quote:Iedereen heeft het recht om iedereen wat te vragen. "Beschaafd" zoals jij kennelijk bent, of niet.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:59 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb een hekel aan bedelaars. Iedereen moet werken voor ze geld dus wat geeft hun het recht om ons, de beschaafde burger, lastig te gaan vallen en om geld te vragen. Het kan me niet verotten wat ze voor werk doen. Zolang ze maar werken. Laat ze maar papier prikken met een vuilniszak in hun handen. Das ook werk!
En jij hebt dan vervolgens evenveel recht om "nee" te zeggen.
De vraag is, wanneer is iets bedelen en wanneer is iets vragen? Bijv. Geld vragen? Of staat geld vragen sowieso gelijk aan bedelen?
Maar ik heb nog nooit 700 euro gezien
Wie zie ik een maand later op Den Haag HS? Juistem die lui, met een gitaar, en !!!! MIJN plectrum!!!!
Keb em ook maar een euro erbij gegeven.....
quote:wat is een plectrum?
Op zondag 25 januari 2004 11:43 schreef Harro het volgende:
Alex en Hugo!
Ik kwam ze tegen in de nachtrein in de buurt van Delft. Had een zielig verhaal over dat zijn gitaar gejat was. Ik geloofde er geen kont van en gaf hem een plectrum voor als hij een andere gitaar had.Wie zie ik een maand later op Den Haag HS? Juistem die lui, met een gitaar, en !!!! MIJN plectrum!!!!
Keb em ook maar een euro erbij gegeven.....
quote:Zo'n dingetje wat je in je hand houdt om gitaar te spelen...
Op zondag 25 januari 2004 12:12 schreef kippiej het volgende:[..]
wat is een plectrum?
Ik geef trouwens nooit wat aan gewone bedelaars, maar eergisteren was er een die dat niet zo leuk vond en me ging bedreigen... .
Aan een straatmuzikant of een ander soort van artiest geef ik wel af en toe eens wat. .
quote:Heb dat pas 1 keer gehad
Op zondag 25 januari 2004 00:41 schreef CherryLips het volgende:[..]
Sommige treinen staan tien minuten op het perron te wachten voor ze weer weggaan, vaak bij eindstations zoals Den Haag of Nijmegen, voor ze weer in dezelfde richting teruggaan. En dan wippen de zwervers vaak even in die 10 minuutjes de trein in om alle bakken af te gaan, soms met harmonica en al, tot het tijd is en ze net voor het fluitje weer de trein uitspringen. Ik doe altijd of ik al slaap
Oh wacht, dat bestaat al
quote:Ik kijk ze altijd strak uitdrukkingsloos aan, of eigenlijk voorbij. Laat duidelijk merken dus dat ik niet gedient ben van dit soort praktijken. Gelukkig krijg ik binnenkort een nieuwe auto en ben van dat openbaar vervoer af.
Op zondag 25 januari 2004 00:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik doe altijd of ik al slaap
Hugo zat heel de treinreis op de wc, waarom weet ik ook niet maar ja , er kwam een vrouw aan die naar de wc moest (vies in de trein) .
Dus Alex naar Hugo er moeten een hele lieve vrouw naar de wc dus kom er nu uit , echt hard schreeuwen.
Alex en Hugo zijn wel lachen ja
quote:ja verhaal dat ik hoorde:
Op zondag 25 januari 2004 13:04 schreef FLipKick het volgende:
Heb ik ook een keer meegemaakt. Ik en een vriend waren knetterstoned in een coupe lekker te chillen. Komt zon zwerver gast. Hebben jullie nog wat geld voor mij. Wij zo: Nee niet echt, alleen maar een paar centjes. Hij zo: Alle beetjes tellen.
Naja toen maar 6 cent gegeven.
Maar of het waar is, zou best kunnen.
toch maar niet gedaan.... wel een beetje beneden iedere menselijke waardigheid
quote:ja zo had je ook de film "BumFights"
Op zondag 25 januari 2004 13:21 schreef Davdof het volgende:
ik ben een keer een junk tegengekomen die wel wilde koppeltjeduikelen als ik hem een euro gaf.toch maar niet gedaan.... wel een beetje beneden iedere menselijke waardigheid
lieten ze zwerfers allemaal dingen doen voor geld.
quote:hahah ja of ze gaan gewoon een liedje zingen ofzo, als ze maar iets doen.
Op zondag 25 januari 2004 15:09 schreef Wh33L het volgende:
als ze alleen maar geld vragen kunnen ze idd wat mij betrefd echt opflikkeren. ga desnood schoenen poetsen ofzo. maar de zwervers die hun best doen er voor te doen krijgen bijna altijd wel wat. zo ken ik er 1tje op amst'd CS die leuke post kaarten verkoopt.(die 10 meter verderop een euro goedkoper zijn) van hem koop ik dan meestal wel een kaartje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |