quote:ja, dat vermoed ik ook, we zien het schijnbaar als cultureel hoogwaardiger als het van elders komt. Nederlands is spruitjeslucht is kleinburgerlijk en bekrompen, maar l´air du Choux de bruxelles is veeel beter
Op zondag 25 januari 2004 16:36 schreef What het volgende:[..]
Onwetendheid. Er wordt vaak wat lacherig gedaan over de Nederlandse (volks)keuken maar die was er wel degelijk. Nederland deed niet veel onder voor België of Frankrijk.
Dus dit is wat de nedrelandse keuken typeert?
WAKE UP DUDE
quote:Ik zei dat dit ons culinaire erfgoed is, maar als je het beter weet, lees ik het graag
Op zondag 25 januari 2004 16:42 schreef sammyd118 het volgende:
vis, veel groenten, zuivel, allerlei fruitbereidingen.
verse, gerookte en gezouten vis
vleeswaren, worsten,
gebak en taarten
allerlei soorten aardappelenDus dit is wat de nedrelandse keuken typeert?
WAKE UP DUDE
quote:Zoals?
Op zondag 25 januari 2004 16:39 schreef Oblivion het volgende:[..]
Ga jij lekker lezen man!
![]()
Je doet je naam eer aan.
Met koppigheid kom je er niet hoor.
En WAT vreselijk fijn dat jij bij mij in de keuken kan kijken wat ik allemaal klaar maak! Je schrijft "we" dus daar val ik ook onder, en nee ik schaam me nergens voor.
Niet denken voor een ander, komt ruzie van.
quote:Dit klinkt anders.
Op zondag 25 januari 2004 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals?
Je wil toch niet zeggen dat als ik hier een stel fransen italiaanen of duitse zakenrelaties krijg die ik eens echt goed nederlands wil laten eten, ik het makkelijk heb een restaurant te vinden?
Ik heb regelmatig zakenrelaties thuis ontvangen, en dan staan ze verbaast over de smakelijkheid van de nederlandse keuken, maar in restaurants vind je het zelden.
Dit is omdat we volgens mij, dat nederlanders niet nederlands willen eten in restaurants, en dat betreur ik.
Ik heb zelf een restaurant gehad, met originele nederlandse keuken.
Recepten van Oma en dergelijke en ook tradioneel klaar gemaakt. Trust me het is echt zo.
Mensen kwamen wel, maar er was niet zoveel vraag naar als de sate b.v. Die was niet aan te slepen...
Maar zoals ik al in een van de vorige berichten heb geschreven, als je denkt dat er markt voor is, wat let je? Dit is niet sarcatisch bedoeld.
Moet ook even bij vertellen dat dit heeft plaatsgevonden zo'n 10 jaar geleden.
quote:Nee, dit topic gaat over de dreigende ondergang van onze eetcultuur, en je schijnt hem geeneens te kennen, en bestrijd, zonder argumenten, dat we er een hebben. Ik geef je een helicopterview van ons culinair cultureel erfgoed en daar ga je niet op in.
Op zondag 25 januari 2004 16:53 schreef sammyd118 het volgende:
De discussie was of nederland een eetcultuur heeft.waarom ik dat niet vind heb ik al verteld.Probeer mij er dan van te overtuigen dat Nederland dat wel heeft dat is toch je bedoeling als ts.Vertel mij nou gewoon wat jou visie is van de Nederlandse eet cultuur is en kom dan niet met fruit berijdingen aan want dat is nogal veel omvattend.Dit is een discussie, en ik merk van jou enige irritatie tegen de mensen die het niet met je eens zijn.Als je ergens voor staat is dat prima maar start geen discussie als je er niet tegen kan dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn.Amen
quote:Ik ben het volledig met je eens, en ik geloof je.
Op zondag 25 januari 2004 16:58 schreef Oblivion het volgende:[..]
Dit klinkt anders.
![]()
Ik heb zelf een restaurant gehad, met originele nederlandse keuken.
Recepten van Oma en dergelijke en ook tradioneel klaar gemaakt. Trust me het is echt zo.
Mensen kwamen wel, maar er was niet zoveel vraag naar als de sate b.v. Die was niet aan te slepen...![]()
Maar zoals ik al in een van de vorige berichten heb geschreven, als je denkt dat er markt voor is, wat let je? Dit is niet sarcatisch bedoeld.
Moet ook even bij vertellen dat dit heeft plaatsgevonden zo'n 10 jaar geleden.
en nogmaals, dat vind ik heel heel jammer
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 25-01-2004 17:06]
quote:Dan komen alleen de echte freaks eten.
Op zondag 25 januari 2004 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet echter dat je als je dit in Nederland gaat doen, dat je dan hele goeie recenties krijgt, maar er vrijwel geen hond zal komen eten...
quote:en zo gaat het lekkere normale eten ten onder. over een paar jaar is koken net zoiets als zelf kleren maken, dat doen alleen de freaks, de rest maakt halffabrikaten warm, of kant en klaar magnetroneert.
Op zondag 25 januari 2004 17:11 schreef What het volgende:[..]
Dan komen alleen de echte freaks eten.
Zelfs de horeca lijd steeds meer aan de halffabrikaten, en dat is echt niet alleen in nederland zo. Topzaken in frankrijk werken er zelfs steeds meer mee...
quote:Dan kan ik allen maar uit eigen standpunt reageren.
Op zondag 25 januari 2004 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben het volledig met je eens, en ik geloof je.
Mijn punt is, er is niet echt een markt voor, en precies DAT is wat ik zo jammer vind.
Ik kan zelf thuis uitstekend Nederlandse kost koken, maar echt lekker vind ik het niet....
En als ik lekker ga tafelen, wil ik geen Nederlands eten.
Let wel, dit is mijn eigen mening.
Het zou kunnen dat Nederlanders er gewoonweg geen geld voor over hebben?
Ze hebben het immers thuis....? Holland op z'n smalst...
quote:Alsof je gemiddelt gestressed huisvrouwtje tegenwoordig nog behoorlijk kan koken. Die gaan al gillen bij het zien van een licht streepje vet in het vlees.
Op zondag 25 januari 2004 17:14 schreef Oblivion het volgende:[..]
Dan kan ik allen maar uit eigen standpunt reageren.
Ik kan zelf thuis uitstekend Nederlandse kost koken, maar echt lekker vind ik het niet....
![]()
En als ik lekker ga tafelen, wil ik geen Nederlands eten.![]()
Let wel, dit is mijn eigen mening.
Het zou kunnen dat Nederlanders er gewoonweg geen geld voor over hebben?
Ze hebben het immers thuis....? Holland op z'n smalst...![]()
quote:Neh, ik denk niet dat het daar aan ligt!
Op zondag 25 januari 2004 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Alsof je gemiddelt gestressed huisvrouwtje tegenwoordig nog behoorlijk kan koken. Die gaan al gillen bij het zien van een licht streepje vet in het vlees.
Dus eigenlijk is het de schuld van de euro!
quote:ergo
Op zondag 25 januari 2004 17:20 schreef Oblivion het volgende:[..]
Neh, ik denk niet dat het daar aan ligt!
Mams moet tegenwoordig meewerken om een huishouden draaiende te kunnen houden.
Dus weinig tijd en alles moet snel, want ja je hebt immer al gewerkt.
En om dan 2 uur in een keuken te staan....Dus eigenlijk is het de schuld van de euro!
![]()
quote:Dat hoeft niet. Efficiënt koken en je goed voorbereiden doet een hoop.
Op zondag 25 januari 2004 17:20 schreef Oblivion het volgende:
En om dan 2 uur in een keuken te staan....
quote:Het kan daar aan liggen, maar wie ben ik dat te zeggen...
Op zondag 25 januari 2004 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
ergo
je krijgt dus ook thuis geen klassieke hollandse pot meer?
Wat What hier boven zegt, het is voorbereiding wat ook telt...
Maar of het daadwerkelijk gekookt wordt?
quote:Sja, ik vrees dat het zo zal gaan als kookprogrammas op de BBC ze maken de meest geweldige dingen en mensen kijken ernaar terwijl ze hun smakeloze opgewarmde diepvriesmaaltijd opeten..
Op zondag 25 januari 2004 17:35 schreef Oblivion het volgende:
Gelukkig heeft FOK! dit hoekje ingericht!
Kunnen er weer oud hollandse recepten geruild worden.![]()
Maar of het daadwerkelijk gekookt wordt?
Maar goed, we verrichten missie werk in het land der snack eters
:-))
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, ik vrees dat het zo zal gaan als kookprogrammas op de BBC ze maken de meest geweldige dingen en mensen kijken ernaar terwijl ze hun smakeloze opgewarmde diepvriesmaaltijd opeten..
Kan je diepvriesmaaltijden krijgen in Nederland?
quote:Zeker niet veel in engeland geweest?
Op zondag 25 januari 2004 17:41 schreef Oblivion het volgende:[..]
Zo erg is het niet Meneer....
![]()
Kan je diepvriesmaaltijden krijgen in Nederland?
http://www.bbc.co.uk/food/waywecooked/keith_floyd2.shtml
Keith Floyd was responsible for the cult of the celebrity chef. Not that hes proud about it. We dont cook any more, he once said in an interview, we just watch TV programmes about cookery.
quote:Dorrius
Op zondag 25 januari 2004 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of er nog restaurants zijn die alleen echt Hollandsche Gerechten serveren?
Maar daar ben ik niet zo heel kapot van. Niet eigenlijk.
Maar goed, jaren geleden eens geweest dus misschien is het nu wel te gek.
quote:Hebben we het nu over de Nederlandse eetcultuur? Of de Engelse?
Op zondag 25 januari 2004 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Zeker niet veel in engeland geweest?
Maar goed, ik vind alle voorgebakken en voorgekookte maaltijden smerig! En die eten wij hier in huis niet!
Liefde van de man gaat ook door de maag, en ik kook vaak wat hij lekker vindt! Ouderwets lekker...
En als ik dat eten niet lekker vind (lees: Nederlandse prut) maak ik voor mezelf een andere maaltijd. Lang leven het grote fornuis!
quote:ik trok een vergelijking met de BBC (en daarmee met engeland)
Op zondag 25 januari 2004 17:50 schreef Oblivion het volgende:[..]
Hebben we het nu over de Nederlandse eetcultuur? Of de Engelse?
Le-zen!!!
quote:Smaken eigenlijk allemaal naar maggie
Maar goed, ik vind alle voorgebakken en voorgekookte maaltijden smerig! En die eten wij hier in huis niet!
quote:Ik kook altijd, en dan vind ik het sowieso lekker, en hou wel rekening met mijn mannie, die is niet zo op exotisch..
Liefde van de man gaat ook door de maag, en ik kook vaak wat hij lekker vindt!Ouderwets lekker...
![]()
En als ik dat eten niet lekker vind (lees: Nederlandse prut) maak ik voor mezelf een andere maaltijd.
Lang leven het grote fornuis!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |