quote:Oowja, wie dan?
Op donderdag 29 januari 2004 16:58 schreef monika het volgende:
zo slecht vond ik hem helemaal niet,er zitten er een paar tussen die 10x slechter zijn!
quote:Das waar, die twee hadden niet bij de laatste 27 moeten komen.
Op donderdag 29 januari 2004 17:20 schreef BVO het volgende:
Neej, das wel waar, die Eric was helemaal niks, valt wat mij betreft in de categorie van Martijn
Hulp uit Zuid-Afrika voor Idol Martijn
Van onze medewerkster Kim Dekker
grootebroek-Idol Martijn Dijkstra heeft voor zaterdag wel een hele speciale supporter. Voor de live-uitzending van zaterdag is zijn vriendin Nicolette Barger overgekomen uit Zuid-Afrika. Als cadeautje voor zijn verjaardag én omdat hij het zo goed doet bij de talentenjacht van RTL4. ,,Ik was verbouwereerd toen ik hem op televisie zag.''
Martijn is zelf niet thuis. Het verbod om met de pers te spreken, wordt ook door hem gerespecteerd. Dat wil niet zeggen dat zijn beste vriendin een spreekverbod heeft. In beschaafd Engels praat ze rustig over hetgeen Martijn allemaal overkomt. ,,Ik heb nooit geweten dat hij zo goed kon zingen. Ik wist alleen dat hij heel goed kon dansen. Zo hebben we elkaar ook ontmoet: op de dansschool in Zuid-Afrika toen hij daar naar school ging'', vertelt Nicolette in de huiskamer van de familie Dijkstra.
Op het moment dat Martijn deelnam aan de theaterronde van Idols was de Zuid-Afrikaanse ze ook in Nederland, maar dat was toeval.
Nicolette danst namelijk wedstrijden. In die periode was er een danswedstrijd in Assen en zat ze ook bij Martijn in huis. Een periode waarin iedereen zijn mond moest houden. Martijn was door de theaterronde gekomen, maar dat moest geheim blijven. De uitzending kwam pas half januari op televisie. ,,Moeilijk om je mond te houden, hoor'', vertelt moeder Marianne Dijkstra. ,,Je zou het van de daken willen schreeuwen, maar dat mag simpelweg niet. Nicolette moest weer terug naar Zuid-Afrika, dus die had het makkelijker.''
Stiekem werd de Zuid-Afrikaanse in januari overgevlogen als verjaardagscadeautje. Een ideetje van zijn ouders en Nicolette zelf. Ingepakt en wel werd ze bij Martijn afgeleverd. ,,Ken je het gevoel dat je ontzettend stil moet zijn en dan de heel erg moet niezen? Dat gevoel had ik de hele tijd. Martijn was helemaal verbaasd toen hij me zag. Anderhalf uur is hij van slag geweest en wist niet wat hij moest denken.'' Sinds Nicolette in Grootebroek verblijft, helpt ze Martijn zo goed mogelijk met het optreden.
Regelmatig zingt hij zijn nummer - dat ook strikt geheim moet blijven - voor haar, waarna zij hem tips geeft. ,,Ik dans al zo lang dat ik wel iets weet over expressie. Ook over de uitspraak van zijn Engels kan ik tips geven. Dat is al verbeterd, hoor. Toen hij nog in Zuid-Afrika zat, was zijn uitspraak veel minder goed. Ik help hem zo goed als ik kan.''
Zelf zou de twintigjarige nooit aan een programma als Idols deelnemen. Bij de gedachte aan een miljoenenpubliek slaat de schrik haar om het hart. ,,Ik ambieer zelf ook een carrière waarbij ik op het podium sta, maar dan alleen dansen. Ik ben niet gezegend met een geweldige zangstem. In Zuid-Afrika keek ik ook altijd naar Idols. De auditieronde was mijn favoriet als al die wannabe's de pen op de neus krijgen.''
Gelukkig kwam haar vriend goed door die ronde heen. En treedt zaterdag dus op. De ouders van Martijn hadden de eerste shows voor haar opgenomen. Nu zal ze live bij de uitzending aanwezig zijn. ,,Ik ben nog nooit in een studio geweest en dan zie ik Martijn ook nog eens optreden. Ik denk dat ik deze keer in shock zal zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat hij het goed gaat doen.''
Volgens Nicolette heeft Martijn de zogenaamde X-factor. Al eerder werd hij instructeur van het jaar bij het sportschoolketen waar hij werkt en werd hij aangenomen op een exclusieve musicalopleiding in Amsterdam. ,,Ik vind hem goed. Nu maar hopen dat de rest van Nederland dat ook vindt. En als hij het niet haalt, hoop ik gewoon dat hij een leuke tijd heeft gehad op het podium. Martijn is namelijk een echte entertainer. Daar geniet hij gewoon van.''
quote:Ik wel.
Op vrijdag 13 februari 2004 11:16 schreef RedGuy het volgende:
Ik kijk niet raar op als hij door gaat.
quote:Ik ook. Net voordat ik iets door mn televisiescherm heen mep. Boris en twee vrouwen is mijn voorspelling, als Martijn naar de finale gaat breekt m'n klomp.
Op vrijdag 13 februari 2004 11:26 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ik wel.
quote:Ja en dan eet ik jouw gebroken klomp op.
Op vrijdag 13 februari 2004 11:32 schreef LeBeau het volgende:[..]
Ik ook. Net voordat ik iets door mn televisiescherm heen mep. Boris en twee vrouwen is mijn voorspelling, als Martijn naar de finale gaat breekt m'n klomp.
quote:Als hij ten koste van Elisaar doorgaat hoef ik dat hele %&$#-programma nooit meer te zien
[kwijlmode]"I love you."[/kwijlmode]
Ik niet.
quote:En RedGuy, hoe denk je hier nu over?
Meer zangles nemen. Bij dat mens moet ook brood op de tafel komen
.
quote:Een 15 jarig ENGERD! Hoe hij ook met dat hoofd opzij hing toen de jury tegen hem sprak: alsof ie een of andere enge stalker was die zn volgende slachtoffer bekeek. Brrrr!!!
Op zaterdag 14 februari 2004 22:50 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik had nog steeds continu het idee dat ik naar een 15-jarig jongetje aan het kijken was.
quote:Maar dat wisten we allang hoor.
Op zaterdag 14 februari 2004 22:52 schreef LeBeau het volgende:
Een 15 jarig ENGERD! Hoe hij ook met dat hoofd opzij hing toen de jury tegen hem sprak: alsof ie een of andere enge stalker was die zn volgende slachtoffer bekeek. Brrrr!!!
Martijn maakt geen schijn van kans.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |