het smaakte lekker. Je moet er alleen niet te veel van eten als je nog het verkeer in moet.
We hebben natuurlijk gelijk het recept gevraagd, want dit moesten we jullie natuurlijk overbrieven.
Benodigdheden:
3 pakjes klop klop,
2 zakjes slagroomversteviger.
3 kopjes melk,
2 pakjes lange vingers,
Bier, het liefst een trappist of een abdijbier. Een wat zwaarder bier dus. Advokaat of als je eraan kunt komen Brabants genot dit is een soort advokaat, maar veel zachter van smaak.
Hagelslag puur, chocolade vlokken of geraspte chocolade
Slagroom,
Grote springvorm

Werkwijze:
Springvorm bedekken met lange vingers en besprenkelen met bier. De klop klop, slagroomversteviger en de melk stijf kloppen.
Hiervan een laagje aanbrengen op de lange vingers, nog een laagje lange vingers en ook besprenkelen met bier dan de dvokaat erover en afdekken met de rest van de klop klop. Hierop de slagroom= dun laagje en hierop een dun laagje hagelslag. Nachtje in de koelkast en eet smakelijk
Nog lekkerder is het om de taart 24 uur van te voren te maken, de smaakjes zijn dan beter door elkaar getrokken.

Recept gekregen van mevrouw Vissers uit Rhenen

pi_16571052
Hier verder? .

Ik ga het trouwens meteen proberen! Ik heb bijna alle ingrediënten in huis! Op 3 pakjes klop klop, 2 zakjes slagroomversteviger, 3 kopjes melk, 2 pakjes lange vingers, hagelslag puur, chocolade vlokken of geraspte chocolade en een grote springvorm na. .

pi_16571086
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:04 schreef PrivateRyan het volgende:
Ik heb bijna alle ingrediënten in huis! Op 3 pakjes klop klop, 2 zakjes slagroomversteviger, 3 kopjes melk, 2 pakjes lange vingers, hagelslag puur, chocolade vlokken of geraspte chocolade en een grote springvorm na. .
Hier hetzelfde probleem. Maar ik weet al wel een boel mensen die ik hier heel blij mee ga maken als ik de spullen eenmaal WEL in huis heb
pi_16571136
Lange Vingertaart is ook erg lekker
Weet alleen niet hoe je het moet maken
pi_16571239
Biertaart? Klinkt erg goed. Ik ga hem zeker eens proberen. Thnx
  zondag 25 januari 2004 @ 17:15:19 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16571309
Ja biertaart, dat is een goed idee, misschien moet ik dat ook maar eens gaan maken.
pi_16571375
interessant
  zondag 25 januari 2004 @ 17:20:11 #8
18188 Unknown_Drunk
We doppen er nog 1
pi_16571437
-never mind-
The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
pi_16571526
Dit lijkt verdacht veel op mijn lieve moeders rumtaart, die, zoals de naam al doet vermoeden, rum bevat ipv bier. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_16571689
bier

geweldig product wat je werkelijk overal in kan gooien.. spaghetti met biersaus, worst in biersaus

mmm

pi_16571766
Ik heb alleen bier, dat is ook voldoende .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  zondag 25 januari 2004 @ 19:13:36 #12
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16574375
Dit ga ik ook maken .

Maar wat de neuk is klop klop?

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  zondag 25 januari 2004 @ 19:18:01 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16574482
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:13 schreef Kwark het volgende:
Dit ga ik ook maken .

Maar wat de neuk is klop klop?

Kan het je niet uitleggen alleen dat ik het 100 jaar geleden eens gegeten heb en dat ik het vond.
Maar misschien is het in combi met bier wel lekker?
  zondag 25 januari 2004 @ 19:26:11 #14
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16574717
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kan het je niet uitleggen alleen dat ik het 100 jaar geleden eens gegeten heb en dat ik het vond.
Maar misschien is het in combi met bier wel lekker?

quote:
Zoek je de Klop Klop, vind je pas na veel Tam Tam Via Via de Piri Piri

[...]

Na het inladen van de tien blikjes sardines gingen we op zoek naar de Klop Klop, de bekende imitatieslagroom in kartonnen doosjes. Volstrekt onvindbaar. We klampten ten einde raad een juffrouw aan die een C1000 naambadge droeg. Ze had geen idee wat we met Klop Klop bedoelden en bij het uitleggen wat het precies was, begingen we helaas de fout het woord "slagroom" te noemen. Dat leidde tot een vergeefs tochtje naar het schap met het product "Klopvast" en vervolgens naar het koelmeubel waar de spuitbussen room in slagorde stonden opgesteld. Nadat we hadden duidelijk gemaakt dat we geen echte slagroom maar een surrogaatpoeder in kartonnen verpakking bedoelden, riep ze via de intercom een hogergeplaatst iemand op. Er verscheen een jeugdig medewerker die ons niet aankeek of groette, ons zelfs volkomen negeerde maar met een zuur gezicht aan de juffrouw vroeg wat `die man' wilde. Wij hoorden het woord "slagroom" weer vallen. Dat ging dus niet goed, want weer werden we naar de spuitbussen slagroom gedirigeerd. Opnieuw een korte beschrijving van het product Klop Klop gegeven, maar bij de medewerker weigerde het kwartje te vallen. Hij verdween vervolgens zonder commentaar weer achter de coulissen vanwaar hij gekomen was.

[...]
bron

Surrogaatslagroompoeder in kartonnen pakjes dus .
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16577641
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:08 schreef ChrisJX het volgende:
Pflück dir ein Edelweiss, sonst hast du keins
Und hast du kein Edelweiss, dann pflück dir eins
Haha LOL... van wie is dit citaat?
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_16577812
Volgens mij heb ik dit deze taart eens gegeten met rum ipv bier Ook erg lekker
Ask me no questions and I'll tell you no lies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties