Had eerst het id om gewoon aluminiumfolie tegen me ruit te plakken, dat moet best wat warmte weerkaatsen toch? Nu denk ik alleen dat de overburen het daar niet helemaal mee eens zullen zijn.... Zijn er speciale dingen die wel warmte tegenhouden maar niet enorm weerkaatsen?
quote:lang leve de campus! :-)
Op donderdag 05 juli 2001 16:23 schreef Roonaan het volgende:
Zo, eerst even een situatieschets:
Zon staat 's ochtends tot een uur of 13 op mijn raam en zodoende wordt het ontiegelijk heet in mijn kelderkamertje
Tegenover me wonen nog een groot aantal mensen..Had eerst het id om gewoon aluminiumfolie tegen me ruit te plakken, dat moet best wat warmte weerkaatsen toch? Nu denk ik alleen dat de overburen het daar niet helemaal mee eens zullen zijn.... Zijn er speciale dingen die wel warmte tegenhouden maar niet enorm weerkaatsen?
* ToBe die gelukkig pas rond een uur of 16:00 de zon op zijn kamer heeft!
quote:Dan vind ik het zelf nog niet zo geslaagd en beleeft eigenlijk.. Zit te denken aan wit kaftpapier ofzo ertegenaan rammen, maar dat is niet echt waterdicht en zo
Op donderdag 05 juli 2001 16:26 schreef ToBe het volgende:[..]
lang leve de campus! :-)
Je ziet (of zag het iig) redelijk veel altijd. Denk niet dat het zo'n probleem is hoor...* ToBe die gelukkig pas rond een uur of 16:00 de zon op zijn kamer heeft!
quote:uhuh en die blijven heel hangen.. uhuh
Op donderdag 05 juli 2001 16:46 schreef TheKloon het volgende:
Zorg dat er iets aan de buitenkant voor je raam zit, dat werkt beter dan iets aan de binnenkant.. Ik heb rolluiken
quote:Oh nee dalik jatten ze je aluminiumfolie!
Op donderdag 05 juli 2001 16:51 schreef Roonaan het volgende:[..]
uhuh en die blijven heel hangen.. uhuh
studenten zijn sloebers maar zo erg zal het wel nie zijn
[Dit bericht is gewijzigd door NMMV op 05-07-2001 16:51]
quote:ja.. nog meer zware apparaten op onze ongeaarde stopcontactjes.. lijkt me niet zo'n goed plan (en duur btw)
Op donderdag 05 juli 2001 16:51 schreef Dreadknight het volgende:
Airco nemen(Dreadknight is heel blij met z'n airco)
quote:180 hoog en 200 breed....
Op donderdag 05 juli 2001 16:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Afhankelijk van de grootte van je ruit kan je zo'n zonwerende auto-voorruit karton nemen, is ook van aluminium, maar reflecteerd minder
quote:jatten boeit me niet zoveel.. fikken veel meer
Op donderdag 05 juli 2001 16:51 schreef NMMV het volgende:[..]
Oh nee dalik jatten ze je aluminiumfolie!
studenten zijn sloebers maar zo erg zal het wel nie zijn
quote:Dat eerste klopt dat tweede is enorm fout, bleh rolluiken je woont zeker in Belgie??
Op donderdag 05 juli 2001 16:46 schreef TheKloon het volgende:
Zorg dat er iets aan de buitenkant voor je raam zit, dat werkt beter dan iets aan de binnenkant.. Ik heb rolluiken
Kheb zelf heeel handig van die IKEA witte gevlochten zonwering voor de ramen hangen, buiten wel te verstaan, ziet er leuk uit en is verkoelend!
Als het al te erg wordt verzin ik nog eens iets voor aan de buitenkant.
Succes,
Helga
quote:Is dat duur? tiss best een groot oppervlak
Op donderdag 05 juli 2001 19:50 schreef Helga het volgende:
Ik hou de zon buiten met behulp van zonwerend spiegelglas. Geen voor de hand liggende oplossing, maar ideaal omdat je je planten gewoon op de vensterbank kunt laten staan.Succes,
Helga
en waar haal ik dat? doe het zelf zaak?
quote:gaat de huisbaas niet fijn vinden... moet ik eerst dat met de sshd hiero gaan regelen.... zal ik er dan toch gewoon alu-folie voor plakken?
Op donderdag 05 juli 2001 20:00 schreef Helga het volgende:
Het is behoorlijk prijzig. In mijn flat zat het standaard bij de oplevering. Het zijn reuze handige voorzet-ramen die je als het ware voor het normale glas schuift. Hoeveel het in de winkel kost weet ik niet. Wellicht is het goedkoper om gewoon getint glas in de maat van je raam te bestellen bij een glaszetter. Met schuifjes kun je deze dan voor je ramen hangen.
en het is toch veel erger om savonds de zon erop te hebben want dan wordt het stikkesheet (bij mijn vader tenminste)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |