ook_gek | zondag 25 januari 2004 @ 01:09 |
Wat zou jij in een grote ruimte voor een oldtimers willen zetten. Wat wel te betalen is voor aanschaf. Denk aan auto,s tot 10.000 euro. Gewoon om ze neer te zetten en er naar te kijken en genieten. En 1X in de week elke keer met een andere een blokje rijden. Liefst met foto,s er bij. En prijs waar je het ongeveer voor kan hebben. Mag opknappers zijn. Als ze uiterlijk maar goed er uit zien. Het moet een soort van prive auto museum zijn Opel manta Volkswagen K 70 Jaguar XJ6 serie II Prijs is rond de 4000 en de 10,000. Ligt aan de staat van de auto. Lancia Beta Coupe De BMW 320. De voor vader van de huidige bmw,s. Zelfs in die tijd wist BMW hele mooie auto,s te maken Oke kijken met wat jullie komen. Ik kan zo nog wel even door gaan | |
Oblivion | zondag 25 januari 2004 @ 01:13 |
![]() Deze corvette! | |
ook_gek | zondag 25 januari 2004 @ 01:14 |
quote:Zal lekker vol zijn in je museum ![]() Kom op. Kom eens met meer auto,s onder de 10.000 euro ![]() | |
Oblivion | zondag 25 januari 2004 @ 01:17 |
quote:Neh, ben aan het sparen voor deze.... ![]() | |
ToXiCitY | zondag 25 januari 2004 @ 01:17 |
een '76 Pontiac Trans Am Voor zo`n ding in redelijke staat ben je geloof ik rond de ¤5000 kwijt | |
ook_gek | zondag 25 januari 2004 @ 01:21 |
quote:Ik vind die vogel zo zonde ![]() quote:Effe door sparen dan ![]()
Ik wil weten wat voor andere oldtimers mensen bij elkaar willen hebben staan in 1 ruimte. En dan auto,s per stuk max 10.000 euro. En waarom die er moeten staan | |
jpolderman | zondag 25 januari 2004 @ 01:45 |
Dit is duidelijk een van de lelijkste auto's maar eerlijk is eerlijk wel super solide !!! Die dingen rijden nog steeds met bosjes !!! | |
jpolderman | zondag 25 januari 2004 @ 01:47 |
Over lekker rijdende oude auto's gesproken kijk deze dan eens... Die rijden heerlijk net of je vliegt !!! Dit kan alleen citroen maken !!! http://www.autozone.be/col/auto/tfiche/pag/CITROEN_DS19-21.jsp | |
bas-beest | zondag 25 januari 2004 @ 02:06 |
bijv. deze drie wil ik wel hebben ![]() deze om een beetje te cruisen/pimpen alleen de kleur is niet helemaal jofel, maar daar is evt. wel wat aan te doen: | |
ook_gek | zondag 25 januari 2004 @ 02:09 |
quote:mooi ![]() Ik ben iemand die gewoon een ruimte in kan lopen met oldtimers en dan allen al van het kijken zo heel erg kan genieten. En het ruiken van de auto,s | |
bas-beest | zondag 25 januari 2004 @ 02:14 |
quote:ik wilde dat ik dat kon doen wanneer het mij uitkwam... Die mengeling van geuren van leer, benzine, olie, rubber etc. ![]() | |
ook_gek | zondag 25 januari 2004 @ 02:17 |
quote:jij snapt het. En dan lekker die auto,s helemaal op poetsen ![]() Zo dat als je binnen komt. Dat ze lekker glimmen. | |
-Eddow- | zondag 25 januari 2004 @ 11:15 |
Deze dan denk ik weer aan vroeger ![]()
| |
Weurst | zondag 25 januari 2004 @ 14:54 |
Mijn garage, prijzen weet ik niet precies maar dat is nogal afhankelijk van de staat. De eerste serie moet je kunnen kriijgen voor ¤10K in bad condition ![]()
Ook maar wat auto's die het budget overschrijden
En naturlijk DE auto, de Aston Martin DB4 Zagato. | |
ook_gek | maandag 26 januari 2004 @ 17:21 |
Zo dan geen slechte smaak ![]() Dan knal ik er nog een Ferrari 308GTSI en een F40 in m,n museum Iemand anders nog leuke auto,s? | |
slashme | maandag 26 januari 2004 @ 17:44 |
quote:Monza en C-kadett. En een GT uiteraard | |
bas-beest | maandag 26 januari 2004 @ 17:53 |
quote:als we dan toch zo bezig zijn ![]() Ferrari twin turbo 288 GTO een uiterst zeldzame Cizeta Moroder V16: | |
PeuRac | maandag 26 januari 2004 @ 17:55 |
Lancia Thema 8.32 ![]() Triumph TR6 Alfa Romeo 33 Saab 900 Turbo Volvo 240 (2.3i of Turbo) en ja, ik hou van grote lompe bakken Foto's komen nog (als ikzin heb) | |
ook_gek | maandag 26 januari 2004 @ 18:30 |
liever auto,s onder de 10.000 euro. Anders gaat het zo veel lijken op de andere topics ![]() Doe dan minimaal 4 onder de 10.000 en 1 ongekende prijs | |
ralphk | dinsdag 27 januari 2004 @ 10:14 |
Dan ga ik voor deze: Deze: Deze: En als afsluiter net "iets" boven de 10.000 deze: | |
BoJo | dinsdag 27 januari 2004 @ 11:36 |
Alfa Romeo 155 Q4 - zo rond de 8.000 euro ![]() Lancia Delta HF Integrale EVO net onder de 10.000 op marktplaats Jeep Wrangler type met vierkante koplampen. Ford Mustang Convertible 1966 Mijn garage | |
epic | dinsdag 27 januari 2004 @ 11:47 |
quote:beetje duur voor een speelgoedauto ![]() | |
Tha_Ramsush | dinsdag 27 januari 2004 @ 11:49 |
Ik heb nog wel wat strijkijzers van vroeger voor in het museum, maar die mogen waarschijnlijk niet of wel?? | |
BoJo | dinsdag 27 januari 2004 @ 11:59 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
pwnd | dinsdag 27 januari 2004 @ 20:46 |
Een garage zonder een Datsun 240Z is geen garage
en voor het beter Hillbilly werk | |
ook_gek | dinsdag 27 januari 2004 @ 20:57 |
quote:ALs je er op kan rijden wel ![]() Die Masarati is ook wel geil jha | |
blieblie | dinsdag 27 januari 2004 @ 21:07 |
Een Maseratie Ghibli Een MG B En een....... weet ik niet. | |
audi80 | dinsdag 27 januari 2004 @ 21:16 |
Een Urquattro: ![]() ![]() Meer foto's | |
Fulcrum_X | dinsdag 27 januari 2004 @ 21:25 |
quote:Citroën SM is tha bomb ![]() btw ik zie hier alleen maar klassiekers staan, oldtimes zijn als definitie toch iets ouder | |
Tjabbo | dinsdag 27 januari 2004 @ 21:35 |
Cool topic btw Mark! Mijn museum zou bestaan uit de volgende auto's. een Celica TA22. (op marktplaats, zo'n 3000 euro) een Celica Carlos Saintz editie: (kosten 10.000 euro, afhankelijk v/d staat) een MR2: Nissan 200SX (marktplaats: 5000 euro) Lancia Delta HF Integrale. (tussen 4000-10.000 eurie) Audi Quattro Corvette c4 (marktplaats: 7500 euro) | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 27 januari 2004 @ 21:37 |
quote:ik mis de TA12 | |
Tjabbo | dinsdag 27 januari 2004 @ 21:38 |
quote:post jij je lijstje eens dan! | |
ook_gek | dinsdag 27 januari 2004 @ 21:56 |
Een dikke MR2 lijkt me ook super geil. | |
Wouter.1984 | dinsdag 27 januari 2004 @ 22:48 |
mijn old timer collectie: Ford mustang mach1;
| |
Tjabbo | dinsdag 27 januari 2004 @ 22:54 |
quote:das inderdaad wel een ouwetje ja. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 27-01-2004 22:58] | |
PeuRac | dinsdag 27 januari 2004 @ 22:54 |
quote:http:// niet vergeten he ![]() En weinig echte olditerms hier, bijna alleen maar klassiekers. Een oldtimer is minimaal 25 jaar oud Een klassieker kan zelfs nieuw zijn. | |
ook_gek | dinsdag 27 januari 2004 @ 23:26 |
quote:makkelijk lullen. Doe jij het even voor dan. | |
bas-beest | dinsdag 27 januari 2004 @ 23:28 |
quote:moet je ff op de eerste pagina kijken, daar staan zat auto's van meer dan 25 jaar oud... | |
Fulcrum_X | dinsdag 27 januari 2004 @ 23:34 |
quote:ik vind persoonlijk dat ze minimaal 50 jaar oud moeten zijn ![]() voorbeeldje: en hij is van mijn pa, hoop dat ik er deze zomer in mag rijden | |
SterkStaaltje | dinsdag 27 januari 2004 @ 23:48 |
quote:Stoer ![]() Specs graag | |
ook_gek | dinsdag 27 januari 2004 @ 23:59 |
quote:wow dat is wel heel erg gaaf ![]() Vertel er eens meer over. Hoe veel zijn er nog. Waar komt hij officieel vandaan? Hoe komt je pa er aan? | |
Fulcrum_X | woensdag 28 januari 2004 @ 00:01 |
quote:oh eh Chenard & Walcker is een exclusief merk, onbekend en weinig gemaakt, mijn pa restaureert oldtimers als hobby. Hij koopt ze als wrak op, speurt zelf naar onderdelen, spuit de onderdelen etc. Verder weet ik er technisch ook niet veel van, maar ze gaan niet erg hard | |
ook_gek | woensdag 28 januari 2004 @ 00:04 |
quote:Ah dan heeft hij er meer ![]() Foto,s ![]() | |
bas-beest | woensdag 28 januari 2004 @ 00:05 |
quote:hij's erg mooi idd. ![]() ik heb ff gezocht, en inmiddels gevonden dat het een Frans merk is geweest. Ze hebben bestaan van 1901 tot 1946. Beknopte informatie: Promptly resurrected under the name of Société Anonyme des Anciens Etablissements Chenard et Walcker in new premises in Gennevilliers, the firm presented two new models in 1908, a 14/16hp (3020cc) and a 30/40hp (5881cc). In 1912 they offered five different cars, from 7/9 hp ( 1592cc) to 20 hp (5881cc). More cars were presented the following year based on these engines and a new six-cylinder 20 hp (4523cc) appeared. After the war, the factory resumed production with the 14 hp (3015cc) which remained in production for several years. It was followed in 1920 by a 12 hp (2650cc) and in 1921 by a l0 hp. In 1922 came the famous "3 litre" with a 2978cc engine. The ohc 2-litre, also of 1922, was the winner of the very first Le Mans 24 Hours Race in 1923, and 1924 saw the 22hp straight-eight of 3945cc. In 1925 Chenard and Walcker launched a small 1095cc four-cylinder sports car with the much-admired streamlined "tank" body, capable of 150 kph (94 mph) unsupercharged and 170 kph (106 mph) supercharged. Chenard & Walcker followed this with some medium cars of 1286cc and 1495cc. At the end of the 1930s Chenard & Walcker were struggling desperately to survive with the front-wheel-drive `Aigle' with Citroën four-cylinder or Ford V8 engines. They also made some rear-wheel-driven cars with Citroën engines. Though taken over in 1946 by Peugeot, Chenard remained independent for the next few years, producing light vans. | |
ook_gek | woensdag 28 januari 2004 @ 00:10 |
7PK ![]() En heb ik het nou goed gelezen. Heeft peugot het overgenomen? | |
PeuRac | woensdag 28 januari 2004 @ 00:14 |
quote:Hier ga ik volgende week met mijn vader naar kijken, voor mij ![]() ![]() Het begin van mijn museum | |
ook_gek | woensdag 28 januari 2004 @ 00:20 |
quote:En eind van je sociale leven ![]() | |
Foo_niks | woensdag 28 januari 2004 @ 00:26 |
<-------------Eleanor, Mach 1 Mustang uit 1973 en niet die sissy' 67 met de stunts uit de computer ![]() | |
PeuRac | woensdag 28 januari 2004 @ 00:29 |
quote:Dat begon al toen ik Fok! leerde kennen, maar straks krijgen we een Volvo en een Toyota groep hier ![]() | |
Fulcrum_X | woensdag 28 januari 2004 @ 00:35 |
quote:leuke info, thnx, ik zal er zelf ook eens wat info over gaan zoeken | |
bas-beest | woensdag 28 januari 2004 @ 01:27 |
quote:je moet dan wel zoeken op "Chenard & Walcker" ![]() | |
zappa29 | woensdag 28 januari 2004 @ 10:50 |
Mijn museumpje: Uiteraard mijn eigen opel gt En verder een Datsun 240Z Opel Manta A VW Cabriolet Karmann | |
Fulcrum_X | woensdag 28 januari 2004 @ 11:04 |
quote:duh ![]()
We zijn de enigste in Europa met 2 Chenard & Walcker's , en dit type is ook waarschijnlijk de enige in europa. Moet nog wel gerestaureerd worden, hier op de foto istie in originele staat
| |
-Muse- | woensdag 28 januari 2004 @ 11:41 |
Ford GT40![]() Volvo 164 Corvette Stingray Aston Martin DB2 Maserati Ghilbi Supra MK3 BMW M1 meer kom ik zo niet op, maar die post ik nog wel edit: had nieuwe gt40 ipv oude | |
-Muse- | woensdag 28 januari 2004 @ 16:46 |
zozo, neit echt druk meer hier ![]() | |
ook_gek | woensdag 28 januari 2004 @ 18:35 |
![]() Een kennis van me heeft er 1. En die dingen zijn SUPER klein man ![]() Ik pas daar niet in ![]() | |
audi80 | woensdag 28 januari 2004 @ 19:44 |
Dit is ook een hele mooie:![]() Audi 100 coupé Zelf op de foto gezet op een meeting ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 januari 2004 @ 19:54 |
quote: ![]() | |
ook_gek | woensdag 28 januari 2004 @ 20:31 |
quote:LEZEN quote: | |
pAin | woensdag 28 januari 2004 @ 20:45 |
Citroen Traction Avant Familial![]() Nash Ambasador Dodge Coronet allen VOOR 1960 en allen ONDER 10.000 euro | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 januari 2004 @ 20:49 |
quote:sorry, toch nog steeds benieuwd waar hij die wrakken vandaan haalt.... | |
Fl3xx | woensdag 28 januari 2004 @ 20:51 |
![]() Mazda RX-7 (1e model).
| |
ook_gek | woensdag 28 januari 2004 @ 20:52 |
quote:Dat vroeg je niet ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 januari 2004 @ 20:56 |
quote:klopt maar nu wel ![]() | |
ThaFreak | woensdag 28 januari 2004 @ 21:04 |
corvette stingray![]() cadillac de Ville BMW 3.0 CSi | |
bas-beest | woensdag 28 januari 2004 @ 21:38 |
quote:de ultieme gangster-auto ![]() Er schijnt er wel eens eentje uit de haven van Bordeaux gehaald te zijn, helemaal gatenkaas enz. | |
ook_gek | woensdag 28 januari 2004 @ 21:41 |
quote:Ze doen me altijd denken aan een maffia auto ![]() | |
bas-beest | woensdag 28 januari 2004 @ 22:12 |
quote:ja, dat ook, maar mafia is, dacht ik, specifiek Italiaans. Ik weet niet of er een Franse versie van bestaat... | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 januari 2004 @ 22:14 |
quote:De 15 Six die in 1939 uitkwam, had een zescilindermotor van 2.8 liter. Dit was vanwege z'n prima wegligging en hoge snelheid de favoriete auto van gangsters, zoals vaak in Franse films over die tijd te zien is. In frankrijk zijn het dus Gangsters | |
Fulcrum_X | donderdag 29 januari 2004 @ 11:24 |
quote:oh hij zoekt er naar in Frankrijk, België, Nederland, evt Amerika. En hij kent uiteraard veel mensen met dezelfde hobby. Autobeursen/ oldtimerbeursen etc. | |
ook_gek | donderdag 29 januari 2004 @ 14:28 |
quote:In nederland rijden ze toch beter. Mercedes 500 SEC ![]() Die ik ook wel wil hebben ![]() | |
PeuRac | donderdag 29 januari 2004 @ 14:33 |
![]() Details Technical Data Staat geen prijs bij |