abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2001 @ 15:55:38 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1149582
quote:
AGRIGENTO (DPA) - Vijf medewerkers van het Rode Kruis op Sicilië zijn aangehouden, omdat zij hulpgoederen stalen en doorverkochten aan supermarkten. Dat meldt de Italiaanse krant La Stampa.

De Europese Unie had de hulpgoederen aan de hulporganisatie geschonken om de nood in de Siciliaanse stad Agrigento te lenigen. De vijf zouden met de diefstal en doorverkoop tienduizenden guldens hebben verdiend.

De voorzitter van het Italiaanse Rode Kruis, Mariapia Garavaglia, zegt verbijsterd te zijn. ,,Dit werpt een donkere schaduw op het aanzien van onze organisatie'', zegt zij.

Bron: ANP

Ongelooflijk, wat een ratten

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1149601
achja dit is nog maar het begin, bij heel veel zogenaamd goede doelen gaat het geld ook naar de verkeerden. Van dit nieuws kijk ik niet op.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1149626
Ik ben nog niet zolang terug van vakantie, vandaar de vraag, wat is er gaande in Sicilë dat het Rode Kruis daar nood-voorraden voedsel gaat uitdelen?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 5 juli 2001 @ 16:05:15 #4
10090 waspman
life is sweet
pi_1149649
quote:
Vijf medewerkers van het Rode Kruis op Sicilië zijn aangehouden
zegt genoeg, lijkt me zo
  donderdag 5 juli 2001 @ 16:13:22 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_1149723
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik ben nog niet zolang terug van vakantie, vandaar de vraag, wat is er gaande in Sicilë dat het Rode Kruis daar nood-voorraden voedsel gaat uitdelen?
Precies.

Is Italië ineens een derde wereld land geworden ofzo

Bovendien op Sicilië heerst de maffia, daar kijk ik nergens van op.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 5 juli 2001 @ 16:29:06 #6
10090 waspman
life is sweet
pi_1149863
quote:
Agrigento

Agrigento is een stad aan de zuidkust van Sicilië. Het is een stad die in geen enkel bezoek aan dit wonderschone eiland overgeslagen mag worden. Vlakbij het station ligt het eigenlijke centrum van Agrigento: het Piazza Aldo Moro. Een bruisend pleintje in een parkachtige omgeving. Startpunt voor een bezoek aan de prachtige oude stad en de nieuwe stad, want het ligt er tussen in. Maar ook beginpunt voor een bezoek aan de Vallei der Tempels, want de stadbus die van het station vertrekt brengt je er in een kwartier naar toe!

gewoon een touristisch plaatsje met veel oude tempels e.d.???

[Dit bericht is gewijzigd door waspman op 05-07-2001 16:43]

pi_1149919
Och , in Somalie moesten ze destijds (nu nog ?) de lokale "krijgsheren" betalen om hulpgoederen te kunnen transporteren/uitdelen. Ook werd er daar veel gejat door die figuren en gewoon verkocht als handel.

Dat kregen we pas later te horen , de echte dieven zijn dus het rode kruis die jou niet vertellen dat 80+ cent van je gegeven gulden nooit aankomt als hulp aan slachtoffers.

Je moest eens weten wat er aan ontwikkelingshulp verdwijnt in de verkeerde zakken.

En ik zie niet in waarom die rode kruis medewerkers nou "ratten" zijn en ander personeel van bv Philips dat steelt een mindere vorm. (ik heb het niet over potloden maar tv's enzo)

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1150057
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 16:36 schreef Guus het volgende:

En ik zie niet in waarom die rode kruis medewerkers nou "ratten" zijn en ander personeel van bv Philips dat steelt een mindere vorm. (ik heb het niet over potloden maar tv's enzo)

Zie je dat echt niet in?

pfff, wazig

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_1151152
Aangezien er geen nood-toestand was in Italië hebben ze de spullen die toch niemand kwam halen maar verkocht
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  donderdag 5 juli 2001 @ 23:36:00 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_1152780
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 20:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Aangezien er geen nood-toestand was in Italië hebben ze de spullen die toch niemand kwam halen maar verkocht
Ach nu weet je wat er met je geld gebeurt wat je aan het Rode Kruis schenkt
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')