Dat wat wordt uitgezonden op tv heeft vaak niks meer met muziek te maken. Mooie (althans) vrouwen en grote lompe stuiterende auto's hebben het overwicht in de beelden die bij die computergeluiden horen.
Meestal als ik naar een van de muziekzenders zap zie ik aan de eerste beelden al of het kut muziek is of niet.
Laatst schrok ik me helemaal dood. Er werd vals gezongen... ik heb werkelijk geen idee hoe die artiest heet, maar het was zoiets als o-oh o-oh -oooh en veel handgeklap... ik wist niet wat me overkwam.
Deze valszingende dame stond hoog op de MUZIEK?! lijsten en neem bijvoorbeeld een incubus, die hun instrumenten goed beheersen, staat er niet in en daar hebben de meeste mensen nog nooit van gehoord. Dat vind ik raar.
Owkee zelfs de meest simpele muziek kan aanslaan, maar is valszingen niet het toppunt? Waar gaat het heen?
Volgens mij kan je tegenwoordig al beroemd worden als je een beat onder het geluid van een draaiende wasmachine zet en vervolgens een clip van drie minuten maakt, waar je ook daadwerkelijk 3 minuten naar een draaiende wasmachine zit te kijken.
Verbeter me maar als ik ergens fout zit... ik zal kijken wat ik er verder over te zeggen heb... maar ik moest dit even kwijt...
De simpele mens neemt maar aan wat er op tv komt en gaat niet zelf op zoek naar muziek die men waardeert.
Owkee... nu jullie
Weinig aan toe te voegen eigenlijk....
quote:"MUSIC IS EVERYWHERE" zegt MTV dan toch?
Op zondag 25 januari 2004 13:14 schreef Drumkruk het volgende:
Volgens mij kan je tegenwoordig al beroemd worden als je een beat onder het geluid van een draaiende wasmachine zet en vervolgens een clip van drie minuten maakt, waar je ook daadwerkelijk 3 minuten naar een draaiende wasmachine zit te kijken.
[Dit bericht is gewijzigd door Lelyzee op 25-01-2004 13:21]
mtv: gaat nog wel: rocktober was een goed thema.
maar die valszingende dame met dat oh oh ohhh ofzow die vond iedereen goed
quote:Ja idd, die had eigenlijk genomineerd kunnen worden als Teletubbie
Op zondag 25 januari 2004 13:21 schreef iDex het volgende:
tmf is niets meer eigenlijk, alleen maar sms-chat/games enzo en de muziek is om temtv: gaat nog wel: rocktober was een goed thema.
quote:Maar het is zo zonde voor de mensen die echte muziek maken... ik speel zelf ook in een band en het is tegenwoordig makkelijker om in een kwartiertje een nummer met 3 verschillende geluiden in elkaar te flansen en vervolgens door te breken dan helemaal vanuit de underground met je band doorbreken en in mijn geval met funkyjazz nog vele malen moeilijker...
Op zondag 25 januari 2004 13:20 schreef Zander het volgende:
Ik kijk en luister zelden naar die clipzenders: als ik een kwartiertje per week kijk, dan is het veel. Radio luister ik ook zelden, behalve Internet-radio. Verder zoek ik voor mezelf wel uit wat leuke muziek is, en ik stoor me dan ook niet echt aan die populaire muziek (een paar uitzonderingen daargelaten, dan). Verder boeit het me niet dat half Nederland er wel mee wegloopt, ieder z'n eigen smaak. Er zijn ergere dingen op de wereld om je druk over te maken...
quote:Ja, maar de vraag is of je wel DAT publiek WIL hebben?
Op zondag 25 januari 2004 13:24 schreef Drumkruk het volgende:[..]
Maar het is zo zonde voor de mensen die echte muziek maken... ik speel zelf ook in een band en het is tegenwoordig makkelijker om in een kwartiertje een nummer met 3 verschillende geluiden in elkaar te flansen en vervolgens door te breken dan helemaal vanuit de underground met je band doorbreken en in mijn geval met funkyjazz nog vele malen moeilijker...
quote:De mensen weten niet meer beter...
Op zondag 25 januari 2004 13:21 schreef iDex het volgende:
tmf is niets meer eigenlijk, alleen maar sms-chat/games enzo en de muziek is om temtv: gaat nog wel: rocktober was een goed thema.
ik ga volgend jaar meedoen met idols en dat nummer doen... vervolgens net zo vals zingen als zij en dan zeggen, "maar dat hoord, dat is de muziek van tegenwoordig... vals zingen kan ook mooi zijn"
quote:Dat weet je niet... die mensen weten niet beter dan dat ze die over het algemeen klote muziek van de zenders kennen. Veel mensen die van de TMF muziek houden zijn dol enthousiast over de muziek van mijn band... Misschien zit dat wel achter veel meer mensen...
Op zondag 25 januari 2004 13:25 schreef Lelyzee het volgende:[..]
Ja, maar de vraag is of je wel DAT publiek WIL hebben?
Ik zou daar niet echt op staan te wachten of zo
quote:In ieder geval stukken origineler dan de gemiddelde cliché r en b-track
Op zondag 25 januari 2004 13:14 schreef Drumkruk het volgende:
quote:Was dat niet Lumidee ofzo?
Op zondag 25 januari 2004 13:21 schreef iDex het volgende:maar die valszingende dame met dat oh oh ohhh ofzow die vond iedereen goed
quote:Nee precies, kun je voortaan elke week 3x in een of andere boerenschuur in 'de provincie' optreden met biergooiend "hey-hooo" publiek.
Op zondag 25 januari 2004 13:25 schreef Lelyzee het volgende:
Ja, maar de vraag is of je wel DAT publiek WIL hebben?
Ik zou daar niet echt op staan te wachten of zo
quote:idd lumidee
Op zondag 25 januari 2004 13:32 schreef The_Voice_Within het volgende:[..]
Was dat niet Lumidee ofzo?
Als ik dat hoorde kreeg ik echt de neiging om m'n ogen eruit te krabben van ellende
weet je wat ook n intelectueel nummer is
dat nummer waar je de hele tijd hoort "it's my birthday i'ts my birthday van ene 50 cent niet veel aan
quote:daar ben ik het wel mee eens... maar ga het eens uit de mensen bekijken die het maken... de meesten van de muzikanten willen graag doorbreken en doen daar hun best voor, maar die klote computer geluiden zijn blijkbaar meer in trek dan GOEDE muziek?!
Op zondag 25 januari 2004 19:22 schreef kiw het volgende:
ik denk dat je als intellectueel individu boven de tmf/mtv(en in mindere mate)box- schapen uit moet steken, en gewoon luisteren wat je zelf tof vindt.
quote:Guttegut, waar maak jij je zo druk om, grote platenmaatschappijen denken alleen in geld. Muziek boeit ze in het geheel niet, er lopen meer juristen en accountants rond dan mensen die verstand hebben van muziek. Bepaalde leeftijdsgroepen kun je door middel van 538/TMF/MTV bepaalde muziek aansmeren en dan zijn zij weer tevreden.
Op maandag 26 januari 2004 15:28 schreef Drumkruk het volgende:[..]
daar ben ik het wel mee eens... maar ga het eens uit de mensen bekijken die het maken... de meesten van de muzikanten willen graag doorbreken en doen daar hun best voor, maar die klote computer geluiden zijn blijkbaar meer in trek dan GOEDE muziek?!platenmaatschappijen verzieken het... en als die het niet doen, doen de grote tv zenders het wel..
MTV duitsland, die is goed!
Op zich was het vroeger niet anders, maar kennelijk zijn "oudere" mensen iets te lastig te manipuleren tegenwoordig en lijkt het erop dat er alleen nog maar op de <25 doelgroep wordt gemikt.
Goede muziek? Dat soort waardeoordelen zijn eerder een kenmerk van een bekrompen geest van degene die ze gebruikt. Met behulp van electronica wordt heel veel boeiende muziek gemaakt, alleen daar hoor je natuurlijk ook nauwelijks iets van. Mijn indruk is trouwens dat er van desbetreffende muziek een betere invloed uitgaat dan van het top40 werk, ik pak tegenwoordig zelfs jazz platen mee.
En MTV Duitsland? Dat is net zo erg als de MTV hier, wat mij betreft mogen ze allemaal opzouten, het is alleen maar meer van hetzelfde (SMS terreur en niggerschlager).
Dat is het enige waar ik me heel erg aan kan irriteren; in de media is vrijwel geen ruimte meer voor iets wat niet in het mainstream plaatje past.
quote:En waarom willen al die mensen doorbreken, of waarom wil jij doorbreken? Omdat je de mensen zo graag een goed gevoel wil geven met jou muziek?
Op maandag 26 januari 2004 15:28 schreef Drumkruk het volgende:[..]
daar ben ik het wel mee eens... maar ga het eens uit de mensen bekijken die het maken... de meesten van de muzikanten willen graag doorbreken en doen daar hun best voor, maar die klote computer geluiden zijn blijkbaar meer in trek dan GOEDE muziek?!
platenmaatschappijen verzieken het... en als die het niet doen, doen de grote tv zenders het wel..
MTV duitsland, die is goed!
Jij (en al die anderen die het niet lukt) doen het net zo goed voor de money en de fame, want als je dat niet deed zou je je niet zo druk maken over de "anderen" die volgens jou geen recht hebben op zendtijd etc. Het feit dat jij iets goed vindt houd niet in dat iedereen het goed vind.
Zo'n track met een vals zingende dame is blijkbaar in trek. Het heeft een vibe die veel mensen aanspreekt en daar is niets mis mee. Dat jij te arrogant bent om in te zien dat er ook mensen zijn die er wel plezier aan beleven, geeft jou niet het recht hen als minderwaardig te zien.
Weet je wat ik irritant vindt? Al die mensen die zogenaamd weten wat "goed" is, en wel denken te weten hoe het wel zou moeten. Je hoeft geen tv te kijken en je hoeft geen radio te luisteren. En als je het echt zo erg vindt dan begin je je eigen station/label/maatschappij en laat je zien hoe het wel moet!
Of wil je eigenlijk toch liever ook met je kop op MTV en in de magazine's?
En "vroegah" was het helemaal niet anders. Denk je dat de Beatles alleen bekend zijn geworden omdat hun muziek zo onwijs goed was? Marketing heeft er ook een (behoorlijk grote) rol in gespeeld. Zo is het altijd al geweest, de massa houdt nou eenmaal van makkelijk vermaak.
De arrenbee en hip-hop waar jij zo over klaagt heeft ook gewoon een lange weg gehad voor het zo groot werd. Decennia in de underground en pas de laatste 5-10 jaar echt huge. Je moet er wel wat voor doen voordat je zo ver komt.....
Ik ben over het algemeen tevreden met MTV, TMF en The Box wat popmuziek betreft; voor andere genres kan je gewoon op internet terecht (of eventueel On The Roxx of zo op the Box).
quote:Wat een domme opmerking.
ik denk dat je als intellectueel individu boven de tmf/mtv(en in mindere mate)box- schapen uit moet steken, en gewoon luisteren wat je zelf tof vindt.
Ik ben dus minder intellectueel omdat ik ook muziek uit de charts heb?
quote:"ik ben elitair want ik luister niet naar de popmuziek van mtv/tmf" ?
Braak! Mensen! Kijk om je heen! Allemaal leuke bands, mensen die er hard voor werken, en die zijn veel beter te bereiken dan de bandjes uit de top 40!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |