FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Jullie oldtimer droom prive museum
ook_gekzondag 25 januari 2004 @ 01:09
Wat zou jij in een grote ruimte voor een oldtimers willen zetten. Wat wel te betalen is voor aanschaf. Denk aan auto,s tot 10.000 euro.
Gewoon om ze neer te zetten en er naar te kijken en genieten. En 1X in de week elke keer met een andere een blokje rijden.

Liefst met foto,s er bij. En prijs waar je het ongeveer voor kan hebben. Mag opknappers zijn. Als ze uiterlijk maar goed er uit zien. Het moet een soort van prive auto museum zijn

Opel manta

Rond de 2500 euro.
Het is toch een mooie auto om te zien. Is toch iets speciaals. Wat in mijn prive auto museum niet mag ontbreken

Volkswagen K 70

rond de 1000 euro
Is een appart bakje om te zien Het is toch iets leuks om te zien. Zit naar mijn smaak totaal geen model in. Maar het heeft toch wat

Jaguar XJ6 serie II

Dit is en blijft m,n droom auto. Zo oud maar toch weer zo modern. Uiterlijk is om te De luxe is geweldig. En als je er in zit wil je er niet mer uit Alle luxe zit er in. De geur van zo een auto is geweldig. Onderhoud is dan net wat minder

Prijs is rond de 4000 en de 10,000. Ligt aan de staat van de auto.

Lancia Beta Coupe

Pracht wagen. En nog lekker snel ook. Top van 190KM Ziet er gewoon netjes en mooi uit. En geloof het of niet. Deze auto kost maar 650 euro op marktplaats

De BMW 320.

De voor vader van de huidige bmw,s. Zelfs in die tijd wist BMW hele mooie auto,s te maken MAg dus niet ontbreken in je prive museum.

Oke kijken met wat jullie komen. Ik kan zo nog wel even door gaan
Let wel. Het moet dus wel een REDELIJKE prijs auto zijn. Laten we zeggen. Niet hoger dan 10.000 euro.

Oblivionzondag 25 januari 2004 @ 01:13

Deze corvette!

ook_gekzondag 25 januari 2004 @ 01:14
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:13 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]

Deze corvette!


Zal lekker vol zijn in je museum
Kom op. Kom eens met meer auto,s onder de 10.000 euro
Oblivionzondag 25 januari 2004 @ 01:17
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:14 schreef ook_gek het volgende:
Zal lekker vol zijn in je museum
Kom op. Kom eens met meer auto,s onder de 10.000 euro
Neh, ben aan het sparen voor deze....

ToXiCitYzondag 25 januari 2004 @ 01:17
een '76 Pontiac Trans Am

Voor zo`n ding in redelijke staat ben je geloof ik rond de ¤5000 kwijt

ook_gekzondag 25 januari 2004 @ 01:21
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:17 schreef ToXiCitY het volgende:
een '76 Pontiac Trans Am

[afbeelding]

Voor zo`n ding in redelijke staat ben je geloof ik rond de ¤5000 kwijt


Ik vind die vogel zo zonde
quote:
Op zondag 25 januari 2004 01:17 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Neh, ben aan het sparen voor deze....

[afbeelding]


Effe door sparen dan


Maar kom op mensen. Even wat meer auto,s. Gaat puur om aanschafprijs. Meer niet. Kom op minimaal 3 auto,s. Er staat droom hoor

Ik wil weten wat voor andere oldtimers mensen bij elkaar willen hebben staan in 1 ruimte. En dan auto,s per stuk max 10.000 euro.

En waarom die er moeten staan
Soort van autotrom. Gewoon kopen en neer zetten

jpoldermanzondag 25 januari 2004 @ 01:45
Dit is duidelijk een van de lelijkste auto's maar eerlijk is eerlijk wel super solide !!!

Die dingen rijden nog steeds met bosjes !!!

http://www.algonet.se/~volvieo/140/index.html

http://www.algonet.se/~volvieo/140/index.html

jpoldermanzondag 25 januari 2004 @ 01:47
Over lekker rijdende oude auto's gesproken kijk deze dan eens...

Die rijden heerlijk net of je vliegt !!!

Dit kan alleen citroen maken !!!

http://www.autozone.be/col/auto/tfiche/pag/CITROEN_DS19-21.jsp

bas-beestzondag 25 januari 2004 @ 02:06
bijv. deze drie wil ik wel hebben

deze om een beetje te cruisen/pimpen

Chevrolet Monte-Carlo 350 V8

alleen de kleur is niet helemaal jofel, maar daar is evt. wel wat aan te doen:

ook_gekzondag 25 januari 2004 @ 02:09
quote:
Op zondag 25 januari 2004 02:06 schreef bas-beest het volgende:
bijv. deze drie wil ik wel hebben

[afbeelding]

deze om een beetje te cruisen/pimpen
[afbeelding]
Chevrolet Monte-Carlo 350 V8

alleen de kleur is niet helemaal jofel, maar daar is evt. wel wat aan te doen:
[afbeelding]


mooi

Ik ben iemand die gewoon een ruimte in kan lopen met oldtimers en dan allen al van het kijken zo heel erg kan genieten. En het ruiken van de auto,s

bas-beestzondag 25 januari 2004 @ 02:14
quote:
Op zondag 25 januari 2004 02:09 schreef ook_gek het volgende:

[..]

mooi

Ik ben iemand die gewoon een ruimte in kan lopen met oldtimers en dan allen al van het kijken zo heel erg kan genieten. En het ruiken van de auto,s


ik wilde dat ik dat kon doen wanneer het mij uitkwam...
Die mengeling van geuren van leer, benzine, olie, rubber etc.
ook_gekzondag 25 januari 2004 @ 02:17
quote:
Op zondag 25 januari 2004 02:14 schreef bas-beest het volgende:

[..]

ik wilde dat ik dat kon doen wanneer het mij uitkwam...
Die mengeling van geuren van leer, benzine, olie, rubber etc.


jij snapt het. En dan lekker die auto,s helemaal op poetsen
Zo dat als je binnen komt. Dat ze lekker glimmen.
-Eddow-zondag 25 januari 2004 @ 11:15
Deze dan denk ik weer aan vroeger


Simca Matra

Weurstzondag 25 januari 2004 @ 14:54
Mijn garage, prijzen weet ik niet precies maar dat is nogal afhankelijk van de staat. De eerste serie moet je kunnen kriijgen voor ¤10K in bad condition



Austin Healey , een niet zo'n geweldig exemlaar haalt dit budget wel.


MG-A ook daar vind je een roetsige versie wel voor ¤10k


Volkswagen Karmann Ghia


Mini Moke en een hele zooi andere Mini's.
Mini Cooper S mk1, Mini Pickup, Mini Marcos en een "woody" Van. Die halen het budget ook wel maar ook dan is er nog het nodige aan te doen.


Fiat 500

Ook maar wat auto's die het budget overschrijden


Porche 356


Lamborghini Miura (maar dan ander kleurtje en die velgen vind ook niet super)


Fiat Zagato V8


Jaguar XJ13

En naturlijk DE auto, de Aston Martin DB4 Zagato.

ook_gekmaandag 26 januari 2004 @ 17:21
Zo dan geen slechte smaak

Dan knal ik er nog een Ferrari 308GTSI en een F40 in m,n museum

Iemand anders nog leuke auto,s?

slashmemaandag 26 januari 2004 @ 17:44
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:21 schreef ook_gek het volgende:
Zo dan geen slechte smaak

Dan knal ik er nog een Ferrari 308GTSI en een F40 in m,n museum

Iemand anders nog leuke auto,s?


Monza en C-kadett. En een GT uiteraard
bas-beestmaandag 26 januari 2004 @ 17:53
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:21 schreef ook_gek het volgende:
Zo dan geen slechte smaak

Dan knal ik er nog een Ferrari 308GTSI en een F40 in m,n museum

Iemand anders nog leuke auto,s?


als we dan toch zo bezig zijn dan mogen deze ook niet ontbreken wat mij betreft:


Ferrari twin turbo 288 GTO

een uiterst zeldzame Cizeta Moroder V16:

PeuRacmaandag 26 januari 2004 @ 17:55
Lancia Thema 8.32

Triumph TR6

Alfa Romeo 33 (als t kan mijn eerste auto weer terug)

Saab 900 Turbo

Volvo 240 (2.3i of Turbo)

en ja, ik hou van grote lompe bakken

Foto's komen nog (als ikzin heb)

ook_gekmaandag 26 januari 2004 @ 18:30
liever auto,s onder de 10.000 euro. Anders gaat het zo veel lijken op de andere topics

Doe dan minimaal 4 onder de 10.000 en 1 ongekende prijs

ralphkdinsdag 27 januari 2004 @ 10:14
Dan ga ik voor deze:

Deze:

Deze:

En als afsluiter net "iets" boven de 10.000 deze:

BoJodinsdag 27 januari 2004 @ 11:36
Alfa Romeo 155 Q4 - zo rond de 8.000 euro

Lancia Delta HF Integrale EVO net onder de 10.000 op marktplaats

Jeep Wrangler type met vierkante koplampen.

Ford Mustang Convertible 1966

Mijn garage

epicdinsdag 27 januari 2004 @ 11:47
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:36 schreef BoJo het volgende:
Lancia Delta HF Integrale EVO net onder de 10.000 op marktplaats

beetje duur voor een speelgoedauto
Tha_Ramsushdinsdag 27 januari 2004 @ 11:49
Ik heb nog wel wat strijkijzers van vroeger voor in het museum, maar die mogen waarschijnlijk niet of wel??
BoJodinsdag 27 januari 2004 @ 11:59
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:47 schreef epic het volgende:

[..]

beetje duur voor een speelgoedauto


Had ik niet eens gezien , maar het gaat om het model
pwnddinsdag 27 januari 2004 @ 20:46
Een garage zonder een Datsun 240Z is geen garage

Sweeet


Een Ford Capri


De enige mooie slOpel


Een Maserati Ghibli 2.8 v6 twin turbo 24v My precious.... precious...

en voor het beter Hillbilly werk

Een Ford Bronco uit '79

ook_gekdinsdag 27 januari 2004 @ 20:57
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:49 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Ik heb nog wel wat strijkijzers van vroeger voor in het museum, maar die mogen waarschijnlijk niet of wel??
ALs je er op kan rijden wel

Die Masarati is ook wel geil jha

bliebliedinsdag 27 januari 2004 @ 21:07
Een Maseratie Ghibli
Een MG B
En een....... weet ik niet.
audi80dinsdag 27 januari 2004 @ 21:16
Een Urquattro:

Meer foto's
Fulcrum_Xdinsdag 27 januari 2004 @ 21:25
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:14 schreef ralphk het volgende:
Dan ga ik voor deze:

[afbeelding]


Citroën SM is tha bomb

btw ik zie hier alleen maar klassiekers staan, oldtimes zijn als definitie toch iets ouder

Tjabbodinsdag 27 januari 2004 @ 21:35
Cool topic btw Mark!

Mijn museum zou bestaan uit de volgende auto's.

een Celica TA22. (op marktplaats, zo'n 3000 euro)

een Celica Carlos Saintz editie: (kosten 10.000 euro, afhankelijk v/d staat)

een MR2:

Nissan 200SX (marktplaats: 5000 euro)

Lancia Delta HF Integrale. (tussen 4000-10.000 eurie)

Audi Quattro

Corvette c4 (marktplaats: 7500 euro)

Tommy_Kuklinskidinsdag 27 januari 2004 @ 21:37
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 21:35 schreef Tjabbo het volgende:
Cool topic btw Mark!

Mijn museum zou bestaan uit de volgende auto's.

een Celica TA22. (op marktplaats, zo'n 3000 euro)
[afbeelding]

een Celica Carlos Saintz editie: (kosten 10.000 euro, afhankelijk v/d staat)
[afbeelding]

een MR2:
[afbeelding]

Nissan 200SX (marktplaats: 5000 euro)
[afbeelding]
[afbeelding]

Lancia Delta HF Integrale. (tussen 4000-10.000 eurie)
[afbeelding]

Audi Quattro
[afbeelding]

Corvette c4 (marktplaats: 7500 euro)
[afbeelding]


ik mis de TA12
Tjabbodinsdag 27 januari 2004 @ 21:38
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 21:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ik mis de TA12


post jij je lijstje eens dan!
ook_gekdinsdag 27 januari 2004 @ 21:56
Een dikke MR2 lijkt me ook super geil.
Wouter.1984dinsdag 27 januari 2004 @ 22:48
mijn old timer collectie:

Ford mustang mach1;
[img]gallery.consumerreview.com/car/gallery/pictures/frontangle.jpg[/img]


Toyota celica

Tjabbodinsdag 27 januari 2004 @ 22:54
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:48 schreef Wouter.1984 het volgende:
mijn old timer collectie:

Toyota celica


das inderdaad wel een ouwetje ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 27-01-2004 22:58]

PeuRacdinsdag 27 januari 2004 @ 22:54
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:48 schreef Wouter.1984 het volgende:
mijn old timer collectie:

Ford mustang mach1;


Toyota celica

[afbeelding]


http:// niet vergeten he

En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers.

Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud

Een klassieker kan zelfs nieuw zijn.

ook_gekdinsdag 27 januari 2004 @ 23:26
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

http:// niet vergeten he

En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers.

Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud

Een klassieker kan zelfs nieuw zijn.


makkelijk lullen. Doe jij het even voor dan.
bas-beestdinsdag 27 januari 2004 @ 23:28
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

http:// niet vergeten he

En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers.

Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud

Een klassieker kan zelfs nieuw zijn.


moet je ff op de eerste pagina kijken, daar staan zat auto's van meer dan 25 jaar oud...
Fulcrum_Xdinsdag 27 januari 2004 @ 23:34
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

http:// niet vergeten he

En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers.

Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud

Een klassieker kan zelfs nieuw zijn.


ik vind persoonlijk dat ze minimaal 50 jaar oud moeten zijn

voorbeeldje:

Chenard & Walker Torpedo G uit 1926

en hij is van mijn pa, hoop dat ik er deze zomer in mag rijden

SterkStaaltjedinsdag 27 januari 2004 @ 23:48
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:34 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

ik vind persoonlijk dat ze minimaal 50 jaar oud moeten zijn

voorbeeldje:
[afbeelding]
Chenard & Walker Torpedo G uit 1926

en hij is van mijn pa, hoop dat ik er deze zomer in mag rijden


Stoer

Specs graag

ook_gekdinsdag 27 januari 2004 @ 23:59
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:34 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

ik vind persoonlijk dat ze minimaal 50 jaar oud moeten zijn

voorbeeldje:
[afbeelding]
Chenard & Walker Torpedo G uit 1926

en hij is van mijn pa, hoop dat ik er deze zomer in mag rijden


wow dat is wel heel erg gaaf
Vertel er eens meer over. Hoe veel zijn er nog.
Waar komt hij officieel vandaan?
Hoe komt je pa er aan?
Fulcrum_Xwoensdag 28 januari 2004 @ 00:01
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:59 schreef ook_gek het volgende:

[..]

wow dat is wel heel erg gaaf
Vertel er eens meer over. Hoe veel zijn er nog.
Waar komt hij officieel vandaan?
Hoe komt je pa er aan?


oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby.
Hij koopt ze als wrak op, speurt zelf naar onderdelen, spuit de onderdelen etc.

Verder weet ik er technisch ook niet veel van, maar ze gaan niet erg hard
Ik geloof dat ze maximaal 80 kunnen

ook_gekwoensdag 28 januari 2004 @ 00:04
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:01 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby.
Hij koopt ze als wrak op, speurt zelf naar onderdelen, spuit de onderdelen etc.


Ah dan heeft hij er meer
Foto,s
bas-beestwoensdag 28 januari 2004 @ 00:05
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:01 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby.
Hij koopt ze als wrak op, speurt zelf naar onderdelen, spuit de onderdelen etc.

Verder weet ik er technisch ook niet veel van, maar ze gaan niet erg hard
Ik geloof dat ze maximaal 80 kunnen


hij's erg mooi idd.
ik heb ff gezocht, en inmiddels gevonden dat het een Frans merk is geweest. Ze hebben bestaan van 1901 tot 1946.

Beknopte informatie:
The Chenard & Walcker factory, based in Asnières, started with tricycles and two- and four-cylinder light cars until it was forced to close its doors in 1907.

Promptly resurrected under the name of Société Anonyme des Anciens Etablissements Chenard et Walcker in new premises in Gennevilliers, the firm presented two new models in 1908, a 14/16hp (3020cc) and a 30/40hp (5881cc). In 1912 they offered five different cars, from 7/9 hp ( 1592cc) to 20 hp (5881cc). More cars were presented the following year based on these engines and a new six-cylinder 20 hp (4523cc) appeared. After the war, the factory resumed production with the 14 hp (3015cc) which remained in production for several years. It was followed in 1920 by a 12 hp (2650cc) and in 1921 by a l0 hp. In 1922 came the famous "3 litre" with a 2978cc engine.

The ohc 2-litre, also of 1922, was the winner of the very first Le Mans 24 Hours Race in 1923, and 1924 saw the 22hp straight-eight of 3945cc. In 1925 Chenard and Walcker launched a small 1095cc four-cylinder sports car with the much-admired streamlined "tank" body, capable of 150 kph (94 mph) unsupercharged and 170 kph (106 mph) supercharged. Chenard & Walcker followed this with some medium cars of 1286cc and 1495cc. At the end of the 1930s Chenard & Walcker were struggling desperately to survive with the front-wheel-drive `Aigle' with Citroën four-cylinder or Ford V8 engines. They also made some rear-wheel-driven cars with Citroën engines.

Though taken over in 1946 by Peugeot, Chenard remained independent for the next few years, producing light vans.

ook_gekwoensdag 28 januari 2004 @ 00:10
7PK

En heb ik het nou goed gelezen. Heeft peugot het overgenomen?

PeuRacwoensdag 28 januari 2004 @ 00:14
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:55 schreef PeuRac het volgende:
Lancia Thema 8.32

Triumph TR6

Alfa Romeo 33 (als t kan mijn eerste auto weer terug)

Saab 900 Turbo

Volvo 240 (2.3i of Turbo)

en ja, ik hou van grote lompe bakken

Foto's komen nog (als ikzin heb)


Hier ga ik volgende week met mijn vader naar kijken, voor mij een 2.1 Turbo blok, die tank gaat gewoon in 9.0 seconden naar de 100

Het begin van mijn museum

ook_gekwoensdag 28 januari 2004 @ 00:20
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:14 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hier ga ik volgende week met mijn vader naar kijken, voor mij een 2.1 Turbo blok, die tank gaat gewoon in 9.0 seconden naar de 100

Het begin van mijn museum


En eind van je sociale leven
Foo_nikswoensdag 28 januari 2004 @ 00:26
<-------------Eleanor, Mach 1 Mustang uit 1973 en niet die sissy' 67
met de stunts uit de computer
PeuRacwoensdag 28 januari 2004 @ 00:29
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:20 schreef ook_gek het volgende:

[..]

En eind van je sociale leven


Dat begon al toen ik Fok! leerde kennen, maar straks krijgen we een Volvo en een Toyota groep hier
Fulcrum_Xwoensdag 28 januari 2004 @ 00:35
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:05 schreef bas-beest het volgende:

[..]

hij's erg mooi idd.
ik heb ff gezocht, en inmiddels gevonden dat het een Frans merk is geweest. Ze hebben bestaan van 1901 tot 1946.

Beknopte informatie:
The Chenard & Walcker factory, based in Asnières, started with tricycles and two- and four-cylinder light cars until it was forced to close its doors in 1907.

Promptly resurrected under the name of Société Anonyme des Anciens Etablissements Chenard et Walcker in new premises in Gennevilliers, the firm presented two new models in 1908, a 14/16hp (3020cc) and a 30/40hp (5881cc). In 1912 they offered five different cars, from 7/9 hp ( 1592cc) to 20 hp (5881cc). More cars were presented the following year based on these engines and a new six-cylinder 20 hp (4523cc) appeared. After the war, the factory resumed production with the 14 hp (3015cc) which remained in production for several years. It was followed in 1920 by a 12 hp (2650cc) and in 1921 by a l0 hp. In 1922 came the famous "3 litre" with a 2978cc engine.

The ohc 2-litre, also of 1922, was the winner of the very first Le Mans 24 Hours Race in 1923, and 1924 saw the 22hp straight-eight of 3945cc. In 1925 Chenard and Walcker launched a small 1095cc four-cylinder sports car with the much-admired streamlined "tank" body, capable of 150 kph (94 mph) unsupercharged and 170 kph (106 mph) supercharged. Chenard & Walcker followed this with some medium cars of 1286cc and 1495cc. At the end of the 1930s Chenard & Walcker were struggling desperately to survive with the front-wheel-drive `Aigle' with Citroën four-cylinder or Ford V8 engines. They also made some rear-wheel-driven cars with Citroën engines.

Though taken over in 1946 by Peugeot, Chenard remained independent for the next few years, producing light vans.


leuke info, thnx, ik zal er zelf ook eens wat info over gaan zoeken
bas-beestwoensdag 28 januari 2004 @ 01:27
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:35 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

leuke info, thnx, ik zal er zelf ook eens wat info over gaan zoeken


je moet dan wel zoeken op "Chenard & Walcker"
zappa29woensdag 28 januari 2004 @ 10:50
Mijn museumpje:

Uiteraard mijn eigen opel gt

En verder een Datsun 240Z

Opel Manta A

VW Cabriolet Karmann

Fulcrum_Xwoensdag 28 januari 2004 @ 11:04
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 01:27 schreef bas-beest het volgende:

[..]

je moet dan wel zoeken op "Chenard & Walcker"


duh



Chenard & Walker Y6 Cabriolet uit 1928

We zijn de enigste in Europa met 2 Chenard & Walcker's , en dit type is ook waarschijnlijk de enige in europa. Moet nog wel gerestaureerd worden, hier op de foto istie in originele staat


Citroën C4G uit 1930

-Muse-woensdag 28 januari 2004 @ 11:41
Ford GT40

Volvo 164

Corvette Stingray

Aston Martin DB2

Maserati Ghilbi

Supra MK3

BMW M1

meer kom ik zo niet op, maar die post ik nog wel

edit: had nieuwe gt40 ipv oude

-Muse-woensdag 28 januari 2004 @ 16:46
zozo, neit echt druk meer hier
ook_gekwoensdag 28 januari 2004 @ 18:35

Een kennis van me heeft er 1. En die dingen zijn SUPER klein man
Ik pas daar niet in
audi80woensdag 28 januari 2004 @ 19:44
Dit is ook een hele mooie:

Audi 100 coupé Zelf op de foto gezet op een meeting
Tommy_Kuklinskiwoensdag 28 januari 2004 @ 19:54
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:04 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

duh


[afbeelding]
Chenard & Walker Y6 Cabriolet uit 1928

We zijn de enigste in Europa met 2 Chenard & Walcker's , en dit type is ook waarschijnlijk de enige in europa. Moet nog wel gerestaureerd worden, hier op de foto istie in originele staat

[afbeelding]
Citroën C4G uit 1930


hoe komt je vader aan deze mooie en bijzondere auto's als ik vragen mag....
ook_gekwoensdag 28 januari 2004 @ 20:31
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

hoe komt je vader aan deze mooie en bijzondere auto's als ik vragen mag....


LEZEN
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:01 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby.
Hij koopt ze als wrak op, speurt zelf naar onderdelen, spuit de onderdelen etc.

Verder weet ik er technisch ook niet veel van, maar ze gaan niet erg hard
Ik geloof dat ze maximaal 80 kunnen


pAinwoensdag 28 januari 2004 @ 20:45
Citroen Traction Avant Familial

Nash Ambasador

Dodge Coronet

allen VOOR 1960 en allen ONDER 10.000 euro

Tommy_Kuklinskiwoensdag 28 januari 2004 @ 20:49
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:31 schreef ook_gek het volgende:

[..]

LEZEN
[..]


sorry, toch nog steeds benieuwd waar hij die wrakken vandaan haalt....
Fl3xxwoensdag 28 januari 2004 @ 20:51

Mazda RX-7 (1e model).


Dodge Charger

ook_gekwoensdag 28 januari 2004 @ 20:52
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

sorry, toch nog steeds benieuwd waar hij die wrakken vandaan haalt....


Dat vroeg je niet
Tommy_Kuklinskiwoensdag 28 januari 2004 @ 20:56
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:52 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dat vroeg je niet


klopt maar nu wel
ThaFreakwoensdag 28 januari 2004 @ 21:04
corvette stingray

cadillac de Ville

BMW 3.0 CSi

bas-beestwoensdag 28 januari 2004 @ 21:38
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:45 schreef pAin het volgende:
Citroen Traction Avant Familial
[afbeelding]
de ultieme gangster-auto
Er schijnt er wel eens eentje uit de haven van Bordeaux gehaald te zijn, helemaal gatenkaas enz.
ook_gekwoensdag 28 januari 2004 @ 21:41
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:38 schreef bas-beest het volgende:

[..]

de ultieme gangster-auto
Er schijnt er wel eens eentje uit de haven van Bordeaux gehaald te zijn, helemaal gatenkaas enz.


Ze doen me altijd denken aan een maffia auto
bas-beestwoensdag 28 januari 2004 @ 22:12
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:41 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ze doen me altijd denken aan een maffia auto


ja, dat ook, maar mafia is, dacht ik, specifiek Italiaans. Ik weet niet of er een Franse versie van bestaat...
Tommy_Kuklinskiwoensdag 28 januari 2004 @ 22:14
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:12 schreef bas-beest het volgende:

[..]

ja, dat ook, maar mafia is, dacht ik, specifiek Italiaans. Ik weet niet of er een Franse versie van bestaat...


De 15 Six die in 1939 uitkwam, had een zescilindermotor van 2.8 liter. Dit was vanwege z'n prima wegligging en hoge snelheid de favoriete auto van gangsters, zoals vaak in Franse films over die tijd te zien is.

In frankrijk zijn het dus Gangsters

Fulcrum_Xdonderdag 29 januari 2004 @ 11:24
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

klopt maar nu wel


oh hij zoekt er naar in Frankrijk, België, Nederland, evt Amerika. En hij kent uiteraard veel mensen met dezelfde hobby. Autobeursen/ oldtimerbeursen etc.
ook_gekdonderdag 29 januari 2004 @ 14:28
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

De 15 Six die in 1939 uitkwam, had een zescilindermotor van 2.8 liter. Dit was vanwege z'n prima wegligging en hoge snelheid de favoriete auto van gangsters, zoals vaak in Franse films over die tijd te zien is.

In frankrijk zijn het dus Gangsters


In nederland rijden ze toch beter. Mercedes 500 SEC
Die ik ook wel wil hebben
PeuRacdonderdag 29 januari 2004 @ 14:33

Details
Type: Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster
Year: 1938
Colour: dark blue
Interior: grey leather
Condition: completely restored, excellent condition

Technical Data
Engine: straight 8-cylinder with supercharger
Capacity: 5401 ccm
Max Power: 115 HP, with supercharger 180 HP at 3400 rpm
0 - 100 km/h: ca. 18 sec
Max Speed: 170 km/h

Staat geen prijs bij