abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 januari 2004 @ 23:55:20 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16557730
De laatste tijd wordt ik steeds vaker lastig gevallen door van die zeurende bedelaars in de trein. Je weet wel, van die klaplopers die niet tevreden zijn met hun 700 euro uitkering p/m en niet zo helder zijn om dan bij een uitzendburo binnen te stappen en daarom maar treinreizgers gaan lastig vallen. Vooral in de omgeving Rotterdam wemelt het van de bedelaars op de trein.
De enige 'bedelaars' die ik nog kan waarderen zijn Alex en Hugo. dat zijn twee junks die nog wat doen voor hun geld. Ze rammen wat op een aftands gitaartje en vragen dan aan de 'luisteraars' in de trein om de buma en sena rechten. Elke keer als ik ze weer tegenkom heeft Alex weer een accoordje erbij geleerd, en Hugo slenterd er mopperend achteraan.
Alex is altijd vrolijk, terwijl Hugo altijd chagerijnig is. Samen is het een heel grappig duo.
Maar op hun na, vind ik al die andere bedelaars maar lastig. Ze zeuren zo.

Wat vinden jullie/

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  Milf zaterdag 24 januari 2004 @ 23:58:13 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16557783
wat vinden wij?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_16557789
Hebben ze wel een kaartje? Ik vind dat het niet hoort, als ik muziek wil horen dan bepaal ik dat zelf wel.
Vaak zijn ze nog boos ook als je niks geeft.

[Dit bericht is gewijzigd door grimson op 24-01-2004 23:59]

pi_16557802
Ik heb een hekel aan bedelaars. Iedereen moet werken voor ze geld dus wat geeft hun het recht om ons, de beschaafde burger, lastig te gaan vallen en om geld te vragen. Het kan me niet verotten wat ze voor werk doen. Zolang ze maar werken. Laat ze maar papier prikken met een vuilniszak in hun handen. Das ook werk!
  zondag 25 januari 2004 @ 00:01:49 #5
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_16557868
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:59 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb een hekel aan bedelaars. Iedereen moet werken voor ze geld dus wat geeft hun het recht om ons, de beschaafde burger, lastig te gaan vallen en om geld te vragen. Het kan me niet verotten wat ze voor werk doen. Zolang ze maar werken. Laat ze maar papier prikken met een vuilniszak in hun handen. Das ook werk!
Amen.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  zondag 25 januari 2004 @ 00:05:55 #6
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_16557965
Ik voel me ook altijd zo bezwaard door bedelaars als ik niets geef. Ik moet er niet veel van hebben hoewel ik altijd wel een daklozenkrantje koop (soms ook 2 dezelfde, gaat om het idee). Met gewone bedelaars heb ik het idee dat ze of boos worden, of je hele portomonnee jatten. Daarbij zijn sommigen echt te goor om ook maar aan te raken....
Proud Powerpauper
  zondag 25 januari 2004 @ 00:06:34 #7
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16557983
Mijn uitkering bedraagt anders slechts 300 Euro per maand hoor, geen 700

Overigens kom ik nooit in treinen

[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 25-01-2004 00:06]

pi_16557991
sloebers in de trein altijd lastig.

behalve die ene keer
zo een kansloos figuur met een briefje ik ben doof blabla koop voor 10 gulden deze sleutelhanger
mijn moeder heel droog een heel verhaal in gebarentaal ophangen
en dat begreep die dan zogenaamd niet

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Trouwste user 2022 zondag 25 januari 2004 @ 00:08:02 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_16558011
Ik vraag altijd naar hun kaartjes.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 25 januari 2004 @ 00:08:42 #10
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16558024
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:05 schreef Nuek het volgende:
Ik voel me ook altijd zo bezwaard door bedelaars als ik niets geef. Ik moet er niet veel van hebben hoewel ik altijd wel een daklozenkrantje koop (soms ook 2 dezelfde, gaat om het idee). Met gewone bedelaars heb ik het idee dat ze of boos worden, of je hele portomonnee jatten. Daarbij zijn sommigen echt te goor om ook maar aan te raken....
Opzich heeft iedere legaal in Nederland verblijvend menswezen recht op een basisuitkering van minimaal 700 euro p/m, dus zo zielig zijn ze niet.
Als je beseft dat ze naast hun uitkering ook nog eens zo'n 10 euro per uur belastingvrij erbij bedelen, dan zijn ze opeens veel minder zielig dan ze er uit zien.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_16558038
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:05 schreef Nuek het volgende:
Niks bezwaard! Jij hebt het beter dan hun. Daar werk je ook voor. Jij hebt het recht om het beter te hebben dan hun. Lekker negeren die gasten. Wat ik wel taktisch vind is een straatkrant kopen en die dan zo uit je jaszak laat steken zodat al die andere sloebers zien dat jij er al een hebt en wegblijven
  zondag 25 januari 2004 @ 00:09:57 #12
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16558055
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:06 schreef TheDon18 het volgende:
Mijn uitkering bedraagt anders slechts 300 Euro per maand hoor, geen 700

Overigens kom ik nooit in treinen

Raar, minimum uitkering is 700. Of heb je een aanvullende?
pi_16558060
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:08 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Opzich heeft iedere legaal in Nederland verblijvend menswezen recht op een basisuitkering van minimaal 700 euro p/m, dus zo zielig zijn ze niet.
Als je beseft dat ze naast hun uitkering ook nog eens zo'n 10 euro per uur belastingvrij erbij bedelen, dan zijn ze opeens veel minder zielig dan ze er uit zien.

10 euro??
  zondag 25 januari 2004 @ 00:11:50 #14
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16558102
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:10 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

10 euro??

Ja, heb een keer zo iets gelezen dat een bedelaar rustig zo'n 10 euro per uur vangt met zijn gebedel.
Da's voor 8 uurtjes bedelen toch hetzelfde als een iemand die een dagje achter een lopende band zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 25-01-2004 00:12]

pi_16558103
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
sloebers in de trein altijd lastig.

behalve die ene keer
zo een kansloos figuur met een briefje ik ben doof blabla koop voor 10 gulden deze sleutelhanger
mijn moeder heel droog een heel verhaal in gebarentaal ophangen
en dat begreep die dan zogenaamd niet

whaha... diss
  zondag 25 januari 2004 @ 00:12:05 #16
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16558106
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:09 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Raar, minimum uitkering is 700. Of heb je een aanvullende?

Nope, niks aanvullends...
Wellicht moest ik maar eens gaan bedelen
pi_16558110
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:11 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Ja, heb een keer zo iets gelezen dat een bedelaar rustig zo'n 10 euro per uur vangt met zijn gebedel.

das meer dan ik
pi_16558155
Hoe ken jij al die namen? Alex Hugo Sta ook weleens op Rotterdam Alexander, en is er ook zo'n zwerfer die zingt en gitaarspeelt (doet het overigens best aardig) Heb ook weleens een gast gezien in de trein die een gedichtje opzegt dat hij niet steelt en niet gevaarlijk is, en daarom geld vraagt Ook weleens een groepje "oosterse" muzikanten gezien in de trein met accordeon en al, die sloegen alleen op de vlucht toen de conducteur eraan kwam. Op het perron vind ik het over het algemeen geen probleem, anders wordt het als ze (zonder kaartje) in de trein "herrie aan het maken zijn"
  zondag 25 januari 2004 @ 00:14:44 #19
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16558173
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:12 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Nope, niks aanvullends...
Wellicht moest ik maar eens gaan bedelen

Wat dacht je van werken?
In Antwerpen zoeken ze nog 20 conducteurs!
Betaald best goed en je krijgt provisie op elke uitgeschreven uitstel, awel!
  zondag 25 januari 2004 @ 00:16:24 #20
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16558214
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:55 schreef Karzeuler het volgende:Je weet wel, van die klaplopers die niet tevreden zijn met hun 700 euro uitkering p/m en niet zo helder zijn om dan bij een uitzendburo binnen te stappen en daarom maar treinreizgers gaan lastig vallen.
Voor zover ik weet was het altijd, geen adres: Geen bankrekening mogelijk, geen uitkering mogelijk, geen mogelijkheid om te werken.

Pas kort geleden wilde het leger de heils geloof ik adressen of postbussen bieden aan daklozen om dit op te lossen.

That said, vind ik het ook niet okay om overal maar lastig gevallen te worden om geld, zeker niet in de trein waar je er niet aan kunt ontkomen. Bedelaars die gewoon vriendelijk ergens staan te wachten geef ik wel eens wat.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zondag 25 januari 2004 @ 00:17:05 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_16558231
Er zit n zwrver/bedelaar in mijn wijk die regelmatig een paar meter verhuist. Zo zit hij af en toe in een speeltuin en af en toe vlak voor de moskee. Hij is over het algemeen niet lastig, maar laatst begon hij ineens tegen wildvreemden op straat te schelden en toen kneep ik hem wel ff.
Er komen best vaak agenten met hem praten en zeggen dat-ie naar de sociale dienst moet enzo maar hij is ws te laf om echt verandering aan te brengen in zijn leven.
Ik vind ze dus eigenlijk niet vervelend totdat ze mensen gaan beledigen of als ze vervelend gaan doen tijdens het bedelen (schelden als je niks geeft of op een onbeschofte manier om geld vragen..)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 25 januari 2004 @ 00:21:22 #22
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16558318
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:14 schreef Whissie het volgende:
Hoe ken jij al die namen? Alex Hugo
Alex en Hugo zijn bijna nationale bekendheden. Ze hebben in de krant gestaan en zijn op tv geweest.
Toen ik nog bij Albron werkte en de euro er nog niet was, kwam hij altijd bij mij buitenlands geld wisselen. Ik ken ze al jaren.
Of ze echt zo heten, weet ik niet, maar de conducteurs noemen ze altijd zo, vandaar.

Het probleem met die oost europese muziekanten is, dat ze in het begin best gezellig waren, maar ze werden iets te opdringerig. Ze duwden letterlijk hun geldbakkie onder je neus.

zondag 25 januari 2004 @ 00:38:22 #23
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16558693
edit
pi_16558770
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:58 schreef grimson het volgende:
Hebben ze wel een kaartje? Ik vind dat het niet hoort, als ik muziek wil horen dan bepaal ik dat zelf wel.
Vaak zijn ze nog boos ook als je niks geeft.
Sommige treinen staan tien minuten op het perron te wachten voor ze weer weggaan, vaak bij eindstations zoals Den Haag of Nijmegen, voor ze weer in dezelfde richting teruggaan. En dan wippen de zwervers vaak even in die 10 minuutjes de trein in om alle bakken af te gaan, soms met harmonica en al, tot het tijd is en ze net voor het fluitje weer de trein uitspringen. Ik doe altijd of ik al slaap
Tap tap tap
  zondag 25 januari 2004 @ 00:42:43 #25
75046 LuVyA
I Love.....
pi_16558791
Nog nooit geen last van gehad
Maar ik kan me voorstellen dat het knap irrie is
Unknown_Drunk never want 2 lose YOU!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: