abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16941681
gewoon wat in het Duits lullen als ze komen, dan donderen ze wel op
billie?
pi_16946164
Ik zeg altijd dat ik alleen maar mijn pinpas bij me heb. En laten ze nou net nooit een pin-automaat bij zich hebben
pi_16951308
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:55 schreef Karzeuler het volgende:
De laatste tijd wordt ik steeds vaker lastig gevallen door van die zeurende bedelaars in de trein. Je weet wel, van die klaplopers die niet tevreden zijn met hun 700 euro uitkering p/m en niet zo helder zijn om dan bij een uitzendburo binnen te stappen en daarom maar treinreizgers gaan lastig vallen. Vooral in de omgeving Rotterdam wemelt het van de bedelaars op de trein.
De enige 'bedelaars' die ik nog kan waarderen zijn Alex en Hugo. dat zijn twee junks die nog wat doen voor hun geld. Ze rammen wat op een aftands gitaartje en vragen dan aan de 'luisteraars' in de trein om de buma en sena rechten. Elke keer als ik ze weer tegenkom heeft Alex weer een accoordje erbij geleerd, en Hugo slenterd er mopperend achteraan.
Alex is altijd vrolijk, terwijl Hugo altijd chagerijnig is. Samen is het een heel grappig duo.
Maar op hun na, vind ik al die andere bedelaars maar lastig. Ze zeuren zo.

Wat vinden jullie/

7 meier is toch niks, die gasten geven zeker al een meier per dag aan bruin uit.
Wees blij dat ze bedelen ipv dat ze een mes onder je strot douwen en je vervolgens helemaal leeg trekken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 7 februari 2004 @ 01:39:53 #79
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16962622
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 18:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

7 meier is toch niks, die gasten geven zeker al een meier per dag aan bruin uit.
Wees blij dat ze bedelen ipv dat ze een mes onder je strot douwen en je vervolgens helemaal leeg trekken.

Ze hadden gewoon nooit aan die drugs moeten gaan! En als ze er aan zijn, moeten ze er maar snel mee kappen.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zaterdag 7 februari 2004 @ 01:45:46 #80
36043 Inspiration
flame attraction
pi_16962722
Het is zeker irritant. En komt ook steeds vaker voor volgens mij ja. Sinds januari opeens minstens 2 bedelaars per week tegen rond Rotterdam. Vooral als ze doorzeuren kan het flink irritant zijn.
pi_16966382
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 01:39 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon nooit aan die drugs moeten gaan! En als ze er aan zijn, moeten ze er maar snel mee kappen.

dat is zo simpel gezegd, mensen kunnen bijna niet stoppen met roken, laat staan als je aan de heroine zit. Stoppen betekent over het algemeen, vaarwel tegen je 'vrienden' zeggen, nieuwe vrienden zoeken als ex-junk-zijnde en dan nog eens stoppen met de drugs, dat is echt wel een hoge drempel.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_16967518
Vorig jaar reed er altijd op de metrolijn 54 in Amsterdam een neger met rasta haar en een gitaar mee, die speelde altijd wel coole liedjes. Kon er ook op dat moment meestal van genieten en dat vond ik die paar euro wel waard

Maar van die smerige gasten die niks (willen) doen krijgen niks van mij.

zaterdag 14 februari 2004 @ 23:45:24 #83
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17185757
Ik kwam vandaag een gast tegen die ik al jaren niet had gezien. Hij was net vrij van een jaar gevangenis wegens fraude. Hij zei dat hij een schuld van 50.000 heeft en geen uitkering kan krijgen. Werken had volgens hem geen zin, want hij moest alles afdragen aan de curator. Nu zwerft hij op straat, en kan dus sowieso niet meer aan een baan komen.Zijn opa zorgt voor hem door 'm elke dag een beetje geld te geven, maar die heeft het ook niet zo breed.
Hij had overigens die schuld opgebouwd door zijn drugsverslaving, waar hij overigens nu van af is dankzij zijn verblijft in de bak.

Nu ik het andere kant van het verhaal hoor schaam ik me wel een beetje voor hoe ik me tegenover bedelaars opstel.
Ik heb 'm toen m'n lunchpaket gegeven, want hij had ook al een dag al niet gegeten.

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_17185771
Bedelaars in de trein, olé olé!
pi_17185997
In Wenen is er een bekende gozer die ipv geld altijd om een slaapplaats vraagt. Heb gehoord dat het nogal effectief is. Meestal krijgtie wat geld zodat mensen van het gezeur af zijn, toch sociaal zijn geweest, maar geen vieze kerel in hun huis hebben. Ofzo...
  zondag 15 februari 2004 @ 01:04:22 #86
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17187532
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 01:45 schreef Inspiration het volgende:
Het is zeker irritant. En komt ook steeds vaker voor volgens mij ja. Sinds januari opeens minstens 2 bedelaars per week tegen rond Rotterdam. Vooral als ze doorzeuren kan het flink irritant zijn.
2 per week is nou niet overdonderend veel hoor
If men define things as real, they are real in their consequences
pi_17191123
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 23:54 schreef ChrisJX het volgende:
In Wenen is er een bekende gozer die ipv geld altijd om een slaapplaats vraagt. Heb gehoord dat het nogal effectief is. Meestal krijgtie wat geld zodat mensen van het gezeur af zijn, toch sociaal zijn geweest, maar geen vieze kerel in hun huis hebben. Ofzo...
Dat is inderdaad erg slim... . Als je eerst om meer vraagt, en dan om iets wat een stuk minder is, dan is de kans 2 keer zo groot dat je het krijgt... .
Dat heeft een naam, maar die ken ik niet. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 15 februari 2004 @ 11:40:37 #88
45176 Riedel1
Stuck in the Middle With You
pi_17191185
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:55 schreef Karzeuler het volgende:
De laatste tijd wordt ik steeds vaker lastig gevallen door van die zeurende bedelaars in de trein. Je weet wel, van die klaplopers die niet tevreden zijn met hun 700 euro uitkering p/m en niet zo helder zijn om dan bij een uitzendburo binnen te stappen en daarom maar treinreizgers gaan lastig vallen. Vooral in de omgeving Rotterdam wemelt het van de bedelaars op de trein.
De enige 'bedelaars' die ik nog kan waarderen zijn Alex en Hugo. dat zijn twee junks die nog wat doen voor hun geld. Ze rammen wat op een aftands gitaartje en vragen dan aan de 'luisteraars' in de trein om de buma en sena rechten. Elke keer als ik ze weer tegenkom heeft Alex weer een accoordje erbij geleerd, en Hugo slenterd er mopperend achteraan.
Alex is altijd vrolijk, terwijl Hugo altijd chagerijnig is. Samen is het een heel grappig duo.
Maar op hun na, vind ik al die andere bedelaars maar lastig. Ze zeuren zo.

Wat vinden jullie/

WOW. Alex en Hugo heersen! Leven ze nog ? Ik heb ze nog meegesleurd naar de Turkse Pizza tent tegenover Rdam CS
pi_17191436
in de trein tussen amsterdam amstel - amsterdam cs
loopt er ook 'eentje' rond, heeft een mooi verhaal over het inzamelen van fruit voor de zwervers bij amsterdam cs
en dat de winkeliers ook allemaal wat geven etc etc

steeds een verhaal van 5 minuten oid

gelukkig kan ik mijn walkman iets harder zetten

zondag 15 februari 2004 @ 12:42:58 #90
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_17192313
quote:
Op zondag 15 februari 2004 11:40 schreef Riedel1 het volgende:

[..]

WOW. Alex en Hugo heersen! Leven ze nog ? Ik heb ze nog meegesleurd naar de Turkse Pizza tent tegenover Rdam CS

Ja, ze verdienen een fanclub

wie wil er meedoen aan de Alex en Hugo fanclub?

zondag 15 februari 2004 @ 16:46:24 #91
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_17198050
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 23:45 schreef Monidique het volgende:
Bedelaars in de trein, olé olé!
Ik geloof niet dat we jouw tekst verkeerd moeten gaan interpreteren

In de trein tussen Utrecht en Amsterdam heb ik er ook vaak last van. Meestal iemand die midden in de coupee een heel verhaal gaat houden over dat hij niet steelt en dat ook niet wil gaan doen dus of je daarom wat geld wil geven. Laatst begon hij weer, zat er iemand verderop in de coupee die kapte hem af: "Neeeeeee laat maar! Niet weer dat hele verhaal". Zegtie bedelaar: "He?" Die passagier weer: "Echt ik hoef het niet weer te horen!" Die bedelaar: "Okee dan niet". Liep die weg. Die passagier: "Ja sorry anders gaat hij weer dat hele verhaal houden en dat voor die paar stuivers.. bespaart hem weer wat moeite!"

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zondag 15 februari 2004 @ 16:50:48 #92
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17198151
Laat ik zeggen dat ik blij blij dat ik ze in 't noorden des lands niet zovaak tegenkom.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')