abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1149811
Zo, eerst even een situatieschets:
Zon staat 's ochtends tot een uur of 13 op mijn raam en zodoende wordt het ontiegelijk heet in mijn kelderkamertje
Tegenover me wonen nog een groot aantal mensen..

Had eerst het id om gewoon aluminiumfolie tegen me ruit te plakken, dat moet best wat warmte weerkaatsen toch? Nu denk ik alleen dat de overburen het daar niet helemaal mee eens zullen zijn.... Zijn er speciale dingen die wel warmte tegenhouden maar niet enorm weerkaatsen?

pi_1149829
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:23 schreef Roonaan het volgende:
Zo, eerst even een situatieschets:
Zon staat 's ochtends tot een uur of 13 op mijn raam en zodoende wordt het ontiegelijk heet in mijn kelderkamertje
Tegenover me wonen nog een groot aantal mensen..

Had eerst het id om gewoon aluminiumfolie tegen me ruit te plakken, dat moet best wat warmte weerkaatsen toch? Nu denk ik alleen dat de overburen het daar niet helemaal mee eens zullen zijn.... Zijn er speciale dingen die wel warmte tegenhouden maar niet enorm weerkaatsen?

lang leve de campus! :-)
Je ziet (of zag het iig) redelijk veel altijd. Denk niet dat het zo'n probleem is hoor...

* ToBe die gelukkig pas rond een uur of 16:00 de zon op zijn kamer heeft!

pi_1149851
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:26 schreef ToBe het volgende:

[..]

lang leve de campus! :-)
Je ziet (of zag het iig) redelijk veel altijd. Denk niet dat het zo'n probleem is hoor...

* ToBe die gelukkig pas rond een uur of 16:00 de zon op zijn kamer heeft!

Dan vind ik het zelf nog niet zo geslaagd en beleeft eigenlijk.. Zit te denken aan wit kaftpapier ofzo ertegenaan rammen, maar dat is niet echt waterdicht en zo
  donderdag 5 juli 2001 @ 16:28:10 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1149854
Afhankelijk van de grootte van je ruit kan je zo'n zonwerende auto-voorruit karton nemen, is ook van aluminium, maar reflecteerd minder
The Internets, I needs it..
pi_1149990
Zorg dat er iets aan de buitenkant voor je raam zit, dat werkt beter dan iets aan de binnenkant.. Ik heb rolluiken
pi_1150030
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:46 schreef TheKloon het volgende:
Zorg dat er iets aan de buitenkant voor je raam zit, dat werkt beter dan iets aan de binnenkant.. Ik heb rolluiken
uhuh en die blijven heel hangen.. uhuh
pi_1150032
Airco nemen

(Dreadknight is heel blij met z'n airco)

Gelukkig geen eigenaar van RSI ledematen
  donderdag 5 juli 2001 @ 16:51:33 #8
10528 NMMV
EkkiEkkiEkkiPtangZoomBoing!
pi_1150036
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:51 schreef Roonaan het volgende:

[..]

uhuh en die blijven heel hangen.. uhuh

Oh nee dalik jatten ze je aluminiumfolie!

studenten zijn sloebers maar zo erg zal het wel nie zijn

[Dit bericht is gewijzigd door NMMV op 05-07-2001 16:51]

Every time I try to talk to someone it's "sorry this" and "forgive me that" and "I'm not worthy"...
pi_1150037
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:51 schreef Dreadknight het volgende:
Airco nemen

(Dreadknight is heel blij met z'n airco)

ja.. nog meer zware apparaten op onze ongeaarde stopcontactjes.. lijkt me niet zo'n goed plan (en duur btw)
pi_1150040
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Afhankelijk van de grootte van je ruit kan je zo'n zonwerende auto-voorruit karton nemen, is ook van aluminium, maar reflecteerd minder
180 hoog en 200 breed....
pi_1150064
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:51 schreef NMMV het volgende:

[..]

Oh nee dalik jatten ze je aluminiumfolie!

studenten zijn sloebers maar zo erg zal het wel nie zijn

jatten boeit me niet zoveel.. fikken veel meer
  donderdag 5 juli 2001 @ 18:19:44 #12
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1150566
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:46 schreef TheKloon het volgende:
Dat eerste klopt dat tweede is enorm fout, bleh rolluiken je woont zeker in Belgie??

Kheb zelf heeel handig van die IKEA witte gevlochten zonwering voor de ramen hangen, buiten wel te verstaan, ziet er leuk uit en is verkoelend!

fake a dream
  † In Memoriam † donderdag 5 juli 2001 @ 18:27:02 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_1150618
Ik heb van die rieten rolgordijnen van de xenos buiten hangen, werkt ook perfect.
Ik heb ook wel eens gezien dat iemand van die donker grijze vuilniszakken tegen zn ramen hing. Geen porum natuurlijk, maar volgens hem wel lekker koel
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 5 juli 2001 @ 18:43:15 #14
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_1150701
Ik laat gewoon m'n gordijnen dicht overdag. Lekker simpel en het scheelt enorm.

Als het al te erg wordt verzin ik nog eens iets voor aan de buitenkant.

Het is makkelijk om het niet te doen.
pi_1150800
heb nu eerst wit papier tegen me raam geplakt op de stukken waar geen gordijn hangt en over een tijdje mijn bruine gordijnen maar eens vervangen door witte (heb trouwens al een zo'n bamboeding voor mijn buitendeur, stinkt de eerste paar dagen wel, maar ach, het koelt af )
pi_1151023
Ik hou de zon buiten met behulp van zonwerend spiegelglas. Geen voor de hand liggende oplossing, maar ideaal omdat je je planten gewoon op de vensterbank kunt laten staan.

Succes,
Helga

pi_1151058
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 19:50 schreef Helga het volgende:
Ik hou de zon buiten met behulp van zonwerend spiegelglas. Geen voor de hand liggende oplossing, maar ideaal omdat je je planten gewoon op de vensterbank kunt laten staan.

Succes,
Helga

Is dat duur? tiss best een groot oppervlak

en waar haal ik dat? doe het zelf zaak?

pi_1151098
Het is behoorlijk prijzig. In mijn flat zat het standaard bij de oplevering. Het zijn reuze handige voorzet-ramen die je als het ware voor het normale glas schuift. Hoeveel het in de winkel kost weet ik niet. Wellicht is het goedkoper om gewoon getint glas in de maat van je raam te bestellen bij een glaszetter. Met schuifjes kun je deze dan voor je ramen hangen.
pi_1151119
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 20:00 schreef Helga het volgende:
Het is behoorlijk prijzig. In mijn flat zat het standaard bij de oplevering. Het zijn reuze handige voorzet-ramen die je als het ware voor het normale glas schuift. Hoeveel het in de winkel kost weet ik niet. Wellicht is het goedkoper om gewoon getint glas in de maat van je raam te bestellen bij een glaszetter. Met schuifjes kun je deze dan voor je ramen hangen.
gaat de huisbaas niet fijn vinden... moet ik eerst dat met de sshd hiero gaan regelen.... zal ik er dan toch gewoon alu-folie voor plakken?
pi_1151603
ik heb smorgens ook de zon op mun kamer tot een uur of 12, nmaar ik zet daarna het raam open dus wordt het lekker koel

en het is toch veel erger om savonds de zon erop te hebben want dan wordt het stikkesheet (bij mijn vader tenminste)

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_1152664
Gewoon een aluminium reddingdekentje kopen bij een outdoorzaak, kost (maximaal) een tientje, is erg groot en is sterker en reflecterender dan folie....

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')