Wat vinden jullie/
[Dit bericht is gewijzigd door grimson op 24-01-2004 23:59]
quote:Amen.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:59 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb een hekel aan bedelaars. Iedereen moet werken voor ze geld dus wat geeft hun het recht om ons, de beschaafde burger, lastig te gaan vallen en om geld te vragen. Het kan me niet verotten wat ze voor werk doen. Zolang ze maar werken. Laat ze maar papier prikken met een vuilniszak in hun handen. Das ook werk!
Overigens kom ik nooit in treinen
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 25-01-2004 00:06]
behalve die ene keer
zo een kansloos figuur met een briefje ik ben doof blabla koop voor 10 gulden deze sleutelhanger
mijn moeder heel droog een heel verhaal in gebarentaal ophangen
en dat begreep die dan zogenaamd niet
quote:Opzich heeft iedere legaal in Nederland verblijvend menswezen recht op een basisuitkering van minimaal 700 euro p/m, dus zo zielig zijn ze niet.
Op zondag 25 januari 2004 00:05 schreef Nuek het volgende:
Ik voel me ook altijd zo bezwaard door bedelaars als ik niets geef. Ik moet er niet veel van hebben hoewel ik altijd wel een daklozenkrantje koop (soms ook 2 dezelfde, gaat om het idee). Met gewone bedelaars heb ik het idee dat ze of boos worden, of je hele portomonnee jatten. Daarbij zijn sommigen echt te goor om ook maar aan te raken....
quote:Niks bezwaard! Jij hebt het beter dan hun. Daar werk je ook voor. Jij hebt het recht om het beter te hebben dan hun. Lekker negeren die gasten. Wat ik wel taktisch vind is een straatkrant kopen en die dan zo uit je jaszak laat steken zodat al die andere sloebers zien dat jij er al een hebt en wegblijven
Op zondag 25 januari 2004 00:05 schreef Nuek het volgende:
Ik voel me ook altijd zo bezwaard door bedelaars als ik niets geef. Ik moet er niet veel van hebben hoewel ik altijd wel een daklozenkrantje koop (soms ook 2 dezelfde, gaat om het idee). Met gewone bedelaars heb ik het idee dat ze of boos worden, of je hele portomonnee jatten. Daarbij zijn sommigen echt te goor om ook maar aan te raken....
quote:Raar, minimum uitkering is 700. Of heb je een aanvullende?
Op zondag 25 januari 2004 00:06 schreef TheDon18 het volgende:
Mijn uitkering bedraagt anders slechts 300 Euro per maand hoor, geen 700Overigens kom ik nooit in treinen
quote:10 euro??
Op zondag 25 januari 2004 00:08 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Opzich heeft iedere legaal in Nederland verblijvend menswezen recht op een basisuitkering van minimaal 700 euro p/m, dus zo zielig zijn ze niet.
Als je beseft dat ze naast hun uitkering ook nog eens zo'n 10 euro per uur belastingvrij erbij bedelen, dan zijn ze opeens veel minder zielig dan ze er uit zien.
quote:Ja, heb een keer zo iets gelezen dat een bedelaar rustig zo'n 10 euro per uur vangt met zijn gebedel.
Op zondag 25 januari 2004 00:10 schreef Thomas B. het volgende:[..]
10 euro??
[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 25-01-2004 00:12]
quote:whaha... diss
Op zondag 25 januari 2004 00:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
sloebers in de trein altijd lastig.behalve die ene keer
zo een kansloos figuur met een briefje ik ben doof blabla koop voor 10 gulden deze sleutelhanger
mijn moeder heel droog een heel verhaal in gebarentaal ophangen
en dat begreep die dan zogenaamd niet
quote:Nope, niks aanvullends...
Op zondag 25 januari 2004 00:09 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Raar, minimum uitkering is 700. Of heb je een aanvullende?
quote:das meer dan ik
Op zondag 25 januari 2004 00:11 schreef Karzeuler het volgende:[..]
Ja, heb een keer zo iets gelezen dat een bedelaar rustig zo'n 10 euro per uur vangt met zijn gebedel.
quote:Wat dacht je van werken?
Op zondag 25 januari 2004 00:12 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Nope, niks aanvullends...
Wellicht moest ik maar eens gaan bedelen
quote:Voor zover ik weet was het altijd, geen adres: Geen bankrekening mogelijk, geen uitkering mogelijk, geen mogelijkheid om te werken.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:55 schreef Karzeuler het volgende:Je weet wel, van die klaplopers die niet tevreden zijn met hun 700 euro uitkering p/m en niet zo helder zijn om dan bij een uitzendburo binnen te stappen en daarom maar treinreizgers gaan lastig vallen.
Pas kort geleden wilde het leger de heils geloof ik adressen of postbussen bieden aan daklozen om dit op te lossen.
That said, vind ik het ook niet okay om overal maar lastig gevallen te worden om geld, zeker niet in de trein waar je er niet aan kunt ontkomen. Bedelaars die gewoon vriendelijk ergens staan te wachten geef ik wel eens wat.
quote:Alex en Hugo zijn bijna nationale bekendheden. Ze hebben in de krant gestaan en zijn op tv geweest.
Op zondag 25 januari 2004 00:14 schreef Whissie het volgende:
Hoe ken jij al die namen? Alex Hugo![]()
Het probleem met die oost europese muziekanten is, dat ze in het begin best gezellig waren, maar ze werden iets te opdringerig. Ze duwden letterlijk hun geldbakkie onder je neus.
quote:Sommige treinen staan tien minuten op het perron te wachten voor ze weer weggaan, vaak bij eindstations zoals Den Haag of Nijmegen, voor ze weer in dezelfde richting teruggaan. En dan wippen de zwervers vaak even in die 10 minuutjes de trein in om alle bakken af te gaan, soms met harmonica en al, tot het tijd is en ze net voor het fluitje weer de trein uitspringen. Ik doe altijd of ik al slaap
Op zaterdag 24 januari 2004 23:58 schreef grimson het volgende:
Hebben ze wel een kaartje? Ik vind dat het niet hoort, als ik muziek wil horen dan bepaal ik dat zelf wel.
Vaak zijn ze nog boos ook als je niks geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |